Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat sie ślizga


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
141 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 23 października 2009 - 00:14

Jeżeli chodzi o spięcie loock up przy 4 biegu to spada o jakieś 700 obr to tak wizualnie po obrotomierzu. Ja mam DIESLA ! Natomiast przejście z 3 na 4 to jakieś 400 obrotów niżej (jeszcze przed spięciem)
Radziłbym Ci się nie przejmować delikatnym poślizgiem ja mam coś takiego co miałem jeszcze przed remontem (gdy skrzynia działała prawidłowo) przy loock up jak dodam gazu to podniesie o jakieś 100 - 150 obr (bez redukcji) ale nadal rozpędza i wydaje mi się to normalne.

ja mam podobnie tylko mi się wydaje że ten spadek o 700 obr. to czwarty bieg. A 400 to spięcie loock up bo może spinać na 3 i 4 biegu. Konwerter aż tak dużej straty nie powinien mieć na obrotach. jeżeli ten poślizg rzeczywiście jest na konwerterze to pół biedy gorzej jak jest on na sprzęgłach. Bo znów je szlag trafi

#62 OFFLINE   19MatiS88

19MatiS88
  • 6 postów
  • Dołączył: 14-02-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 22 lutego 2011 - 22:41

Witam!
Od niedawna posiadam Omege B 3.0 V6 Automat. Dzisiaj byłem w warsztacie samochodowym aby podpiąć pod komputer. Wykazało że sprzęgło sie ślizga. podczas jazdy skrzynia biegi wrzuca płynnie tylko silnik chodzi na wysokich obrotach (3-4tyś) przy normalnej jeździe. A jak sie depne to sie kręci do ponad 7 tyś i nie zmienia od razu biegu tylko można tak ciągnąć przez chwile. Jak na ponad 200 KM to nie zbiera sie rewelacyjnie.
Wiec moje pytanie czy ta diagnoza o sprzęgle jest wiarygodna?? Czy takie sprzęgło można wymienić, czy od razu trzeba skrzynie nową kupić. I czy to jest sprzęgło hydrokinetyczne i i w jakiej cenie jest takie sprawne sprzęgło oraz ile może mnie wynieść całkowity koszt naprawy?
Proszę o odpowidź.

#63 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 lutego 2011 - 12:25

Witam!
Od niedawna posiadam Omege B 3.0 V6 Automat. Dzisiaj byłem w warsztacie samochodowym aby podpiąć pod komputer. Wykazało że sprzęgło sie ślizga. podczas jazdy skrzynia biegi wrzuca płynnie tylko silnik chodzi na wysokich obrotach (3-4tyś) przy normalnej jeździe. A jak sie depne to sie kręci do ponad 7 tyś i nie zmienia od razu biegu tylko można tak ciągnąć przez chwile. Jak na ponad 200 KM to nie zbiera sie rewelacyjnie.
Wiec moje pytanie czy ta diagnoza o sprzęgle jest wiarygodna?? Czy takie sprzęgło można wymienić, czy od razu trzeba skrzynie nową kupić. I czy to jest sprzęgło hydrokinetyczne i i w jakiej cenie jest takie sprawne sprzęgło oraz ile może mnie wynieść całkowity koszt naprawy?
Proszę o odpowidź.


Czytając to, widzę, że nie masz pojęcia jak ta skrzynia wygląda i działa. A diagnoza komputera to jakiś żart. Rdze też komputerem sprawdzasz? Jak jeździsz po takich mechanikach to jedz już do kogoś kto się na tym zna. Bo tak na dobrą sprawę to nie wiadomo czy Ci się ślizga, czy przeciąga biegi, czy w ogóle są wszystkie?

A olej to w tej skrzyni to w ogóle jest?

#64 OFFLINE   19MatiS88

19MatiS88
  • 6 postów
  • Dołączył: 14-02-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 26 lutego 2011 - 13:09

Tak naprawde to nie mam pojęcia o mechanice a tym bardziej o ASB. Co do tego ślizgania to może nie mam na myśli dosłownie tylko takie objawy są jab by sie sprzęgło ślizgało. Był podpięty pod komputer i wyskoczył błąd skrzyni biegów (i podejrzewa że to sprzęgło hydrokinetyczne). Przecież dużo informacji można sie dowidzieć podpinając pod komputer (np ciśnienie w skrzynie ciepłego i zimnego oleju). Co do ilości i wymiany oleju w skrzynie to nic nie wiem bo auto posiadam drugi tydzień. Jeszcze przsed wczoraj normalnie płynnie przerzudał biegia ale wczoraj cos sie pogorszyło i jedzie cały chas tak chodźby na3 albo 4 biegu. jechć jedzie ale przymulony jest fest. Więc mam nadzieje że jakoś przetrwa ten weekend a w poniedziałek chce zacząć działać by usunąć tą awarie. Tylko nie wiem jakie rozwiązanie najlepsze wybrać. Czy kupić drugą skrzynie używaną (boje sie jak długo bym na niej pojeździł), dać do regeneracji to sprzęgło (koszt prawdopodobnie taki jak za całą skrzynie), czy jechać całą skrzynie dać do remontu (koszt ok 2000-2500zł u PALKI w Mysłowicach)

#65 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 lutego 2011 - 15:03

Tak na prawdę to:
piszesz w złym temacie

jeśli obroty rosną a samochód nie jedzie to to nie będzie sprzęgło hydrokinetyczne a raczej tarczki w skrzyni(sam w takiej samej omedze to robiłem, musiałem wyjąć i rozebrać a nie samo sprzęgło hydrokinetyczne)

właściwie to nie wiem co dolega Twojej skrzyni, ślizga się i zamulony samochód, to ona jest w trybie awaryjnym nie zmienia biegów i jedzie na 3biegu więc nie pisz że zmienia płynnie bo jedzie na tylko jednym.

weź się ogarnij napisz dokładnie co się dzieje, diody przy lewarku, komunikat na komputerku, sprawdź jak jedzie na 1 2 3 d r i na śnieżce

2000-2500 za remont skrzyni... cóż tak na prawdę to będzie tylko naprawa tego co wysiadło. No ale z zakładu masz jakąś tam gwarancje niby(chociaż kolega z w211 kilka razy jeździł z naprawą ASB aż wymienił, nie zawsze pewnie dobrze zrobią)

komputer ciśnienie pokazuje obliczone nie zmierzone.


PODSTAWA
Jakie są błędy?
sprawdź poziom oleju.

#66 OFFLINE   19MatiS88

19MatiS88
  • 6 postów
  • Dołączył: 14-02-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 01 marca 2011 - 23:11

Tak naprawde to widze, że każdy ma inna wersje co do ASB. Że jeździ w trybie awaryjnym to mi powiedział gościu od którego kupowałem oraz z warsztatu gdzie był podpięty pod komputer (a jak poprawnie powinien jeździć w trybie awaryjnym tego nie wiem). Biegi przerzuca na pewno, reaguje na wciśnięcie guzika sport, Kickdown również działa oraz tryb zimowy (wtedy właśnie rusza z 3 biegu). Nie wiem jak powinna skrzynia pracować w trybie awaryjnym (raz usłyszałem że pracuje wtedy 60% mocy). Samochód jak na ponad 200KM to na pewno tak nie jeździ. Na obrotomierzu przy lekkim wciśnięciu gazu pokazuje zmiane biegu tak ok 3 tyś a przy większym wciśnięciu to potrafi sie kręcić do zamknięcia licznika z obrotów (nawet bez wciśnięcia trybu sport). Jeszcze dodatkowo jak jest zimny (zaraz po uruchomieniu to przez chwile przymula). Na zakrętach też nie zawsze płynnie przyśpiesza tylko przez moment obroty idą do góry a dopiero później zaczyna ciągnąć oraz jak przyhamuje i za chwile dodam gazu to jest moment kiedy po prostu nie ciągnie. Co do obrotów to nie wiem właśnie jak to jest dokładnie z automatami ale jeżeli dodaje gazu to obroty ida do ponad 4 tyś ale jak na chwile popuszcze to spadają do ponad 2tyś. Co do ilości i jakości oleju w skrzyni to niestety jeszcze nie sprawdzałem, bo samochód posiadam drugi tydzień. Jakie to są dokładnie błędy również nie wiem, bo to znajomy był z moim samochodem u mechanika. Dodatkowa żaden komunikat związany ze skrzynią nie wyskoczył mi na wyświetlaczu komputera z samochodu. Dodatkowo to mam walnięty jakiś czujnik z ABSu i przez to święcą mi kontrolki ABS i TC (nie wiem czy to może mieć wpływ na pracę skrzyni, bo z taką opinią też się spotkałem).
I tak naprawde to ja sie nie znam i proszę o pomoc jak postępować aby wykryć i usunąć tą awarie (oczywiście liczą sie pieniądze, tak żeby usunąć konkretną usterke a nie wydawać na podzespoły i działania które nie mają wpływu na tą awarie).

#67 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 marca 2011 - 00:21

Jak to się mówi, bogaci żyją inaczej ;-)

Dziś mało oleju za tydzień deszcz metalu.

#68 OFFLINE   suchy1980

suchy1980
  • 2 postów
  • Dołączył: 08-11-2009

Napisany 19 kwietnia 2011 - 18:30

Miałem podobny problem: na zakręcie przez chwilę nie ciągnęła, a teraz przeciąga 1 bieg do około 4000 zmienia na 2 (przez chwilę - jakieś 2-3 sekundy ciągnie) i zaraz potem zmienia na 3 i niestety na 3 biegu zamula zanim się nie rozpędzi dalej jest już dobrze. Czytałem wiele tematów ale opisu tego problemu nie znalazłem. Czy znajdzie się ktoś kto ma pomysła cóż to może oznaczać? Staram się nie jeździć samochodem, ale czasem po prostu muszę a nie chcę zaszlachtować skrzyni.
:confused: :szpital:
A, jeszcze jedno jak przełączam ręcznie na 2 to załącza się 1 bieg.
Błędów jeszcze nie zczytywałem.

Już zczytałem. Błąd 41.
Skasowałem go,trochę pojeździłem i ... problem nie zniknął a błąd się nie pojawił.

#69 OFFLINE   miazgal

miazgal
  • 1 postów
  • Dołączył: 20-04-2011

Napisany 01 stycznia 2012 - 20:52

Witam po włączeniu draywa automat się ślizga na 1,2,3 i r działa prawidłowo co jest przyczyną pomocy.

#70 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 stycznia 2012 - 21:54

rozumiem że nadmiernie się ślizga...

sprawdź poziom oleju w skrzyni, jak to zrobić masz w dziale "sprawdzone porady"

#71 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 stycznia 2012 - 21:56

Dokładnie sprawdź poziom, oleju, jak sprawdzisz daj znać. ;)
Pewnie zostanie dylemat czy naprawiać skrzynie czy zmienić na drugą...
No ale olej najpierw....

#72 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 stycznia 2012 - 22:02

Witam po włączeniu draywa automat się ślizga na 1,2,3 i r działa prawidłowo co jest przyczyną pomocy.


nie slizga tylko pewnie jest w awaryjnym. odczyt bledow ze skrzyni konieczny !




 


#73 OFFLINE   grzenio

grzenio
  • 1 postów
  • Dołączył: 02-01-2012
  • Skąd: Tomaszów Mazowiecki

Napisany 02 stycznia 2012 - 21:46

masz problem,na początek możesz wymienić olej w skrzyni,nie znam tej skrzyni,ja mam 5ę ,ale miałem podobne problemy przy innych autach(sam tego nie rób)

#74 OFFLINE   SebolKNW

SebolKNW
  • 1 postów
  • Dołączył: 13-11-2011
  • Skąd: Knurów

Napisany 03 stycznia 2012 - 00:05

ja się przypnę trochę, mi się ślizga i na "D" i na 3 biegu, po czym przełącza go w Getriebe. Olej w skrzyni sprawdzony, jest czerwony i siurał jak tylko. Op-com pokazał błąd 41, a u mechanika taki bezprzewodowy pokazał "Błąd hydrauliczny sprzęgła". Co to może być?

EDIT: jakoś w kwietniu-maju 2011 wymieniany olej w skrzyni na jakiś dobry i coś tam jeszcze u gościa który robi same automaty, głównie w autach amerykańskich. Niestety wymiana nie za mojej kadencji z tym autem, aczkolwiek potwierdzona osobiście przez szefa warsztatu.

#75 OFFLINE   krisu1990

krisu1990
  • 50 postów
  • Dołączył: 26-10-2011
  • Skąd: brzeźnio

Napisany 07 stycznia 2012 - 14:10

Koledzy jeszcze jedno pytanko teraz odnośnie skrzyni automatycznej mam taki problem,wygląda mi na to jakby sprzegło sie ślizgało i lubi sobie przy rozpedzaniu wrzucić luz na chwile i potem załapie bieg i ok.Co do tego ślizgania gaz w podłogę obroty idą a auto nie pomoże ktoś???????/


przeniosłem do odpowiedniego działu i tematu ,;kocyk

#76 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 stycznia 2012 - 23:26

szukaj skrzyni




 


#77 OFFLINE   krisu1990

krisu1990
  • 50 postów
  • Dołączył: 26-10-2011
  • Skąd: brzeźnio

Napisany 08 stycznia 2012 - 15:15

Kolego beast to już z tą skrzynią nie da sie nic zrobić????

#78 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 stycznia 2012 - 15:34

da sie - wyrzucic na zlom i kupic inna z pewnego zrodla. duzo tansze i pewniejsze rozwiazanie nic remont. skrzynie do 2.5 kupisz spokojnie w rewelacyjnym stanie za max 800 pln. jesli sie slizga to tarczek juz nie masz. przy rozebraniu wyjdzie pewnie jeszcze kilka innych rzeczy i wartosc naprawy przekroczy kilka razy wartosc innej skrzyni. wrzuc zapytanie o skrzynie na gielde - na bank sie ktos odezwie. wybieraj osoby ktore sa dluzej na forum nie te co maja po pare postow bo z tymi nigdy nic nie wiadomo. rafipl powinien miec taka skrzynie, chyba davepgn tez cos mial .




 


#79 OFFLINE   krisu1990

krisu1990
  • 50 postów
  • Dołączył: 26-10-2011
  • Skąd: brzeźnio

Napisany 08 stycznia 2012 - 22:28

Kolego beast skrzynie da sie wyciągnąć bez ruszania silnika nie????

#80 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 stycznia 2012 - 09:19

da.