Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powracający wyciek oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
415 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 grudnia 2012 - 11:09

I wszystko jasne. Dzięki Panowie! Pozdrawiam.

#102 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 03 stycznia 2013 - 20:20

a kto mi odpowie na takie pytanie.. którą stroną podziałki, należy wkładać bagnet, żeby dokładnie sprawdzić stan oleju?? Jak włożę podziałką w stronę silnika pokazuje powiedzmy całą, włożę drugą stroną pokazuje połowę, w stronę siebie jeszcze inaczej.. Więc jak??

#103 OFFLINE   kris1

kris1
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: szczecin

Napisany 03 stycznia 2013 - 20:31

?? jak to możliwe??:o

#104 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2013 - 20:48

a kto mi odpowie na takie pytanie.. którą stroną podziałki, należy wkładać bagnet, żeby dokładnie sprawdzić stan oleju Jak włożę podziałką w stronę silnika pokazuje powiedzmy całą, włożę drugą stroną pokazuje połowę, w stronę siebie jeszcze inaczej.. Więc jak

kolega w silniku 2.0DTI ma tak samo.Którą stroną włoży bagnet to ma inne wskazanie

#105 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 04 stycznia 2013 - 20:40

?? jak to możliwe??:o


też właśnie mnie to ciekawi...
bagnet wchodzi pod kątem, tzn. zagina się chyba na dole i podejrzewam, że wychodząc obciera o rurkę w którą się wsuwa i zbiera zalegający w niej olej.. także ważne jest którą stroną go włożyć..
łatwo byłoby sprawdzić tuż po wymianie oleju, kiedy się go spuści i wleje wymaganą ilość, ale do tego trochę mi jeszcze zostało..

#106 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 05 stycznia 2013 - 13:44

Witam , po rocznym spokoju z wyciekiem znowu leje mi olej z pod pokrywy od strony kierowcy , teraz pytanie do kolegów , czy uszczelkę lepiej kupić w ASO za 150 zeta czy w normalnym sklepie motoryzacyjnym za nizsza cenę , a oringi to po 4 zeta za sztuke chca w ASO , dzis dzwoniłem i pytałem teraz juz niewiem doradzcie mi koledzy czy kupic cały komplet oringi i uszczelke w ASO czy moze cały komplet w normalnym sklepie motoryzacyjnym , a jeszcze pytanie czy ten wlem oleju w tych pokrywach aluminiowych musi byc po stronie pasazera ? a po stronie kierowcy niepasuje ?

#107 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 stycznia 2013 - 14:00

a kto mi odpowie na takie pytanie.. którą stroną podziałki, należy wkładać bagnet, żeby dokładnie sprawdzić stan oleju?? Jak włożę podziałką w stronę silnika pokazuje powiedzmy całą, włożę drugą stroną pokazuje połowę, w stronę siebie jeszcze inaczej.. Więc jak??


W 2.6 jest taka sama miarka jak w 3.2 ? Tzn z rowkami a nie gladka jak w 2.5, 3.0 ? Bo u mnie jest tak samo, zalezy jak wloze bagnet taki mam pomiar. Stan oleju mierze jak wkladam tymi wgłebieniami w strone silnika.

a jeszcze pytanie czy ten wlem oleju w tych pokrywach aluminiowych musi byc po stronie pasazera ? a po stronie kierowcy niepasuje ?


Nie pasuje. Aby nalać oleju po stronie pasażera korzystam z lejka do paliwa.

#108 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 stycznia 2013 - 14:06

Jeszcze kilka pytanek. Do pokryw alu od Vectry stosujemy uszczelki od Vectry czy od Omegi? Jakie są momenty dokrecania śrub i czy te śruby od plastikowych pokryw pasują?

#109 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2013 - 14:09

Witam , po rocznym spokoju z wyciekiem znowu leje mi olej z pod pokrywy od strony kierowcy , teraz pytanie do kolegów , czy uszczelkę lepiej kupić w ASO za 150 zeta czy w normalnym sklepie motoryzacyjnym za nizsza cenę , a oringi to po 4 zeta za sztuke chca w ASO , dzis dzwoniłem i pytałem teraz juz niewiem doradzcie mi koledzy czy kupic cały komplet oringi i uszczelke w ASO czy moze cały komplet w normalnym sklepie motoryzacyjnym , a jeszcze pytanie czy ten wlem oleju w tych pokrywach aluminiowych musi byc po stronie pasazera ? a po stronie kierowcy niepasuje ?


A jakie pokrywy masz teraz?? Bo jak alu to zmien uszczelki na np. elring badz reinz. Do tego czyszczenie odmy i prawidlowy moment dokrecania i nie powinno nic cieknac.

Jeszcze jedno pytanko. Do pokryw alu od Vectry stosujemy uszczelki od Vectry czy od Omegi?


Od Vectry. Do omegi sa inne.

#110 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 05 stycznia 2013 - 14:16

A jakie pokrywy masz teraz?? Bo jak alu to zmien uszczelki na np. elring badz reinz. Do tego czyszczenie odmy i prawidlowy moment dokrecania i nie powinno nic cieknac.



Od Vectry. Do omegi sa inne.


Plastikowe , zakładam plastikowe z powrotem przetne je tak jak piszą tutaj na forum , tylko chodzi mi ote uszczelki i oringi czy kupowac w ASO czy tez w zwykłym motoryzacyjnym , paste kupie tą " REINZOSIL " Victor Reinz mysle ze ona mi wystarczy .

#111 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2013 - 17:04

Plastikowe , zakładam plastikowe z powrotem przetne je tak jak piszą tutaj na forum , tylko chodzi mi ote uszczelki i oringi czy kupowac w ASO czy tez w zwykłym motoryzacyjnym , paste kupie tą " REINZOSIL " Victor Reinz mysle ze ona mi wystarczy .


Oryginal uszczelki do plastikowych pokryw. Z tym, ze jak masz pokrzywione pokrywy, to kasa w bloto. Moze po prostu doloz do alu dla pewnosci??

#112 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 05 stycznia 2013 - 17:12

Oryginal uszczelki do plastikowych pokryw. Z tym, ze jak masz pokrzywione pokrywy, to kasa w bloto. Moze po prostu doloz do alu dla pewnosci??


Aluminiowe to koszt 600 zeta , a ta moja niejest pokrzywiona tylko ze ja w lutym zeszłego roku jak wymieniałem uszczelke to własnie kupowałem taka za 30 zeta i niedawałem oringów nowych tylko na tych starych smigałem , a teraz juz d*pa tak leje ze szok strach jezdzic tak wali olejem , dopiero wymieniałem olej na nowy i juz go nima wszystki wypaprało na silnik , aluminiowe moze gdzies wyczaje na allegro tanio to kupie bo w ASO uszczelka i oringi to koszta ponad 200 zeta to zbytnio sie nieopłaca jak stanie sie to samo za jakis czas , tylko pytanie co do aluminiowych pokryw , ten wlew oleju ma byc po stronie pasazera nie tak jak w plastikowych ze jest po stronie kierowcy tak ? noi uszczelka tez musi byc orginał czy niekoniecznie i oringi tez sie daje tak jak w plastikowej ? z tego co pisałes mi wczesniej to niesmaruje sie całej pokrywy pasta tylko miejscami tak ?? Zgóry dzieki za info .

#113 OFFLINE   kris1

kris1
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: szczecin

Napisany 05 stycznia 2013 - 17:30

Jak to mówią Biednych ludzi nie stać na tanie rzeczy.I coś w tym jest.;)Ja kupiłem nowe uszczelki (152 zeta) dokładne czyszczenie ,dobry sylikon -po całości-i du.a. Wytrzymało tydzień!Podzwoniłem ,poszukałem i kupiłem alu za 300 zł z uszczelkami .Więc można!:)
Nie pakuj kasy w plastiki zrób doraźną odmę (jest opis) i zrób jak należy .Uszczelki muszą być od vectry!-do alu pokryw.Wlew będzie po lewej -niestety.:)

#114 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2013 - 17:30

uszczelki tylko Oryginalne zreszta ja nie uznaje zamienników i oringi pod sruby zawsze nowe to pierwsza zasada.
Druga zasada to dokręcanie pokryw siłą 8 Nm(nie na oko czy wyczucie).
W ostateczności pomaga rozcięcie pokryw.
Po takiej wymianie mam spokój czyli sucho od kilku lat a zawsze mi świece pływały w oleju.

#115 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 05 stycznia 2013 - 17:49

Zrobię tak , wyjme ta starą pokrywę sprawdze przy pomocy lusterka czy niejest pokrzywiona jesli nie to załoze ja spowrotem na nowych uszczelkach i oringach a jesli jest pokrzywina to wtedy kupie aluminiowe .

#116 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2013 - 20:39

tylko pytanie co do aluminiowych pokryw , ten wlew oleju ma byc po stronie pasazera nie tak jak w plastikowych ze jest po stronie kierowcy tak ? noi uszczelka tez musi byc orginał czy niekoniecznie i oringi tez sie daje tak jak w plastikowej ? z tego co pisałes mi wczesniej to niesmaruje sie całej pokrywy pasta tylko miejscami tak Zgóry dzieki za info .


Wlew oleju po stronie pasazera. Troche niewygodne, bo trzeba lac olej przez lejek.
Uszczelki nie musza byc oryginalne, ale dobrze dac firmowe np. Elring lub Reinz. Oringi tez trzeba nowe przy alu deklach.
Podczas skladania silikon daje sie tylko z tylu na polksiezycach i z przody na zalamaniu przy panewce walka (w sprawdzonych poradach jest to opisane). Sila dokrecania 8Nm

Zrobię tak , wyjme ta starą pokrywę sprawdze przy pomocy lusterka czy niejest pokrzywiona jesli nie to załoze ja spowrotem na nowych uszczelkach i oringach a jesli jest pokrzywina to wtedy kupie aluminiowe .


I tak bedzie najrozsadniej :ok:

#117 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 06 stycznia 2013 - 15:34

Oryginal uszczelki do plastikowych pokryw. Z tym, ze jak masz pokrzywione pokrywy, to kasa w bloto. Moze po prostu doloz do alu dla pewnosci??


Dokładnie jak pokrywy są zdeformowane np tak jak u mnie były to zmiana uszczelek jest bezcelowa bo nic nie da

Aluminiowe to koszt 600 zeta , a ta moja niejest pokrzywiona tylko ze ja w lutym zeszłego roku jak wymieniałem uszczelke to własnie kupowałem taka za 30 zeta i niedawałem oringów nowych tylko na tych starych smigałem , a teraz juz d*pa tak leje ze szok strach jezdzic tak wali olejem , dopiero wymieniałem olej na nowy i juz go nima wszystki wypaprało na silnik , aluminiowe moze gdzies wyczaje na allegro tanio to kupie bo w ASO uszczelka i oringi to koszta ponad 200 zeta to zbytnio sie nieopłaca jak stanie sie to samo za jakis czas , tylko pytanie co do aluminiowych pokryw , ten wlew oleju ma byc po stronie pasazera nie tak jak w plastikowych ze jest po stronie kierowcy tak ? noi uszczelka tez musi byc orginał czy niekoniecznie i oringi tez sie daje tak jak w plastikowej ? z tego co pisałes mi wczesniej to niesmaruje sie całej pokrywy pasta tylko miejscami tak ?? Zgóry dzieki za info .


Jak masz szczelny układ to przecież nie za często korzystasz z wlewu. A uwierz mi nie ma z nim aż takiego problemu

#118 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 06 stycznia 2013 - 18:18

Dokładnie jak pokrywy są zdeformowane np tak jak u mnie były to zmiana uszczelek jest bezcelowa bo nic nie da



Jak masz szczelny układ to przecież nie za często korzystasz z wlewu. A uwierz mi nie ma z nim aż takiego problemu


Dlatego sprawdzę wyjme pokrywę bo to tylko z tej po stronie kierowcy leje jesli będzie pokrzywiona to kupie nowe jesli będzie prosta to zakładam oryginał uszczelke i oringi smaruje pastą skręcam i gotowe .

#119 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2013 - 20:43

Panowie, po umyciu silnika od dołu w dosc znacznym tempie wydobywa sie olej w tych okolicach w ktorych zaznaczyłem i rozprowadza sie po całej misce...

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

jak myslicie z czego moze leciec? Pokrywy w 100000% suchutkie...

#120 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2013 - 20:45

górna miska olejowa lub pompa olejowa??