

Zbyt wysoka temperatura
#241
OFFLINE
Napisany 28 września 2012 - 19:25
Poczytaj ten temat:
http://forum.omegakl...ead.php?t=39748
#242
OFFLINE
Napisany 28 września 2012 - 19:27
p.s. czytam tez ten temat co mi podałeś i nadal nie wiem czyli padł by ten górny na dwa piny?
#243
OFFLINE
Napisany 28 września 2012 - 19:43
Górny zwarty[temperatura powyżej 95 stopni] = pierwszy bieg [ dolny rozwarty]
auto rozgrzewa się bardziej[ok. 100 stopni] zwierają się styki w dolnym [górny dalej zwarty, rozewrze się jak temperatura spadnie poniżej 95 stopni] i włącza się drugi bieg.
#244
OFFLINE
Napisany 28 września 2012 - 20:05
coś pomyliłem chyba 1 bieg=szybki ? 2bieg=wolny? tak?
p.s. byłem przed chwilą i patrzyłem na ten czujnik co kupiłem on jest ale dla pojazdów bez klimy (3piny rozwarte)
#245
OFFLINE
Napisany 28 września 2012 - 20:17
Nie. Zimny musi być rozwarty zwiera się[na przykład] +- 95-97 stopni i tak pozostaje dopóki temperatura nie spadnie poniżej tych przykładowych 95 stopni.górny czujnik na dwa piny powinien być zwarty
Dokładnie na odwrót. 1-wolny 2- szybki, tak jak skrzynia biegów w samochodzie.1 bieg=szybki ? 2bieg=wolny?
#246
OFFLINE
Napisany 28 września 2012 - 20:24
#247
OFFLINE
Napisany 28 września 2012 - 20:32
Nie wiem, różne mogą być zależności układ jest dość rozbudowany [5 a nawet 6 przekaźników]wiec czemu przy wtyczce dolnej
Za drugi bieg odpowiedzialne są obydwa czujniki.
#248
OFFLINE
Napisany 28 września 2012 - 20:39
czyli wniosek jest jeden jeśli nie włączył się 2 bieg tzn. że dolny czujnik na3 piny się nie rozwarł a górny czujnik jest już taki pewnie zarośnięty że odczytuje za późno temperaturę do włączenia = dwa nowe czujniki i powinno chodzić jutro jadę do elektryka znajomego wezmę nowe czujniki i będę kombinował z nim a jak się uda to napisze wieczorkiem jutro co i jak poszło
#249
OFFLINE
Napisany 28 września 2012 - 20:47
http://forum.omegakl...ead.php?t=60995
Jeśli coś się orientujesz w schematach tu jest wszystko
Wygląda na to ,że górny czujnik ma zbyt wysoką temperaturę załączenia.dopiero się włączył wentylator ale tylko na 1 bieg ( wentylator przód i tył)
#250
OFFLINE
Napisany 28 września 2012 - 21:00
#251
OFFLINE
Napisany 28 września 2012 - 21:03
#252
OFFLINE
Napisany 29 września 2012 - 18:16
p.s. byłem właśnie sprawdzić z ciekawości ten górny czujnik na dwa piny jak jest zapłon włączony i zrobię zworkę na kostce do niego to włancza się 1 bieg więc on odpowiada za temp. 92-95 stopni a jak on włancza się dopiero ok ponad 100 stopni to nie włączy tego na dole
witam dziś doszedłem ładu z omegą a mianowicie całym winowajcą za gotowanie płynu był czujnik na chłodnicy ( 2 piny ) który zwierał się dopiero po 100 stopniach , założyłem nowy ,pojechałem do kumpla elektryka i sprawdziłem temperaturę załączenia wentylatora wg. kompa, okazało się że włącza przy 95 a wyłącza przy 92 tak jak na wskaźniku deski i płynu teraz nie gotuję a i jeszcze korek od zbiorniczka został wymieniony bo też nie otwierał tak że

#253
OFFLINE
Napisany 30 września 2012 - 13:19
przyłacze sie do tematu, a mianowicie jak odpale omege rano, troche sobie pochodzi, rusze przejade 3km i temp wskazana na desce rozdzielczej wynosi około 100 stopni za jakiś krótki czas 95, zaraz znów 100 potem ponad itd. Co to może być? Dlaczego wskazana temp tak faluje i jest az tak wysoka? Dodam że wentylator chodzi cały czas i sie wyłącza wraz z silnikiem, termostat wymieniony. Prosze o pomoc...
#254
OFFLINE
Napisany 30 września 2012 - 18:48
#255
OFFLINE
Napisany 02 października 2012 - 20:33
#256
OFFLINE
Napisany 02 października 2012 - 20:46
Jak mogę sprawdzić ten czujnik? Tzn. chyba właśnie na 2 bieg sie zalacza od razu i juz sie nie wylacza dopuki silnik nie przestanie pracowac. U mnie jest wlasnie taka jeszcze sprawa, ze delikatnie płynu mi ubywa. Dla mnie nie powinien silnik az tak szybko łapac temp 100 stopni... nie po przejechaniu 3/4 km i to bez jakiegos oczywiscie krecenia tylko przy spokojnej jezdzie
u mie tez szybko podchodziła a nawet przekraczała 100 a chwile póżniej spadała nagle do 50 niestety UPG padło,tez długo zwlekałem ale wkońcu na olej płyn poszedł i zaczeła kopcić strasznie
#257
OFFLINE
Napisany 03 października 2012 - 08:06
Jak pisali poprzednicy zacząć od sprawdzenia szczelności, CO2, potem płukanie chłodnicy, moim zdaniem po jej zdemontowaniu a nie w samochodzie bo po co zamulać wszystko. Jeśli nie pomoże zastanawiać się nad wymianą czegokolwiek.
#258
OFFLINE
Napisany 03 października 2012 - 19:42
#259
OFFLINE
Napisany 03 października 2012 - 19:56
#260
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 20:49

przeniosłem w istniejący temat , MV6 to nie wersja silnika tylko wyposażenia , poprawiłem ,;kocyk