Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powracający wyciek oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
415 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   fimkarz

fimkarz
  • 51 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lutego 2013 - 10:02

Wrrrrrrr!!!!!!! Cały czas próbuję to napisać . Pokrywy od ZEWNĄTRZ są SUCHE !! A fajki świec całe w oleju. Z tego co tu na forum wyczytałem pokrywa składa się z dwóch części , więc ponawiam pytanie czy może ciec od wewnątrz ?? Sorki ale ty mi odp ciągle to samo. Mam zaryzykować i je ściągać ???? Aha i ta wiązka przewodów w obudowie przeszkadza , można ją zdemontować ??

#242 OFFLINE   superkudrel

superkudrel
  • 92 postów
  • Dołączył: 17-06-2011
  • Skąd: Kraśnik
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2013 - 11:16

Pokrywy mogą cieknąć tylko od wewnętrzej strony, do świec, na zew. może być sucho.

Poglądowy rysunek (na szysbko:D ) uszczelki na jednej głowicy, kropy to świece, cieknąć może do świec wzdłuż czerwonych kresek


Dodany obrazek

#243 OFFLINE   kris1

kris1
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: szczecin

Napisany 24 lutego 2013 - 11:16

Ciec może do wewnątrz i na zewnątrz.Tak trzeba zdemontować.Można rozciąć pokrywy-nieraz pomaga .Wiązka nie powinna przeszkadzać odsuń na bok lub wyciągnij z obudowy .

#244 OFFLINE   fimkarz

fimkarz
  • 51 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lutego 2013 - 12:03

Dziękuję , o to mi właśnie chodziło . Właśnie przed chwilą zrzuciłem pokrywy , pod lewą w miarę sucho , a pod prawą powódź , może przez utrudniony montaż przez te przewody. ( mechanik nawalił czerwony silikon i śruby dokręcone były na maksa ). Uszczelki są "nowe" jakieś dwa m-ce. Wyczyszczę wszystko i użyję dodatkowo czarnego silikonu victor rainz . Silikon jest rewelacyjny , ostatnio używałem go do uszczelnienia głowicy w kompresorze , wszystko jest super szczelne mimo wysokiego ciśnienia i braku fabrycznej uszczelki.
Mam też olej pod plastikiem kolektora , czy tam też mam coś uszczelnić czy to olej który wylał się spod pokryw ??? Może jeszcze jakieś porady ?? Aha nie mam klucza dynamometrycznego :(

#245 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2013 - 16:13

Wrrrrrrr!!!!!!! Cały czas próbuję to napisać . Pokrywy od ZEWNĄTRZ są SUCHE !! A fajki świec całe w oleju. Z tego co tu na forum wyczytałem pokrywa składa się z dwóch części , więc ponawiam pytanie czy może ciec od wewnątrz ?? Sorki ale ty mi odp ciągle to samo. Mam zaryzykować i je ściągać ???? Aha i ta wiązka przewodów w obudowie przeszkadza , można ją zdemontować ??


Co sie wsciekasz. Przeciez Ci napisalem:

OK. Czyli cieknie od wewnętrznej strony pokryw i dlatego tego nie widac ???


Tak moze byc


Wiec wyluzuj i czytaj dokladnie.

Mam też olej pod plastikiem kolektora , czy tam też mam coś uszczelnić czy to olej który wylał się spod pokryw ? Może jeszcze jakieś porady Aha nie mam klucza dynamometrycznego


Silikon o ktorym piszesz jest bardzo dobry. Sprobuj pozyczyc klucz dynamometryczny bo inaczej wyciek Ci powroci. Jezeli mechanik dokrecil pokrywy dosyc silno to sprawdz czy nie sa pokrzywione. Ten olej pod plastikiem to wyczysc i najlepiej caly kolektor i przepustnice i obserwuj czy sie zbiera. I nie zapomnij o odmie bo bez tego to robota na marne

#246 OFFLINE   jar48

jar48
  • 5 postów
  • Dołączył: 22-02-2013

Napisany 24 lutego 2013 - 19:12

zacznij od zmiany mechanika


To akurat nie jest zły pomysł, już nie raz sie nad tym zastanawiałem tylko rzecz w tym że, to on mi wymieniał silnik i on był odpowiedzialny za to żeby znależć silnik z którym nie bedzie takich wycieków ponieważ silnik, który miałem uprzednio również ciekł tylko że z simeringu na wale po między skrzynią a silnikiem. Byłem uczulony na ten symering kiedy doszło do wymiany silnika na co zwracałem uwage mechanikowi, na dzień dzisiejszy twierdzi on że ten symering był wymieniany nowy przy wymianie silnika, także nie mam się o co martwić. Więc wykluczam symering wału korbowego po miedzy skrzynią a silnikiem uszczelki pod pokrywami zaworów. wiec co jeszcze może mi przeciekać na taką skale?

ma ktoś jakiś pomysł?
a mechanika nie zmieniam na razie ponieważ działa on na razie na zasadzie "gwarancji.."

#247 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2013 - 09:30

Więc wykluczam symering wału korbowego


blad - jesli jest rowek na wale to nawet nowy uszczelniacz starczy tylko na chwile




 


#248 OFFLINE   jar48

jar48
  • 5 postów
  • Dołączył: 22-02-2013

Napisany 25 lutego 2013 - 23:36

blad - jesli jest rowek na wale to nawet nowy uszczelniacz starczy tylko na chwile


No powiem szczerze że to jest jakaś myśl ponieważ, wyciek pojawia się także na skrzyni od spodu i zalana jest skrzynia (jej dół) i cały silnik. tylko problem w tym ze wygląda na to zę pasek od alternatora to wszystko rozrzuca po silniku( alternatorze, pompie od klimy, pompie wspomagania i wszelkich obódowach znajdujących sie z przodu silnika.

a może być tak jak mówisz, bo po wymianie silnika miałem przez jakiś miesiąc spokój z olejem żadnych komunikatów na kompóterze żadnego dolewania oleju. na prawde sama przyjemność z jazdy, lecz po miesiącu czas prysnął. mechanik usprawiedliwiając siebie twierdzi że nie dało rady tego przewidzieć ponieważ silnik był such kiedy był na aucie i kiedy go wkładali do mnie. silnik miał nie wiele przejechane km auto z dokumętacją serwisową lecz mechanik mówi że długo musiał stać nie odpalany i kiedy to wszysto się ruszyło to teraz mamy tego efekty...

a co do tego uszczelniaca na wale, to o jaki rowek chodzi? jest to do usunięcia? jeżeli tak to jak to zrobić?...

#249 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2013 - 23:45

a co do tego uszczelniaca na wale, to o jaki rowek chodzi?


chodzi o rowek wytarty przez simering

#250 OFFLINE   jar48

jar48
  • 5 postów
  • Dołączył: 22-02-2013

Napisany 26 lutego 2013 - 16:03

chodzi o rowek wytarty przez simering


no tak i jak z tym walczyć:/

#251 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 lutego 2013 - 12:48

Obrócić tulejkę na wale o 180 stopni i wtedy zmieniać simmering.

#252 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lutego 2013 - 13:10

Od strony skrzyni ? Nie ma zadnej tulejki




 


#253 OFFLINE   jar48

jar48
  • 5 postów
  • Dołączył: 22-02-2013

Napisany 27 lutego 2013 - 23:11

ok więc co z tym ewentualnie robić gdzie szukać innego wycieku i od czego teraz zacząć?

#254 OFFLINE   fimkarz

fimkarz
  • 51 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lutego 2013 - 12:10

Proszę o pomoc jak podłączyć przewody z odmy do obudowy kolektora, przy wymianie uszczelek pokrywy pomieszały się te dwa cienkie .

#255 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2013 - 12:27

Tu masz schemat
http://forum.omegakl...read.php?t=1950

#256 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marca 2013 - 20:20

Panowie ja też mam problem z olejem w gniazdach świec. Autko przerywało na gazie przy ok 3000 obr./min. Pojechałem do gaziarza, stwierdził że kable lub świece do wymiany. Kable faktycznie w stanie tragicznym. Przy wymianie świec okazało się że w każdym gnieździe jest sporo oleju (kapało ze świec). Tak czy siak świeczki nowe problem z przerywaniem dalej występuje. Pokrywy zaworów wymienione na alu, ok 13k km temu. Uszczelki były oryginalne, wsadzane bez pasty. Na zew. silnik suchy. Brać się od razu za wymianę uszczelek czy szukać gdzie indziej? Jaki jest koszt uszczelek dobrej firmy?

#257 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 08 marca 2013 - 17:44

Ale co ma uszczelka pod głowicą wspulnego z wyciekiem oleju ? jesli by była walnięta uszczelka pod głowica to by olej mieszał sie z płynem lub na odwrót a nie wyciek oleju , pierwsze słysze takie cosik , ja mam to samo niemoge zlokalizowac z kąd mi cieknie podkłądki pod rurkami chłodniczki oleju wymienione na nowe przed wymiana było zarzygane olejem , po wymianie spokój , pokrywy suche niezlokalizowałem wycieku z pod pokryw swiece suche ( miesiąc temu pokrywy robione ) i dalej wyciek juz niewiem skąd leje mniej niz przed wymianą na podkłądki nowe pod rurkami chłodniczki olejowej , leje z przodu silnika z góry ale niewiem skąd czy mógł pójsc simering na wałkach ?

#258 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 marca 2013 - 21:20

Ale co ma uszczelka pod głowicą wspulnego z wyciekiem oleju ? jesli by była walnięta uszczelka pod głowica to by olej mieszał sie z płynem lub na odwrót a nie wyciek oleju , pierwsze słysze takie cosik , ja mam to samo niemoge zlokalizowac z kąd mi cieknie podkłądki pod rurkami chłodniczki oleju wymienione na nowe przed wymiana było zarzygane olejem , po wymianie spokój , pokrywy suche niezlokalizowałem wycieku z pod pokryw swiece suche ( miesiąc temu pokrywy robione ) i dalej wyciek juz niewiem skąd leje mniej niz przed wymianą na podkłądki nowe pod rurkami chłodniczki olejowej , leje z przodu silnika z góry ale niewiem skąd czy mógł pójsc simering na wałkach ?

MA i to dużo. Jak nie wiesz to nie wprowadzaj w błąd. Potrafi przegnic tak ze olej wycieka za głowice




 


#259 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 08 marca 2013 - 21:30

MA i to dużo. Jak nie wiesz to nie wprowadzaj w błąd. Potrafi przegnic tak ze olej wycieka za głowice


No dobra beast to skoro mi cieknie a pod pokrywami sucho , podkładki na przewodach chłodniczki olejowej wymienione na nowe ( cieknie ale juz nie tak jak przed wymiana ) to skąd moze byc wyciek z pod głowicy ??

#260 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 08 marca 2013 - 23:40

No dobra beast to skoro mi cieknie a pod pokrywami sucho , podkładki na przewodach chłodniczki olejowej wymienione na nowe ( cieknie ale juz nie tak jak przed wymiana ) to skąd moze byc wyciek z pod głowicy ??


Przecież ci Beast napisał,druga sprawa nie koniecznie jak walnie UPG to płyn się miesza z olejem, może tylko płym spierdzielać albo olej,do cylindra lub na zewnątrz,u mnie kiedys rypła UPG między tłokami i nic nie ubywało tylko kompresja waliła z cylindra do drugiego cylindra.