Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt wysoka temperatura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
297 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 marca 2011 - 15:16

termo włącznik wentylatora do wymiany w chłodnicy.

#182 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 23 czerwca 2011 - 20:29

Podłączę się do tematu otóż u mnie jest tak, że po przejechaniu około 10km wywala płyn zbiorniczkiem wyrównawczym. Wymieniony termostat, wentylator włącza się przy 95 st, węże nie puchną przy dodawaniu gazu czyli wstępnie odrzucam wersję padnięte UPG, wymieniłem zawór 3-drożny i nadal nic!! Chłodnica równo się nagrzewa, wąż górny i dolny chłodnicy tak samo ciepły. Co jeszcze można sprawdzić?

#183 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2011 - 21:06

Co jeszcze można sprawdzić?

Korek zbiorniczka wyrownawczego...


 


#184 OFFLINE   001Kuba

001Kuba
  • 24 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Puławy/Warszawa

Napisany 23 czerwca 2011 - 21:14

Korek kosztuje 8zł nowy w Focie bo kupywałem ostatnio. Sprawdź czy nie wycieka gdzieś przewodem. Ja miałem dziurkę i zasysała powietrze najprawdopodobniej robiąc ciśnienie spore.

#185 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 23 czerwca 2011 - 21:19

lekko mokre przy wejściu do zaworu 3 drożnego - może tam chwytać powietrze?

#186 OFFLINE   Doman8484

Doman8484
  • 10 postów
  • Dołączył: 09-06-2009

Napisany 07 listopada 2011 - 20:49

Witam zawsze miałem wysoką temp. na trasie 92 a w miescie od 92 do 98, wystarczyło tylko ze stanąłem na światłach i już wentylatory sie włączały.
2 listopada miałem małą kolizje niestety z mojej winy :( pech chciał tak że połamały sie przednie wentylatory i chłodnica klimy, założyłem używaną chłodnice ale wcześniej porządnie ją przeczyściłem i nowe stare wiatraki.
Morał z tego taki że "AUTOBUS'' się nie grzeje cała drogę do pracy i z ani razu się nie włączyły wiatraki a tęp. max 94, więc może w wiekszosci naszych aut zasyfione są chłodnice klimy, kiepski przepływ powietrza = większa tęp.

#187 OFFLINE   kubalek33

kubalek33
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-10-2011
  • Skąd: Poznań

Napisany 12 listopada 2011 - 02:31

Witajcie

Mam omege 2,5 TD i mam problem z tym że grzeje się przy miejskiej jezdzie tak do około 100 i wiecej stopni jak porządnie jej depne na pedał gazu i pomaga włączenie na maxa w kabinie grzania.Pytanie jest czy jak mam małe ale zawsze pęknięcie chłodnicy to może być przyczyna tego ?? bo to że jest to powodem uciekania płynu to pewny jestem. i czy to znaczy że trzeba planować głowice co jest jak wiecie kosztowne mega. Bo nie wiem co moge sugerować mechanikowi bo on odrazu chce planowania głowicy i juz wiem że to mnie 2500zł ma kosztować a może inna jest przyczyna jak możecie proszę o pomoc i rady.

#188 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2011 - 15:45

tak przez dziurę w chłodnicy może się przegrzewać
co do zdejmowania głowicy to sie raczej wstrzymaj to że masz podwyższona temp to nie znaczy że się pokrzywiła od tego głowica coś ten mech kręci ;)

#189 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2011 - 15:46

może inna jest przyczyna

A wisko dziala?

#190 OFFLINE   kubalek33

kubalek33
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-10-2011
  • Skąd: Poznań

Napisany 12 listopada 2011 - 23:19

Witam

Dziękuje koledzy za uspokojenie o tym że to nie jest koniecznie głowica a co to jest wisko kolego?? bo ja to nie wiem. przepraszam za moją małą wiedze ale nie bede udawał znawce co powiem otwarcie powoduje ze potem mechanicy mnie robią w balona wiele razy i płace im za nic.

#191 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2011 - 00:09

co to jest wisko

Sprzeglo lepkosciowe umiejscowione na koncu walka pompy wody odpowiedzialne za zalaczenie wiatraka. Jak sie silnik robi za cieply to wisko "skleja sie" i wiatrak (chodzi wtedy z predkoscia obrotowa pompy wody) zaczyna ciagnac powietrze przez chlodnice. Jak zbije temp to wisko sie "rozlacza" i wiatrak obraca sie swobodnie. To tak w skrocie.

#192 OFFLINE   001Kuba

001Kuba
  • 24 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Puławy/Warszawa

Napisany 13 listopada 2011 - 00:33

A jak sprawdzić prawidłowe działanie wisko :)?

#193 OFFLINE   kubalek33

kubalek33
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-10-2011
  • Skąd: Poznań

Napisany 17 listopada 2011 - 00:10

Więc chciałem ułatwić sobie życie a utrudniłem na maxa i widząć że mi płynu ubywa z chłodnicy postanowiłem ja uszczelnić takim specjalnym preparatem do tego.Zakupiłem i wlałem do płynu co było efektem tego że ponoć przetarłem czy uszkodziłem na maxa termostat i teraz temperatura mi podnosi się do 100 stopni tak około po 15 min jazdy.
Oczywiscie nie omieszkałem odwiedzić mechaników i 3 z nich powiedziało 3 inne diagnozy. Jeden zaproponował wymiane chłodnicy i termostatu oraz pompy wody w wiskiem.Inny powiedział że przegrzałem silnik i proponuje wymiane go na inny a jeszcze jeden co mi sie wydaje sesowne to powiedział że mam zacząć od wymiany termostatu i potem jak nie to będzie i nadal będzie grzał sie wymienić pompe i dalej isc w poszukiwaniach. Koledzy ja juz nie mam pojecia co mam zrobic

#194 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2011 - 02:09

Koledzy ja juz nie mam pojecia co mam zrobic


1.

jeszcze jeden co mi sie wydaje sesowne to powiedział że mam zacząć od wymiany termostatu


2.

potem jak nie to będzie i nadal będzie grzał sie wymienić pompe


Najpierw sprawdz te dwie rzeczy ;)

#195 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 listopada 2011 - 11:58

Więc chciałem ułatwić sobie życie a utrudniłem na maxa i widząć że mi płynu ubywa z chłodnicy postanowiłem ja uszczelnić takim specjalnym preparatem do tego.Zakupiłem i wlałem do płynu co było efektem tego że ponoć przetarłem czy uszkodziłem na maxa termostat i teraz temperatura mi podnosi się do 100 stopni tak około po 15 min jazdy.
Oczywiscie nie omieszkałem odwiedzić mechaników i 3 z nich powiedziało 3 inne diagnozy. Jeden zaproponował wymiane chłodnicy i termostatu oraz pompy wody w wiskiem.Inny powiedział że przegrzałem silnik i proponuje wymiane go na inny a jeszcze jeden co mi sie wydaje sesowne to powiedział że mam zacząć od wymiany termostatu i potem jak nie to będzie i nadal będzie grzał sie wymienić pompe i dalej isc w poszukiwaniach. Koledzy ja juz nie mam pojecia co mam zrobic


kolego sprawdź termostat przede wszystkim. Przy jakiej temperaturze się otwiera.
powiedz jeszcze czy masz dalej wyciek płynu.

#196 OFFLINE   kubalek33

kubalek33
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-10-2011
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 listopada 2011 - 01:53

Więc po kolejnym dniu zasięgania rad i porad fachowców postanowiłem wymienić jutro termostat a co do pompy wody podobno jest dobra i tylko jedna osoba powiedziała mi że po wymianie termostatu to może i chłodnice bedzie trzeba wymienić. Co do wycieku płynu to go teraz nie ma a to mam nadzieje spowodowane jest tym że nie wchodzi płyn w chłodnice bo ta jest stale zimna. Jutro napisze co stało się lub nie stało po wymianie termostatu ale powiem wam że odwiedziłem 5-6 mechaników zawodowych i rozmawiałem z 30 może 40 takimi ludzmi co mają więcej pojęcia odemnie ale mechaniką się nie zajmują. Wniosek taki jest że ci co z tego żyją i zarabiają na tym to człowiekowi takie wciskają pierdoły że głowa mała.jak bym nie był z tych co złotówke 2 razy oglądają zanim wydadzą to dziś bym wydał conajmniej jakiejś 1000zł l nie pewnie by mi sie nie grzał już ale poza tym co jest popsute bym miał wymienione wiele innych częsci które działają. Jak to będzie termostat to mnie to 190zł bedzie kosztowało z nowym płynem a jak nie ermostat to nie mam pojęcia

#197 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 18 listopada 2011 - 10:31

Tam gdzie kucharek sześć...
Układ trzeba przepłukać. Zadbać o czystość płynu. Nieszczelności zlikwidować. Niesprawne elementy wymienić.

I pamiętać żeby zalewać odpowiednim płynem i nie mieszać płynów jak popadnie. Do rozcieńczania koncentratów używać wody destylowanej a nie kranówki.
Nie używać uszczelniaczy i twardej wody. Nie zalewać samym koncentratem.
Wystarczy o tym pamiętać i nie będzie problemu z chłodzeniem czy grzaniem.

Dla mnie prędzej chłodnica jest do wymiany niż termostat.

#198 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 18 listopada 2011 - 11:03

Termostaty tak są konstruowane, żeby w przypadku jak padną pozostawały w pozycji maksymalnego otwarcia. Nie ma ryzyka przegrzania silnika, tylko dłużej się nagrzewa. Oczywiście, może się zdarzyć, że zatnie się w pozycji zamkniętej i pracuje na małym obiegu, ale to naprawdę wyjątkowa sytuacja.
Wycieki w chłodnicy to za socjalizmu uszczelniało się musztardą, albo bardziej hardkorowo herbatą, teraz można się poratować takim patentem jedynie na czas dotrwania do wymiany. Przeciek należy bezwzględnie skasować, zalać płyn, potem poobserwować i dopiera działać dalej.

#199 OFFLINE   kubalek33

kubalek33
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-10-2011
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 listopada 2011 - 21:19

Witam

Więc jak mówiłem tak i zrobiłem wymiana termostatu nastąpiła i choć panowie w norauto mieli problem ze śróbą i ja musiałem podejmować decyzje czy odkręcać czy nie bo jak urwie sie to oni nie chcą ponosić konsekwencji tego i kosztów związanych z odwiercaniem i cudowaniem to udało się wymienic termostat na nowy.
Po odpaleniu i uzupełnieniu płynu okazało się że w 95stopniach termostat puscił obieg i ja uradowany tym wyjechałem do domu. Po ujechaniu 2 km temperatura podniosła się do 100 i dalej jak dawniej więc TO NIE TERMOSTAT.Jutro chyba do pompy wody podejscie wykonam a jak okazało by się że ma wszystkie łopadki i działa to chłodnice wymienie a jak to nie da rady pomóc to już nie mam pojęcia i tylko mi uszczelka pod głowicą przychodzi do głowy. Ale szanowni koledzy nie powiedziałem wam że jak wymieniłem termostat i wyjechałem szczęsliwy to podczas ruszania mi nagle odmówiło wspomaganie posłuszeństwa i zapaliła się lampka ładowania!!!! zwariowałem z nerwów i pobiegłem spowrotem do norauto bo to raptem 200m było.Okazało się że napinacz paska klinowego sobie odbił i nie napinał co powodowało takie dolegliwości.Pytanie moje jest czy to że napinacz jest taki i do wymiany to też może się grzać mi ten samochod???

#200 OFFLINE   kajojb

kajojb
  • 78 postów
  • Dołączył: 18-09-2011
  • Skąd: Wolsztyn

Napisany 19 listopada 2011 - 16:07

ja dorzuce swoje 3 grosze do dyskusji

kupiłem ome 2 miesiące temu. Wracając 100 km do domu trasą (miasta oblatywałem obwodnicami) temp. na zegarach od 92 do 97 stopni podczas jazdy. Jako że nie dochodziło do czerwonego nawet w korku nie przejmowałem sie tym wcale

Po dwóch tygodniach strzeliła chłodnica (oczywiście plastikowy boczek). Ciekło jak z zarzynanej świni. Na szczęścia zauważyłem wyciek zanim poziom płynu niebezpiecznie sie obniżył (szczęście - to była krótka trasa 2km) Wpieniony byłem na maksa, a że nie chciało mi się latać po szrotach ani czekać na wysyłkę nowej kazałem mechanikowi zamówić nową - zamiennik. To był jedyny wymieniony element.

Po wymianie wskazówka jak przyklejona trzyma 92 stopnie podczas jazdy. Stojąc w korku max 95. Podczas 20 min butowania na postoju przy regulacji gazu zobaczyłem na cyferblacie max 98stopni - jednym słowem bajka

Wygląda że chłodnice lubią sie zapychać i nie zapewniają odpowiedniego przepływu płynu. Jak poprawiłeś jeszcze "doktorkiem" to ja bym zaczął od jej wymiany a dopiero później się za pompe wody zabierał.

Preparaty uszczelniające to największe dziadostwo jakie można wlać do auta. Owszem, często likwidują wycieki, ale najczęściej też zapychają nagrzewnice, chłodnice, a w skrajnych przypadkach kanaliki w głowicy. Nigdy bym czegoś takiego nie wlał do swojego autka