Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powracający wyciek oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
415 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 stycznia 2013 - 22:23

Ten patent z odmą w kredensie i ten dyskretny urok wydobywającego się spod podłogi błękitnego dymku, ech to była motoryzacja, kupowało się w rzemieślniczym gotowy korek wlewu z króćcem, a do zestawu dołączano gustowny wąż ogrodowy koloru pomarańczowego. Potem szybka podmianka korków, wąż przetknąć za serwem tak, żeby go portki nie przepaliły i można było popylać.

#142 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 10 stycznia 2013 - 22:23

poza tym łapacz oleju jest w każdym prawie aucie na odmie tylko co zrobić jak masz niemce tak zaprojektowali ze się zapycha !

#143 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 stycznia 2013 - 22:26

a masz lepszy pomysł żeby ciągle odmy nie czyścić?


Pomysły są, kwestia w kasie. Zaś co do drastycznego wzrostu ciśnienia na skutek doszczelnienia to czy mógłbym prosić o jakieś uzasadnienie inne niźli "na wyczucie".
Moim zdaniem właśnie nieszczelność potęgować może ten efekt z uwagi na zwiększoną możliwość dostawania się pary wodnej do wnętrza silnika.

#144 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 10 stycznia 2013 - 22:29

no nie do końca ja chce zastosować filtr olejowy na końcu! To jak się dostanie wilgoć!

#145 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 stycznia 2013 - 22:34

Aczkolwiek sam nie zastosuję tej metody, raczej wymienię olej i doszczelnię silnik zastępując pokrywy z tworzywa alusami życzę zadowolenia z tej modyfikacji.

#146 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 10 stycznia 2013 - 22:51

a wiesz ze jak nie pusci pokrywa i zawali odme to ci na wale wałkach albo od skrzyni uszczelniacz pusci!!! To sory ale ja wole patent ala prl :)

#147 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2013 - 23:06

Czyli jednak na poważnie :hmmm: Nie mam w takim razie więcej pytań :masakra:

#148 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2013 - 00:10

Ok , a czy jak włozę tego węza do butelki np po oleju to wystarczy zrobic dziurke w nakrętce i przełozyc go przez nia tak zeby niewypadł noi chyba nie do samego dna musi byc i czy butelka ta musi byc szczelna z tym wezykiem czy jak ?


ja nie miałem butelki tylko sam wąż, dymić specjalnie nie dymiło, no chyba że pierścieni nie masz, ale woda szła po odpaleniu tzn skraplała się w wężu i spływała :)

a wiesz ze jak nie pusci pokrywa i zawali odme to ci na wale wałkach albo od skrzyni uszczelniacz pusci!!! To sory ale ja wole patent ala prl :)


patent stary jak silnik spalinowy tylko teraz ekologia to do ssącego podłączają z powrotem a nie do atmosfery:D

Pomysły są, kwestia w kasie. Zaś co do drastycznego wzrostu ciśnienia na skutek doszczelnienia to czy mógłbym prosić o jakieś uzasadnienie inne niźli "na wyczucie".
Moim zdaniem właśnie nieszczelność potęgować może ten efekt z uwagi na zwiększoną możliwość dostawania się pary wodnej do wnętrza silnika.


a niby skąd ta para wodna?? własnie jest odwrotnie, para wodna wychodzi z silnika szybciej

co do ciśnienia to można policzyć ile wzrasta objętość powietrza po podgrzaniu o 100 stopni plus przedmuchy z cylindrów

Przepraszam, że się wtrącę, ale mam pytanie:

Panowie tak na poważnie z tymi wężami i butelkami na olej pod maską Omegi, jak nie przymierzając w Polonezie ??


no niestety omegi to już stare rupiecie są :D

no może nie wszystkie:p

to rupiecie

#149 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 stycznia 2013 - 10:10

Chyba na poważnie niestety :masakra:

Nie lepiej odkręcić obudowę odmy za głowicą i zobaczyć co się w niej dzieje skoro "ciągle" się zapycha ?. Może pourywała się lub się nie zamyka plastikowa płytka zapobiegająca zasysaniu oleju na wyższych obrotach do dolotu ?.

U mnie owa płytka jest sprawna, i od ponad 2 lat nie mam problemu zapychającej się odmy.

Ludzie nie róbcie z naszych omeg takich śmietników!!!. czasem trzeba wyłożyć trochę kasy, i czasem się pomęczyć ,żeby efekt był taki jak pierwotnie zakładano konstrukcyjnie.

#150 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 11 stycznia 2013 - 14:55

no niestety moja lata na bardzo krótkich dystansach i upg są ok napewno a majonez jest i odma też majonezem załazi! olej nie idzie tylko majonez z oparów oleju i wilgoci się robi. i nie chcę żeby wydmuchało uszczelki z pod dekli lub uszczelniacze.

#151 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 stycznia 2013 - 19:07

druciarze

u mnie wszystko jest tak jak w oplu zaprojektowali:
- odma odłączona
- majonez pod korkiem
- majonez w plastiku na dolocie

nic się złego nie dzieje - pewnie tak ma być, majonez jest w standardzie

#152 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 11 stycznia 2013 - 19:41

Chyba na poważnie niestety :masakra:

Nie lepiej odkręcić obudowę odmy za głowicą i zobaczyć co się w niej dzieje skoro "ciągle" się zapycha ?. Może pourywała się lub się nie zamyka plastikowa płytka zapobiegająca zasysaniu oleju na wyższych obrotach do dolotu ?.

U mnie owa płytka jest sprawna, i od ponad 2 lat nie mam problemu zapychającej się odmy.

Ludzie nie róbcie z naszych omeg takich śmietników!!!. czasem trzeba wyłożyć trochę kasy, i czasem się pomęczyć ,żeby efekt był taki jak pierwotnie zakładano konstrukcyjnie.


Bardzo pięknie i zwięźle opisane. Popieram

#153 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2013 - 20:49

u mnie wszystko jest tak jak w oplu zaprojektowali:
- odma odłączona
- majonez pod korkiem
- majonez w plastiku na dolocie

nic się złego nie dzieje - pewnie tak ma być, majonez jest w standardzie

dokładnie.Mam tak samo i jadąc autem rano przy dużych mrozach tylko trzymam kciuki żeby nie zamarzła odma i nie wywaliło oleju.
Niestety nie idzie jej utrzymać w czystości w okresie jesienno zimowym przy jeździe miejskiej.Trzeba co jakiś czas przegonić po trasie aby pozbyć się masła.

#154 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 stycznia 2013 - 20:54

dokładnie.Mam tak samo i jadąc autem rano przy dużych mrozach tylko trzymam kciuki żeby nie zamarzła odma i nie wywaliło oleju.
Niestety nie idzie jej utrzymać w czystości w okresie jesienno zimowym przy jeździe miejskiej.Trzeba co jakiś czas przegonić po trasie aby pozbyć się masła.


A jakby uniósł miarke oleju to by opary miały ujscie

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#155 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 11 stycznia 2013 - 22:03

No więc panowie moze mi doradzicie lub podpowiecie , czy mam zastosować tą modyfikacje kolegi " robert514 " bo juz sam niewiem , jestem w trakcie wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów , jutro mam wolne od pracy to będę czyscił powoli głowice z resztek pasty noi pokrywy i powoli zabierał sie do składania .

#156 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2013 - 22:14

A jakby uniósł miarke oleju to by opary miały ujscie

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


na wolnych obrotach tak, ale jak zaczniesz jeździć to olej wychlapie

No więc panowie moze mi doradzicie lub podpowiecie , czy mam zastosować tą modyfikacje kolegi " robert514 " bo juz sam niewiem , jestem w trakcie wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów , jutro mam wolne od pracy to będę czyscił powoli głowice z resztek pasty noi pokrywy i powoli zabierał sie do składania .


zrób jak uważasz za stosowne, to twój samochód:D

#157 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 stycznia 2013 - 22:16

omege mam od 5lat.dopiero w poprzednim roku uszczelnialem pokrywy(mam plastiki i bede mial) i chcialem przeczyscic odme i co sie okazalo-bylo czysto.takze dopiero po 4 latach zaczela mi jedna pokrywa lekko puszczac i przez 5 lat odma nie czyszczona.

#158 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 11 stycznia 2013 - 23:41

Ok , więc będzie modyfikacja kolegi " robert514 " a tak namarginesie stan oleju na zimnym silniku na bagnecie ma byc na połowie tak czy zle .

#159 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2013 - 23:55

omege mam od 5lat.dopiero w poprzednim roku uszczelnialem pokrywy(mam plastiki i bede mial) i chcialem przeczyscic odme i co sie okazalo-bylo czysto.takze dopiero po 4 latach zaczela mi jedna pokrywa lekko puszczac i przez 5 lat odma nie czyszczona.

U mnie jest tak samo, odma czysta i nic nie zamarza w zimie (samochód stoi na dworze) :hmmm: znaczy jednak CUD :D

#160 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2013 - 11:44

U mnie jest tak samo, odma czysta i nic nie zamarza w zimie (samochód stoi na dworze) znaczy jednak CUD

zerknij lepiej pod korek oleju i to samo jest w odmie.
Tylko nie po trasie bo wtedy bedzie napewno czysto.