

Automat sie ślizga
#101
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 18:32
#102
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2013 - 10:11
#103
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 10:06
Nic sie nie dzieje nie niepokojącego więc nawet nie ruszam testu skrzyni bo coś całkiem pyknie ;/ Sprawdzę pod kompem co to wogóle za błąd wywala.
#104
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2013 - 06:01
Na skrzyni zrobiłem 45 kkm poprzedni remont po połamaniu ślizgów pompy wykonałem sam i do wczoraj jezdziła bez problemu. Wycieków nie było. Ktoś ma jakieś pomysły ?
A może zawór taśmy już nie trzyma i bęben ślizga nie mogąc ruszyć ?
Dodam jeszcze , że jak sprawdzałem błędy (silnik był już trochę wystudzony ok 1 godz. postoju) zrobiłem tzw. stalltest wyszło ok. 2400 - 2500 obr/min ciśnienie skrzyni nieco ponad 12 bar a na wolnych obrotach ponad 3 bary . W miarę nagrzewania obroty przy stall teście zaczęły się podnosić.
Przy ostatnim remoncie gdy połamane były ślizgi skrzynia pracowała normalnie oprócz 3 biegu który ślizgał jak cholera. Każdy inny bieg pracował właściwie.
#105
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2013 - 21:24
#106
OFFLINE
Napisany 01 lipca 2013 - 10:25
U mnie jest problem tego typu ze jak daje z P na D to bieg zaskakuje po 2 lub 3 sekundach i szarpie , wcześniej wszystko było ok
Sprawdź poziom oleju . Na gorącej skrzyni ma się przelewać przez korek kontrolny (wlewowy) - oczywiście na zapalonym silniku (N) . Pierwsze olej i błędy to podstawa .
Ja dzisiaj biorę się za sprawdzanie u siebie. Podejrzewam że mało oleju mam . Tylko obawiam się że mogłem uszkodzić skrzynie bo przejechałem tak na ślizgającej skrzyni 20 kilka kilometrów . A nie chce mi się robić tej samej roboty co 3 lata temu . Poza tym bez kanału totalna partyzantka

#107
OFFLINE
Napisany 01 lipca 2013 - 21:07
#108
OFFLINE
#109
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2013 - 11:37
Jeżeli chodzi o skrzynię to poza czarnym olejem i mazią a także opiłkami nie znalazłem tam nic ciekawego . Żadnych połamanych ślizgów itp. Skrzynia poszła do przeglądu do naszego forumowicza. Zobaczymy co z nią.
#110
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2014 - 22:50
Jestem nowy na OKP ale Omesiami jeżdżę od kilkunastu lat.
Kupiłem ostatnio omcię bfl 2.0 automat z uszkodzonym silnikiem.
Po wymianie okazało się że auto ledwo jedzie do przodu a do tyłu nawet
nie najgorzej.
Auto zachowuję się jakby sprzęgło ślizgało i nie ma mocy.
Prawdopodobnie mam mało oleju w skrzyni.
Nie ma znaczenia czy jadę na lpg czy pb
Nie wiem jak to sprawdzić i nie wiem po czym poznać że sprzęgło jest dobre lub złe, przypominam że to automat.
Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję


#111
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2014 - 22:54

2 rada sprawdź poziom oleju w sskrzyni jak to zrobić jest napisane ( odkręcić śrubkę - wizjer )
3.... wymiana oleju nie zawsze pomaga
4. Pokazuje jakieś błędy?
#112
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2014 - 23:07
do przodu jedzie ale bardzo ciągnie
wyciągałem skrzynie i przewody.
Nie wiem co było wcześniej bo auto kupiłem z uszkodzone
Dzięki za odpowiedź
#113
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2014 - 23:19
Na forum w sprawdzonych poradach masz wszystkie błędy co oznacza dany kod.
Z niesprawnym silnikiem jak sie kupuje w ciemno to cuda potem moga być znam to z własnego przykładu...
Zacznij od kodów błędów co one oznaczają sprawdź, może jakieś kody pokaże odnośnie skrzyni.
I sprawdź poziom oleju to wszystko to chwila roboty...
#114
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2014 - 23:29
a jak sprawdzić poziom
jak skręcałem skrzynie to widziałem tam jakąś śrubkę którą można odkręcić
czy mam widzieć jakiś kolor a jeśli jest mało to jak ten olej dolać, bo butelki to chyba nie przechylę
aha i zauważyłem że jak wciskam sport albo śnieżek na postoju nic się nie wyświetla
nie sprawdzałem na drive
błędy nieznane dla mojego mechanika od gazu, ja jeszcze nie mam żadnego czytnika.
podobno ktoś z OKP ma opcom-a do opli i zastanawiam się nad kupnem ponieważ mam 2 omegi, astre bertone 2 i movano więc chyba mi się przyda takie coś
#115
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2014 - 11:28
Poczytałeś w ogóle coś po forum?
Piszesz tak chaotycznie, że nie do końca wiem o co chodzi.
#116
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2014 - 12:00
http://allegro.pl/ol...3877369143.html
#117
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2014 - 16:14
#118
OFFLINE
#119
OFFLINE
Napisany 03 października 2014 - 14:42
mam problem z automatyczna skrzynia biegów (omega 2,2 benzyna 16V, 2001 rok, przeróbka anglika).
Od jakiegoś czasu zaczęła się ślizgać, szarpać i wchodzić w tryb awaryjny. Pojechałem więc do specjalisów, którzy naprawiają skrzynie (pałka w mysłowicach), żeby zobaczyli co jest grane.
Powiedzieli mi że coś pękło przy chłodnicy i olej z chłodnicy dostaje się do skrzyni i że i jedno i drugie jest do wywalenia bo nie opłaca się tego naprawiać (i że to podobno częsta wada i usterka w tych autach). Co o tym myślicie?
Z góry dzięki za pomoc i info.
Pozdrawiam
#120
OFFLINE
Napisany 03 października 2014 - 14:46
Silnik 2.2 ma zewnętrzną chłodnicę ASB więc oba płyny nie mogły sie pomieszać.