Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powracający wyciek oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
415 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 października 2012 - 17:21

Na tych śrubach są po dwie uszczelki, bodajże miedziane


na miedzianych wlasnie czesto cieknie - w oryginale sa metalowo gumowe - koszt w aso chyba 8 pln z sztuka.




 


#62 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 października 2012 - 20:17

Witam ponownie po głębszym zbadaniu tematu na spokojnie i przy pomocy kolegów z forum. (gorąco pozdrawiam :))Stwierdzam że: Jest to przemieszany płyn chłodniczy z mostka z olejem z cieknącej lewej kapy od strony grodzi. Jutro spuszczę płyn chłodniczy i zabieram się za miedziane uszczelki. Co do oringów to niestety nigdzie nie mogę ich znaleźć jednak są całkiem niezłe jeszcze nie są płaskie dodam silikonu i myślę że będzie ok.

Złożę wszystko do kupy umyje silnik i dam znać z jakim skutkiem.

Mam pytanie bo kilku kolegów wspominało coś o rozcinaniu dekli jak potem ze szczelnością ?? Jakieś efekty uboczne lub zawilgocenie świec? Jak bym się podjął to tak myślę czy nie rozciąć ich a potem szczelinę na silikon żeby nic złego się nie działo.

Pozdrawiam


Ja bym na Twoim miejscu mimo wszystko nie rozcinał pokryw - moim zdaniem zbędna robota. U siebie nie rozcinałem, a ciekły ostro obydwie. Tylko ja dałem oprócz uszczelek jeszcze silinkon Reinza. Zrobiłem od tamtej pory 8 tys. km i suchutko. Pamiętaj, żeby przed złożeniem wszystko dokładnie odtłuścić, nawet po 3 razy, wymyć resztki oleju z rynienek na uszczelki w pokrywach przy pomocy np. patyczków do uszu i koniecznie dokręcaj potem śruby momentem 8 Nm. No i przemyśl jednak zakup tych oringów - dostępne w ASO i na Allegro.

#63 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2012 - 22:50

zabieram się za miedziane uszczelki.


tak jak beast pisze:

na miedzianych wlasnie czesto cieknie - w oryginale sa metalowo gumowe - koszt w aso chyba 8 pln z sztuka.


:tak:

Co do oringów to niestety nigdzie nie mogę ich znaleźć jednak są całkiem niezłe jeszcze nie są płaskie dodam silikonu i myślę że będzie ok.


Nie kombinuj tylko kup oringi zebys nie mial problemu. Albo ASO badz alledrogo.

Kapy zaworowe są suche w miejscu w którym jest olej ale zapobiegawczo mam kpl uszczelek i założę je na sucho (tzn bez silikonu )


Silikon musisz dac z tylu w "polksiezycach" i z przodu przy zgieciu uszczelki. W sprawdzonych poradach masz jak to zrobic.

#64 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 24 listopada 2012 - 16:17

u mnie wymieniona chłodniczka oleju (na tą od kolegi kolino), uszczelki pokryw zaworów i kolektora i jego pokrywy (wszystko reinz + reinz w tubce), świece... Po miesiącu od wymiany, gdzie co jakiś czas sprawdzałem olej, pojawił się komunikat o jego stanie. Na chłodnym silniku, jak sprawdziłem, było tylko na pół miarki.
Obejrzałem całość i widzę olej na rancie lewej pokrywy, ale właśnie na nim od góry, a nie z łączenia czy niżej. (pod samochodem widzę olej od tyłu silnika, czy może się brać od wymienionego wcześniej wycieku?).
Pierwsze obawy o tak nagły ubytek oleju dały do myślenia czy olej nie jest spalany i już koszmarny widok przed oczami wymiany UPG i uszczelniaczy (swoją drogą za wymianę tego znajomy mechanik krzyknął z planowaniem głowic 600zł)

1. Czy możliwe, że cieknie przez przedłużkę wlewu oleju?? ona też umazana olejem. Jak ją odkręciłem to uszczelka na niej wydaję się ok - ale właśnie może się tylko tak wydaje.
2. Czy w motoryzacyjnym dokupię tę uszczelkę na przedłużkę??
I jeszcze pytanie,
3. czy przy moim przebiegu 210tkm, rozsądnym :) jest stosowanie oleju GM 5w30?? Czy może lepiej przerzucić się na GM 10W40

#65 OFFLINE   Dymek

Dymek
  • 126 postów
  • Dołączył: 07-03-2010
  • Skąd: Pierwoszyno k.Gdyni

Napisany 24 listopada 2012 - 16:27

Tylko syntetyk:) ją mam prawie 200000 i leje 0w40 i bede taki lał.

#66 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 24 listopada 2012 - 17:28

Na początek wymienił bym uszczelkę na oryginał i spokój. Olej lej tylko syntetyk ale jakiś dobry i kupiony od dystrybutora.

#67 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 24 listopada 2012 - 18:47

Na początek wymienił bym uszczelkę na oryginał i spokój. Olej lej tylko syntetyk ale jakiś dobry i kupiony od dystrybutora.


tylko na alledrogo nie widziałem takiej uszczelki... jest uszczelka pod korek, ale nie widzę uszczelki, która jest na dole rurki/wlewu oleju.

Jak na razie mój olej 5w30 to syntetyk.. Tylko czy nie za rzadki? Czy ten drugi parametr nie powinien już być, przy takim przebiegu, 40 lub 50?

#68 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 listopada 2012 - 22:57

W V6 uszczelka pod korek i kominek jest taka sama!! Skoro tak Ci olej cieknie to wyjmij bagnet na wolnych i zobacz czy spaliny nie buchają! Może odma zapchana - moja była zawalona na cacy i lało się wszędzie.

#69 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 listopada 2012 - 23:06

A odmę czyściłeś przed wymianą uszczelek? Może to jest problem ponownego wycieku spod pokrywy.

#70 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 26 listopada 2012 - 12:40

zapytam dzisiaj mechanika czy to robił...

wczoraj trasa 2x100km po A2. Przed wyjazdem wytarłem wszystko przy tym wlewie oleju i cały rant pokrywy, dolałem oleju do pełna. Prędkości 160-180km/h

Oleju wydaje się jakby trochę ubyło (sprawdzę jutro rano bo teraz samochód co chwilę w ruchu - w każdym razie w godzinę po jeździe rano, wygląda jakby jedna kreska na podziałce mniej). Przy wlewie oleju nie widzę żadnego wycieku, ale rant pokrywy cały mokry od oleju.

#71 OFFLINE   wlepik

wlepik
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-11-2012
  • Skąd: śląsk lub południe europy

Napisany 26 listopada 2012 - 16:36

Skoro tak Ci olej cieknie to wyjmij bagnet na wolnych i zobacz czy spaliny nie buchają! Może odma zapchana - moja była zawalona na cacy i lało się wszędzie.


Arthuros, czy sprawdzanie na wolnych obrotach, o których piszesz to na rozgrzanym silniku, czy na zimnym?
Pytam, bo z innego powodu (utrudnione zapalanie zimnego silnika), ale nie dlugo zabieram się za czyszczenie odmy.

Pozdrawiam

#72 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 26 listopada 2012 - 22:37

zapytam dzisiaj mechanika czy to robił...


mechanik prawdopodobnie tego nie robił - nie pamięta. Ale mam podjechać to jeszcze raz zdejmie pokrywy i ewentualnie wyczyści odmę i złoży wszystko do kupy...

Skoro tak Ci olej cieknie to wyjmij bagnet na wolnych i zobacz czy spaliny nie buchają!

jutro to sprawdzę..

#73 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 listopada 2012 - 22:42

Do czyszczenia odmy nie trzeba ściągać pokryw, chyba, że chce wymieniać uszczelki. Odma jest za prawą głowicą (tj. jak stoisz przed autem to za lewą, pod podszybiem). Do tego wypadałoby przeczyścić plastik ECO-TEC na kolektorze ssącym, bo syf z odmy mógł go zatkać.

#74 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 27 listopada 2012 - 09:02

Do czyszczenia odmy nie trzeba ściągać pokryw, chyba, że chce wymieniać uszczelki.


będzie musiał je ściągnąć bo jak cieknie to założy je jeszcze raz - chyba może złożyć na te same uszczelki i nowy silikon?? są one nowe - miesiąc temu zakładane..

bo samo oczyszczenie odmy chyba nie zatrzyma wycieku uszczelkami?? chyba, że nie mam racji. Bo może wtedy jest mniejsze ciśnienie i nie będzie już uszczelkami wywalać??

#75 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 listopada 2012 - 09:09

bo samo oczyszczenie odmy chyba nie zatrzyma wycieku uszczelkami

wtedy jest mniejsze ciśnienie i nie będzie już uszczelkami wywalać

Przy założeniu, że pokrywy są proste.

#76 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 27 listopada 2012 - 12:52

Przy założeniu, że pokrywy są proste.


mechanik zdejmował na zimnym silniku. Kiedyś już miał przypadek, że zdjęte z gorącego się powichrowały... Chyba, że ktoś wcześniej już zdejmował pokrywy...

#77 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 listopada 2012 - 15:22

mechanik zdejmował na zimnym silniku. Kiedyś już miał przypadek, że zdjęte z gorącego się powichrowały... Chyba, że ktoś wcześniej już zdejmował pokrywy...


Kolego zmień na alu vectra b 2.6 i masz spokoj

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#78 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 08 grudnia 2012 - 18:22

odma sprawdzona, pokrywy jeszcze raz złożone a oleju ubywa.. Muszę jeszcze wymienić oring na rurce wlewu paliwa. Jak nadal będzie ubywać to szykuje się robota z UPG i uszczelniaczami...

#79 OFFLINE   michukon

michukon
  • 101 postów
  • Dołączył: 12-05-2012
  • Skąd: Modła-Kolonia k/Konina

Napisany 23 grudnia 2012 - 13:02

odma sprawdzona, pokrywy jeszcze raz złożone a oleju ubywa.. Muszę jeszcze wymienić oring na rurce wlewu paliwa. Jak nadal będzie ubywać to szykuje się robota z UPG i uszczelniaczami...



oringi wymienione, przy rurce już sucho, ale...
Podczas poprawiania uszczelki przy świecach wyszło, że w kolektorze jest olej... czyli tak czy inaczej do robienia pewnie uszczelniacze i przy okazji UPG.. :(

#80 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2012 - 19:43

oringi wymienione, przy rurce już sucho, ale...
Podczas poprawiania uszczelki przy świecach wyszło, że w kolektorze jest olej... czyli tak czy inaczej do robienia pewnie uszczelniacze i przy okazji UPG.. :(


Kolego. Mozna wiedziec jaki masz przebieg w swoim aucie?? Poza tym co to za uszczelka przy swiecach?? :hmmm: Chodzi Ci o te metalowe na swiecy?? Masz olej w kolektorze, a ja sie zapytam kiedy odma byla czyszczona i czy plastik na kolektorze (eco tec napis) jest drozny??