Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt wysoka temperatura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
297 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 września 2012 - 19:25

Jeśli mowa jest cały czas o dolnym czujniku, to on musi mieć dwa piny zwarte jak jest zimny. Jest to część obwodu zasilania sprężarki klimy. Pozostały pin [na zimno rozwarty] zwiera się po dużym rozgrzaniu silnika [powoduje włączenie drugiego biegu i rozłączenie zasilania sprężarki.

Poczytaj ten temat:
http://forum.omegakl...ead.php?t=39748

#242 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 28 września 2012 - 19:27

hm to tego nie wiedziałem wygląda na to że stary miałem dobry bo było tak jak mówisz a na nowym wszystkie sa rozwarte bo sprawdzałem jak kupiłem to teraz już nie wiem co bo na starym nie chodzi a na nowym widzę ze tez nie będzie a ten górny ? to on jest tylko do klimy czy tez do tego wolnego biegu ?
p.s. czytam tez ten temat co mi podałeś i nadal nie wiem czyli padł by ten górny na dwa piny?

#243 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 września 2012 - 19:43

Na razie zapominamy o klimie.
Górny zwarty[temperatura powyżej 95 stopni] = pierwszy bieg [ dolny rozwarty]
auto rozgrzewa się bardziej[ok. 100 stopni] zwierają się styki w dolnym [górny dalej zwarty, rozewrze się jak temperatura spadnie poniżej 95 stopni] i włącza się drugi bieg.

#244 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 28 września 2012 - 20:05

nie wiem czy dobrze zrozumiałem czyli górny czujnik na dwa piny powinien być zwarty ? (np.jak jest nowy) i rozwiera się jak ma temp. po miedzy 92-95 stopni czyli włancza ten 2 bieg -wolny?
coś pomyliłem chyba 1 bieg=szybki ? 2bieg=wolny? tak?
p.s. byłem przed chwilą i patrzyłem na ten czujnik co kupiłem on jest ale dla pojazdów bez klimy (3piny rozwarte)

#245 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 września 2012 - 20:17

górny czujnik na dwa piny powinien być zwarty

Nie. Zimny musi być rozwarty zwiera się[na przykład] +- 95-97 stopni i tak pozostaje dopóki temperatura nie spadnie poniżej tych przykładowych 95 stopni.

1 bieg=szybki ? 2bieg=wolny?

Dokładnie na odwrót. 1-wolny 2- szybki, tak jak skrzynia biegów w samochodzie.

#246 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 28 września 2012 - 20:24

wiec tak górny czujnik na dwa piny odpowiada za 1 bieg=wolny a dolny czujnik na 3 piny odpowiada za 2 bieg szybki ? wiec czemu przy wtyczce dolnej (3 piny) jak zewre raz jeden pin raz drugi to mam 1 albo 2 bieg?

#247 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 września 2012 - 20:32

Zwierasz do ?? masy czy ze sobą??

wiec czemu przy wtyczce dolnej

Nie wiem, różne mogą być zależności układ jest dość rozbudowany [5 a nawet 6 przekaźników]
Za drugi bieg odpowiedzialne są obydwa czujniki.

#248 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 28 września 2012 - 20:39

zwieram do masy , bo widzisz nie wiem czy dobrze kombinuje bo dzisiaj mi gotowało płyn i dopiero się włączył wentylator ale tylko na 1 bieg ( wentylator przód i tył) i rozpiąłem w tedy (jak się włączyły wentylatory) ten dolny czujnik 3 piny i wentylatory dalej chodziły tylko przy tej temperaturze to powinien już 2 bieg robić bo mi wrzało z pod korka już
czyli wniosek jest jeden jeśli nie włączył się 2 bieg tzn. że dolny czujnik na3 piny się nie rozwarł a górny czujnik jest już taki pewnie zarośnięty że odczytuje za późno temperaturę do włączenia = dwa nowe czujniki i powinno chodzić jutro jadę do elektryka znajomego wezmę nowe czujniki i będę kombinował z nim a jak się uda to napisze wieczorkiem jutro co i jak poszło

#249 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 września 2012 - 20:47

Zobacz to
http://forum.omegakl...ead.php?t=60995
Jeśli coś się orientujesz w schematach tu jest wszystko

dopiero się włączył wentylator ale tylko na 1 bieg ( wentylator przód i tył)

Wygląda na to ,że górny czujnik ma zbyt wysoką temperaturę załączenia.

#250 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 28 września 2012 - 21:00

na to wygląda za schemacik dziękować jutro będę na niego patrzył bo dziś mi oczy padają po za tym omega stoi już w garażu , przez to całe gotowanie mam przynajmniej rozrząd zrobiony z pompa i termostat wymieniony, cały układ wypłukany zawór trój drożny wyczyszczany a wszystko przez to że mechanicy od razu stwierdzili że głowica do roboty a przecież jak jeżdżę na klimie (wentylatory włąnczone) to nic się wtedy nie dzieje temp. 93-95 i tak stoi wszystko pewnie przez te czujniki na chłodnicy ale to jutro prawdy się dowiem

#251 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 września 2012 - 21:03

Spokojnie powoli i systematycznie posprawdzaj na pewno się sprawa rozwiąże.

#252 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 29 września 2012 - 18:16

mam nadzieję bo dwa dni już się mecze ale dopiero dziś wyczaiłem z tymi czujnikami ,jutro napiszę jak sprawa się ma . na razie dzięki za porady odezwę się jutro
p.s. byłem właśnie sprawdzić z ciekawości ten górny czujnik na dwa piny jak jest zapłon włączony i zrobię zworkę na kostce do niego to włancza się 1 bieg więc on odpowiada za temp. 92-95 stopni a jak on włancza się dopiero ok ponad 100 stopni to nie włączy tego na dole

witam dziś doszedłem ładu z omegą a mianowicie całym winowajcą za gotowanie płynu był czujnik na chłodnicy ( 2 piny ) który zwierał się dopiero po 100 stopniach , założyłem nowy ,pojechałem do kumpla elektryka i sprawdziłem temperaturę załączenia wentylatora wg. kompa, okazało się że włącza przy 95 a wyłącza przy 92 tak jak na wskaźniku deski i płynu teraz nie gotuję a i jeszcze korek od zbiorniczka został wymieniony bo też nie otwierał tak że :D uważam za temat zamknięty , dzięki za porady

#253 OFFLINE   mateoo

mateoo
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-09-2012
  • Skąd: Zwoleń
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 września 2012 - 13:19

Witam,
przyłacze sie do tematu, a mianowicie jak odpale omege rano, troche sobie pochodzi, rusze przejade 3km i temp wskazana na desce rozdzielczej wynosi około 100 stopni za jakiś krótki czas 95, zaraz znów 100 potem ponad itd. Co to może być? Dlaczego wskazana temp tak faluje i jest az tak wysoka? Dodam że wentylator chodzi cały czas i sie wyłącza wraz z silnikiem, termostat wymieniony. Prosze o pomoc...

#254 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 30 września 2012 - 18:48

witam powiem ci kolego że ja męczyłem się dwa dni bo mechanicy chcieli mi już głowice ściągać bo na pewno uszczelka poszła ale jestem uparty i też na mechanice się znam , więc nie dałem za wygraną , ja bym zaczął od czujnika temperatury czy on dobrze wskazuje a następnie czy termostat dobrze reguluje a potem ewentualnie sprawdzić czy czujniki na chłodnicy nie za późno włączają u mnie tak było , a zapytam ten wentylator włącza ci się na 1 czy 2 bieg ? bo jeśli na drugi a tak to wygląda, to nie chodzi ci 1 bieg więc ten czujnik na górze chłodnicy na 2 piny do wymiany bo on reguluje zakres temperatury 92-95 stopni

#255 OFFLINE   mateoo

mateoo
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-09-2012
  • Skąd: Zwoleń
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 października 2012 - 20:33

Jak mogę sprawdzić ten czujnik? Tzn. chyba właśnie na 2 bieg sie zalacza od razu i juz sie nie wylacza dopuki silnik nie przestanie pracowac. U mnie jest wlasnie taka jeszcze sprawa, ze delikatnie płynu mi ubywa. Dla mnie nie powinien silnik az tak szybko łapac temp 100 stopni... nie po przejechaniu 3/4 km i to bez jakiegos oczywiscie krecenia tylko przy spokojnej jezdzie

#256 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2012 - 20:46

Jak mogę sprawdzić ten czujnik? Tzn. chyba właśnie na 2 bieg sie zalacza od razu i juz sie nie wylacza dopuki silnik nie przestanie pracowac. U mnie jest wlasnie taka jeszcze sprawa, ze delikatnie płynu mi ubywa. Dla mnie nie powinien silnik az tak szybko łapac temp 100 stopni... nie po przejechaniu 3/4 km i to bez jakiegos oczywiscie krecenia tylko przy spokojnej jezdzie


u mie tez szybko podchodziła a nawet przekraczała 100 a chwile póżniej spadała nagle do 50 niestety UPG padło,tez długo zwlekałem ale wkońcu na olej płyn poszedł i zaczeła kopcić strasznie

#257 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 października 2012 - 08:06

Nie chciałbym sie "wymądrzać", ale wahania temperatury na ogół wiążą się z nieszczelnością w układzie chłodzenia. Wadliwy czujnik łatwo wychwycić, bo wariuje wentylator. Poprawnie działający układ zagrzewa się do 85 st, potem widać jak spada bo otworzył termostat, jedzie do 90 st i tak trzyma, widać kiedy odpala wentylator i ściąga temperaturę np. w korku.
Jak pisali poprzednicy zacząć od sprawdzenia szczelności, CO2, potem płukanie chłodnicy, moim zdaniem po jej zdemontowaniu a nie w samochodzie bo po co zamulać wszystko. Jeśli nie pomoże zastanawiać się nad wymianą czegokolwiek.

#258 OFFLINE   mateoo

mateoo
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-09-2012
  • Skąd: Zwoleń
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 października 2012 - 19:42

No własnie chlodnice to pierwsze co musze wyczyscic i z zewnatrz i w srodku, bo odczuwam roznice temp w roznych miejscach i to znaczna. A co do tych nieszczelnosci to nie wiem. Ubytek płynu chlodzacego jest wprawdzie niewielki ale jednak... Wszedzie jest sucho ładnie ale gdzies on wkoncu musi isc aby tylko nie w wydech...

#259 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 03 października 2012 - 19:56

Sprawdź na trojdrożnym na rozgrzanym silniku czy nie sączy się po przewodach za silnik....na zimnym nie będzie widoczne...

#260 OFFLINE   think

think
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-07-2012
  • Skąd: Kalisz

Napisany 15 listopada 2012 - 20:49

Witajcie. Mam takie pytanie. Są już niestety niezbyt wysokie temperatury na dworze a moja Omcia i tak się baaardzo szybko grzeje tzn. po przejechaniu kilku krótkich odcinków po mieście włączają się wentylatory. Te odcinki sumując mają około 10-15 km. Nie był żyłowany tylko normalna spokojna jazda 50-60 km/h. Co mam o tym myśleć bo martwi mnie to zachowanie...:(


przeniosłem w istniejący temat , MV6 to nie wersja silnika tylko wyposażenia , poprawiłem ,;kocyk