Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat sie ślizga


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
141 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   krisu1990

krisu1990
  • 50 postów
  • Dołączył: 26-10-2011
  • Skąd: brzeźnio

Napisany 09 stycznia 2012 - 20:06

koledzy po odkręceniu tej małej miski od skrzyni automatycznej znalazłem plastikową podkładke popękaną w oleju,od czego może być ta podkładka i ile mogą orientacyjnie kosztować tarczki do skrzyni??? I co inne oprócz tarczek psuje sie w tych skrzyniach??????

#82 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 stycznia 2012 - 22:12

www.samko.pl tu dostaniesz wszystko jesli chcesz sie brac za remont. ale na moje to glupota - szukaj skrzyni




 


#83 OFFLINE   krisu1990

krisu1990
  • 50 postów
  • Dołączył: 26-10-2011
  • Skąd: brzeźnio

Napisany 10 stycznia 2012 - 12:08

Wykreciłem skrzynie i mam pytanie bo olej wylał sie ze sprzegła hydrokinetycznego czy to normalne??? I jeszcze jedno czy olej jest pompowany do sprzegła ze skrzyni??? I czy sprzegła hydrokinetyczne sie psują i jakie są objawy uszkodzonego,bo już nie wiem czy to wina skrzyni czy sprzegłą??? Prosze o szybką odpowiedz

#84 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 stycznia 2012 - 12:57

normalne ze sie wylal. sprzegla rzadko padaja




 


#85 OFFLINE   krisu1990

krisu1990
  • 50 postów
  • Dołączył: 26-10-2011
  • Skąd: brzeźnio

Napisany 10 stycznia 2012 - 13:17

A czy skrzynia od 3.0 bedzie pasowała i czy komputer też musze mieć od tej skrzyni czy na tym co mam powinna chodzić???

#86 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 stycznia 2012 - 13:29

bedzie pasowala. przekladasz gola skrzynie. tyle ze od 3.0 sa drozsze - mozesz trafic na smietnik. szukaj lepiej od 2.5 taniej bedzie




 


#87 OFFLINE   krisu1990

krisu1990
  • 50 postów
  • Dołączył: 26-10-2011
  • Skąd: brzeźnio

Napisany 10 stycznia 2012 - 13:44

zgadałem sie ze znajomym i ma omege 3.0 automat na części i skrzynia jest w aucie można sie przejechać i zobaczyć jak chodzi za 600zł

Czyli kompa nie musze zmieniać?

#88 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 stycznia 2012 - 13:50

kompa nie musisz zmieniac.




 


#89 OFFLINE   krisu1990

krisu1990
  • 50 postów
  • Dołączył: 26-10-2011
  • Skąd: brzeźnio

Napisany 10 stycznia 2012 - 13:51

kolego a na co zwrócić najbardziej uwage jak bede jechał tym automatem co ma go brać??

#90 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 stycznia 2012 - 13:53

na zmiane biegow na zimnym i porzadnie rozgrzanym, trzeba zwalic mala miske zobaczyc czy slizg nie lezy.




 


#91 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 12 stycznia 2013 - 15:10

Witam , dzisiaj miałem możliwość jeżdżenia Renault Scenikiem benzyna w automacie. Już po pierwszych metrach zauważyłem , że ta skrzynia chodzi inaczej jak moja , tzn. lepiej. (Skrzynia działa na zasadzie takiej jak nasze). Ruszam i nie ma żadnego poślizgu , nabiera prędkości i obrotów i szybka zmiana na kolejny bieg , tak na każdym. Nie czuć żadnego poślizgu . Zrobiłem jej stall test wyszło 1700 obr/min -silnik słaby bo zagazowany.
U mnie :
ruszam , rozpędzam i czuję jak on opornie idzie do przodu , obroty czuć , że są wysokie idzie z poślizgiem. jadąc pod górkę trzymam np. cały czas 3000 obr/ min a samochód potrafi zwolnić nie zmieniając prędkości obrotowej -( nie dotyczy sytuacji gdy zapnie loock up). wydaje mi się że to jest min. przyczyna mojego spalania rzędu 15l/100 km.
Skrzynię robiłem 45000km wstecz sam bo padł ślizg. Zmieniałem tarcze, wszystkie uszczelki, oringi , olej (cały) , filtr i inne duperele. Olej teraz jest w normie. Zrobiłem stall test 2500 obr/min ale w rzeczywistości będzie więcej bo jak porównywałem obrotomierz z opel scannerem to obrotomierz zaniża o jakieś niecałe 200 obrotów. Wieczorem zapodam wynik ciśnienia z opel scannera , skrzynia nie pokazuje błędów. Co to może być ?
Aha dodam , że po tym remoncie (wtedy ślizgał się trzeci bieg) nie chodziła w taki sposób jak ta w Renówce (tak dobrze) .

#92 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2013 - 15:39

Zrobiłem stall test 2500 obr/min ale w rzeczywistości będzie więcej bo jak porównywałem obrotomierz z opel scannerem to obrotomierz zaniża o jakieś niecałe 200 obrotów.

A wynik stall testu nie powinien być na 2000 obrotów ??

#93 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 stycznia 2013 - 15:42

2000 obrotów

Ok. 2100 obr/min.
Co do ślizgania, dolałbym oleju i sprawdził, czy jest lepiej, jeśli nie, to szukałbym nowej skrzyni.

#94 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 12 stycznia 2013 - 19:32

Ok. 2100 obr/min.
Co do ślizgania, dolałbym oleju i sprawdził, czy jest lepiej, jeśli nie, to szukałbym nowej skrzyni.

poziom oleju jest nawet więcej niż powinien być , tak nalałem po remoncie i sprawdzałem tyle jest . Wycieków nie ma .
Co do kupna nowej to chcę znaleźć problem . Skoro ja mechanik z zawodu ale nigdy nie robiący z automatami rozebrałem ją na części i złożyłem i chodziła od strzału ( a na forach jest dużo wołań o pomoc - złożyłem i nie kuma (automatik getriebe i inne ) to tak łatwo się nie poddam . Mam takie przeczucie , że ten poślizg to sprawa jakiegoś zaworu (nie 2-3 biegu) poślizg jest na wszystkich do momentu spięcia lock up. Czasami ładnie hamuje silnikiem , czasami w ogóle . Sprawa ociężałości to będzie zapychanie się wężyka ale problemem jest ten poślizg.
Czy jest jakiś zawór , który mógł by za to odpowiadać ?

#95 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 13 stycznia 2013 - 21:07

Dzisiaj zrobiłem stall test na wstecznym wyszło ok 1800-1900 obr . Próbowałem zrobić jeszcze raz na D ale rozerwało mi przedni lewy przewód hamulcowy gumowy :masakra:
Pytanie dlaczego na R normalnie a na D z poślizgiem do 2500 obr ? Ponadto jak dam R to opel scanner widzi N jak dam N to widzi R . Reszta normalnie . O co biega ? Ciśnienie skrzyni jałowo 3.2 Bar nie zmierzyłem przy stall test bo wiadomo co się stało , natomiast jak prze gazuje to dochodzi do 12.1 Bar . Co może być przyczyną uślizgu do przodu ?
Poniżej wykres ale tylko z wolnych obrotów .

#96 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 stycznia 2013 - 21:53

trzeba wyregulować selektor - wygląda na to, że mechniczne zawory sterowane wajchą nie współgrają z elektroniką - możliwe, że nieprawidłowo ustawiany jest obieg ciśnienia płynu i tarczki 1. biegu nie są dociskane wystarczająco mocno. nie da się również wykluczyć, że tarczki na skutek tarcia się już spaliły

#97 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 stycznia 2013 - 22:01

A zobacz czy na N odpali auto wtedy bedzie wiadomo czy selektor jest w dobrej pozycji

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#98 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 13 stycznia 2013 - 22:59

trzeba wyregulować selektor - wygląda na to, że mechniczne zawory sterowane wajchą nie współgrają z elektroniką - możliwe, że nieprawidłowo ustawiany jest obieg ciśnienia płynu i tarczki 1. biegu nie są dociskane wystarczająco mocno. nie da się również wykluczyć, że tarczki na skutek tarcia się już spaliły


Jak go wyregulować ?
Nieprawidłowość (odwrotność wskazań) dotyczy tylko "N" i "R" - myślisz że miało by to związek z poślizgiem na "D" ? na parkingu pokazuje "P" na "3-2-1" pokazuje zgodnie "3-2-1"
Tarczki chyba się nie spaliły bo olej nie ma śladów spalania , nie śmierdzi i nie jest jakoś ciemniejszy od nowego. Mnie się wydaje , że problem tkwi tak jak piszesz w jakimś zaworze który utrzymywał by ciśnienie gdy wybrany jest kierunek na wprost . Może się nie domyka do końca a elektronicznie nie wykazuje błędu . Tylko gdzie szukać który to zawór bądź co z tym selektorem ?
Jeszcze jeden fakt mi sie przypomina , moja skrzynia nie jest oryginalną z tego samochodu , jest starsza od auta . Ktoś kiedyś skrzynię wymienił . Teraz pytanie czy rocznikowo są jakieś zmiany w połączeniach , które mogły narobić zamieszania ewentualnie czy skrzynia z innego silnika może mieć inne podłączenia ?
Jeszcze jedno diody przy dzwigni wyboru świecą się zgodnie z wybraną pozycją .

A zobacz czy na N odpali auto wtedy bedzie wiadomo czy selektor jest w dobrej pozycji

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


Zapala na "N" i "P"

#99 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 stycznia 2013 - 23:06

Ja jak miałem selektor przestawiony to na N auto mi nieodpalało

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#100 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 13 stycznia 2013 - 23:08

Ja jak miałem selektor przestawiony to na N auto mi nieodpalało

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

tak to wiem zapala na N i P nie zapali na R , D , 3 , 2, , 1