A jaka jest temperatura na blacie w tym momencie ??po przejechaniu kilku krótkich odcinków po mieście włączają się wentylatory


Zbyt wysoka temperatura
#261
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 20:52
#262
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 20:57
Druga sprawa to skraplacz klimy i chłodnica czy przelot powietrza jest dobry.
Jeszcze jedno - 15 km w Kaliszu to głównie stanie w korkach, no chyba że śmigasz poza miasto.
#263
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 21:01
wtyczkę od wskaźnika temperatury...
#264
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 21:09
#265
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 21:11
#266
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 21:15
właśnie w tym problem, że nie wiem bo poprzedni właściciel teoretycznie przez przypadek odłączył wtyczkę od tego... Ale teraz zdaje mi się, że to było celowe...
wtyczkę od wskaźnika temperatury...
więc podłącz ją ,wystarczy założyć kabelek na czujnik temp. Z tylu silnika .
#267
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 22:31
popraw temat zanim wpadnie jaki zielony:zółta:
#268
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2012 - 23:06
Podłącz pod kompa i sprawdź temperatury z czujników to będzie wiadomo czy faktycznie się grzeje czy tylko sie wydaje że sie grzeje.Co mam o tym myśleć bo martwi mnie to zachowanie...
Zrób koniecznie ten wskaźnik temp żeby działał.
Sprawdź czy w układzie chłodzenia masz płyn chłodniczy czy wodę.
#269
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2012 - 14:09
#270
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 22:22
moje trasy sa robione 90% miasto 10% trasa. Te 10% niestety raz w tygodniu, tak to 100% miasta.
Zauwazyłem, że po krótkiej jeździe gdy temp wskoczy na 92C coś tam buczy, sprawdziłem co okazało się ze wentylatorek przy bezpiecznikach pod maską. Nie wiem co to, ale chyba chłodzenie komputera albo cos?
Druga kwestia jest taka, ze rano zbiornik mam pusty, zaś po rozgrzaniu autka do powyzej 9x stopni np. 95 po odkreceniu korka od zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego słychać syczenie, po chwili płyn kipi. Dosłownie chce uciec, ale zakrecam. Wówczas w wężach zmniejsza się cisnienie, bo są dosyć napięte. Jednakże cisnienie w wężach wraca po niecalych 10 km w mieście.
Nie wiem dokładnie co z tym robić. Dodam, ze nie robiłem nic z tym, żadnej wymiany termostatu ani nic, tylko 1 wąż bo strzelił, chyba z ciśnienia.
Pozdrawiam, Łukasz.
przeniosłem w istniejący temat ,;kocyk
#271
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 22:25
#272
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 22:27
#273
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 22:46
Termostat tak jakby działał normalnie. Po odpaleniu chłodnica zimna az do prawie 90 stopni, nagle temperatura spada do 7x-8x i chłodnica robi się ciepła.
Zastanawiam się bo omega wpieprza mi 18 litrów po miescie delikatnej jazdy, po trasie przy 100-110 13-14 czy to nie wina tego, ze wentylatory prawie cały czas chodzą, bo obciążaja alternator. Ale nie wiem dlatego pytam. Jak wiataki chodzą wszystkie i wyłącze auto, postoi tak kilka minut 10-15 i przekręce kluczyk na zapłon to widze 100C. Gdy odpale samochód, po delikatnym ruszeniu temperatura spada natychmiastowo na wskaźniku.
#274
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 23:17
#275
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 23:22
Moim zdaniem masz zapowietrzony układ chłodzenia, mimo dolania płynu.
Starałem się odpowietrzyć, czyli:
- nalałem płynu do pełna
- ustawiłem samochód na lewarku od strony zbornioka tj. strony pasażera, bardzo wysoko
- puszczając bomble stał sobie pare ładne h
- odpaliłem samochód i ustawiłem ogrzewanie na max i wrzuciłem wiatrak na 1 bieg
- poczekałem na temp 90C, az pusci termostat
- zakręciłem zbiornik
Coś źle zrobiłem w odpowietrzaniu? Korka na chodnicy nie znalazłem.
#276
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2012 - 11:28
Sprawdź jeszcze czy ten cienki wężyk odpowietrzający chłodnicę jest drożny. Taki cienki co wychodzi z chłodnicy i idzie do zbiorniczka. Jak pracują wentylatory przy zgaszonym silniku to powinna pracować mała elektryczna pompka przymocowana do chłodnicy - przy akumulatorze.
Generalnie układ sam powinien się odpowietrzyć ale możesz mu pomóc. Odkręć tylko korek ze zbiorniczka i rytmicznie pościskaj węże.
#277
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2012 - 17:24
Dla mnie wygląda to na niedrożną chłodnicę.
Sprawdź jeszcze czy ten cienki wężyk odpowietrzający chłodnicę jest drożny. Taki cienki co wychodzi z chłodnicy i idzie do zbiorniczka. Jak pracują wentylatory przy zgaszonym silniku to powinna pracować mała elektryczna pompka przymocowana do chłodnicy - przy akumulatorze.
Generalnie układ sam powinien się odpowietrzyć ale możesz mu pomóc. Odkręć tylko korek ze zbiorniczka i rytmicznie pościskaj węże.
Dzięki za odpowiedź. Cienki wężyk odpowietrzający jest drożny. Jeżeli go odepnę od zbiorniczka i skieruje w dół, płyn chłodniczy ucieka, prawidłowo.
Jeżeli chodzi o i małą pompkę koło akumulatora to przy 92' coś zaczyna chodzić. Tak jakby przy bezpiecznikach o tym co pisałem wyżej.
#278
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2012 - 23:16
#279
OFFLINE
#280
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 10:44
Coś za wcześnie się włącza. Może termowłącznik w chłodnicy jest spaprany.
Od ilu powinien się włączyć?