

Powracający wyciek oleju V6
#141
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 22:23
#142
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 22:23
#143
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 22:26
a masz lepszy pomysł żeby ciągle odmy nie czyścić?
Pomysły są, kwestia w kasie. Zaś co do drastycznego wzrostu ciśnienia na skutek doszczelnienia to czy mógłbym prosić o jakieś uzasadnienie inne niźli "na wyczucie".
Moim zdaniem właśnie nieszczelność potęgować może ten efekt z uwagi na zwiększoną możliwość dostawania się pary wodnej do wnętrza silnika.
#144
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 22:29
#145
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 22:34
#146
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 22:51


#147
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2013 - 23:06

#148
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 00:10
Ok , a czy jak włozę tego węza do butelki np po oleju to wystarczy zrobic dziurke w nakrętce i przełozyc go przez nia tak zeby niewypadł noi chyba nie do samego dna musi byc i czy butelka ta musi byc szczelna z tym wezykiem czy jak ?
ja nie miałem butelki tylko sam wąż, dymić specjalnie nie dymiło, no chyba że pierścieni nie masz, ale woda szła po odpaleniu tzn skraplała się w wężu i spływała

a wiesz ze jak nie pusci pokrywa i zawali odme to ci na wale wałkach albo od skrzyni uszczelniacz pusci!
To sory ale ja wole patent ala prl
patent stary jak silnik spalinowy tylko teraz ekologia to do ssącego podłączają z powrotem a nie do atmosfery:D
Pomysły są, kwestia w kasie. Zaś co do drastycznego wzrostu ciśnienia na skutek doszczelnienia to czy mógłbym prosić o jakieś uzasadnienie inne niźli "na wyczucie".
Moim zdaniem właśnie nieszczelność potęgować może ten efekt z uwagi na zwiększoną możliwość dostawania się pary wodnej do wnętrza silnika.
a niby skąd ta para wodna?? własnie jest odwrotnie, para wodna wychodzi z silnika szybciej
co do ciśnienia to można policzyć ile wzrasta objętość powietrza po podgrzaniu o 100 stopni plus przedmuchy z cylindrów
Przepraszam, że się wtrącę, ale mam pytanie:
Panowie tak na poważnie z tymi wężami i butelkami na olej pod maską Omegi, jak nie przymierzając w Polonezie ??
no niestety omegi to już stare rupiecie są

no może nie wszystkie:p
to rupiecie
#149
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 10:10

Nie lepiej odkręcić obudowę odmy za głowicą i zobaczyć co się w niej dzieje skoro "ciągle" się zapycha ?. Może pourywała się lub się nie zamyka plastikowa płytka zapobiegająca zasysaniu oleju na wyższych obrotach do dolotu ?.
U mnie owa płytka jest sprawna, i od ponad 2 lat nie mam problemu zapychającej się odmy.
Ludzie nie róbcie z naszych omeg takich śmietników!

#150
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 14:55
#151
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 19:07
u mnie wszystko jest tak jak w oplu zaprojektowali:
- odma odłączona
- majonez pod korkiem
- majonez w plastiku na dolocie
nic się złego nie dzieje - pewnie tak ma być, majonez jest w standardzie
#152
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 19:41
Chyba na poważnie niestety
Nie lepiej odkręcić obudowę odmy za głowicą i zobaczyć co się w niej dzieje skoro "ciągle" się zapycha ?. Może pourywała się lub się nie zamyka plastikowa płytka zapobiegająca zasysaniu oleju na wyższych obrotach do dolotu ?.
U mnie owa płytka jest sprawna, i od ponad 2 lat nie mam problemu zapychającej się odmy.
Ludzie nie róbcie z naszych omeg takich śmietników!. czasem trzeba wyłożyć trochę kasy, i czasem się pomęczyć ,żeby efekt był taki jak pierwotnie zakładano konstrukcyjnie.
Bardzo pięknie i zwięźle opisane. Popieram
#153
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 20:49
dokładnie.Mam tak samo i jadąc autem rano przy dużych mrozach tylko trzymam kciuki żeby nie zamarzła odma i nie wywaliło oleju.u mnie wszystko jest tak jak w oplu zaprojektowali:
- odma odłączona
- majonez pod korkiem
- majonez w plastiku na dolocie
nic się złego nie dzieje - pewnie tak ma być, majonez jest w standardzie
Niestety nie idzie jej utrzymać w czystości w okresie jesienno zimowym przy jeździe miejskiej.Trzeba co jakiś czas przegonić po trasie aby pozbyć się masła.
#154
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 20:54
dokładnie.Mam tak samo i jadąc autem rano przy dużych mrozach tylko trzymam kciuki żeby nie zamarzła odma i nie wywaliło oleju.
Niestety nie idzie jej utrzymać w czystości w okresie jesienno zimowym przy jeździe miejskiej.Trzeba co jakiś czas przegonić po trasie aby pozbyć się masła.
A jakby uniósł miarke oleju to by opary miały ujscie
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
#155
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 22:03
#156
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 22:14
A jakby uniósł miarke oleju to by opary miały ujscie
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
na wolnych obrotach tak, ale jak zaczniesz jeździć to olej wychlapie
No więc panowie moze mi doradzicie lub podpowiecie , czy mam zastosować tą modyfikacje kolegi " robert514 " bo juz sam niewiem , jestem w trakcie wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów , jutro mam wolne od pracy to będę czyscił powoli głowice z resztek pasty noi pokrywy i powoli zabierał sie do składania .
zrób jak uważasz za stosowne, to twój samochód:D
#157
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 22:16
#158
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 23:41
#159
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2013 - 23:55
U mnie jest tak samo, odma czysta i nic nie zamarza w zimie (samochód stoi na dworze) :hmmm: znaczy jednak CUDomege mam od 5lat.dopiero w poprzednim roku uszczelnialem pokrywy(mam plastiki i bede mial) i chcialem przeczyscic odme i co sie okazalo-bylo czysto.takze dopiero po 4 latach zaczela mi jedna pokrywa lekko puszczac i przez 5 lat odma nie czyszczona.

#160
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2013 - 11:44
zerknij lepiej pod korek oleju i to samo jest w odmie.U mnie jest tak samo, odma czysta i nic nie zamarza w zimie (samochód stoi na dworze) znaczy jednak CUD
Tylko nie po trasie bo wtedy bedzie napewno czysto.