Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt wysoka temperatura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
297 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2011 - 16:21

Więc chciałem ułatwić sobie życie a utrudniłem na maxa i widząć że mi płynu ubywa z chłodnicy postanowiłem ja uszczelnić takim specjalnym preparatem do tego


no i pewno zawaliłeś tym chłodnicę i nie wiadomo ile jeszcze elementów ukł. chłodzenia :(

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#202 OFFLINE   TripleXXX

TripleXXX
  • 25 postów
  • Dołączył: 23-03-2008
  • Skąd: Łomża

Napisany 20 listopada 2011 - 10:52

Płukanie całego układu chłodzenia pozostało...

#203 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2011 - 11:02

Płukanie całego układu chłodzenia pozostało...

nie koniecznie musi pomóc, takie środki w kontakcie z powietrzem (nieszczelność) mają za zadanie je wypełnić, jeśli układ nie był do końca odpowietrzony to mógł się zrobić jakiś glut którego można nie wypłukać tak łatwo...

#204 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2011 - 11:29

no i trzeba po nasypaniu takiego środka zrobić parędziesiąt km żeby środek dobrze się rozprowadził w układzie , bo jeśli tego nie zrobimy albo zrobimy za mało km to wszystko osiądzie w jednym lub kilku miejscach i zbije się w grudę , po za tym nawet jak wszystko zrobimy jak należy to nadmiar środka w końcu i tak nam się gdzieś odłoży i może narobić bałaganu.

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#205 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 listopada 2011 - 13:39

Kiedyś gość z zakładu naprawiającego chłodnice mówił mi, że jedynie powinno się używać jakiegoś preparatu zawierającego opiłki aluminium, nie pamiętam już nazwy. Podobno tylko wtedy mniejsze ryzyko zamulenia i lepiej uszczelnia. Sam nie zastosowałem nigdy, udawało się zawsze dojechać do wymiany, mimo, że dwa razy podróżowałem z duuużym zapasem wody i dolewałem co i rusz.

#206 OFFLINE   kubalek33

kubalek33
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-10-2011
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 listopada 2011 - 03:24

A jak najlepiej te płukanie układu zrobić????

#207 OFFLINE   Gucio89

Gucio89
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-12-2011

Napisany 26 kwietnia 2012 - 20:59

Witam, mam problem z swoją Omegą nie wiem czy jest to normalny objaw ale... grzeje mi się ;]
A tak serio niepokoi mnie temperatura w zimę w trasie kolo 92 stopni po mieście do 95-96 i wentylator zbijał temperaturę. Teraz wiadomo temperatura znacznie na plusie i zaczynam się niepokoić jadąc w trasie temperatura utrzymywała się w granicach 95 stopni (przy wzniesieniach temperatura trochę wzrastała) śmigając po mieście dochodzi do 98 ale po chwili spada za sprawa wentylatora z tym że w momencie potrafi spaść o kilka stopni do 93 na oko by po chwili wrócić do 95stopni. Węże są gorące góra i dół. i zdetka twardawe ale podobno to normalne w tym układzie. Wody nie ubywa.
Czy jest się czym martwić? auto sporo będzie latem śmigało po mieście więc lekko mieć nie będzie.
Pozdrawiam

#208 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 kwietnia 2012 - 21:07

skoro 1 bieg wentylatorow zbija temp to nie masz sie co martwic. poczatek otwarcia termostatu to 92 st i mniej nie powinno byc. wystarczy ze masz chlodnice klimy zaklejona kurzem itp a auto bedzie trzymalo wyzsza temp.




 


#209 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 02 lipca 2012 - 11:42

Witam wszystkich. Nie mogę znaleźć właściwego rozwiązania w innych postach, więc zakładam nowy temat.
Moja omega to 2,0 8v 96 r., Mam problem z grzaniem się silnika. Wiatrak chyba nie włącza się na 2 bieg. Kiedy przyjdzie mi stanąć w korku temperatura dochodzi do prawie 100 stopni. W trasie niby jest ok, kiedy na zewnątrz nie ma upału. Ostatnio przy 31 stopniach nawet w trasie temperatura wynosiła ok. 97 stopni i nawet na postoju później nie chciała spaść. Bez klimy bywa nawet 1-2 stopnie więcej. Przed wymianą termostatu w trasie było troszkę mniej, więc musi on wrócić do auta. Ale problem nadal jest. Wymieniony był też ten dolny czujnik odpowiadający za biegi i żadnej zmiany.
Czy może to być zapchana chłodnica? Jej wymiana może pomóc?? Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie

to że nie znalazłeś odpowiedzi nie zmienia faktu że kontynuujemy w istniejących tematach ;) , przeniosłem ,;kocyk

#210 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lipca 2012 - 11:58

Kolego,z tego co wiem to 100 stopni to nie jest jeszcze nic strasznego.Termostat w benzyniakach otwiera się przy 92 st.,o pełne otwarcie osiąga przy 107 st.Przy 100st.powinien włączać się wentylator,a teperatura wrzenia płynu to około125 st.ponieważ układ pracuje na nadciśnieniu.Przy tych upałach jak ci dochodzi do 100st. to nie jest jescze tragedia.

#211 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 02 lipca 2012 - 12:33

wygląda to na zamuloną chłodnicę
a jak jest 100* na blacie przy normalnej jeździe to znaczy że coś jest nie tak

#212 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 02 lipca 2012 - 13:31

O to chodzi, że wiatrak niby załącza się przy 102 -103 st., ale sprawdzałem tylko na postoju, bo w trasie boję się trochę dopuścić do takiej temperatury, żeby uszczelki pod głowicą nie wydmuchało, bo wtedy kiszka. Ewidentnie widzę w tym jakiś problem, tylko nie bardzo wiem w co ręce włożyć. Stanowczo za szybko ta temperatura skacze, jak na warunki, w jakich jest auto. np. po chwili stania na czerwonym świetle mam prawie 100 stopni.
Spróbuje w takim razie chłodnicę wymienić i włożę stary termostat, który kilka stopni mniej trzymał. Mam nadzieję, że pomoże. :/

#213 OFFLINE   wic1231

wic1231
  • 35 postów
  • Dołączył: 14-02-2010

Napisany 08 lipca 2012 - 12:26

Podlacze sie do tematu.
Wczoraj jechalem w trasie do 140 km/h max i temp.mialem non stop 97 stopni.Klima wlaczona,4 osoby w aucie.Fakt ze na zewnatrz bylo 34 stopnie. Czy to normalne? Wydaje mi sie ze cos jest nie tak.Dodam ze termostat wymieniony,chlodnica tez nowa,wentylatory pracuja prawidlowo.

#214 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 08 lipca 2012 - 22:20

chłodnica nowa oryginalna czy jakaś najtańsza?
zakamieniony układ
może na początek sprawdź pozostałe czujniki jak pokazują bo może być przekłamanie

#215 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 lipca 2012 - 09:56

Wczoraj jechalem w trasie do 140 km/h max i temp.mialem non stop 97 stopni.Klima wlaczona,4 osoby w aucie.Fakt ze na zewnatrz bylo 34 stopnie. Czy to normalne?

Wydaje mi się, że jest nieco za wysoka, u mnie jest 90-92 według wskazań na blacie. Sprawdź na kompie czy wskazania są ok, może to błąd wskazań wynikający np ze spadków napięcia na połączeniach instalacji.

#216 OFFLINE   tomis06

tomis06
  • 84 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 09 lipca 2012 - 13:26

u mnie temperatura z wlaczona klima gdzie mam jeden wiatrak na blacie 92-95 stopni max jak swoje w korku. Bez klimy dochodzi do 95 stopni, wlaczy sie wiatrak, opadnie na okolo 90 i znowu 95 i wiatrak. POdczas jazdy w upale czy postoju zawsze tak samo sie zachowuje. No moze po za tym ze wolniej sie to dzieje jadac.

#217 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 10 lipca 2012 - 14:22

a u mnie wymienilismy pompe wody termostat uszczelki pod glowica planowanie glowicy i dalej sie grzeje dzisiaj wymylem chlodnice z wierzchu bo byla czyms oblepiona doszlo do 95 wentylator zbil temperature na postoju ale tylko raz pojezdzilem dluzej i dalej sie grzeje ale juz mniej musze wymienic chlodnice bo juz nic innego nie przychodzi dfo glowy tyle kasy juz pozarla ze szok

zanim zamowie chlodnice probowalem przeplukac uklad octem jest lepiej ale ciagle sie grzeje w trakcie jazdy jak odpale go i na wolnych dojdzie do 95 to wentylator zbije temp ale troche mu to zajmuje a jak jade nto np trzyma 92 zwolnie np przy skrzyzowaniu temp do gory i tak co postoj

#218 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lipca 2012 - 20:21

Pomimo plukania uklad moze byc nadal zakamieniony. U mnie po plukaniu przy kreceniu baczkow syf tak sie poruszyl w ukladzie, ze stracilem ogrzewanie, dopiero po czasie sie "odetkalo".
Wiec samo plukanie nie gwarantuje 100% sukcesu. Z drugiej strony trzeba po kolei probowac roznych sposobow.
W moim przypadku pomogla odpiero wymiana termowlacznika na chlodnicy - okazalo sie ze I biegu mi nie wlaczal, a bylem przekonany, ze to akurat dziala.
Teraz sprawa sie unormowala, temp. w upaly dochodzi do 97 st.C, na trasie oscyluje miedzy 92 - 95 st.C.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#219 OFFLINE   kaczo

kaczo
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-03-2011

Napisany 11 lipca 2012 - 15:49

jest coraz lepiej w trasie tez powoli zbija temperature ale jak wjezdzam w miasto jeszcze wariuje np zgasze go ma 93 st. a za 5 minut odpale ma 98 zbije do 95 jak rusze i tak trzyma i zauwazylem ze ta chlodniczka od klimy cos na niej wisi jakby sie odczepily te male kanaliki

#220 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2012 - 15:54

wariuje np zgasze go ma 93 st. a za 5 minut odpale ma 98

Normalne w V-ce