Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
311 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 kwietnia 2013 - 09:15

no to umnie jest podobny temat mam problem bo umnie przy climatroniku w ogóle nie załancza spręzarki a mam silnik 2,0 16v przekazniki sprawne wszedzie prad dochodzi pod sprezarke tez a po właczeniu auto slychac tylko właczenie sie wiatraków a sprężarka nic.


skoro wszedzie prad dochodzi, a cos nie dziala, to znaczy, ze jest uwalone, zepsute.

jezeli jestes, tego pewien, ze prad dochodzi, to do wymiany/sprawdzenia sprzeglo sprezarki
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#162 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 kwietnia 2013 - 11:01

podłączyłem bezpośrednio od akumulatora, chłodzi jak szalona.
Kurde przepatrzeć musze przewody dzis dokladnie, cos nie tak jest...

#163 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2013 - 15:06

Podłącz na krótko u magika i napisz jakie daje ciśnienia. Będzie łatwiej ustalić co umarło.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#164 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 kwietnia 2013 - 18:57

Kolego robię klimę od 6 lat więc proszę nie pisz bzdur:pokoj:


Odniosę się do tych bzdur co napiałem.

Kompresor w omegach ma konstrukcję tłokową. Rolę zaworków pełnią blaszki, a pirścieni teflonowe oringi. W odróżnieniu od silnika tłokowego rolę wału popychającego tłoki pełni zmyślny krążek zamocowany centralnie na wałku, ale posiada wspaniałą zdolność pochylania sie w stosunku do osi wałka. W pozycji spoczynkowej jego pochylenie jest największe dzięki sprężynie. W czasie zwiększania obrotów siła odśrodkowa i ciśninie sprężanych gazów sprawia że kąt pochylenia owego pirścienia coraz bardziej zbliża się do kata prostego wględem osi wałka co skutkuje zmniejszeniem skoku tłoka. Dzięki temu ze wzrostem obrotów maleje względna objętość tłoczonych gazów przypadająca na jeden obrót wałka.

Pomiedzy częścią niskiego, a wysokiego ciśnienia mamy figlarny zaworek który po przekroczeniu ciśnienia część gazów kieruje spowrotem na stronę ssącą. To właśnie ten zawór wymienił Wova (przedtem zawór rozprężny-nie w kompresorze). Jest jeszcze jeden zawór tzw nadmiarowy, nadmiar gazów wydostanie się na zewnątrz.
Co do uszczelniacza czołowego. Zabezpiecza on wyłącznie przed wydostaniem się oleju - porównanie do silnika- "zgromadzonego w skrzyni korbowej"
Z Twojego rozumowania wynika że wymiana simeringów na wale korbowym silnika z lużnymi pirścieniami i zapchanej odmie sprawii że nic nie będzie ciekło. Sorry,ale jeśli czynnik chłodzący wylatuje przez uszczelniacz czołowy to już nic nie zrobisz.:mad:
Pirścienie teflonowe do sprężarek Harrisona nie są częsciami zamiennymi dostępnymi na rynku.

#165 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 kwietnia 2013 - 19:45

Prawie dobrze.
To jest sprężarka wyporowa , wielotłokowa o zmiennej wydajności dzięki zmianie skoku tłoka i o stałym ciśnieniu ssania regulowanym zaworem.
Wydajność może wzrastać wraz ze wzrostem obrotów, ale nie musi bo płytka wychylna zmienia kont zależnie od potrzeby.
Bajpasy o których piszesz nie wiem nie przyglądałem, się, ale jak w każdej pompie wyporowej wypada aby były.

W takich układach chłodniczych olej krąży w obiegu razem z czynnikiem, więc gdzie olej tam i czynnik chłodniczy więc pod dławicą wałka jak najbardziej może być czynnik chłodniczy.

#166 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 kwietnia 2013 - 20:49

Podłącz na krótko u magika i napisz jakie daje ciśnienia. Będzie łatwiej ustalić co umarło.


chyba tylko tak jak napisałes magik tu da coś rade , na klimatyzacji to ja się nie znam :/

#167 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2013 - 08:21

Koledzy trzeba tutaj odróżnić nabijaczy klimy od serwisów które zajmują się tym profesjonalnie. Do każdego kompresora można dostać zestaw uszczelnień:
http://www.e-sklep-l...ki-dlawice/47/3
Jasne że lepiej klienta wysłać po nową sprężarkę, pytanie tylko po co ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#168 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwietnia 2013 - 11:05

Koledzy trzeba tutaj odróżnić nabijaczy klimy od serwisów które zajmują się tym profesjonalnie. Do każdego kompresora można dostać zestaw uszczelnień:
http://www.e-sklep-l...ki-dlawice/47/3
Jasne że lepiej klienta wysłać po nową sprężarkę, pytanie tylko po co ??


sluchajcie na krótko tak jak pisalem działa wszystko tzn tak jak by cewka była wporzadku przynajmniej tak mi sie wydaje, w kablu zasilajacym pod spręzarke brak napiecia, wygrzebałem go tam z pod aku przepatrzyłem caly nigdzie nie przecięty ani przerwany jedynie co mnie zastanawia prawie pod sama wtyczka jest tam taki opornik połaczony z zielonego do brązowego przewodu może z nim coś mogło sie stac?
i czy podpiecie na jakis czas na krótko sprężarki bezposrednio od akumulatora moze cokolwiek uszkodzic ?

#169 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 kwietnia 2013 - 15:39

i czy podpiecie na jakis czas na krótko sprężarki bezposrednio od akumulatora moze cokolwiek uszkodzic ?


jezeli masz odpowiednia ilosc czynnika, to nic sie nie stanie, ale jezeli masz go za malo, to mozesz sobie kosztow narobic.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#170 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwietnia 2013 - 21:09

Koledzy trzeba tutaj odróżnić nabijaczy klimy od serwisów które zajmują się tym profesjonalnie. Do każdego kompresora można dostać zestaw uszczelnień:
http://www.e-sklep-l...ki-dlawice/47/3
Jasne że lepiej klienta wysłać po nową sprężarkę, pytanie tylko po co ??


Właśnie tam kupiłem wszystko z tulejką do obstalowania uszczelniacz. Ściągacz od motorynki do sprzęła w Wawie. Zadzwoń tam, porozmawiaj. Pierścieni teflonowych brak.

#171 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 01 maja 2013 - 09:33

po wypięciu kostki 4pinowej na odpalonym silniku i włączonym nawiwie z klimą zaczołem mostkować 1-2 i 3-4 i załaączały się wiatraki i sprężarka. wymieniłem czujnik, zrobiłem pełną wymianę czynnika oraz oleju i działa jak trzeba. Z początku miałem tylko dobić klimę ale po nocy bez czujnika mimo zaworka zabezpieczającego cały gaz uciekł.

#172 OFFLINE   pablo23s

pablo23s
  • 30 postów
  • Dołączył: 05-04-2013
  • Skąd: Góra kalwaria

Napisany 06 czerwca 2013 - 20:55

A możecie mi powiedzieć kolory przewodów i numery pinów do nich przypisane bo ja dzisiaj próbowałem uruchomić klimę w moim nowym nabytku i okazało się że wszystkie kable w tym czteropinowym czujniku są pourywane(klima świeżo nabita).
Na krótko podłanczając się załancza i chłodzi ale jaki kolor kabla w który pin podłączyć?
A po drugie jak gasze silnik to na klimatronic zapalają się te słynne dwie kreski na wyswietlaczu temperatury (--).
Czy to znaczy że prócz urwanych kabli przy czujniku do wymiany mam też panel? :(

#173 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2013 - 21:04

A możecie mi powiedzieć kolory przewodów i numery pinów do nich przypisane bo ja dzisiaj próbowałem uruchomić klimę w moim nowym nabytku i okazało się że wszystkie kable w tym czteropinowym czujniku są pourywane(klima świeżo nabita).
Na krótko podłanczając się załancza i chłodzi ale jaki kolor kabla w który pin podłączyć?
A po drugie jak gasze silnik to na klimatronic zapalają się te słynne dwie kreski na wyswietlaczu temperatury (--).
Czy to znaczy że prócz urwanych kabli przy czujniku do wymiany mam też panel? :(


To oznacza błąd, ogarnij czujnik, sprawdź kompem czy jeszcze coś ją boli i dopiero wtedy ewentualnie bierz się za panel.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#174 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 06 czerwca 2013 - 21:04

Ja swoją rozkładam na fraki więc mogę jutro sprawdzić i zrobić zdjęcie wtyczki bo mam wszystko na wierchu.

#175 OFFLINE   pablo23s

pablo23s
  • 30 postów
  • Dołączył: 05-04-2013
  • Skąd: Góra kalwaria

Napisany 06 czerwca 2013 - 21:13

Czujnik sprawdziłem miernikiem i żaden pin nie ma z innym przejscia więc pewnie czujnik też jest do wymiany ale za fotke bym był wdzięczny wkońcu od czegoś trzeba zacząć.
Bo chyba któreś piny w czujniku powinny mieć przejście tak mi się przynajmniej wydaje.

#176 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 06 czerwca 2013 - 21:47

czujnik bardziej rezystancje niż przejście. a jak jest na nim jakiś opór to ci przejście nie zapiszczy

#177 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 07 czerwca 2013 - 20:14

Pany , mam pytanko czy mozna i czy da sie samemu odgrzybic kime i gdzie i jak bo na aledrogo jest taki preparat http://allegro.pl/to...3298821503.html , czy jak bym go zakupił to dam rade sdamemu czy trza przez specialny warsztat to zrobic odgrzybic ??

#178 OFFLINE   pablo23s

pablo23s
  • 30 postów
  • Dołączył: 05-04-2013
  • Skąd: Góra kalwaria

Napisany 07 czerwca 2013 - 21:02

"SScafe"
jakbyś mógł to zapodaj tą fotke lub przynajmniej mi napisz kolory do którego numeru na wtyczce.

#179 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 czerwca 2013 - 21:30

Pany , mam pytanko czy mozna i czy da sie samemu odgrzybic kime i gdzie i jak bo na aledrogo jest taki preparat http://allegro.pl/to...3298821503.html , czy jak bym go zakupił to dam rade sdamemu czy trza przez specialny warsztat to zrobic odgrzybic ??


Osobiście odradzam. Jeśli już czuć grzyba w aucie to po zastosowaniu tego cudownego środka będzie ładnie pachnieć przez max 3 dni a potem zapach powróci z większą mocą. Najlepiej pojechać na ozonowanie, koszt ten sam a skuteczność dużo lepsza. Taką piankę w sprayu to kupisz w każdym markecie i spokojnie sobie z nią poradzisz.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#180 OFFLINE   pablo23s

pablo23s
  • 30 postów
  • Dołączył: 05-04-2013
  • Skąd: Góra kalwaria

Napisany 08 czerwca 2013 - 14:48

Jeszcze raz wznawiam prośbe o kolory kabli i numery w którym miejscu są podłanczane(na wtyczce są numery : 1,2,3,4) włącznika klimatyzacji. Bo ja mam pourywane tylko pod 4 pinem mi został brązowy kabel. Pozostałe dwa biało-czarne i jeden brązowy z białym paskiem nie wiem w który pin podłączyć.:pokoj:
Załączam zdjęcie czujnika o który mi chodzi.