Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat sie ślizga


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
141 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 15 stycznia 2013 - 18:32

Dzisiaj zrobiłem stall test na zimnym silniku , wynik na "D" 2100 obr. natomiast na "R" 1900-2000 obr. Czy to będzie wina oleju , może poślizg spowodowany jest niewłaściwym olejem ? Może olej powinien być gęstszy ?

#102 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 stycznia 2013 - 10:11

A po rozgrzaniu masz 2500? Na zimno dobrze się jeździ i po rozgrzaniu się pogarsza?

#103 OFFLINE   kirfilek

kirfilek

    hekenara sama riko to po

  • 191 postów
  • Dołączył: 14-09-2012

Napisany 19 stycznia 2013 - 10:06

ja to bym u siebie zrobił chętnie test ale się aż boje. Wiem ze jak dam na 1 bieg to po depnięciu wywala błąd na mid ;/ wyłączę zgaszę dam na D i jest zawsze oki.
Nic sie nie dzieje nie niepokojącego więc nawet nie ruszam testu skrzyni bo coś całkiem pyknie ;/ Sprawdzę pod kompem co to wogóle za błąd wywala.

#104 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 30 czerwca 2013 - 06:01

Witam , wczoraj spotkała mnie nie miła sytuacja z moją omą. Od dwóch dni zauważyłem dziwne zachowanie mianowicie przy puszczeniu nogi z gazu podczas jazdy ASB hamuje i puszcza , towarzyszyły temu niezbyt mocne szarpnięcia , wszystko ustaje jak samochód się zatrzymuje. Wczoraj dołączył do tego niewielki poślizg skrzyni. Jednakże wracając z działki automat zaczął ślizgać i wrzucać luz przy zmianie z 2 na 3 . Wiem że może to być zawór zmiany 2 na 3 (wyczytałem) ALE ... jadąc dalej ( na pokładzie ja + 1 osoba i agregat 160 kg ) zaczyna coraz bardziej ślizgać aż do momentu kiedy nie może się uciągnąć i po prostu staje . Silnik wyje a samochód nie może nabrać prędkości. Po zatrzymaniu (światła) , rusza jak żółw po prostu nie może się uciągnąć. Nie wiem jak na wyższych biegach bo po prostu nie da się go rozpędzić . Samochód musiał zostać odholowany. Co dziwne po wystudzeniu można powiedzieć , że odżywa ale nadal idzie z poślizgiem . Niestety wczoraj wróciłem późno i nie zdążyłem sprawdzić jaki stan oleju . Sprawdziłem jedynie błędy i nie było ale po przegazowaniu wyszło P0722 i to jeszcze przerywany wiadomo o co chodzi.
Na skrzyni zrobiłem 45 kkm poprzedni remont po połamaniu ślizgów pompy wykonałem sam i do wczoraj jezdziła bez problemu. Wycieków nie było. Ktoś ma jakieś pomysły ?

A może zawór taśmy już nie trzyma i bęben ślizga nie mogąc ruszyć ?

Dodam jeszcze , że jak sprawdzałem błędy (silnik był już trochę wystudzony ok 1 godz. postoju) zrobiłem tzw. stalltest wyszło ok. 2400 - 2500 obr/min ciśnienie skrzyni nieco ponad 12 bar a na wolnych obrotach ponad 3 bary . W miarę nagrzewania obroty przy stall teście zaczęły się podnosić.
Przy ostatnim remoncie gdy połamane były ślizgi skrzynia pracowała normalnie oprócz 3 biegu który ślizgał jak cholera. Każdy inny bieg pracował właściwie.

#105 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 30 czerwca 2013 - 21:24

U mnie jest problem tego typu ze jak daje z P na D to bieg zaskakuje po 2 lub 3 sekundach i szarpie , wcześniej wszystko było ok

#106 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 01 lipca 2013 - 10:25

U mnie jest problem tego typu ze jak daje z P na D to bieg zaskakuje po 2 lub 3 sekundach i szarpie , wcześniej wszystko było ok


Sprawdź poziom oleju . Na gorącej skrzyni ma się przelewać przez korek kontrolny (wlewowy) - oczywiście na zapalonym silniku (N) . Pierwsze olej i błędy to podstawa .
Ja dzisiaj biorę się za sprawdzanie u siebie. Podejrzewam że mało oleju mam . Tylko obawiam się że mogłem uszkodzić skrzynie bo przejechałem tak na ślizgającej skrzyni 20 kilka kilometrów . A nie chce mi się robić tej samej roboty co 3 lata temu . Poza tym bez kanału totalna partyzantka :masakra:

#107 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 01 lipca 2013 - 21:07

jak auto kupowałem to gosciu powiedział ze skrzynia po regeneracji ale jak wiadomo chcesz sprzedać auto to wciskasz czasem kit, olej delikatnie cieknie ze skrzyni bo wchodziłem pod auto, po wypłacie biore sie za skrzynie ja już tak zrobiłem około 1000 km

#108 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 10 lipca 2013 - 18:34

dolałem aż litr i chodzi jak nówka

#109 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 16 lipca 2013 - 11:37

Wyjąłem skrzynię i wysłałem konwerter do regeneracji , jest już wstępna diagnoza. Mój konwerter mozna oddać na złom . Nie nadaje się do niczego. Rozpadł się w środku i elementy pogięły się .
Jeżeli chodzi o skrzynię to poza czarnym olejem i mazią a także opiłkami nie znalazłem tam nic ciekawego . Żadnych połamanych ślizgów itp. Skrzynia poszła do przeglądu do naszego forumowicza. Zobaczymy co z nią.

#110 OFFLINE   mediabart

mediabart
  • 11 postów
  • Dołączył: 22-08-2012
  • Skąd: Oświęcim

Napisany 21 stycznia 2014 - 22:50

Witam serdecznie
Jestem nowy na OKP ale Omesiami jeżdżę od kilkunastu lat.
Kupiłem ostatnio omcię bfl 2.0 automat z uszkodzonym silnikiem.
Po wymianie okazało się że auto ledwo jedzie do przodu a do tyłu nawet
nie najgorzej.
Auto zachowuję się jakby sprzęgło ślizgało i nie ma mocy.
Prawdopodobnie mam mało oleju w skrzyni.
Nie ma znaczenia czy jadę na lpg czy pb
Nie wiem jak to sprawdzić i nie wiem po czym poznać że sprzęgło jest dobre lub złe, przypominam że to automat.
Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję :masakra::masakra::masakra:

#111 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 stycznia 2014 - 22:54

1 rada jeździj tylko na wstecznym ;) ( dżołk )
2 rada sprawdź poziom oleju w sskrzyni jak to zrobić jest napisane ( odkręcić śrubkę - wizjer )
3.... wymiana oleju nie zawsze pomaga
4. Pokazuje jakieś błędy?

#112 OFFLINE   mediabart

mediabart
  • 11 postów
  • Dołączył: 22-08-2012
  • Skąd: Oświęcim

Napisany 21 stycznia 2014 - 23:07

pokazuje błędy ale na tym pc-cie są one nie znane
do przodu jedzie ale bardzo ciągnie
wyciągałem skrzynie i przewody.
Nie wiem co było wcześniej bo auto kupiłem z uszkodzone
Dzięki za odpowiedź

#113 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 stycznia 2014 - 23:19

Nie rozumiem jak nie są znane ??
Na forum w sprawdzonych poradach masz wszystkie błędy co oznacza dany kod.
Z niesprawnym silnikiem jak sie kupuje w ciemno to cuda potem moga być znam to z własnego przykładu...
Zacznij od kodów błędów co one oznaczają sprawdź, może jakieś kody pokaże odnośnie skrzyni.
I sprawdź poziom oleju to wszystko to chwila roboty...

#114 OFFLINE   mediabart

mediabart
  • 11 postów
  • Dołączył: 22-08-2012
  • Skąd: Oświęcim

Napisany 21 stycznia 2014 - 23:29

Dzięki
a jak sprawdzić poziom
jak skręcałem skrzynie to widziałem tam jakąś śrubkę którą można odkręcić
czy mam widzieć jakiś kolor a jeśli jest mało to jak ten olej dolać, bo butelki to chyba nie przechylę

aha i zauważyłem że jak wciskam sport albo śnieżek na postoju nic się nie wyświetla
nie sprawdzałem na drive

błędy nieznane dla mojego mechanika od gazu, ja jeszcze nie mam żadnego czytnika.
podobno ktoś z OKP ma opcom-a do opli i zastanawiam się nad kupnem ponieważ mam 2 omegi, astre bertone 2 i movano więc chyba mi się przyda takie coś

#115 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 stycznia 2014 - 11:28

A ona nie jest po prostu w trybie awaryjnym?
Poczytałeś w ogóle coś po forum?
Piszesz tak chaotycznie, że nie do końca wiem o co chodzi.

#116 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 23 stycznia 2014 - 12:00

Olej nalewasz szprycą, najlepiej auto na podnośnik, olej w szprycę i lejesz na "N" i włączonym silniku póki nie zacznie się przelewać. Śnieżynka i "S" nie włączy się jeśli nie masz skrzyni na drive.
http://allegro.pl/ol...3877369143.html

#117 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 stycznia 2014 - 16:14

DO skrzyń mam idealnie dopasowany wąż, który wchodzi w otwór po wykręceniu korka. W skrzyni jeżeli brak oleju to zassysa, wkładamy rurkę w bańkę i czekamy aż wciągnie co swoje. Każdy sposób jest dobry, można i kupić strzywkę setke i wężyk na końcu albo i bez, nie mus wydawać 95 zł.

#118 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 stycznia 2014 - 13:19

ja dałem za metalową szpryce całe 35zł w norauto

#119 OFFLINE   Tyrus

Tyrus
  • 29 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: Dąbrowa Gónicza

Napisany 03 października 2014 - 14:42

Cześć,
mam problem z automatyczna skrzynia biegów (omega 2,2 benzyna 16V, 2001 rok, przeróbka anglika).
Od jakiegoś czasu zaczęła się ślizgać, szarpać i wchodzić w tryb awaryjny. Pojechałem więc do specjalisów, którzy naprawiają skrzynie (pałka w mysłowicach), żeby zobaczyli co jest grane.
Powiedzieli mi że coś pękło przy chłodnicy i olej z chłodnicy dostaje się do skrzyni i że i jedno i drugie jest do wywalenia bo nie opłaca się tego naprawiać (i że to podobno częsta wada i usterka w tych autach). Co o tym myślicie?


Z góry dzięki za pomoc i info.
Pozdrawiam

#120 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2014 - 14:46

Jak juz to Palka:D
Silnik 2.2 ma zewnętrzną chłodnicę ASB więc oba płyny nie mogły sie pomieszać.