Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2,5dti raz pali a raz nie dziwne objawy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
121 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 08 kwietnia 2011 - 20:04

I bardzo rozsądnie!! Poszukaj na forum tematu: "Nie odpaliła", jakoś tak, kolega "hrycu" chyba miał podobny problem. Mnóstwo danych tam znajdziesz, odnośnie ciśnień paliwa w poszczególnych fazach.


Znany mi jest temat kolegi "hrycu"ale dzięki za przypomnienie.

Mam pytanko odnośnie pompy cr.
-Czy jest mozliwe żeby padła tak odrazu?? Do zgaszenia auta wszystko działało normalnie.
-I dlaczego można "zajechać" pompe podczas kręcenia na rozruszniku????

#62 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 kwietnia 2011 - 20:58

-Czy jest mozliwe żeby padła tak odrazu


Tego nie wiem, wszystko możliwe. W takim przypadku powinny być jakieś objawy poprzedzajace "pad" pompy.

-I dlaczego można "zajechać" pompe podczas kręcenia na rozruszniku


Jeśli pompa ma duży przebieg, to jest wykonalne, tylko musi być spełniony jeden warunek: niedostateczne ciśnienie dawki wstępnej lub jego brak.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#63 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2011 - 23:05

nie sądze aby pompa CR padła tak od no chyba że pracowała całkowicie na sucho, to że wtryskiwacz nie podaje paliwa nie oznacza też że padła pompa, ECU ma taki wpis w programie że jeśli jeden z głównych warunków potrzebnych do uruchomienia nie zostanie spełniony wtedy nie poda napięcia na cewkę i nie otworzy wtryskiwacza.

#64 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 10 kwietnia 2011 - 17:27

Dzisiaj miałem możliwość podmienić czujnik wałka rozrządu z E39 3,0D.
W E39 na moim czujniku odpala normalnie i nic się nie dzieje.
Natomiast czujnik z E39 u mnie nie spowodował odpalenia auta.
Dalej lipa :(
Kolega się mnie pyta czy próbowałem odpalić na samostar ????
A ja mówie że nie .
I co - na samostarcie po krótkim kręceniu auto odpaliło .
Praca silnika równa bez dziwnych odgłosów. Jazda około 5km też nie dała poznać jakiś innych podejrzanych objawów.
Po zgaszeniu silnika i niemal natychmiastowej próbie odpalenia (silnik nagrzany)znów nie pali.

Czy jest możliwe żeby tak się działo na "padniętej" pompie CR?????????
Myślę jeszcze o zapowietrzaniu ( bo wycieku paliwa nigdzie nie widać )ale jak silnik pracowal i po natychmiastowej próbie odpalenie nic nie dało to też chyba odpada????

Czekam na kabelki i nic już nie kombinuje- będą kable to zobaczymy ciśnienia jakie są i dalej będzie się myśleć

#65 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 kwietnia 2011 - 18:51

Myślę jeszcze o zapowietrzaniu


A sprawdzałeś pompę ciśnienia wstępnego?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#66 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 10 kwietnia 2011 - 21:04

Pompki były sprawdzane dwa razy i działają - podają paliwo .
Tylko czy odpowiednie ciśnienie ??? nie wiem - czekam na kabelki .
Ta środkowa po przekreceniu zapłonu działa jakiś czas potem się rozłącza , ale jak kreci się rozrusznikiem też działa .Paliwo jest podawane (działa normalnie tj. bez niepokojacych dźwięków).

#67 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2011 - 06:06

dokładnie poczekaj na kabel i sprawdź błędy czy nie masz za niskiego ciśnienia wstępnego

#68 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 14 kwietnia 2011 - 14:02

Mam kabelki :)
Ale przenoszę się z tematem do poruszonego przez kolegę "hrycu", - "Nie odpaliła"
Powodem błąd P1189 - Brak ciśnienia w szynie paliwowej przy rozruchu :(

#69 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 grudnia 2012 - 16:14

Odgrzewam temat... :(

Od jakiegoś czasu moja Omega też ciężko paliła.
Początkowo pomyślałem że jest to wina akumulatora ( nie wykluczam tego)
Ale od X czasu bardzo głośno pracuje mi pompka paliwa pod fotelem ( chyba się kończy)
Jak auto odpali i nagrzeje się do 87st to już nie odpala. Muszę otworzyć maskę aby motor się schłodził i dopiero po kolejnych 30-40 minutach auto odpala.
Byłem u kolegi Robert33 i po sprawdzeniu na kompie wyszło Błąd ciśnienia wstępnego
Zastanawiam się czy to może być jakiś czujnik czy inny powód.

Proszę o podpowiedź.

#70 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 grudnia 2012 - 16:23

Odgrzewam temat... :(

Błąd ciśnienia wstępnego.


Nie do końca taki błąd,nie zapisałem go lub przez przypadek usunąłem..nie pamiętam również opisu błędu

 


#71 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 grudnia 2012 - 02:40

Ale od X czasu bardzo głośno pracuje mi pompka paliwa pod fotelem ( chyba się kończy)


Sprawdź jakie ciśnienie max. "daje" pompka po włączeniu zapłonu.

Jak auto odpali i nagrzeje się do 87st to już nie odpala. Muszę otworzyć maskę aby motor się schłodził i dopiero po kolejnych 30-40 minutach auto odpala.


Sprawdź wartości ciśnień paliwa:
- ciśnienie wstępnej dawki paliwa
- ciśnienie na listwie zasilającej (CR)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#72 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 grudnia 2012 - 10:50

mam zapisane parametry w czasie rzeczywistym,będę miał chwilkę to podam do przeanalizowania. Błąd tyczył się zbyt niskiego ciśnienia paliwa podczas rozruchu,okresowo,awaria czujnika ciśnienia paliwa...nie wiem czy to nie zawór ciśnienia paliwa. Ale nie chcę mylnie interpretować tego błędu...Zaproszę Mariusza na ciasto i powtórzymy testy.........

 


#73 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 grudnia 2012 - 12:08

mam zapisane parametry w czasie rzeczywistym,będę miał chwilkę to podam do przeanalizowania. Błąd tyczył się zbyt niskiego ciśnienia paliwa podczas rozruchu,okresowo,awaria czujnika ciśnienia paliwa...nie wiem czy to nie zawór ciśnienia paliwa. Ale nie chcę mylnie interpretować tego błędu...Zaproszę Mariusza na ciasto i powtórzymy testy.........


To kiedy kolejny test? ? :rolleyes:

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk
Na rewolucjach, które są zazwyczaj tworem wielkich umysłów i dziełem ludzi odważnych, korzystają w końcu tchórze.

#74 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 grudnia 2012 - 13:03

a nie chcę Cię szarpać na koszta ha ha.miedzy świętami no problem..
i za sugerowałem Mariuszowi kontrolę wtryskiwaczy z racji nalatanych km,ponad 300 tys...

 


#75 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 grudnia 2012 - 13:09

i za sugerowałem Mariuszowi kontrolę wtryskiwaczy z racji nalatanych km,ponad 300 tys...


Czy to znaczy, że nie były jeszcze sprawdzane:zdziwnienie:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#76 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 grudnia 2012 - 13:12

No jeszcze nie :(
Jakoś nie było potrzeby wcześniej.

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk
Na rewolucjach, które są zazwyczaj tworem wielkich umysłów i dziełem ludzi odważnych, korzystają w końcu tchórze.

#77 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 grudnia 2012 - 13:16

a już kiedyś Ci to sugerowałem Mariusz...
a zwłaszcza że te silniki chodzą do końca bez tragicznych objawów a potem zonk...

 


#78 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 grudnia 2012 - 13:16

No jeszcze nie :(
Jakoś nie było potrzeby wcześniej.


Zatem obstawiam w ciemno:
oprócz pompki wspomagającej do wymiany, co najmniej dwa wtyryskiwacze leją.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#79 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 grudnia 2012 - 13:17

a już kiedyś Ci to sugerowałem Mariusz...


Myślałem że jeszcze nie czas :)
Ale widać że chyba się myliłem. Pojadę po Nowym roku to się okaże co i jak.

#80 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 grudnia 2012 - 13:19

przycisnę kolegę Mariusza ha ha..

Zatem obstawiam w ciemno:
oprócz pompki wspomagającej do wymiany, co najmniej dwa wtyryskiwacze leją.


Myślę czeladnik że możesz mieć rację..