

Powracający wyciek oleju V6
#101
OFFLINE
#102
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2013 - 20:20
#103
OFFLINE
#104
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2013 - 20:48
kolega w silniku 2.0DTI ma tak samo.Którą stroną włoży bagnet to ma inne wskazaniea kto mi odpowie na takie pytanie.. którą stroną podziałki, należy wkładać bagnet, żeby dokładnie sprawdzić stan oleju Jak włożę podziałką w stronę silnika pokazuje powiedzmy całą, włożę drugą stroną pokazuje połowę, w stronę siebie jeszcze inaczej.. Więc jak
#105
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2013 - 20:40
?? jak to możliwe??
też właśnie mnie to ciekawi...
bagnet wchodzi pod kątem, tzn. zagina się chyba na dole i podejrzewam, że wychodząc obciera o rurkę w którą się wsuwa i zbiera zalegający w niej olej.. także ważne jest którą stroną go włożyć..
łatwo byłoby sprawdzić tuż po wymianie oleju, kiedy się go spuści i wleje wymaganą ilość, ale do tego trochę mi jeszcze zostało..
#106
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 13:44
#107
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 14:00
a kto mi odpowie na takie pytanie.. którą stroną podziałki, należy wkładać bagnet, żeby dokładnie sprawdzić stan oleju?? Jak włożę podziałką w stronę silnika pokazuje powiedzmy całą, włożę drugą stroną pokazuje połowę, w stronę siebie jeszcze inaczej.. Więc jak??
W 2.6 jest taka sama miarka jak w 3.2 ? Tzn z rowkami a nie gladka jak w 2.5, 3.0 ? Bo u mnie jest tak samo, zalezy jak wloze bagnet taki mam pomiar. Stan oleju mierze jak wkladam tymi wgłebieniami w strone silnika.
a jeszcze pytanie czy ten wlem oleju w tych pokrywach aluminiowych musi byc po stronie pasazera ? a po stronie kierowcy niepasuje ?
Nie pasuje. Aby nalać oleju po stronie pasażera korzystam z lejka do paliwa.
#108
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 14:06
#109
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 14:09
Witam , po rocznym spokoju z wyciekiem znowu leje mi olej z pod pokrywy od strony kierowcy , teraz pytanie do kolegów , czy uszczelkę lepiej kupić w ASO za 150 zeta czy w normalnym sklepie motoryzacyjnym za nizsza cenę , a oringi to po 4 zeta za sztuke chca w ASO , dzis dzwoniłem i pytałem teraz juz niewiem doradzcie mi koledzy czy kupic cały komplet oringi i uszczelke w ASO czy moze cały komplet w normalnym sklepie motoryzacyjnym , a jeszcze pytanie czy ten wlem oleju w tych pokrywach aluminiowych musi byc po stronie pasazera ? a po stronie kierowcy niepasuje ?
A jakie pokrywy masz teraz?? Bo jak alu to zmien uszczelki na np. elring badz reinz. Do tego czyszczenie odmy i prawidlowy moment dokrecania i nie powinno nic cieknac.
Jeszcze jedno pytanko. Do pokryw alu od Vectry stosujemy uszczelki od Vectry czy od Omegi?
Od Vectry. Do omegi sa inne.
#110
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 14:16
A jakie pokrywy masz teraz?? Bo jak alu to zmien uszczelki na np. elring badz reinz. Do tego czyszczenie odmy i prawidlowy moment dokrecania i nie powinno nic cieknac.
Od Vectry. Do omegi sa inne.
Plastikowe , zakładam plastikowe z powrotem przetne je tak jak piszą tutaj na forum , tylko chodzi mi ote uszczelki i oringi czy kupowac w ASO czy tez w zwykłym motoryzacyjnym , paste kupie tą " REINZOSIL " Victor Reinz mysle ze ona mi wystarczy .
#111
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 17:04
Plastikowe , zakładam plastikowe z powrotem przetne je tak jak piszą tutaj na forum , tylko chodzi mi ote uszczelki i oringi czy kupowac w ASO czy tez w zwykłym motoryzacyjnym , paste kupie tą " REINZOSIL " Victor Reinz mysle ze ona mi wystarczy .
Oryginal uszczelki do plastikowych pokryw. Z tym, ze jak masz pokrzywione pokrywy, to kasa w bloto. Moze po prostu doloz do alu dla pewnosci??
#112
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 17:12
Oryginal uszczelki do plastikowych pokryw. Z tym, ze jak masz pokrzywione pokrywy, to kasa w bloto. Moze po prostu doloz do alu dla pewnosci??
Aluminiowe to koszt 600 zeta , a ta moja niejest pokrzywiona tylko ze ja w lutym zeszłego roku jak wymieniałem uszczelke to własnie kupowałem taka za 30 zeta i niedawałem oringów nowych tylko na tych starych smigałem , a teraz juz d*pa tak leje ze szok strach jezdzic tak wali olejem , dopiero wymieniałem olej na nowy i juz go nima wszystki wypaprało na silnik , aluminiowe moze gdzies wyczaje na allegro tanio to kupie bo w ASO uszczelka i oringi to koszta ponad 200 zeta to zbytnio sie nieopłaca jak stanie sie to samo za jakis czas , tylko pytanie co do aluminiowych pokryw , ten wlew oleju ma byc po stronie pasazera nie tak jak w plastikowych ze jest po stronie kierowcy tak ? noi uszczelka tez musi byc orginał czy niekoniecznie i oringi tez sie daje tak jak w plastikowej ? z tego co pisałes mi wczesniej to niesmaruje sie całej pokrywy pasta tylko miejscami tak ?? Zgóry dzieki za info .
#113
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 17:30

Nie pakuj kasy w plastiki zrób doraźną odmę (jest opis) i zrób jak należy .Uszczelki muszą być od vectry!-do alu pokryw.Wlew będzie po lewej -niestety.

#114
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 17:30
Druga zasada to dokręcanie pokryw siłą 8 Nm(nie na oko czy wyczucie).
W ostateczności pomaga rozcięcie pokryw.
Po takiej wymianie mam spokój czyli sucho od kilku lat a zawsze mi świece pływały w oleju.
#115
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 17:49
#116
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2013 - 20:39
tylko pytanie co do aluminiowych pokryw , ten wlew oleju ma byc po stronie pasazera nie tak jak w plastikowych ze jest po stronie kierowcy tak ? noi uszczelka tez musi byc orginał czy niekoniecznie i oringi tez sie daje tak jak w plastikowej ? z tego co pisałes mi wczesniej to niesmaruje sie całej pokrywy pasta tylko miejscami tak Zgóry dzieki za info .
Wlew oleju po stronie pasazera. Troche niewygodne, bo trzeba lac olej przez lejek.
Uszczelki nie musza byc oryginalne, ale dobrze dac firmowe np. Elring lub Reinz. Oringi tez trzeba nowe przy alu deklach.
Podczas skladania silikon daje sie tylko z tylu na polksiezycach i z przody na zalamaniu przy panewce walka (w sprawdzonych poradach jest to opisane). Sila dokrecania 8Nm
Zrobię tak , wyjme ta starą pokrywę sprawdze przy pomocy lusterka czy niejest pokrzywiona jesli nie to załoze ja spowrotem na nowych uszczelkach i oringach a jesli jest pokrzywina to wtedy kupie aluminiowe .
I tak bedzie najrozsadniej :ok:
#117
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2013 - 15:34
Oryginal uszczelki do plastikowych pokryw. Z tym, ze jak masz pokrzywione pokrywy, to kasa w bloto. Moze po prostu doloz do alu dla pewnosci??
Dokładnie jak pokrywy są zdeformowane np tak jak u mnie były to zmiana uszczelek jest bezcelowa bo nic nie da
Aluminiowe to koszt 600 zeta , a ta moja niejest pokrzywiona tylko ze ja w lutym zeszłego roku jak wymieniałem uszczelke to własnie kupowałem taka za 30 zeta i niedawałem oringów nowych tylko na tych starych smigałem , a teraz juz d*pa tak leje ze szok strach jezdzic tak wali olejem , dopiero wymieniałem olej na nowy i juz go nima wszystki wypaprało na silnik , aluminiowe moze gdzies wyczaje na allegro tanio to kupie bo w ASO uszczelka i oringi to koszta ponad 200 zeta to zbytnio sie nieopłaca jak stanie sie to samo za jakis czas , tylko pytanie co do aluminiowych pokryw , ten wlew oleju ma byc po stronie pasazera nie tak jak w plastikowych ze jest po stronie kierowcy tak ? noi uszczelka tez musi byc orginał czy niekoniecznie i oringi tez sie daje tak jak w plastikowej ? z tego co pisałes mi wczesniej to niesmaruje sie całej pokrywy pasta tylko miejscami tak ?? Zgóry dzieki za info .
Jak masz szczelny układ to przecież nie za często korzystasz z wlewu. A uwierz mi nie ma z nim aż takiego problemu
#118
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2013 - 18:18
Dokładnie jak pokrywy są zdeformowane np tak jak u mnie były to zmiana uszczelek jest bezcelowa bo nic nie da
Jak masz szczelny układ to przecież nie za często korzystasz z wlewu. A uwierz mi nie ma z nim aż takiego problemu
Dlatego sprawdzę wyjme pokrywę bo to tylko z tej po stronie kierowcy leje jesli będzie pokrzywiona to kupie nowe jesli będzie prosta to zakładam oryginał uszczelke i oringi smaruje pastą skręcam i gotowe .
#119
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2013 - 20:43

Uploaded with ImageShack.us
jak myslicie z czego moze leciec? Pokrywy w 100000% suchutkie...