Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt wysoka temperatura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
297 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 lipca 2009 - 09:19

moze to glupie no ale dobra... jak najlepiej wyplukac chlodnice? i czym?


sa srodki do plukania chlodnic

np http://moto.allegro...._usa_od_ss.html




 


#162 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2009 - 10:19

moze to glupie no ale dobra... jak najlepiej wyplukac chlodnice? i czym?

ja nie odczuwalem jakichs problemow z przegrzewaniem, wiec na poczatku sezonu profilaktycznie plukam np czyms takim:

http://www.allegro.p...z_chlodnic.html


 


#163 OFFLINE   Lulek102

Lulek102
  • 24 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Międzyrzec Podlaski

Napisany 15 lipca 2009 - 18:35

nooo i moja bryczka naprawiona:D problem byl w tym ze temp dochodzila prawie do 100 st. po czym wlaczaly sie te 2 wiatraczki od klimy z przodu zganialo do 95 wylaczaly sie za chwile znowu 100 i tak w kolko...wymienilem czujnik temp od wentylatorow...na chlodnicy ten wyzej 3 pinowy..cena 50 zl..czas wymiany 15 min... iii temp dojdzie do 95 wlaczaja sie wszystkie 3 ( ten na chlodnicy wody na 1 biegu) i zbija na 91-92 i jest bajki:D polecam taki zabieg..autko to mv6 96r automat..

#164 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 20 lipca 2009 - 18:48

u mnie wyszła pęknięta chłodnica więc idzie do zmiany :-)

ma ktoś jakiś patent jak wyczyścic chłodnice od klimy bez wyjmowania jej ? bo 200zł za napełnienie drogą nie chodzi... z wewnątrz nie będzie problemu bo chłodnicy wody nie będzie ale jak od zewnątrz bo są te 2 wentylatory ?

#165 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 maja 2010 - 21:43

Witam ponownie. Pisałem wcześniej w tym temacie. Miałem problem z wysoką temperaturą silnika. Latem dochodziło bez przerwy do ponad 100 stopni, zimą silnik był niedogrzany. Wymieniłem termostat. Okazało się po sprawdzeniu, że stary się zacina. Odrazu było widać różnicę jak szybko nagrzewa się silnik a temp nie była wyższa niż 95st, ale tylko przez pierwsze ok. 20min jazdy, potem wskoczyło na zegar 100st i wyżej i już tak pozostawało pomiędzy 95-102st. W tym tygodniu skończyłem remont silnika. Wymieniłem m.in. uszczelkę pod głowicą. Jeżdżę dopiero drugi dzień ale widzę, że temp nie przekracza 96st. Wywnioskować z tego można, że przez całe 30kkm jakie zrobiłem uszczelka pod głowicą była wywalona a ja, ani żaden z kilku mechaników tego nie zauważyli. Przy okazji poprawiła się moc silnika na rozgrzanym, wcześniej zaczynał mulic kiedy osiągnął 90-92st.
W tej chwili mam walnięty czujnik od wentylatora i nie załącza sie 1 bieg, ale jak funcja ECO od klimy jest wyłączona to 1 bieg chodzi cały czas i silnik pracuje w temp 92-96st przy czym drugi bieg załącza się dosyć często ale nie przy 102st jak było wcześniej a przy 94-95st :) To jest dopiero ciekawe dlaczego tak się dzieje :p

#166 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 maja 2010 - 22:54

przyczyna okazal sie zapchany katalizator. objawy:
wysoka temp silnika od cofajacych sie spalin,
spadek mocy,
gorace spaliny.
po wycieciu katalizatora i wstawieniu na jego miejscu rury auto zaczelo kopcic na czarno jak stary tarpan nie dajac rezultatu.
przedmuchal sie po 4-5 dniach i przestal kopcic, temp spadla do 88-95 st, i znaczacy przyrost mocy. moze przestanie olej brac. mam taka nadzieje bo wciaga ok. 1L na 1000km a z rury czysciutko i bez wyciekow...


Takie zapchane katalizatory moga powodować podwyższenie temperatury? Pytam bo u mnie jak zapalam auto rano to słychać dzwonienie w wydechu ale mi to słychać bardziej w tłumikach środkowych nie w katach , ale to może być tylko złudzenie. Jak stukam w środkowe tłumiki na wyłączonym silniku i zumnym wydechu to słychać blachy ktorę dzwonią. Czasami też mam wrażenie tylko wrażenie że auto traz jest słabsze raz silniejsze. A co do temp. spalin to nie wiem nie mam porównania ale zobaczę jak jest w innych autach

#167 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 maja 2010 - 13:48

Takie zapchane katalizatory moga powodować podwyższenie temperatury? Pytam bo u mnie jak zapalam auto rano to słychać dzwonienie w wydechu ale mi to słychać bardziej w tłumikach środkowych nie w katach , ale to może być tylko złudzenie. Jak stukam w środkowe tłumiki na wyłączonym silniku i zumnym wydechu to słychać blachy ktorę dzwonią. Czasami też mam wrażenie tylko wrażenie że auto traz jest słabsze raz silniejsze. A co do temp. spalin to nie wiem nie mam porównania ale zobaczę jak jest w innych autach


Tak powiedzial mechanik u ktorego bylem. Nie wiem do konca czy to prawda. Moim zdaniem jest to mozliwe ale temperatura nie powinna znacznie wzrosnac.

#168 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 maja 2010 - 16:40

W poniedziałek będę działał z tymi środkowymi tłumikami by zobaczyć czy to z nimi jest coś nie tak, czy może z katami przy okazji wymiany tłumika końcowego.

#169 OFFLINE   nesfor

nesfor

    :)

  • 121 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Skąd: Tczew

Napisany 09 czerwca 2010 - 07:32

Ostanio jechałem kolo 60 km z podlacoznym kompem i na kompie mialem max 93 stopnie a na zegarze mialem kolo 96 stopni(przy 93 na kompie), mało tego , na kompie miałem 86 stopni to zegar mi pokazal 93 stopnie ...
do tego jak na dworze pada lub jest wilgotno to zegar mi potrafi pokazac 100 stopni ale tez nei zawsze, czasem jak sie puknie w deske to zegar opadnie ale po pewnymc zasie znowu mu staje wyzej :)

w zimie nie mialem takich problemow, zawsze mailem 92 na zegarze ...

Czy ktoś miał taki cyrk ?

#170 OFFLINE   connrados

connrados
  • 1 postów
  • Dołączył: 08-02-2009

Napisany 09 czerwca 2010 - 11:03

Witam!
U mnie w omedze jest taki problem ze nie uruchamia się I bieg wentylatora chłodnicy. Po odłączeniu wtyczki od 3 pinowego włącznika wentylatora i spieciu na krótko działaja I i II bieg wentylatora. Tak więc wyglądało na to że walniety jest włącznik. Po wymianie bez zmian brak I biegu. Przy 100 stopniach załącza sie czujnik 2 pinowy umieszczony wyżej chłodnicy i uruchamia wentylator kompa w błotniku, I bieg wentylatora schładza do 95 stopni. Jak odłączyłem górny włącznik to silnik grzał sie do 103 stopniu załączał II bieg wentylatora, schladzał do 100 i się wyłączał.
Jaka moze być przyczyna takiego stanu, czujniki 3 pinowy nowy, cały układ po spięciu na krótko działa I i II bieg. Przy rozgrzaniu silnika do 103 stopni dopiero uruchamia sie wentylator na II biegu. Dodam ze temperatura rośnie bardzo powoli.

#171 OFFLINE   nesfor

nesfor

    :)

  • 121 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Skąd: Tczew

Napisany 16 sierpnia 2010 - 12:01

U mnei sie silnik przegrzewa jak zalacza sie turbo, wlaczam nawiew na cieple i klime i da sie jechac na austrodzie kolo 120-130 w komfortowych warunkach . ajak smigam w okolicy 1.5 -2 tys obrotow to temperaturka w przedziale 93-95 :) ( bez nawiewu i klimy).

#172 OFFLINE   czarny555

czarny555
  • 7 postów
  • Dołączył: 07-03-2010

Napisany 16 września 2010 - 21:16

ratunku panowie mam omcie 2.5td już 4 lata i dziś stało się tak ze temperatura nagle zaczela isc do ponad 100stopni gurny waz jest goracy i miekki a wentylatory jak juz sie zalacza to dopiero po wyzej 100c i to nie zawsze a ogrzewanie jest letnie powietrze leci czy ktos moze mi w tej sprawie pomuz pozdrawiam

#173 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 września 2010 - 07:58

ratunku panowie mam omcie 2.5td już 4 lata i dziś stało się tak ze temperatura nagle zaczela isc do ponad 100stopni gurny waz jest goracy i miekki a wentylatory jak juz sie zalacza to dopiero po wyzej 100c i to nie zawsze a ogrzewanie jest letnie powietrze leci czy ktos moze mi w tej sprawie pomuz pozdrawiam


pewnie poszła pompa wody.. to częsta dolegliwość..

#174 OFFLINE   001Kuba

001Kuba
  • 24 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Puławy/Warszawa

Napisany 13 marca 2011 - 23:24

odgrzebie kotleta aby się upewnić. Temperatura czasem leci wysoko, wentylator nie załącza, płynu nie ubywa a wąż górny jest gorący i miękki a w dolnym jest tak letnie (nie jest gorący ani zimny) i słychać w nim bulgotanie jak by ledwo leciał tamtędy płyn. Ogrzewanie działa bez problemów, układ odpowietrzony. W weekend biorę się za termostat być może blokuje lekko i nie ma takiego obiegu jak powinien mieć. Dobrze myślę czy ktoś mnie naprowadzi na inny pomysł

#175 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2011 - 23:44

Dobrze myślę czy ktoś mnie naprowadzi na inny pomysł

jeszcze pompa wody do sprawdzenia, ew. droznosc chlodnicy, sprawdzenie, czy cala jej powierzchnia sie nagrzewa


 


#176 OFFLINE   001Kuba

001Kuba
  • 24 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Puławy/Warszawa

Napisany 13 marca 2011 - 23:51

pompe wody wymieniałem na KAGERA 4 tys km temu więc problemów z nią nie powinno byc ale zajrzę. Drożność chłodnicy jak sprawidzić ?

#177 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2011 - 23:55

Drożność chłodnicy jak sprawidzić ?

a chocby zdjac weze i szlaucha wlozyc, woda powinna dosyc swobodnie przeplywac...


 


#178 OFFLINE   001Kuba

001Kuba
  • 24 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Puławy/Warszawa

Napisany 14 marca 2011 - 00:10

Dzięki wielkie, dam znać niedługo jak poszło :)

Jeszcze mam pytanie czy wymienić wkład termostatu czy cały z obudową. Jeśli wkład to może być taki? :
http://motoallegro.p...1480204366.html

#179 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2011 - 00:13

Jeszcze mam pytanie czy wymienić wkład termostatu czy cały z obudową. Jeśli wkład to może być taki? :
http://motoallegro.p....480204366.html

szczerze mowiac to nie mialem w rekach termostatu od 2.0 16v, ale skoro sprzedaja wklady, to musi sie dac wymienic sam wklad :)


 


#180 OFFLINE   hektor505

hektor505
  • 1 postów
  • Dołączył: 20-07-2010

Napisany 17 marca 2011 - 15:07

Witam
Moja omega strasznie mi sie grzeje. Teraz przy temeraturzena dworze 8 stopni gdy jeżdże po miescie ona mi sie grzeje powyżej 100 stopni. Wskazówka od temeratury wskazuje aż między ostanią kreską a czerwoną kreską na zegarze. Wenylator włancza się dopiero gdy wskazówka od temeratury jest powyżej 100 stopni i schładza do 95 stopni. Gdy jestem w trasie temeratura trzyma sie cały czas przy 90 stopni.

Co jest przyczyną takiego grzania