Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2,5dti raz pali a raz nie dziwne objawy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
121 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 grudnia 2012 - 09:29

Tańszego oryginału nie znajdziesz, a cena i tak jest atrakcyjna. Rok temu płaciłem 670 PLN-ów.
W/g mnie winne są wtryski.
Minimum potrzebne do rozruchu to: 200 kPa.
Kiedy w "mojej", pompka wspomagająca raczyła "dokonać żywota", to silnik (w temp. roboczej) udało mi się uruchomić.


zbieg okoliczności?
myślę że to jest kumulacja..i że też wtryski o czym może świadczyć p 1189,któryś wali w przelew i traci ciśnienie przy rozruchu..ale poprawiło się po wstrząsie bo na ciepłym Mariuszowi nie palił,może wartości są na pograniczu i stąd takie anomalie,tak czy inaczej,pompa i wtryski...zobaczymy jak Mariusz ogarnie temat...ale chyba powtórka kolegów z tego wątku...pompa i wtryski....

 


#102 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2013 - 21:36

A więc.
Dziś byłem u gościa i kupiłem pompę paliwa:
PIERBURG o nr fabrycznym 7.28217.00
Podczas wymiany pompy okazało się że miałem jeszcze dziurawy przewód paliwa od Pompy do filtra.
Przewód został wymieniony a pompa działa o niebo lepiej od starej.

Auto zaczęło odpalać. Zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku ( trzeba trochę pokręcić) ale to już coś...
W przyszłym tygodniu jadę robić wtryski. Mam nadzieję że to już będzie koniec udręki :)

Tak więc Robert. Z pompą miałeś rację
Kolego Czeladnik, gdybym posłuchał Twojej rady w Toruniu to pewnie już miałbym dawno po problemach... Ale człowiek uczy się na swoich błędach.

Po zrobieniu wtrysków zdam kolejną relację.

#103 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 stycznia 2013 - 15:34

Po zrobieniu wtrysków zdam kolejną relację.


koniecznie:D

#104 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 stycznia 2013 - 17:41

A więc.
Dziś byłem u gościa i kupiłem pompę paliwa:
PIERBURG o nr fabrycznym 7.28217.00
Podczas wymiany pompy okazało się że miałem jeszcze dziurawy przewód paliwa od Pompy do filtra.
Przewód został wymieniony a pompa działa o niebo lepiej od starej.

Auto zaczęło odpalać. Zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku ( trzeba trochę pokręcić) ale to już coś...
W przyszłym tygodniu jadę robić wtryski. Mam nadzieję że to już będzie koniec udręki :)

Tak więc Robert. Z pompą miałeś rację
Kolego Czeladnik, gdybym posłuchał Twojej rady w Toruniu to pewnie już miałbym dawno po problemach... Ale człowiek uczy się na swoich błędach.

Po zrobieniu wtrysków zdam kolejną relację.


No to jedno wyeliminowałeś....teraz Mariusz ta tańsza impreza...w przenośni...
Trzymam kciuki...

 


#105 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2013 - 17:54

W Jezierzanach aby się dostać to trzeba niestety trochę poczekać a więc mam wstawić auto około Środy, Czwartku więc zobaczymy

#106 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 stycznia 2013 - 17:59

no to czekam na info z niecierpliwością...

 


#107 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2013 - 17:29

A więc auto odebrane. Okazało się że prócz pompy którą wymieniłem wcześniej :) opisane w poście #106 były jeszcze usterki:
1. Całkowicie uszkodzony wtrysk nr 1 ( cały środek do wymiany)
2. Lejący wtrysk 3 ( regeneracja)
3. Lejący wtrysk 5 ( regeneracja)
4. Czujnik ciśnienia na listwie CR ( podobno coś z nim się dzieje ale zostawiono bez zmian)
5. Jedna świeca żarowa
6. Regulator ciśnienia ( nawet nie wiedziałem że coś takiego jest... )

Auto po odebraniu " fruwa" nie kopci nawet jak mocniej dodam gazu.
Koszt naprawy 1400zł. ( łącznie w pompką paliwa która byłą robiona wcześniej)
Tak więc na chwilę obecną autko odpala bez najmniejszego problemu, zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku :)
Dzięki koledzy za radę.

#108 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 stycznia 2013 - 17:41

A więc auto odebrane. Okazało się że prócz pompy którą wymieniłem wcześniej :) opisane w poście #106 były jeszcze usterki:
1. Całkowicie uszkodzony wtrysk nr 1 ( cały środek do wymiany)
2. Lejący wtrysk 3 ( regeneracja)
3. Lejący wtrysk 5 ( regeneracja)
4. Czujnik ciśnienia na listwie CR ( podobno coś z nim się dzieje ale zostawiono bez zmian)
5. Jedna świeca żarowa
6. Regulator ciśnienia ( nawet nie wiedziałem że coś takiego jest... )

Auto po odebraniu " fruwa" nie kopci nawet jak mocniej dodam gazu.
Koszt naprawy 1400zł.
Tak więc na chwilę obecną autko odpala bez najmniejszego problemu, zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku :)
Dzięki koledzy za radę.


To się troszeczkę na zbierało...ale najważniejsze że autko wróciło do żywych:D W czujniku na listwie trza by popodginać piny i zalać preparatem do konektorów...
co do czujników to trza by jeszcze raz podłączyć pod kompa po naprawie...

 


#109 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2013 - 17:44

To się troszeczkę na zbierało...ale najważniejsze że autko wróciło do żywych:D W czujniku na listwie trza by popodginać piny i zalać preparatem do konektorów...
co do czujników to trza by jeszcze raz podłączyć pod kompa po naprawie...


I już wiem gdzie pojadę to sprawdzić :D

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk
Na rewolucjach, które są zazwyczaj tworem wielkich umysłów i dziełem ludzi odważnych, korzystają w końcu tchórze.

#110 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 stycznia 2013 - 17:48

I już wiem gdzie pojadę to sprawdzić :D


ja też ha ha...zapraszam jak będę w domku..

 


#111 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2015 - 23:15

Hej.

Jest taki problem.
Auto po duzej naprawie. Po regeneracji wtrysków i pompy CR , po wymianie uszczelki pod głowicą i po jej obrobce. Jak odpali to pracuje równiutko i cicho, jedwabiscie ,tak jak nówka,ale:
1.Było wszystko pieknie serce z nowym zyciem. 2000km po naprawie zaczęła zamulać max 150-160km/h. Czasem przy 120 juz jej siada impet. - Od razu sprawdzilem katalizatory nauczony wczesniejszymi doswaidczeniami. Po wywaleniu 1-go kata (całkowicie został wyjęty) ,wydech konczył sie na turbinie -brak poprawy.
2.Od razu oczysciłem filterek na zaworze sterowania turbiną-troche ładniej syczy,ale to nie to. Fakt ze wtyczka była cała mokra i gniazdo zaworu sterujacego(Pompa wody cieknie) ,wiec moze on nie działa- nie obczaiłem czy grucha pracuje,bo samemu trudno. Kierownice palcem spokojnie sie porusza.Vacum ciągnie- był manometr.
3. W weekend nie odpalilem przy niskim poziome paliwa (rezerwa -troszke nad czerwonym polem) Krecilem kilka razy i nic,raz złapała i po chwili zgasła.
Dolałetm 10l ON i po chilowej namowie wystartowała. Omka stała pyskiem wyzej niż dupką.
4. Przez tydzien jezdzilem z checkiem bo czekałem na opcoma z ktorym mam problem -ale o tym gdzie indziej.
5. Okazalo sie ze wtyczki na filtrze nie dopiąłem jak zmienialem opaske na przewodach...:masakra:
Mimo rozpietej wtyczki odpalala,potem jak paliwo spadło nie odpalila i po dolewce znowu zapalila, potem po zczytaniu opcomem i uswiadomieniem sbie babola dopialem wtyczke na filtrze.
6.Wczesniej jak mialem nieco mniej paliwa tez kilka razy mialem problem z rozruchem, trzeba bylo ze 2-3 razy dluzej pokrecic zeby załapała.
7.Błędy:
P1189 z szyny CR
P1260 z pompy pod progiem wywalilo dopiero po podpieciu wtyczki na filtrze.
Moze ten pierwszy wynikać z drugiego tj.z awarii pompy wstepnej?
Co ma poziom paliwa w baku do pompy wstepnej?
Pompa w baku tyż siada?
Dodam jeszcze raz auto lekko zamulone i nie osiaga Vmax.
Ze tak powiem HELP?
Wpierw pompka pod progowa?

#112 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 lutego 2015 - 23:27

Pompa w baku tyż siada?


Siada niestety, przede wszystkim z brudu w zbiorniku. Posłuchaj czy działa po zapłonie.

P1189 z szyny CR
P1260 z pompy pod progiem wywalilo dopiero po podpieciu wtyczki


Kiedy pompka w zbiorniku nie działa, może brakować paliwa do pompowania dwóm pozostałym.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#113 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2015 - 23:36

Siada niestety, przede wszystkim z brudu w zbiorniku. Posłuchaj czy działa po zapłonie.



Kiedy pompka w zbiorniku nie działa, może brakować paliwa do pompowania dwóm pozostałym.


Pompa buczy, sprawdzałem. Załączyłem ją też z poziomu opcoma ,ale jednak słychać wyrażnie coś jakby paliwo szlo chyba zapowietrzone. Intensywnie sie przelewa i bulgocze ,zwłaszca jak jest mniej paliwa.
Do tego pompka pod progiem wtedy pracuje nie równo i przerywa.

Zacząć od baku?

#114 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 lutego 2015 - 23:48

Zacząć od baku?


:yes:

Intensywnie sie przelewa i bulgocze ,zwłaszca jak jest mniej paliwa.


Pewnie w zbiorniku "syf, malaria i korniki":sad:

Do tego pompka pod progiem wtedy pracuje nie równo i przerywa.


Nie ma czego pompować.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#115 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2015 - 13:23

Nie ma czego pompować.



Hmm, a to nie jest tak ze pompa w baku w y25dt dziala tylko na poczatku lub jak jest mniej niz polowa zbiornika, a tak to zasysa paliwo pompa podprogowa..?
Wtedy ograniczenie mocy i blad 1260 sugerowałby własnie pompke podprogowa...

#116 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 lutego 2015 - 15:32

Hmm, a to nie jest tak ze pompa w baku w y25dt dziala tylko na poczatku lub jak jest mniej niz polowa zbiornika, a tak to zasysa paliwo pompa podprogowa..?


Nie sprawdzałem tego nigdy, ale skoro pompka w zbiorniku pracuje, tzn. problem tkwi w smoku pompy, filtrze na nim i zawartości zbiornika.

Wtedy ograniczenie mocy i blad 1260 sugerowałby własnie pompke podprogowa...


Zakładając, że dno zbiornika pokrywa "galareta", tym samym filtr smoka jest przytkany. Pompa podprogowa, nie jest w stanie wtłoczyć odpowiedniej ilości paliwa do układu wstępnego ciśnienia.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#117 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2015 - 20:44

Nie sprawdzałem tego nigdy, ale skoro pompka w zbiorniku pracuje, tzn. problem tkwi w smoku pompy, filtrze na nim i zawartości zbiornika.


OK. Sprawa rozpoznana.

1. Po zalaniu troche ponad pół zbiornika, nie słychać pompy w baku- nie załącza się.
Na dniach sprawdze kiedey zacznie się załączać.
Pompa pod progowa równo pracuje. Brak błędów przy rozruchu. Cisnienie na CR jest
2. Po zapięciu wtyczki na filtrze paliwa i zatankowaniu okazało się, że omega smiga aż miło.
Wniosek:
Czyszczenie filterka na zawor sterowania turbina odnioslo spodziewany skutek. Omega odzyskała moc- turbo ładnie pracuje i świszczy. Z łatwością osiągnałem 180 km/h i jeszcze było pod butem. Wczesniej nie moglem jej przegonic- wydygałem ze pojade gdzies i nie wroce,albo cos sie rozpadnie...
Zmylił mnie wczesniej odpiety kabelek z filtra paliwa. Omega pomimo oczyszczenia filterka zaworu ,pracowała w trybie awaryjnym. Ale wtopa...:masakra: i nie chciała ciągnąć.

Przerobiłem już: zapchane katalizatory, awarie sterowania turbo, awarie pompy podprogowej, awarie pompy w baku... Za kazdym razem objawy są bardzo podobne. auto nie idzie...Ciekawe jest to, ze auto raz jedzie 140-150 a innym razem ledwo 110-120... Nie ma zadnej reguły.

Do wymiany pompka w baku,Pompa uruchamia sie ,jak paliwa jest mniej niż 1/4 zbiornika.
Wczorajsza sytuacja:
Ropy w zbiorniku mniej niz 1/4 -pompa w baku zasysa,słychać przelewanie i jakby układ sie zapowietrzał.
Po 15 km jazdy check engine, i auto zgasło.
Zjechałem na pobocze ,auto pochylone w prawo.Zapaliłem dokulalem sie do stacji. Probowałem zapalic pod stacja,ale juz nie łapał.
Dolałem 30 litrów. Zapalił i smiga.
Czy na rynku jest już tylko jedna pompa do baku MTM? Nr.993762137
http://allegro.pl/po...5071387683.html

#118 OFFLINE   pinokio

pinokio
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-08-2012
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 sierpnia 2016 - 19:45

Opel omega 2.5 dti 150 km problem z paleniem jak ciepły ale zdarza się to co 2 lub 3 dni a tak pali od strzała .Ostatnio były robione wtryski i problem pojawił się po miesiącu obydwie pompki chodzą.Ostatnio po postoju 2 godzin nie chciał zapalić po zaholowaniu do domu i postoju jakiś 4 godzin zapalił od razu miałem już tak parę razy.Jaka może byc przyczyna czujnik wałka rorzadu.



#119 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 sierpnia 2016 - 04:24

Jaka może byc przyczyna czujnik wałka rorzadu.
najprawdopodobnie lub czujnik wałka rozrządu, podłącz komputer i zobacz błedy, to że check nie świeci to nie znaczy że ich niema

#120 OFFLINE   pinokio

pinokio
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-08-2012
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 sierpnia 2016 - 17:39

Mechanik nic nie znalazł czujniki dobre jedynie zreperował rozrusznik który padł automat i szczotki.Samochód narazie jeździ  i dalej nie wiem co było i czy się powtórzy.