Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt wysoka temperatura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
297 odpowiedzi na ten temat

#261 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2012 - 20:52

po przejechaniu kilku krótkich odcinków po mieście włączają się wentylatory

A jaka jest temperatura na blacie w tym momencie ??

#262 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 listopada 2012 - 20:57

Przy obecnych temperaturach moje 2.6 nie uruchamia wiatraków. Sprawdź termostat czy się otwiera jak trzeba - wystarczy 15min z rana. Włacz silnik i czekaj jak ciepła będzie rura od strony akumulatora. Sprawdź na desce ile jest. Jeśli 88-92 to ok.
Druga sprawa to skraplacz klimy i chłodnica czy przelot powietrza jest dobry.

Jeszcze jedno - 15 km w Kaliszu to głównie stanie w korkach, no chyba że śmigasz poza miasto.

#263 OFFLINE   think

think
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-07-2012
  • Skąd: Kalisz

Napisany 15 listopada 2012 - 21:01

właśnie w tym problem, że nie wiem bo poprzedni właściciel teoretycznie przez przypadek odłączył wtyczkę od tego... Ale teraz zdaje mi się, że to było celowe...

wtyczkę od wskaźnika temperatury...

#264 OFFLINE   kirfilek

kirfilek

    hekenara sama riko to po

  • 191 postów
  • Dołączył: 14-09-2012

Napisany 15 listopada 2012 - 21:09

u mnie po rozgrzaniu cały czas siedzi na blacie 92 stopnie do 95 przy 95 włącza się wentylator pochodzi i zbije do 92 i tak często ale z tego co wiem v6 ma mieć taka temp.

#265 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2012 - 21:11

no to podłącz i będzie chociaż wiadomo jaka jest temperatura na czujniku

#266 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 15 listopada 2012 - 21:15

właśnie w tym problem, że nie wiem bo poprzedni właściciel teoretycznie przez przypadek odłączył wtyczkę od tego... Ale teraz zdaje mi się, że to było celowe...

wtyczkę od wskaźnika temperatury...


więc podłącz ją ,wystarczy założyć kabelek na czujnik temp. Z tylu silnika .

#267 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 listopada 2012 - 22:31

a co to za silnik MV6 ?? :hmmm:
popraw temat zanim wpadnie jaki zielony:zółta:

#268 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 15 listopada 2012 - 23:06

Co mam o tym myśleć bo martwi mnie to zachowanie...:(

Podłącz pod kompa i sprawdź temperatury z czujników to będzie wiadomo czy faktycznie się grzeje czy tylko sie wydaje że sie grzeje.
Zrób koniecznie ten wskaźnik temp żeby działał.
Sprawdź czy w układzie chłodzenia masz płyn chłodniczy czy wodę.

#269 OFFLINE   EAGLE

EAGLE
  • 47 postów
  • Dołączył: 20-01-2009

Napisany 16 listopada 2012 - 14:09

u mnie też tak było, że po krótkich odcinkach bardzo szybko łapał temperaturę i odpalały się wiatraki, aż szlak trafił chłodnice, a mianowicie przez gwint, który jest w topiony w plastik chłodnicy, leciał płyn chciałem dokręcić ale nic już to nie dało bo czujnik non stop się kręcił, aż ten gwint wpadł do środka i musiałem wymienić chłodnieć. Jak wymieniłem chłodnice to super trzyma temperaturę, przy takiej jak jest teraz na zewnątrz to nie przekracza mi 90 stopni, jak przekroczy tak 92-94 to dopiero odpalają się wiatraki ale bardzo szybko schładzają płyn. Tak więc może i u Ciebie chłodnica już tak nie chłodzi jak powinna. Dodam, że chłodnica u mnie nie była wymieniana od nowości.

#270 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 grudnia 2012 - 22:22

Witam,

moje trasy sa robione 90% miasto 10% trasa. Te 10% niestety raz w tygodniu, tak to 100% miasta.


Zauwazyłem, że po krótkiej jeździe gdy temp wskoczy na 92C coś tam buczy, sprawdziłem co okazało się ze wentylatorek przy bezpiecznikach pod maską. Nie wiem co to, ale chyba chłodzenie komputera albo cos?

Druga kwestia jest taka, ze rano zbiornik mam pusty, zaś po rozgrzaniu autka do powyzej 9x stopni np. 95 po odkreceniu korka od zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego słychać syczenie, po chwili płyn kipi. Dosłownie chce uciec, ale zakrecam. Wówczas w wężach zmniejsza się cisnienie, bo są dosyć napięte. Jednakże cisnienie w wężach wraca po niecalych 10 km w mieście.

Nie wiem dokładnie co z tym robić. Dodam, ze nie robiłem nic z tym, żadnej wymiany termostatu ani nic, tylko 1 wąż bo strzelił, chyba z ciśnienia.

Pozdrawiam, Łukasz.


przeniosłem w istniejący temat ,;kocyk

#271 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 grudnia 2012 - 22:25

Może się mylę, ale wygląda mi to trochę na UPG, niech mnie ktoś poprawi jak nie mam racji.

#272 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 grudnia 2012 - 22:27

Najpierw na zimno uzupełnij płyn do poziomu, potem dopiero sprawdź czy się przegrzewa, czy nie. Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, węże będą trochę twarde. Na chodzącym silniku, na wolnych obrotach po otwarciu zbiorniczka będzie kipiało - to normalka.

#273 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 grudnia 2012 - 22:46

Uzupełniałem płyn do poprawnego poziomu i dziwi mnie to, ze 5C na dworzu i samochod rusza sie po miescie, troche stoi w 2 minutowym korku na swiatłach załączają się wszystkie wentylatory.

Termostat tak jakby działał normalnie. Po odpaleniu chłodnica zimna az do prawie 90 stopni, nagle temperatura spada do 7x-8x i chłodnica robi się ciepła.

Zastanawiam się bo omega wpieprza mi 18 litrów po miescie delikatnej jazdy, po trasie przy 100-110 13-14 czy to nie wina tego, ze wentylatory prawie cały czas chodzą, bo obciążaja alternator. Ale nie wiem dlatego pytam. Jak wiataki chodzą wszystkie i wyłącze auto, postoi tak kilka minut 10-15 i przekręce kluczyk na zapłon to widze 100C. Gdy odpale samochód, po delikatnym ruszeniu temperatura spada natychmiastowo na wskaźniku.

#274 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 grudnia 2012 - 23:17

Moim zdaniem masz zapowietrzony układ chłodzenia, mimo dolania płynu.

#275 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 grudnia 2012 - 23:22

Moim zdaniem masz zapowietrzony układ chłodzenia, mimo dolania płynu.


Starałem się odpowietrzyć, czyli:

- nalałem płynu do pełna
- ustawiłem samochód na lewarku od strony zbornioka tj. strony pasażera, bardzo wysoko
- puszczając bomble stał sobie pare ładne h
- odpaliłem samochód i ustawiłem ogrzewanie na max i wrzuciłem wiatrak na 1 bieg
- poczekałem na temp 90C, az pusci termostat
- zakręciłem zbiornik

Coś źle zrobiłem w odpowietrzaniu? Korka na chodnicy nie znalazłem.

#276 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 02 grudnia 2012 - 11:28

Dla mnie wygląda to na niedrożną chłodnicę.
Sprawdź jeszcze czy ten cienki wężyk odpowietrzający chłodnicę jest drożny. Taki cienki co wychodzi z chłodnicy i idzie do zbiorniczka. Jak pracują wentylatory przy zgaszonym silniku to powinna pracować mała elektryczna pompka przymocowana do chłodnicy - przy akumulatorze.
Generalnie układ sam powinien się odpowietrzyć ale możesz mu pomóc. Odkręć tylko korek ze zbiorniczka i rytmicznie pościskaj węże.

#277 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 grudnia 2012 - 17:24

Dla mnie wygląda to na niedrożną chłodnicę.
Sprawdź jeszcze czy ten cienki wężyk odpowietrzający chłodnicę jest drożny. Taki cienki co wychodzi z chłodnicy i idzie do zbiorniczka. Jak pracują wentylatory przy zgaszonym silniku to powinna pracować mała elektryczna pompka przymocowana do chłodnicy - przy akumulatorze.
Generalnie układ sam powinien się odpowietrzyć ale możesz mu pomóc. Odkręć tylko korek ze zbiorniczka i rytmicznie pościskaj węże.


Dzięki za odpowiedź. Cienki wężyk odpowietrzający jest drożny. Jeżeli go odepnę od zbiorniczka i skieruje w dół, płyn chłodniczy ucieka, prawidłowo.

Jeżeli chodzi o i małą pompkę koło akumulatora to przy 92' coś zaczyna chodzić. Tak jakby przy bezpiecznikach o tym co pisałem wyżej.

#278 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 02 grudnia 2012 - 23:16

Coś za wcześnie się włącza. Może termowłącznik w chłodnicy jest spaprany.

#279 OFFLINE   Palsport

Palsport
  • 91 postów
  • Dołączył: 11-03-2012
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 03 grudnia 2012 - 09:58

..

#280 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 grudnia 2012 - 10:44

Coś za wcześnie się włącza. Może termowłącznik w chłodnicy jest spaprany.


Od ilu powinien się włączyć?