Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
311 odpowiedzi na ten temat

#221 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 11 czerwca 2014 - 17:32

Niestety to nie czujnik.... chyba odstawie do elektryka zeby przejrzal wiazke... a jeszcze slyszalem ze w oplach czesto siadaja sterowniki od klimy. Gdzie on sie znajduje jak go sprawdzic?

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

#222 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 czerwca 2014 - 21:58

sprawdzałeś przekaźnik od kompresora ?

#223 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 czerwca 2014 - 09:38

Niestety to nie czujnik.... chyba odstawie do elektryka zeby przejrzal wiazke... a jeszcze slyszalem ze w oplach czesto siadaja sterowniki od klimy. Gdzie on sie znajduje jak go sprawdzic?

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2


I co było uszkodzone? podziel sie wiedzą.
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#224 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 25 czerwca 2014 - 09:00

Jeszcze nie wiem na razie czekam na wolny termin u elektryka... Bo akurat u tego co robie zawsze samochod ma ostatnio duze kolejki...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

#225 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 26 czerwca 2014 - 09:30

Bo wszystkim pewnie się przypomniało że klima jest a nie działa :F




 


#226 OFFLINE   peciu1991

peciu1991
  • 110 postów
  • Dołączył: 21-10-2012
  • Skąd: Legionowo

Napisany 27 czerwca 2014 - 18:48

No niestety :p u mnie w warsztacie gazowym tak samo bo wszyscy wyjezdzaja i nagle trzeba regulowac mapy bo za duzo pala gaziu :D nawet nie mam kiedy samemu zajrzec wole to komus zlecic :D

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

#227 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 03 lipca 2014 - 11:01

Hej :)

Problem dotyczy OB V6 Climatronic.

Generalnie do przedwczoraj klima chłodziła - PrimaSort :)

Podczas jazdy wyłączyła sie w pewnym momencie, przyparowała szybka i zrobiło sie duszno :) Stanąłem i cyk odpalam, obroty wzrastaja na ~750 wentylatory odpalaja ale sprężarka nie startuje mowie ale checa :) Gdzies tam pojechalem pozniej wsiadam i klima działa normalnie :) I tak było kilka razy działała albo nie działała. Pojechałem do człowieka od klimy sprawdzic ile jest towaru, okazało sie po sciagnieciu ze 930gram czyli układ szczelny.

Dziś w domu za pomocą sposobu domowego z forum zacząłem sprawdzać co sie dzieje.
No i tak podmieniłem oba czujniki ze sprawnego auta i nic to nie dało, dodatkowo po tej operacji po probie włączenia klimy, nie ma reakcji silnika ani załaczenia sie wentylatorów, obroty nie wzrastają. Podmieniłem tez przekaźnik rownież nic nie dało.

Przy zrobieniu zworki na przekaźniku 30 i 87 sprężarka się załącza i wentylatory startuja, jednakze przy zworce na czujniku 4 pinowym - zwarcie pinów 1-2 załączają sie tylko wentylatory, sprężarka nie startuje, nie pomaga odpięcie drugiego czujnika.

Zaznaczam iż na kablu brązowo-fioletowym idącym do przekaźnika jest +12V teoretycznie to by mówiło według porady że przekaźnik jest uszkodzony lecz podstawiałem również z dobrego auta i nic...

Wygląda mi to na problem ze sterowaniem / klimatronikiem / wysłaniem sygnału uruchomienia klimy.

Aha włącznik ECO również podmieniałem, rownież chciałem załączyć klime guzikiem auto i nic to nie daje.

Jakieś pomysły? :)


Pozdro:)

#228 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lipca 2014 - 11:23

Skoro po włączeniu rosną obroty i starują wentylatory to sygnał jest. Sprawdź przewody do elektromagnesu, może się coś przeciera i raz działa, a raz nie.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#229 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lipca 2014 - 12:12

Miałem podobnie. Rozwiązaniem okazało się wymienienie wtyczki od sprężarki chyba. U mechanika tak zdiagnozowali przy mnie wymienili i klima działa. Wcześniej też niby się włączała, obroty się zmieniały spalanie wzrastało a nie chłodziło. Poszukaj może masz ten sam problem

#230 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 03 lipca 2014 - 15:00

Jest nowa diagnoza :)

Po odłaczeniu aku klima normalnie odpala 2-3 razy i koniec, brak reakcji na przycisk klimy... odłacze aku na chwile i znow to samo.... masakra.. macie jakies pomysły? :)

#231 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lipca 2014 - 16:39

podmień panel albo kompa podłącz i zobacz czy są błędy

#232 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 03 lipca 2014 - 17:39

podmień panel albo kompa podłącz i zobacz czy są błędy


Podjade jutro na szrocik jakis i cos podbiore.. bo nie chce tam deski ruszac jest w oryginale :)

#233 Guest_asqard_*

Guest_asqard_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 07 lipca 2014 - 13:41

Jak w temacie instalacja w 100% szczelna nabita,
ale się nie włącza, czy brak termometru zewnętrznego ma znaczenie?
i pytanie po co dioda prostownicza na kablu do sprężarki klimatyzacji?
dokładnie mostek między (+ a - ).
a zauważyłem jedno jak włączam klimatyzacje słychać jakieś wentylatorki
na co jeszcze zwrócić uwagę?

#234 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2014 - 17:27

na co jeszcze zwrócić uwagę?


Zacząć od termometru i poczytać tutaj:
http://www.forum.ome...ead.php?t=97478

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#235 Guest_asqard_*

Guest_asqard_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 07 lipca 2014 - 17:45

Zacząć od termometru i poczytać tutaj:
http://www.forum.ome...ead.php?t=97478


termometr założony koszt 38zł:) nówka, teraz wydaje mi się że klima się załącza bo słycha ć jakby silnik miał ciężej

#236 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2014 - 20:37

bo słycha ć jakby silnik miał ciężej


A nie prościej zajrzeć pod maskę aby to stwierdzić ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#237 OFFLINE   guciek

guciek
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-01-2011

Napisany 08 lipca 2014 - 15:16

Witam, jeśli pytam o wyciek z klimy w złym miejscu to z góry przepraszam ale mam taki problem i może ktoś mi coś doradzi. Chodzi o to że już 3 razy nabiłem klimę w ostatnim miesiącu i zawsze schodzi mi czynnik po kilku dniach. Pierwszym razem okazało się że jest przewód walnięty w podłużnicy pod akumulatorem to zarobił mi spec nowy wąż i miało być ok ale czynnik zszedł. Drugim razem okazało się że przewód złożył na starych oringach i że niby tam puszczało bo tak mu wyszło na UV i miało być ok ale czynnik zszedł po raz kolejny i w sumie jak byłem ponownie u niego to jak świecił lampą to niby nie widać wycieku i powiedział że "chyba" trzeba ściągać deskę rozdzielczą. I chciałem zapytać czy może miał ktoś podobny przypadek albo wie gdzie może być wyciek bo już mam dość wydawania kasy na darmo i może sam poszukam o co chodzi tylko żebym wiedział gdzie mniej więcej szukać i czego? Dziękuję za wszystkie rady i przepraszam jeśli napisałem posta w złym miejscu. Pozdrawiam. Aha i za każdym razem na tej maszynie do nabijania czynnika wychodziła szczelność.

#238 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 08 lipca 2014 - 15:22

Najprościej to nabij w układ azotu, znajdź w domu zraszasz taki jak od płynów do mycia okien, rozrób tam wody z płynem (najlepszy Ludwik) i psikaj na wszyskie połączenia, w końcu się spieni na nieszczelności, pod deską masz zawór rozprężny i inne elementy i tam też może być wyciek




 


#239 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2014 - 15:29

sprawdż latarką UV czy koło pasowe od kompresora się nie świeci.Na wyłaczonej klimie podczas testu szczelności bedzie ok a po właczeniu kompresora już ucieka.
Warto tez spsikać płynem do szyb oba zaworki.To też częsta przypadłość.I po podłączeniu przewodów maszyna też nie wykryje nieszczelności.

#240 OFFLINE   guciek

guciek
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-01-2011

Napisany 08 lipca 2014 - 16:10

Zaworki były zmienione obydwa bo puszczały a jeśli chodzi o azot to byłem, poleżał gościu 30min pod autem i powiedział ze nie wie gdzie że nic nie słychać ale ciśnienie z jednego zegara schodziło