Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt wysoka temperatura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
297 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   schizm123

schizm123

    Saab 95 AERO

  • 82 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 12 czerwca 2009 - 20:04

zmień na nową,na pewno taniej niż łatanie wycieków jak przegrzejesz silnik i nie myśl że v-ki tak maja,jak też kiedyś tak myślałem ale teraz mam v i sprawna chłodnice i naprawdę trzeba się postarać aby drugi bieg wentylatora zadziałał :D


nowa to majątek, bo to automat, pierw spróbuje ją odmulić. Jak to nie pomoże to używka.

#102 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2009 - 20:35

nowa to majątek, bo to automat, pierw spróbuje ją odmulić. Jak to nie pomoże to używka.

nie opowiadaj że majątek :no: http://www.allegro.p...omat_klima.html
kupisz używkę i może taką samą i w końcu przegrzejesz silnik a v-ke bardzo łatwo załatwić więc nie skąp tylko zamawiaj :up::bigok:

#103 OFFLINE   schizm123

schizm123

    Saab 95 AERO

  • 82 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 12 czerwca 2009 - 21:40

nie opowiadaj że majątek :no: http://www.allegro.p...omat_klima.html
kupisz używkę i może taką samą i w końcu przegrzejesz silnik a v-ke bardzo łatwo załatwić więc nie skąp tylko zamawiaj :up::bigok:


a no racja:) Przed chwila odpowietrzałem układ. Okręciłem korek, włączyłem silnik i czekałem aż włączy się wentylator. W tym czasie dotykałem chłodnicy i się w miarę równomiernie nagrzała. Jak się włączył wentylator ( w sumie 3 na pierwszym biegu przy 98 sstopniach) to zaczęło wywalać płyn przez zbiorniczek ( chyba tak ma być? ) szybko zakręciłem i wentylatory schłodziły do 95 stopni. To było bez klimy. Potem jeździłem trochę, klima na low i jak już nabrał temperatury 98 stopnie to już trzymał, wentylatory nie schłodziły do 95 stopni i chłodnica na środku chłodna. Jak wyłączyłem klimę zaczęła spadać do 95 stopni. Tak to wygląda u mnie.

#104 OFFLINE   schizm123

schizm123

    Saab 95 AERO

  • 82 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 16 czerwca 2009 - 14:10

i jeszcze jedno, wąż górny gruby jest parzący a dolny gruby tylko odrobinę chłodniejszy czyli jak nic wychodzi ze chłodnica zapchana.

#105 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 18 czerwca 2009 - 19:53

Koledzy mam problem. W cieplejsze dni, oma zaczela sie grzac nawet do 100st. A wszystko zaczelo sie odkad wymienilem termostat... stary nie dogrzewal. Dzisiaj robilem trase 300km. Bylo cieplo, mialem wlaczona klimatyzacje. Jechalem rowna predkoscia 120-130 i but przy wyprzedzaniu. W tym okresie temperatura oscylowola w granicach 95-100st. co mnie zaniepokoilo. Wylaczylem klimatyzacje, po czym temperatura momentalnie osiegnela optymalna wartosc 90-92st. Przejechalem tak kilkanascie kilometrow i znow wlaczylem klime. Temperatura sie nie zmienila i trzymala 92st. do samego domu. Dlaczego tak sie dzieje? Czy to jest objaw wieszajacego sie termostatu? Czekam na jakies rady.

#106 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2009 - 20:01

Dlaczego tak sie dzieje? Czy to jest objaw wieszajacego sie termostatu? Czekam na jakies rady.

raczej źle odpowietrzonego układu chłodzenia

#107 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 18 czerwca 2009 - 20:04

hmm... moze rzeczywiscie. Ostatnio wymienialem pompke dodatkowego obiegu. Z tym, ze uklad odpowietrzalem. Wlaczylem nawiew na HI i czekalem, az sie zalaczy wentylator. Jest jakis inny sposob?

#108 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2009 - 21:15

Jest jakis inny sposob?

w v-ce zalewasz najpierw nagrzewnicę

#109 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 czerwca 2009 - 22:19

w v-ce zalewasz najpierw nagrzewnicę


dokladnie - ale raczej stawiam w jego przypadku na niedrozna chlodnice wody albo zatkany przelot na chlodnicy klimy - obydwie te rzeczy sa powodem grzania sie na klimie




 


#110 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 20 czerwca 2009 - 09:07

jest sens czyscic chlodnice? Czy lepiej od razu szukac nowej?

#111 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2009 - 15:15

jest sens czyscic chlodnice? Czy lepiej od razu szukac nowej?


jak masz jeździć dłużej bez problemów to lepiej kupić nową
wkładasz zalewasz i jedziesz a tak będziesz kombinował tydzień a efekt do końca nieznany

#112 OFFLINE   hanksMV6

hanksMV6
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-12-2008
  • Skąd: SUSZ

Napisany 21 czerwca 2009 - 19:16

a ja mam problem w takiej postaci jak;


omega sie rozgrzeje, pokazuje temp. 92-3 stopnie i podczas jazdy przy tej temperaturze właczaja sie wentylatory a jak odkrece korek to wywala mi płyn ze zbiorniczka. robiłem teraz remont silnika, i chłodnica lezała prawie 3 miesiace nie zalana płynem, czy mozliwe ze mogła w jakis sposób sie zapchac, wymieniałem tez termostat na nowy i wydaje mi sie ze to chyba on wszystko pier..................................li:)
a Wy co myslicie?

#113 OFFLINE   technolub

technolub
  • 9 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Lubaczów

Napisany 22 czerwca 2009 - 18:06

Witam

U mnie z koleji jest takie coś. Ostatnio podczas jazdy teperatura na dosłownie 1,2 sekundy wskoczyła cza czerwone pole, po czym spadła, prędkosc z jaka w danym momencie jechałem to 60-70 km/h. miałem to 2 razy na dystansie 100km. W drodze powrotnej temperatura utrzymywała sie w normie. Na drugi dzień zaprowadziłem autko do machanika, pierwsza diagnoza, padnięta uszczelka ponieważ podczas dodowania gazu węże robią sie twarde, ale tylko podczas wkrecania na obroty, na biegu jałowym węże są ok. pojachał na jazdę, dał mu troche w **** i nic, na postaju to samo, układ chłodzenie zachowuje sie jakgdyby nic się nie działo. po konsultacji z drugim mechanikiem stwierdzili że chyba wszystko ok. Czy ktoś miał podobny problem, i czy w końcu to wina usczelki czy nie.

Pozdrawiam

#114 OFFLINE   schizm123

schizm123

    Saab 95 AERO

  • 82 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 22 czerwca 2009 - 22:43

i wymieniłem chłodnice, teraz jest cała chłodnica parząca, górny jak i dolny tez gorące ale na desce 95 stopni, czasem po gazowaniu 98 wiatrak i szybko do 95, wcześniej jak już złapała to trzymała aż do 105 czasem dochodziło.

#115 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 czerwca 2009 - 22:52

Witam

U mnie z koleji jest takie coś. Ostatnio podczas jazdy teperatura na dosłownie 1,2 sekundy wskoczyła cza czerwone pole, po czym spadła, prędkosc z jaka w danym momencie jechałem to 60-70 km/h. miałem to 2 razy na dystansie 100km. W drodze powrotnej temperatura utrzymywała sie w normie. Na drugi dzień zaprowadziłem autko do machanika, pierwsza diagnoza, padnięta uszczelka ponieważ podczas dodowania gazu węże robią sie twarde, ale tylko podczas wkrecania na obroty, na biegu jałowym węże są ok. pojachał na jazdę, dał mu troche w **** i nic, na postaju to samo, układ chłodzenie zachowuje sie jakgdyby nic się nie działo. po konsultacji z drugim mechanikiem stwierdzili że chyba wszystko ok. Czy ktoś miał podobny problem, i czy w końcu to wina usczelki czy nie.

Pozdrawiam



czujnik stracil mase pewnie na chwile. jesli nie wywala ci plyny i nic sie nie dzieje zlego to omijaj pierwszego mechanika dalekim lukiem i jezdzij




 


#116 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 23 czerwca 2009 - 09:48

Witam

U mnie z koleji jest takie coś. Ostatnio podczas jazdy teperatura na dosłownie 1,2 sekundy wskoczyła cza czerwone pole, po czym spadła, prędkosc z jaka w danym momencie jechałem to 60-70 km/h. miałem to 2 razy na dystansie 100km. W drodze powrotnej temperatura utrzymywała sie w normie. Na drugi dzień zaprowadziłem autko do machanika, pierwsza diagnoza, padnięta uszczelka ponieważ podczas dodowania gazu węże robią sie twarde, ale tylko podczas wkrecania na obroty, na biegu jałowym węże są ok. pojachał na jazdę, dał mu troche w **** i nic, na postaju to samo, układ chłodzenie zachowuje sie jakgdyby nic się nie działo. po konsultacji z drugim mechanikiem stwierdzili że chyba wszystko ok. Czy ktoś miał podobny problem, i czy w końcu to wina usczelki czy nie.

Pozdrawiam

U mnie też tak odwala najpierw na chwilę a jak się nagrzeje to idzie n a max na czerwoy a puknę w szybke i wraca na miejsce . Nie przejmuj sie jak nic się nie dzieje ja przy okazji każe jakiemuś majstrowi zajżeć. Ja tą omegę mam nie długo dopiero rok ale w starej to mi kazali sprzęgło wymieniać a były poduszki pod skrzynia , uszczelkę pod głowicą a przelewowym wężem uciekało jak się nagrzała woda i wiele wiele rzeczy . Zawsze lepiej jak zrobiłeś zajżyć do kilku mechaników.
A co do omijania nie raz jeden źle w tym doradzi ale na inne wpadnie i zrobi solidnie też i takie miałem przypadki
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#117 OFFLINE   Kejter

Kejter
  • 19 postów
  • Dołączył: 03-01-2009
  • Skąd: Kotlin

Napisany 23 czerwca 2009 - 10:01

U mnie też tak odwala najpierw na chwilę a jak się nagrzeje to idzie n a max na czerwoy a puknę w szybke i wraca na miejsce

na moje to sprawdziłbym połączenie zegarów z deską rozdzielczą...

#118 OFFLINE   technolub

technolub
  • 9 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Lubaczów

Napisany 23 czerwca 2009 - 20:03

A co odnosnie twradniejacych węży podczas dodawania gazu czy to normalne??

#119 OFFLINE   Kejter

Kejter
  • 19 postów
  • Dołączył: 03-01-2009
  • Skąd: Kotlin

Napisany 23 czerwca 2009 - 20:58

A co odnosnie twradniejacych węży podczas dodawania gazu czy to normalne??

taka myśl
dodajesz gazu -> szybcje kręci pompa wody -> większe ciśnienie w układzie

#120 OFFLINE   schizm123

schizm123

    Saab 95 AERO

  • 82 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 23 czerwca 2009 - 21:25

A co odnosnie twradniejacych węży podczas dodawania gazu czy to normalne??


co do węży to zawsze miałem z tym problem , były twarde, w TD po wymianie chłodnicy były miękkie z lekko wyczuwalnym ciśnieniem. Potem kupiłem v6 i to samo, twarde węże, to były pierwsze oznaki przytykającej się chłodnicy, teraz po wymianie na nową chłodnice przewody są mięciutkie ale jakieś ciśnienie się wyczuwa tak jak powinno być. Większość to stawia na uszczelkę że przedmuchy itp lub korek.