Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt wysoka temperatura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
297 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   dendol11

dendol11
  • 13 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: bełchatów

Napisany 01 lipca 2009 - 20:46

mialem sie dolaczyc do tematu ale widze ze sporo jest amatorow wysokiej temperatury,wiec moze to prawda ze ten typ tak ma..
ja na te upaly wyjolem termostat,nic nie pomoglo pozatym ze wolniej sie grzeje:D

#142 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 lipca 2009 - 22:53

wiec moze to prawda ze ten typ tak ma..


tak. ten typ ma spieprzony uklad chlodzenia i tyle.
prawidlowa temp pracy silnikow benzynowych w omedze to:
miedzy 92 - otwarcie termostatu
a
95-98 - I bieg wentylatora ktory nawet w upaly powinien sobie dac rade zbic temperature do 90 stopni i tak w kolko. jesli sie grzeje to:
albo zabita chlodnica albo chlodnica klimy zaklejona brudem ktory nie przepuszcza powietrza albo cos nie tak z czujnikami ktore nie zalaczaja wentylatorow




 


#143 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 03 lipca 2009 - 20:00

kurde to jest paranoja co te silniki robia i jak sie grzeją, mi wczoraj w trasie co chwile wchodzilo na czerwone pole, wylączylem klime to spadalo do 100, podczas calej trasy 3 razy mi wyskoczylo swiecenie ze sie plyn gotuje, wentylatory chodza jak szalone. plyn nowy dolany, korek zmieniony i dalej ****

myc z zewnatrz chlodnice pod cisnieniem ? bo nie mam jak reki wlozyc i sprawdzic czy cala sie grzeje, chyba ze nie wiem o czyms jak sie do niej latwo dostac :)

#144 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 lipca 2009 - 21:43

kurde to jest paranoja co te silniki robia i jak sie grzeją, mi wczoraj w trasie co chwile wchodzilo na czerwone pole, wylączylem klime to spadalo do 100, podczas calej trasy 3 razy mi wyskoczylo swiecenie ze sie plyn gotuje, wentylatory chodza jak szalone. plyn nowy dolany, korek zmieniony i dalej ****

NIejezdzij tak, bo przegrzejesz silnik.

Sprawdz pod domem, czy przy ok 97 stopniach wlacza sie wentylator.

#145 OFFLINE   szybkiii

szybkiii

    leczę wisco

  • 8 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Leszno

Napisany 03 lipca 2009 - 21:52

no a jakbyś podpiał się do przekaźnika wentylatora i manualnie wlaczał. miałem podobnie i z pod maski pociągnałem kabel na przełącznik dwubiegunowy (1 i 2 bieg), wciskałem za wczasu i było ok. warunek to sprawny termostat.

#146 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 04 lipca 2009 - 06:44

Lendio włącza sie na 100% bo patrzylem :) drugi bieg tez

Szybki ale wydaje mi się ze to własnie nie wina wiatraków bo one chodzą, obstawiam chłodnice ale nie wiem jak ją sprawdzic bo ręki tam nie włoże

#147 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 lipca 2009 - 07:01

Lendio włącza sie na 100% bo patrzylem :) drugi bieg tez

Szybki ale wydaje mi się ze to własnie nie wina wiatraków bo one chodzą, obstawiam chłodnice ale nie wiem jak ją sprawdzic bo ręki tam nie włoże


przeplucz uklad chlodzenia. a swoja droga to niezle padlo kupiles :(




 


#148 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2009 - 16:18

kurde to jest paranoja co te silniki robia i jak sie grzeją, mi wczoraj w trasie co chwile wchodzilo na czerwone pole, wylączylem klime to spadalo do 100, podczas calej trasy 3 razy mi wyskoczylo swiecenie ze sie plyn gotuje,


zgadza sie, ja wymienilem termostat, nawet plukalem/czyscilem uklad jakims wynalazkiem prestona na poczatku sezonu. I tak w porownaniu z chlopakami z wawy u mnie jest niezle, w korkach w upale na klimie nie dochodzi do 100'C, ale ostatnio na trasie tez 2 razy ujrzalem czerwona lampke od temperatury - ale zwolnilem do 180, wylaczylem klime, dalem ogrzewanie i doslownie po 30sek temp wracala do 100, wiec z powrotem... :D


 


#149 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 04 lipca 2009 - 19:24

Beast no jak padlo, przeciez to od znajomego z forum... ehh brak słów. no nic mechanik Krzysia ma mi to zrobic :)

#150 OFFLINE   dendol11

dendol11
  • 13 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: bełchatów

Napisany 04 lipca 2009 - 21:22

Sluchajcie ja przeplukalem uklad chlodzenia jakims wynalazkiem k2 potem przeplukalem uklad chlodzenia woda,zalalem plynem,wlozylem spowrotem termostat i jakby sie polepszylo,teraz w te upaly po trasie temp.-ok92 a w miescie 97 i sie wychladza:)

#151 OFFLINE   chrico

chrico
  • 116 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Oslo

Napisany 04 lipca 2009 - 22:03

Ja mialem problem z wysoka temperatura silnika bo nie chodzil wentylator na pierwszym biegu ale to juz naprawione,ale przy okazji naprawy zauwazylem cos takiego.A mianowicie wskaznik temperatury przy 99stC pokazuje tak samo jak odczyt z tech2
Dodany obrazek
ale juz jak temp spada albo poprostu silnik sie nagrzewa to odczyt pomiedzy wskaznikiem a tech2 jest zupelnie inny i to znacznie 80stC tech2 daje ok 93stC na wskazniku
Dodany obrazek
Dodam ze wentylatory na pierwszym i na drugim biegu zalaczaja sie teraz prawidlowo wedlug odczytu na tech2.
Wiec raczej do wymiany bedzie ten maly czujnik co podaje temp na wskaznik.A moze te typy tak juz mialy i wymiana nic nie da?
Wasza opinia.

#152 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 lipca 2009 - 15:44

Ja mialem problem z wysoka temperatura silnika bo nie chodzil wentylator na pierwszym biegu ale to juz naprawione,ale przy okazji naprawy zauwazylem cos takiego.A mianowicie wskaznik temperatury przy 99stC pokazuje tak samo jak odczyt z tech2
Dodany obrazek
ale juz jak temp spada albo poprostu silnik sie nagrzewa to odczyt pomiedzy wskaznikiem a tech2 jest zupelnie inny i to znacznie 80stC tech2 daje ok 93stC na wskazniku
Dodany obrazek
Dodam ze wentylatory na pierwszym i na drugim biegu zalaczaja sie teraz prawidlowo wedlug odczytu na tech2.
Wiec raczej do wymiany bedzie ten maly czujnik co podaje temp na wskaznik.A moze te typy tak juz mialy i wymiana nic nie da?
Wasza opinia.



wymiana niewiele pomoze - bardzo czesta przypadlosc




 


#153 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 06 lipca 2009 - 21:06

Witam koledzy podziele i ja sie swoim problemem z tem. w mojej V6 a mianowicie jazda po wawie w korkach tem wzorowa 95c ale wystarczy tylko troszke szybciej pdgonić ją tak tylko d 110km/h juz wystarczy aby zaczela przeciągac 100c wentylatory chodza termostat otwiera tylko pompka ta przy aku. nie dostaje napięcia ,ale czy to może byc powód teg problemu?
Dodany obrazek

#154 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2009 - 00:35

tylko pompka ta przy aku. nie dostaje napięcia ,ale czy to może byc powód teg problemu?


ta pompka to chyba tylko chodzi, jak zgasisz silnik - podtrzymuje obieg jak jeszcze wentylatory pracuja po zgaszeniu silnika. Normalnie przeciez obieg jest dzieki glownej pompie wody na pasku wielorowkowym


 


#155 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 lipca 2009 - 13:39

ta pompka to chyba tylko chodzi, jak zgasisz silnik - podtrzymuje obieg jak jeszcze wentylatory pracuja po zgaszeniu silnika. Normalnie przeciez obieg jest dzieki glownej pompie wody na pasku wielorowkowym


cos mi sie wydaje ze dziala tez w momencie wlaczenia wentylatrow - sprawdze to dzis




 


#156 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 07 lipca 2009 - 20:26

ta pompka to chyba tylko chodzi, jak zgasisz silnik - podtrzymuje obieg jak jeszcze wentylatory pracuja po zgaszeniu silnika. Normalnie przeciez obieg jest dzieki glownej pompie wody na pasku wielorowkowym


Zgadza sie dzisiaj dzieki podpowiedzim beastasprawdzałem i tak jest
Co do tem. dzisiaj przepłukałem układ jakimś wynalaskiem i musze powiedzieć że wszystk wygladało na ok tem nie przekraczała 95c przy ostrym dawaniu po garach ale nagle poszła w góre i co sie okazało nie chodzi 1 bieg wentylatora :o jak ja zaczynam kochac to auto:mad:
Dodany obrazek

#157 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2009 - 22:42

panowie większość kłopotów z temperaturą mimo sprawnego układu i wentylatorów to przyczyna zawalonej chłodnicy od klimy jeżeli oczywiście taką posiadacie.Na własnej omci to spraktykowałem w wawie temperatyra stała zawsze na 97 do 100 stopni a przy włączonej klimie to nawet pod czerwone.Po nieudanej próbie wymycia chłodnic na samochodzie wymontowałem dwie chłodnice kupiłem K2 do mycia silników do tego woda kompresor z cieniutką dyszą no i się zdziwiłem bo z samej klimy było z kilogram błota które zalegało między blaszkami.Efekt po zmontowaniu i napełnieniu klimy temp 92-97 ale przy włączonej klimie w upały temperatura bardzo wolno wędruje do góry a w chłodniejsze dni to trzyma się 92 stopni.Wcześniej też kombinowałem bo tego że chłodnice są brudne z zewnątrz nie widać gołym okiem przez wlot powietrza.:piwo:

#158 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 14 lipca 2009 - 18:22

Mój problem został rozwiazany wystarczyło płukanie chłodnicy i teraz jest wszystko ok
Nawet nie macie pojęcia jaki zasyfiony płyn był po 2 latach:o
Dodany obrazek

#159 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2009 - 07:52

Nawet nie macie pojęcia jaki zasyfiony płyn był po 2 latach

nie mamy pojecia, bo wyieniamy i plukamy co rok :D


 


#160 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 15 lipca 2009 - 09:18

moze to glupie no ale dobra... jak najlepiej wyplukac chlodnice? i czym?