Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
311 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2014 - 11:42

Witam,
Podłączę się pod temat. Zrobiło się ciepło więc odpalam klimę (wyłączam ECO). Prędzej klima była odpalana co jakiś czas. Chłodzi ale słabo. Pojechałem sprawdzić ilość czynnika. Odessali 200g i nabili 950. Zaczęła chłodzić (na zewnątrz 30st.C). Wracając do domu po kilku minutach przestała chłodzić. po zatrzymaniu się otwieram maskę, sprężarka stoi. Na drugi dzień rano (około 15st.C) włączam klimę i chłodzi. Po południu znowu upał i nie chłodzi. Otwieram maskę i obserwuję sprężarkę. Próbuje się załączyć tzn. co kilkanaście sekund załącza się na sekundę może dwie. Wieczorem (22st.C) znowu odpalam klimę i chodzi. Może ktoś wie o co chodzi


Do sprawdzenia presostat i wentylatory. Albo pierwszy wariuje i rozłącza, albo drugie się nie włączają i pierwszy wariuje.


Wystarczyło chwile poszukać, jak nie pomoże to będziemy dalej kombinować.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#202 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 maja 2014 - 12:14

Witam,
Podłączę się pod temat. Zrobiło się ciepło więc odpalam klimę (wyłączam ECO). Prędzej klima była odpalana co jakiś czas. Chłodzi ale słabo. Pojechałem sprawdzić ilość czynnika. Odessali 200g i nabili 950. Zaczęła chłodzić (na zewnątrz 30st.C). Wracając do domu po kilku minutach przestała chłodzić. po zatrzymaniu się otwieram maskę, sprężarka stoi. Na drugi dzień rano (około 15st.C) włączam klimę i chłodzi. Po południu znowu upał i nie chłodzi. Otwieram maskę i obserwuję sprężarkę. Próbuje się załączyć tzn. co kilkanaście sekund załącza się na sekundę może dwie. Wieczorem (22st.C) znowu odpalam klimę i chodzi. Może ktoś wie o co chodzi


A gdzie się podziało te 750gram? :oonie:

#203 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 maja 2014 - 08:59

Wystarczyło chwile poszukać, jak nie pomoże to będziemy dalej kombinować.

a moj problem? doradzisz cos?

no nic, dziekuje za pomoc, az tyle odpowiedzi...
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#204 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 28 maja 2014 - 13:49

Wyjmij przekaźnik od klimatyzacji, zrób zworę z pinem 30 a jego przeciwnym (nie pamiętam oznaczenia ale jest na obudowie przekaźnika na odpalonym samochodzie, jeśli załączy ci się klimatyzacja i wentylatory to znaczy że coś nie załącza tego przekaźnika, tym cosiem jest dolny presostat na 4 piny, w momencie pełnej klimatyzacji i wystarczającego ciśnienia zrobi ci zwacie między pinem chyba 1-2, więc jesli po zrobieniu zwory na przekaźniku wystartuje ci klimatyzacja i wentylatory z przodu to znaczy że nie załącza presostat na dole. Aby się upewnić że to on to możesz zrobić na odpalonym samochodzie zworę między pinem 1-2 i też powinno załączyć przekaźnik klimatyzacji. Jeśli załączy to presostat do wymiany, jeśli nie to masz jeszcze jeden presostat który wyłącza klimatyzacje w momencie zbyt wysokiego ciśnienia. Jest na 2 piny. Normanie jest rozwarty, w momencie gdy ciśnienie jest zbyt wysokie on się zbiera i rozłącza klimatyzacje.




 


#205 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 maja 2014 - 10:59

wreszcie zabrałęm sie za to, po zwarciu pin 30 i 87 wszystko działa, to znaczy ze presostat 4 pin do wymiany rozumiem,....moze byc taki?;
http://allegro.pl/pr...4227647694.html

jeszcze pytanie: czy wymieniajac czujnik, ucieknie czynniK?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#206 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 30 maja 2014 - 12:12

Z tego co pamiętam tam jest jakiś oring




 


#207 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 maja 2014 - 13:09

jeszcze pytanie: czy wymieniajac czujnik, ucieknie czynniK?


Powinien być zawór więc nie ucieknie. Pytanie czy działa i czy go ktoś kiedyś nie zdemontował ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#208 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 maja 2014 - 15:11

Z tego co pamiętam tam jest jakiś oring



a czujnik dobry? czy szukac drozszego?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#209 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 maja 2014 - 18:00

a czujnik dobry? czy szukac drozszego?


Nie wiadomo co to za firma, z tego co pamiętam to około 100 zł kosztował parę lat temu.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#210 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 31 maja 2014 - 09:39

Jeśli czujnik działa to mozna wymienic sam ten oring :)




 


#211 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 maja 2014 - 13:40

Jeśli czujnik działa to mozna wymienic sam ten oring :)


Nie bardzo rozumiem, jaki oring?w tym czujniku jest jakaś część do wymiany?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#212 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2014 - 16:22

Nie bardzo rozumiem, jaki oring?w tym czujniku jest jakaś część do wymiany?


Nie ma. Czujnik psuje się na dwa sposoby, albo nie działa, albo przecieka przez piny. Oring jest, ale to tylko uszczelnienie na gwincie.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#213 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 10 czerwca 2014 - 12:41

Nie bede tworzyl nowego tematu tylko napisze w tym. Mianowicoe problem mam taki ze oczywiscie nie zalacza mi sie kompresor. I teraz wlasnie grzebalem przy kablu od kompresora odizolowalem mase i dalem bezposrednio z akumulatora i chodzi tak jak powinno zalacza sie rozlacza itd :) po tej operacji stalo sie tak ze dwa wentylatory ktore sa od strony maski chodza bez przerwy pomaga dopiero wyciagniecie bezpiecznika :( i nie wiem co tu dalej dzialac :( dodam jeszcze ze wymienialem w zime chlodnice wody i byla ona od omy B caly zestawik wrzucilem wraz z czujnikami po tej operacji kiedy temp wody dochodzi do 90st zalacza sie wentylator tylko nie ten przy chlodnicy wody tylko ten przy chlodnicy od klimy... Ma to wszystko jakis zwiazek z tym? Moze nie jasno napisalem ale prosze o pomoc bo jest taki upal a ja nie musze chodzic na saune...

Aaa i jeszcze jedna rzecz odlaczylem koste od czujnika ktory jest prze wezu od klimy i wiatraki sie uspokoily. Za chwile podlaczylem i znow zaczely szalec. Odlaczylem pare minut poczekalem podlaczylem i juz nie chodza. Podpinalem op coma bledow w climatronicu nie ma wiec na co byscie stawiali?

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

#214 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2014 - 18:46

Podpinalem op coma bledow w climatronicu nie ma wiec na co byscie stawiali?

http://forum.omegakl...943#post1126943

może masz namieszane w instalacji od wiatraków

#215 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 11 czerwca 2014 - 08:44

Jak dla mnie kolega ma uszkodzony presostat 4pin, zwarł się i na stałe załącza wentylatory i rozłącza klimatyzacje. Sprawdź czy nie ucieka ci czynnik przez piny w tym presostacie, (kostka będzie mokra od wewnętrznej strony) Na szrocie kupisz ten czujnik za +/- 15zł, patrz tylko aby od strony pinów było sucho :) ewentualnie wypnij kostkę od presostatu i według porady sprawdź co się będzie działo :)

Zapomniałem dodać, jak nie masz masy to sprawdź czy masz wpietą kostkę w chłodnicę 3 pin na dole, stamtąd jest barana masa dla sprężarki A/C jeśli brak ci masy to sprawdź działanie czujnika :)




 


#216 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 11 czerwca 2014 - 11:31

Jak odpialem kostke od czujnika wentylatory wylaczyly sie. Zamowilem nowy w intercarsie po pracy jade do kumpla ktory zajmuje sie klimatyzacja zeby wymienil i nabil :)

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

#217 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 11 czerwca 2014 - 11:44

czujnik odkręcasz kluczem 14, w środku jest zawór więc nic nie ucieknie, czasem słabo odbija i troszkę popuszcza to spokojnie dasz radę szybko wkręcić i tyle co ci tam ubędzie to nie odbije się na pracy klimatyzacji.




 


#218 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 11 czerwca 2014 - 12:15

Ahaaa :) ale i tak musze do niego jechac bo sciagnal mi czynnik i napelnil azotem (do sprawdzania) a nawet jak zacznie dzialac wszystko to na azocie nie schlodze sie :p

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

#219 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 11 czerwca 2014 - 12:51

To dla bezpieczeństwa zdemontuj przekaźnik klimatyzacji lub odłącz przewód sprzęgła od sprężarki żeby ci się z azotem nie załączyła bo może nie być fajnie :)




 


#220 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 11 czerwca 2014 - 13:06

Napisze o efektach jak wroce od znajomego :)

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2