a zobacz czy Ci silnik odpali na odpiętym czujniku wałka ?czasami jest trzy dni ok to mnie dziwi ze po odpięciu wtyczek z czujnika wałka nie ma błedów to samo z czujnikiem wału .


Omega 2,5dti raz pali a raz nie dziwne objawy
#41
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 20:39
#42
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2011 - 06:40
#43
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2011 - 20:46

#44
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2011 - 21:21
Czy zwykłym miernikiem da się zmierzyć czujnik położenia czy tylko oscyloskop???
Pytam dlatego bo dzisiaj wróciłem lawetą . Wszystko było gitara ale jak zgasiłem auto tak już nie mogę wogóle odpalić samochodu.Paliwo jest doprowadzane i żadnych komunikatów nie mam ani sygnalizacji kontrolki???
A może coś innego???
#45
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2011 - 21:50
#46
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2011 - 22:09
#47
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2011 - 22:13
Mam pytanie o lokalizacje czujników.
Czujnik wałka rozrządu - to pewnie ten u góry pod osłona a gzdzie jest czujnik walu???
Czy gdzieś od spodu w bloku silnika????
#48
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2011 - 22:16
Gdzie są dokładnie czujniki polożenia wału i rozrządu w Y25DT
Czujnik położenia wałka rozrządu - na pokrywie głowicy, na wałku ssącym (z przodu silnika)
Czujnik położenia wału korbowego - w bloku silnika, przy rozruszniku
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#49
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2011 - 22:25
Czy ma ktoś dane techniczne nowych czujników wału i rozrządu ( napięcia wyjść, rezytancji lub wogóle co to za czujniki ???? ) oraz nr. katalogowe Opla lub BMW
#50
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 06:19
czujnik wału numery opla numer części 93171237 numer katalogowy 62 38 213
co do kontrolki CHECK to niechętnie się zapala w tym modelu, co nie oznacza że są jakieś błędy
#51
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 06:37
Dzisiaj będzie doktor z kabelkami to zobaczymy co piszczy w trawie.
Czy oprócz czujników położenia przy sprawnych pompkach może być jakaś inna przyczyna niemożliwości całkowitego odpalenia silnika ????
#52
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 08:02
I to jest podstawa do dalszych rozważańDzisiaj będzie doktor z kabelkami to zobaczymy co piszczy w trawie.

Oby pacjent to przeżył

#53
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 08:05
#54
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 09:27
czujnik impulsów wałka rozrządu : 13627794646
czujnik położenia wału korbowego : 13622247926
I z tego co kolega "mariusz83x83" pisze to działają w naszych autach , czyli w razie co można śmiało kupować.
Czy te czujniki są czujnikami hallotronowymi ?????
#55
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 19:49
#56
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 19:52
to są chyba czujniki indukcyjneCzy te czujniki są czujnikami hallotronowymi ?
teraz robię silnik i zmuszony zostałem do kupienia uszczelki pod pokrywę rozrządu w ASO bo w inny sposób jest niedostępna i w BMW kosztuje 65 PLN a w OPLU 120 PLNBywa tak że części bmw są tansze ja do opla
#57
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 21:14

Najlepiej bedzie chyba sobie sprawić kabelki.
Po wyjęciu czujnika wału ma on logo BMW i oznaczenia:13 62 2 247 926 .
Dwa piny między którymi jest rezystancja 590 ohm. Na konektorach zasilajacych jakieś napięcie szczątkowe w miliwoltach.
Natomiast czujnik rozrządu ma też logo BMW ale oznaczenia są dziwne: 12142249320-05
12.07.2002 SS17 SWF 602.163/2 i nie ma jak tego porównać z oznaczeniami Opla lub BMW e39 3,0d. Sam czujnik ma trzy piny, rezystancja między pinami nic mi nie pokazywało.Na samej wtyczce napięcie 12V DC na ostatnim pinie OV - miedzy masą a pinami było zawsze jakieś napięcie w granicach +/- 12V.
Efekt tego wszystkiego jest taki że silnik dalej nie chce zapalić.
Czy mam czekać na doktora czy odrazu wymienić czujnik wałka rozrządu????
Czy była by możliwość aby ktoś sprawdził beznapięciowo czy na sprawnym czujniku rozrządu jest jakaś rezystancja między pinami 1,2,3.
#58
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2011 - 06:16
według katalogu BMW to jest czujnik do M3 do silnika S54Natomiast czujnik rozrządu ma też logo BMW ale oznaczenia są dziwne: 12142249320-05
12.07.2002 SS17 SWF 602.163/2
pomiędzy stykami napięciowymi chyba te zewnętrzne powinno być przejście, bo to jest cewka, podmień ten czujnikCzy była by możliwość aby ktoś sprawdził beznapięciowo czy na sprawnym czujniku rozrządu jest jakaś rezystancja między pinami 1,2,3.
#59
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2011 - 19:17


Jesze tylko zrobił test .
Najpier odkręcił przewód paliwowy przed wtryskiem -jak kręcił rozrusznik tryskało paliwo. Potem wyjął wtrysk powpinał przewody paliwowe i elektryczne przekręcił rozrusznikiem i jak wtrysk nie dał dawki paliwa stwierdził że na pewno pompa cr.
Na moje pytanie jakie ciśnienia są początku wtrysku nie umiał mi "doctore" odpowiedzieć.
Stwierdził tylko laweta i do mojego "szpitala"
Ja teraz czekam na Op-coma i jeszcze sam posprawdzam wszystko .
Nie wiem co o tym wszystkim myśleć . Klopoty z czujnikami rozrządu i wału powodują że raz pali a raz nie . Ja go jakiś czas chetłałem to może i padła pompa cr .
W każdym bądź razie nie pali wogóle.Jak będe miał kabelki to dopiero będzie decyzja co robić dalej i do którego szpitala- bo to jak pompa to ja już raczej nie będe się bawił.
#60
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2011 - 19:31
Ja teraz czekam na Op-coma i jeszcze sam posprawdzam wszystko .
I bardzo rozsądnie!! Poszukaj na forum tematu: "Nie odpaliła", jakoś tak, kolega "hrycu" chyba miał podobny problem. Mnóstwo danych tam znajdziesz, odnośnie ciśnień paliwa w poszczególnych fazach.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją