Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat sie ślizga


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
141 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 05 października 2009 - 12:45

a gdzie je kupiłeś od magików od automatów ? jaki jest szacunkowy koszt żebym nie dal się wystawić ?

ja kupiłem uszkodzoną skrzynie bo akurat tak się trafiło

Pompe i kosze wymienia sie na podstawie uszkodzen, a nie z "urzedu". Jezeli nie maja sladow zuzyc to nie trzeba ich ruszac.

ja musiałem wymienić bo nie było pierścienia ślizgowego i wytarło obudowę pompy i kosz sprzęgła

nie wiem czy tak ma być ruszam z miejsca 1 bieg zmiana na 2 płynnie bez poślizgu potem 3 przy 2500obr. rośnie do 2800 spada do 2500 ciągnie dalej potem zmiana na 4. Jak by się ślizgał na 3. Mkamiński poradź coś bo nie chcę zajechać nowych tarcz. Co by się działo jak by taśma hamująca zwalniana została z opóźnieniem. Czy sprawdzając ciśnienie sprawdzam ciśnienie pompy czy jakie jest na sprzęgłach. Ciśnienia mam wzorcowe, a może tak ma być

#42 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 07 października 2009 - 19:29

I nareszcie udało mi się rozebrać moją ASB. Większych uszkodzeń w środku nie ma , ślizg rozpadł się na części na obudowie pompy nie ma żadnych śladów uszkodzeń. Natomiast kosz sprzęgła przeciążeniowego ma jakieś niewielkie ślady <bliżej wałka> lecz wydaje mi się , że nie mają one żadnego znaczenia na szczelność gdyż są w miejscu gdzie nie ma bezpośredniego styku ze ślizgiem .
Prośba moja , popatrzcie na te zdjęcia i jakie macie zdanie co do tego kosza sprzęgła ? Proszę o poradę gdyż chcę zamawiać części :D

#43 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 08 października 2009 - 18:59

I nareszcie udało mi się rozebrać moją ASB. Większych uszkodzeń w środku nie ma , ślizg rozpadł się na części na obudowie pompy nie ma żadnych śladów uszkodzeń. Natomiast kosz sprzęgła przeciążeniowego ma jakieś niewielkie ślady <bliżej wałka> lecz wydaje mi się , że nie mają one żadnego znaczenia na szczelność gdyż są w miejscu gdzie nie ma bezpośredniego styku ze ślizgiem .
Prośba moja , popatrzcie na te zdjęcia i jakie macie zdanie co do tego kosza sprzęgła ? Proszę o poradę gdyż chcę zamawiać części :D


Wygląda ok. A jak wyglądają tarczki bo u mnie na 2 biegu były zajechane najbardziej

#44 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 08 października 2009 - 20:31

Wygląda ok. A jak wyglądają tarczki bo u mnie na 2 biegu były zajechane najbardziej


Tarczki wymieniam wszystkie . Niektóre są zjechane na maxa. Wymieniam uszczelnienia , olej ,filtr , ślizgi . Miejmy nadzieję , że będzie grało.
A propos Twoich problemów po złożeniu czy wymieniłeś wszystkie tarczki czy tylko te zużyte ? Być może tu tkwi problem.

I jeszcze jedna sprawa nie mogę ściągnąć sprzęgła hydrokinetycznego , czy ono jest przykręcone tylko na 3 śrubach do tarczy , czy gdzieś jeszcze ?

#45 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 09 października 2009 - 12:10

Tarczki wymieniam wszystkie . Niektóre są zjechane na maxa. Wymieniam uszczelnienia , olej ,filtr , ślizgi . Miejmy nadzieję , że będzie grało.
A propos Twoich problemów po złożeniu czy wymieniłeś wszystkie tarczki czy tylko te zużyte ? Być może tu tkwi problem.

I jeszcze jedna sprawa nie mogę ściągnąć sprzęgła hydrokinetycznego , czy ono jest przykręcone tylko na 3 śrubach do tarczy , czy gdzieś jeszcze ?

Wymieniłem wszystkie. Sprzęgło przykręcone jest tylko do koła zamachowego ze skrzyni wystarczy je tylko szarpnąć bo może blokować trochę oring

#46 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 15 października 2009 - 19:41

A więc skrzynia złożona , wkładam ją do omy i napotkałem problem. Nie mogę zespolić silnika ze skrzynią nie chcą się razem zejść. Michaś miałeś coś takiego czy poszło Ci bez problemu , przecież w żaden szczególny sposób nie trzeba przy tym ustawiać konwertera ???
Ponadto mam mieszane uczucia co do oringu uszczelniającego sprzęgło hydrokinetyczne ten na końcu wałka wydaje mi się jakiś wąski w szczelinie ale założyłem nowy z kompletu uszczelek obawiam się żeby nie puszczał. Na domiar tego wszystkiego rozsypał mi się zawór taśmy - niech szlag .... kolejne prawie 3 stówki. :mad:

#47 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 15 października 2009 - 20:44

A więc skrzynia złożona , wkładam ją do omy i napotkałem problem. Nie mogę zespolić silnika ze skrzynią nie chcą się razem zejść. Michaś miałeś coś takiego czy poszło Ci bez problemu , przecież w żaden szczególny sposób nie trzeba przy tym ustawiać konwertera ???
Ponadto mam mieszane uczucia co do oringu uszczelniającego sprzęgło hydrokinetyczne ten na końcu wałka wydaje mi się jakiś wąski w szczelinie ale założyłem nowy z kompletu uszczelek obawiam się żeby nie puszczał. Na domiar tego wszystkiego rozsypał mi się zawór taśmy - niech szlag .... kolejne prawie 3 stówki. :mad:


prawdopodobnie dlatego ze masz sprzeglo przykrecone do silnika???
jasli tak to, odkrecaj je zakladaj sprzeglo na skrzynie bedzie pasowalo tylko w jednym miejscu no a puzniej to tylko przykrecic skrzynie do silnika i nastepnie mozesz skrecic sprzeglo z kolem zamachowym przez otwor u dolu silnika:)

#48 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 15 października 2009 - 21:04

prawdopodobnie dlatego ze masz sprzęgło przykręcone do silnika???

nie przykręciłem konwertera do silnika , czy dobrze rozumiem konwerter nachodzi na wałek tylko w jednym miejscu ??? bo jak tak to całą robotę ch... wziął !
Ja konwerter normalnie założyłem tak żeby zazębił się z wypustem z pompy ASB i całość zespalałem z silnikiem i tu jest problem.

#49 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 15 października 2009 - 21:13

nie przykręciłem konwertera do silnika , czy dobrze rozumiem konwerter nachodzi na wałek tylko w jednym miejscu ??? bo jak tak to całą robotę ch... wziął !
Ja konwerter normalnie założyłem tak żeby zazębił się z wypustem z pompy ASB i całość zespalałem z silnikiem i tu jest problem.

jak gleboko wszedl konwerter w szkrzynie??
moze porpostu musisz przesunac o zabek w lewo lub w prawo ,
ile ci brakuje zeby zespolic skrzynie z silnikiem jaka jest szczelina??

#50 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 15 października 2009 - 22:32

jak gleboko wszedl konwerter w szkrzynie??
moze porpostu musisz przesunac o zabek w lewo lub w prawo ,
ile ci brakuje zeby zespolic skrzynie z silnikiem jaka jest szczelina??

w/g mnie wszedł do końca , szczelina to jakiś 1 cm. dam rady złapać śrubami tylko skręcenie idzie z oporem a nie chcę czegoś spieprzyć wystarczy że skrzynia kosztowała mnie już 1200 PLN
tak się teraz zastanawiam , nie da się obrócić konwertera o ząb w prawo lub lewo ! Konwerter ma wycięcie w które wchodzi wypust ( te dwa elementy za simmeringiem )- zabierak pompy ASB a to jest dość pasowne !
mi to raczej wygląda na niewspółosiowe ustawienie skrzyni i silnika podczas skręcania a ta cholera waży trochę i we dwóch jest problem żeby ustawiać.

#51 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 15 października 2009 - 23:00

w/g mnie wszedł do końca , szczelina to jakiś 1 cm. dam rady złapać śrubami tylko skręcenie idzie z oporem a nie chcę czegoś spieprzyć wystarczy że skrzynia kosztowała mnie już 1200 PLN
tak się teraz zastanawiam , nie da się obrócić konwertera o ząb w prawo lub lewo ! Konwerter ma wycięcie w które wchodzi wypust ( te dwa elementy za simmeringiem )- zabierak pompy ASB a to jest dość pasowne !
mi to raczej wygląda na niewspółosiowe ustawienie skrzyni i silnika podczas skręcania a ta cholera waży trochę i we dwóch jest problem żeby ustawiać.

moze faktycznie musicie wysunac skrzynie i ponownie sprubowac zalozyc nie wiem czy robisz to na kanale czy na podnosniku ja to robilem z kolesiem na kobylkach, jak lezysz na ziemi i miejsca jest malo nie jest zbyt wesolo, wiem ile wazy skrzynia i jak to jest z jej zakladaniem ale my urzywalismy lewarka hydraulicznego i wtedy bylo wszystko ok bo tak w samych rekach to jest naprawde ciezko utzrymac o ile wogole utrzymasz we wlasciwej pozycji

#52 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 15 października 2009 - 23:41

w kanale na podnośniku a i tak jest problem.

#53 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 16 października 2009 - 08:34

w kanale na podnośniku a i tak jest problem.


mogłeś na wałek od skrzyni dać za gruby oring i sprzęgło nie chce wskoczyć do końca. Weź z kompletu cieńszy oring i ci wskoczy. Miałem podobnie. Jak coś to dzwoń 791456302. 1 cm szczeliny to mało zobacz ile wystaje koło zamachowe. Konwerter jak wskoczy do końca to będzie dotykał obudowy skrzyni. Dopiero przy skręcaniu z kołem zamachowym się oddali.

#54 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 17 października 2009 - 07:19

mogłeś na wałek od skrzyni dać za gruby oring i sprzęgło nie chce wskoczyć do końca. Weź z kompletu cieńszy oring i ci wskoczy. Miałem podobnie. Jak coś to dzwoń 791456302. 1 cm szczeliny to mało zobacz ile wystaje koło zamachowe. Konwerter jak wskoczy do końca to będzie dotykał obudowy skrzyni. Dopiero przy skręcaniu z kołem zamachowym się oddali.

Dzięki Michaś za poradę . Konwerter wskoczył na swoje miejsce wszystko złożone teraz tylko pierwsze odpalenie i uzupełnianie oleju. Nie zdążyłem wczoraj bo energetyka zawiodła <na Podbeskidziu trochę sypnęło> i musiałem robić przy lampie z akumulatora i po wszystkim brakło mu już prądu do odpalenia a skończyłem dość późno. Dziś pracuje także reszta dopiero w poniedziałek , napiszę po skończonej robocie ciekawe czy w ogóle ASB zadziała ???

#55 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 19 października 2009 - 12:25

A więc skrzynia zalana olejem jazda próbna wykonana , miękko zmienia biegi bez szarpnięć . Biegi zmienia przy ok 2200-2500 obrotów przy niedużym obciążeniu . Wycieków jak na razie żadnych oby tak dalej.
Michaś - nie mam tego poślizgu o którym piszesz na 3 biegu !!!

#56 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 19 października 2009 - 23:58

A więc skrzynia zalana olejem jazda próbna wykonana , miękko zmienia biegi bez szarpnięć . Biegi zmienia przy ok 2200-2500 obrotów przy niedużym obciążeniu . Wycieków jak na razie żadnych oby tak dalej.
Michaś - nie mam tego poślizgu o którym piszesz na 3 biegu !!!


ja podejrzewam że ten poślizg to konwerter. Policz ile czujesz zmian biegu. Sprawdź przy stal test ile masz obrotów na d bo ja mam 2300 a niby powinno być 2000.

#57 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 20 października 2009 - 13:34

ja podejrzewam że ten poślizg to konwerter. Policz ile czujesz zmian biegu. Sprawdź przy stal test ile masz obrotów na d bo ja mam 2300 a niby powinno być 2000.

Ja mam 2350 obr . Cztery zmiany biegów + spięcie lock up przy 80 km/h średnio lub więcej jak mu docisnę.

#58 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 20 października 2009 - 15:17

Ja mam 2350 obr . Cztery zmiany biegów + spięcie lock up przy 80 km/h średnio lub więcej jak mu docisnę.


dzięki. Nic z tym nie robię może jest wszystko ok.

#59 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 21 października 2009 - 23:55

Powiedz mi jeszcze przy spięciu o ile obrotów spada silnik przy zwykłym rozpędzaniu.

#60 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 22 października 2009 - 18:59

Powiedz mi jeszcze przy spięciu o ile obrotów spada silnik przy zwykłym rozpędzaniu.

Jeżeli chodzi o spięcie loock up przy 4 biegu to spada o jakieś 700 obr to tak wizualnie po obrotomierzu. Ja mam DIESLA ! Natomiast przejście z 3 na 4 to jakieś 400 obrotów niżej (jeszcze przed spięciem)
Radziłbym Ci się nie przejmować delikatnym poślizgiem ja mam coś takiego co miałem jeszcze przed remontem (gdy skrzynia działała prawidłowo) przy loock up jak dodam gazu to podniesie o jakieś 100 - 150 obr (bez redukcji) ale nadal rozpędza i wydaje mi się to normalne.