

Zbyt wysoka temperatura
#141
OFFLINE
Napisany 01 lipca 2009 - 20:46
ja na te upaly wyjolem termostat,nic nie pomoglo pozatym ze wolniej sie grzeje:D
#142
OFFLINE
Napisany 01 lipca 2009 - 22:53
wiec moze to prawda ze ten typ tak ma..
tak. ten typ ma spieprzony uklad chlodzenia i tyle.
prawidlowa temp pracy silnikow benzynowych w omedze to:
miedzy 92 - otwarcie termostatu
a
95-98 - I bieg wentylatora ktory nawet w upaly powinien sobie dac rade zbic temperature do 90 stopni i tak w kolko. jesli sie grzeje to:
albo zabita chlodnica albo chlodnica klimy zaklejona brudem ktory nie przepuszcza powietrza albo cos nie tak z czujnikami ktore nie zalaczaja wentylatorow
#143
OFFLINE
Napisany 03 lipca 2009 - 20:00
myc z zewnatrz chlodnice pod cisnieniem ? bo nie mam jak reki wlozyc i sprawdzic czy cala sie grzeje, chyba ze nie wiem o czyms jak sie do niej latwo dostac

#144
OFFLINE
Napisany 03 lipca 2009 - 21:43
NIejezdzij tak, bo przegrzejesz silnik.kurde to jest paranoja co te silniki robia i jak sie grzeją, mi wczoraj w trasie co chwile wchodzilo na czerwone pole, wylączylem klime to spadalo do 100, podczas calej trasy 3 razy mi wyskoczylo swiecenie ze sie plyn gotuje, wentylatory chodza jak szalone. plyn nowy dolany, korek zmieniony i dalej ****
Sprawdz pod domem, czy przy ok 97 stopniach wlacza sie wentylator.
#145
OFFLINE
Napisany 03 lipca 2009 - 21:52
#146
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2009 - 06:44

Szybki ale wydaje mi się ze to własnie nie wina wiatraków bo one chodzą, obstawiam chłodnice ale nie wiem jak ją sprawdzic bo ręki tam nie włoże
#147
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2009 - 07:01
Lendio włącza sie na 100% bo patrzylem
drugi bieg tez
Szybki ale wydaje mi się ze to własnie nie wina wiatraków bo one chodzą, obstawiam chłodnice ale nie wiem jak ją sprawdzic bo ręki tam nie włoże
przeplucz uklad chlodzenia. a swoja droga to niezle padlo kupiles

#148
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2009 - 16:18
kurde to jest paranoja co te silniki robia i jak sie grzeją, mi wczoraj w trasie co chwile wchodzilo na czerwone pole, wylączylem klime to spadalo do 100, podczas calej trasy 3 razy mi wyskoczylo swiecenie ze sie plyn gotuje,
zgadza sie, ja wymienilem termostat, nawet plukalem/czyscilem uklad jakims wynalazkiem prestona na poczatku sezonu. I tak w porownaniu z chlopakami z wawy u mnie jest niezle, w korkach w upale na klimie nie dochodzi do 100'C, ale ostatnio na trasie tez 2 razy ujrzalem czerwona lampke od temperatury - ale zwolnilem do 180, wylaczylem klime, dalem ogrzewanie i doslownie po 30sek temp wracala do 100, wiec z powrotem...

#149
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2009 - 19:24

#150
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2009 - 21:22
#151
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2009 - 22:03

ale juz jak temp spada albo poprostu silnik sie nagrzewa to odczyt pomiedzy wskaznikiem a tech2 jest zupelnie inny i to znacznie 80stC tech2 daje ok 93stC na wskazniku

Dodam ze wentylatory na pierwszym i na drugim biegu zalaczaja sie teraz prawidlowo wedlug odczytu na tech2.
Wiec raczej do wymiany bedzie ten maly czujnik co podaje temp na wskaznik.A moze te typy tak juz mialy i wymiana nic nie da?
Wasza opinia.
#152
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2009 - 15:44
Ja mialem problem z wysoka temperatura silnika bo nie chodzil wentylator na pierwszym biegu ale to juz naprawione,ale przy okazji naprawy zauwazylem cos takiego.A mianowicie wskaznik temperatury przy 99stC pokazuje tak samo jak odczyt z tech2
ale juz jak temp spada albo poprostu silnik sie nagrzewa to odczyt pomiedzy wskaznikiem a tech2 jest zupelnie inny i to znacznie 80stC tech2 daje ok 93stC na wskazniku
Dodam ze wentylatory na pierwszym i na drugim biegu zalaczaja sie teraz prawidlowo wedlug odczytu na tech2.
Wiec raczej do wymiany bedzie ten maly czujnik co podaje temp na wskaznik.A moze te typy tak juz mialy i wymiana nic nie da?
Wasza opinia.
wymiana niewiele pomoze - bardzo czesta przypadlosc
#153
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2009 - 21:06
#154
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2009 - 00:35
tylko pompka ta przy aku. nie dostaje napięcia ,ale czy to może byc powód teg problemu?
ta pompka to chyba tylko chodzi, jak zgasisz silnik - podtrzymuje obieg jak jeszcze wentylatory pracuja po zgaszeniu silnika. Normalnie przeciez obieg jest dzieki glownej pompie wody na pasku wielorowkowym
#155
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2009 - 13:39
ta pompka to chyba tylko chodzi, jak zgasisz silnik - podtrzymuje obieg jak jeszcze wentylatory pracuja po zgaszeniu silnika. Normalnie przeciez obieg jest dzieki glownej pompie wody na pasku wielorowkowym
cos mi sie wydaje ze dziala tez w momencie wlaczenia wentylatrow - sprawdze to dzis
#156
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2009 - 20:26
ta pompka to chyba tylko chodzi, jak zgasisz silnik - podtrzymuje obieg jak jeszcze wentylatory pracuja po zgaszeniu silnika. Normalnie przeciez obieg jest dzieki glownej pompie wody na pasku wielorowkowym
Zgadza sie dzisiaj dzieki podpowiedzim beastasprawdzałem i tak jest
Co do tem. dzisiaj przepłukałem układ jakimś wynalaskiem i musze powiedzieć że wszystk wygladało na ok tem nie przekraczała 95c przy ostrym dawaniu po garach ale nagle poszła w góre i co sie okazało nie chodzi 1 bieg wentylatora

#157
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2009 - 22:42
#158
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2009 - 18:22
Nawet nie macie pojęcia jaki zasyfiony płyn był po 2 latach:o
#159
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2009 - 07:52
nie mamy pojecia, bo wyieniamy i plukamy co rokNawet nie macie pojęcia jaki zasyfiony płyn był po 2 latach

#160
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2009 - 09:18