

Automat sie ślizga
#81
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2012 - 20:06
#82
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2012 - 22:12
#83
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2012 - 12:08
#84
OFFLINE
#85
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2012 - 13:17
#86
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2012 - 13:29
#87
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2012 - 13:44
Czyli kompa nie musze zmieniać?
#88
OFFLINE
#89
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2012 - 13:51
#90
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2012 - 13:53
#91
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2013 - 15:10
U mnie :
ruszam , rozpędzam i czuję jak on opornie idzie do przodu , obroty czuć , że są wysokie idzie z poślizgiem. jadąc pod górkę trzymam np. cały czas 3000 obr/ min a samochód potrafi zwolnić nie zmieniając prędkości obrotowej -( nie dotyczy sytuacji gdy zapnie loock up). wydaje mi się że to jest min. przyczyna mojego spalania rzędu 15l/100 km.
Skrzynię robiłem 45000km wstecz sam bo padł ślizg. Zmieniałem tarcze, wszystkie uszczelki, oringi , olej (cały) , filtr i inne duperele. Olej teraz jest w normie. Zrobiłem stall test 2500 obr/min ale w rzeczywistości będzie więcej bo jak porównywałem obrotomierz z opel scannerem to obrotomierz zaniża o jakieś niecałe 200 obrotów. Wieczorem zapodam wynik ciśnienia z opel scannera , skrzynia nie pokazuje błędów. Co to może być ?
Aha dodam , że po tym remoncie (wtedy ślizgał się trzeci bieg) nie chodziła w taki sposób jak ta w Renówce (tak dobrze) .
#92
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2013 - 15:39
A wynik stall testu nie powinien być na 2000 obrotów ??Zrobiłem stall test 2500 obr/min ale w rzeczywistości będzie więcej bo jak porównywałem obrotomierz z opel scannerem to obrotomierz zaniża o jakieś niecałe 200 obrotów.
#93
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2013 - 15:42
Ok. 2100 obr/min.2000 obrotów
Co do ślizgania, dolałbym oleju i sprawdził, czy jest lepiej, jeśli nie, to szukałbym nowej skrzyni.
#94
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2013 - 19:32
poziom oleju jest nawet więcej niż powinien być , tak nalałem po remoncie i sprawdzałem tyle jest . Wycieków nie ma .Ok. 2100 obr/min.
Co do ślizgania, dolałbym oleju i sprawdził, czy jest lepiej, jeśli nie, to szukałbym nowej skrzyni.
Co do kupna nowej to chcę znaleźć problem . Skoro ja mechanik z zawodu ale nigdy nie robiący z automatami rozebrałem ją na części i złożyłem i chodziła od strzału ( a na forach jest dużo wołań o pomoc - złożyłem i nie kuma (automatik getriebe i inne ) to tak łatwo się nie poddam . Mam takie przeczucie , że ten poślizg to sprawa jakiegoś zaworu (nie 2-3 biegu) poślizg jest na wszystkich do momentu spięcia lock up. Czasami ładnie hamuje silnikiem , czasami w ogóle . Sprawa ociężałości to będzie zapychanie się wężyka ale problemem jest ten poślizg.
Czy jest jakiś zawór , który mógł by za to odpowiadać ?
#95
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 21:07

Pytanie dlaczego na R normalnie a na D z poślizgiem do 2500 obr ? Ponadto jak dam R to opel scanner widzi N jak dam N to widzi R . Reszta normalnie . O co biega ? Ciśnienie skrzyni jałowo 3.2 Bar nie zmierzyłem przy stall test bo wiadomo co się stało , natomiast jak prze gazuje to dochodzi do 12.1 Bar . Co może być przyczyną uślizgu do przodu ?
Poniżej wykres ale tylko z wolnych obrotów .
#96
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 21:53
#97
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 22:01
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
#98
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 22:59
trzeba wyregulować selektor - wygląda na to, że mechniczne zawory sterowane wajchą nie współgrają z elektroniką - możliwe, że nieprawidłowo ustawiany jest obieg ciśnienia płynu i tarczki 1. biegu nie są dociskane wystarczająco mocno. nie da się również wykluczyć, że tarczki na skutek tarcia się już spaliły
Jak go wyregulować ?
Nieprawidłowość (odwrotność wskazań) dotyczy tylko "N" i "R" - myślisz że miało by to związek z poślizgiem na "D" ? na parkingu pokazuje "P" na "3-2-1" pokazuje zgodnie "3-2-1"
Tarczki chyba się nie spaliły bo olej nie ma śladów spalania , nie śmierdzi i nie jest jakoś ciemniejszy od nowego. Mnie się wydaje , że problem tkwi tak jak piszesz w jakimś zaworze który utrzymywał by ciśnienie gdy wybrany jest kierunek na wprost . Może się nie domyka do końca a elektronicznie nie wykazuje błędu . Tylko gdzie szukać który to zawór bądź co z tym selektorem ?
Jeszcze jeden fakt mi sie przypomina , moja skrzynia nie jest oryginalną z tego samochodu , jest starsza od auta . Ktoś kiedyś skrzynię wymienił . Teraz pytanie czy rocznikowo są jakieś zmiany w połączeniach , które mogły narobić zamieszania ewentualnie czy skrzynia z innego silnika może mieć inne podłączenia ?
Jeszcze jedno diody przy dzwigni wyboru świecą się zgodnie z wybraną pozycją .
A zobacz czy na N odpali auto wtedy bedzie wiadomo czy selektor jest w dobrej pozycji
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Zapala na "N" i "P"
#99
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 23:06
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
#100
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 23:08
tak to wiem zapala na N i P nie zapali na R , D , 3 , 2, , 1Ja jak miałem selektor przestawiony to na N auto mi nieodpalało
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2