Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
311 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 czerwca 2013 - 11:20

to jest ten czujnik co jest wkręcony w rurkę zaraz przy chłodnicy ?

#182 OFFLINE   pablo23s

pablo23s
  • 30 postów
  • Dołączył: 05-04-2013
  • Skąd: Góra kalwaria

Napisany 09 czerwca 2013 - 19:20

Już poradziłem sobie. Złapałem znajomego który ma ome 2.0 z manualną klimą.
Ma taki sam czujnik więc spisałem kolory kabli podłączyłem u siebie i śmiga klima jak trzeba :D
Niestety klimatronik nadal wyswietla dwie kreski przy gaszeniu ale działa więc narazie dam sobie spokój.
Mam opel techa ale nie chce mi się połączyć z klimą.
Może w przyszłym miesiącu zakupie inny interfejs.

#183 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 12 czerwca 2013 - 17:24

Sorry neta mi odcięło i u kumpla okazyjnie siedzę może się przyda może nie ale będzie dla przyszłych pokoleń
Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek
|

#184 OFFLINE   pablo23s

pablo23s
  • 30 postów
  • Dołączył: 05-04-2013
  • Skąd: Góra kalwaria

Napisany 12 czerwca 2013 - 20:05

Napewno się przyda :)
Nie jeden bedzie pewnie miał te kable pourywane szczegulnie że są one na samym dole więc czynniki atmosferyczne robią swoje.
A przy odpinaniu tej kostki łamią się wtedy jak zapałki przynajmniej u mnie tak było.

#185 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 06 lipca 2013 - 04:32

Witam.

Spieszę się do roboty dlatego zakładam nowy temat.

Wczoraj wyłączyła się klima, więc po pierwsze pognałem na warsztat sprawdzić ciśnienie, i jest ok ponad 6 atm.

Potem do siebie i kabelki, sprężarka na krótko sie załącza, po zwarciu przekaźnika (ręcznie) także się załącza.

Przekaźnik sam w sobie sprawny bo na krótko działa.

Brak sterowania przekaźnikiem, może ktoś coś podpowie więcej gdzie szukać dalej.

Był urwany jeden przewód od czujnika ciśnienia (chyba od wysokiego ciśnienia) czujniki wymieniane w tamtym roku na nowe zlutowany już jest, nie ma błędów na kompie a nadal nie działa.

przyznaje się bez bicia nie szukałem na forum, ale jeśli ktoś coś znajdzie będę wdzięczny, ja po prostu do roboty muszę iść a kluska mi się sypła i ciepłem wieje :)

#186 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 07 lipca 2013 - 12:23

Napewno się przyda :)
Nie jeden bedzie pewnie miał te kable pourywane szczegulnie że są one na samym dole więc czynniki atmosferyczne robią swoje.
A przy odpinaniu tej kostki łamią się wtedy jak zapałki przynajmniej u mnie tak było.


i dokładnie było tak i u mnie, co prawda ja mam dwa czujniki wysokiego i niskiego cieśnina, ale bez różnicy w 6 miejscach miałem przetarte bądź urwane przewody,:masakra: masakra jakaś.

ale polutowane i zasuwa chłodem jak trzeba :)

#187 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 30 kwietnia 2014 - 23:04

Witam, przeczytałem temat ale nie dopasowałem nic do swojego problemu:
Klimatyzacja uszczelniona, nabita, ciśnienie w układzie poprawe. Jedak sprężarka nie załącza się. Sprzęgło sprawne, po podaniu 12v na styk sprzęgła sprężarka działa.
Przewody idące do sprzęgła nie są uszkodzone. Po wciśnięciu ECO obroty lekko falują tak jak by sprężarka startowała. Jednak tak nie jest. Po wypięciu wtyczki 4 pin zwarcie 1-2 załącza wentylatory zwarcie 3-4 powoduje takie samo zachwianie obrotów jak wciśnięcie ECO a klimatroniku. Przekaźniki podmieniałem, bezpieczniki sprawdziłem.
Zapomniałem dodać, po włączeniu Auto nie startuje też wentylator klimatyzacji




 


#188 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2014 - 07:36

A 2 pinowy presostat próbowałeś wypinać ?? Może się zblokował, a on rozłącza klimę awaryjnie jak za duże ciśnienie będzie.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#189 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2014 - 07:41

Jest jeszcze czteropinowy czujnik ciśnienia na przewodzie aluminiowym.Można go podmienić bez rozszczelnianaia układu.

#190 OFFLINE   matigreg06

matigreg06
  • 228 postów
  • Dołączył: 08-08-2008
  • Skąd: zielona góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2014 - 08:08

Miałem tak samo po nabiciu klimy, przed opróżnieniem układu działała bez problemów, po nabiciu nie chciała ruszyć sprężarka, gość od klimy miał na stanie używkę wkręcił w celu sprawdzenia i okazało się że presostat (cztero pinowy) padł, kupiłem nowy HELLA za coś ok 130 zł, wymienił i wszystko chodzi ładnie

#191 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 01 maja 2014 - 09:03

Witam, przeczytałem temat ale nie dopasowałem nic do swojego problemu:
Klimatyzacja uszczelniona, nabita, ciśnienie w układzie poprawe. Jedak sprężarka nie załącza się. Sprzęgło sprawne, po podaniu 12v na styk sprzęgła sprężarka działa.
Przewody idące do sprzęgła nie są uszkodzone. Po wciśnięciu ECO obroty lekko falują tak jak by sprężarka startowała. Jednak tak nie jest. Po wypięciu wtyczki 4 pin zwarcie 1-2 załącza wentylatory zwarcie 3-4 powoduje takie samo zachwianie obrotów jak wciśnięcie ECO a klimatroniku. Przekaźniki podmieniałem, bezpieczniki sprawdziłem.
Zapomniałem dodać, po włączeniu Auto nie startuje też wentylator klimatyzacji


zacznijmy od tego że przycisk "ECO" wyłącza klimę.
Tak jak ci kolega ppisał czujnik dwu pinowy wyłacza zały układ więc najpier jego podmień a jeśli dalej nie będzie reakcji to i czujnik 4 pin. jeśli wteczke przy czujniku 4 pin zwierasz i startuje to znaczy że przekaźnik i elektryka jest ok.
Kwestja czujników ciśnienia lub rzeczywiście układ jest przeładowany(za duże ciśnienie)

#192 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 01 maja 2014 - 09:07

Tak więc wypinałem czunik 2 pin ale też bez zmian, do obu kostek przychodzi 12V, dla 4 pin i dla 2 pin, jednak nadal nie może załączyć klimy. W jaki sposób trzeba zewrzeć piny w poszczególnych kostkach aby zasymulować ich działanie ? Przynajmniej będę wiedział czy czujniki są sprawne.




 


#193 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 maja 2014 - 10:45

ja kiedys (ze 4 lata temu) przyjechalem do goscia w celu sprawdzenia ukladu klimatyzacji, a ze bylo cieplo to mialem klime wlaczona i przyjemny chlodek w srodku,
do warsztaty tez wjechalem z dzialajaca klima.

po cudownej pracy maszyny od klimatyzacji i uzupelnieniu czynnika, odpalam auto i klima nie bangla.

koles od klimy stwierdzil, ze klima byla juz uszkodzona jak przyjechalem i moge mu zostawic auto zeby on je naprawil.

wiec na jego oczach upuscilem przez wentyl troche cisnienia z ukladu i klima dziala po dzis dzien
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#194 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 01 maja 2014 - 10:50

tyle ze u mnie sytuaca była ciut inna bo wpuszczając czynnik do układu omega była odpalona i klima pozornie załączona, dobiałem ciśnienie i czekałem kiedy wystartuje, dobiłem 950 i nie ruszyła :)




 


#195 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2014 - 11:01

tyle ze u mnie sytuaca była ciut inna bo wpuszczając czynnik do układu omega była odpalona i klima pozornie załączona, dobiałem ciśnienie i czekałem kiedy wystartuje, dobiłem 950 i nie ruszyła :)


A że się tak spytam kto nabija na odpalonej klimie i w jakim celu ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#196 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 01 maja 2014 - 11:26

Zawsze nabiajałem 550 do omegi i odpalałem bo już startowała a miałem kilka razy sytuacje że spreżarka ruszyła moment i się rozszczelniała bo zrywała simering na wale. Może to nie koniecznie poprawnie ale jednak zawsze tak robiłem i było ok. Ale teraz już nie czepiajmy się tego jak była napełniana tylko dlaczego może nie funkcjonować, jak można wyeliminować któy czujnik nie działa, jak można zasymulować jego działanie.

EDIT
Problem rozwiązany! Brak zasilania do przekaźnika (przekaźnik się załączał ale nie miał co przekazać) Przekaźnik zielony, jako że u mnie są aż 3 szt. zielonych to sprężarkę załącza ten do którego dochodzi przewód fioletowo brązowy (+ sterujący)




 


#197 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 01 maja 2014 - 18:57

Mówisz o przekaźnikach pod kierownicą czy pod maską?
awhaker będę maltretował telefonicznie bo ja teraz też klime przerabiam. :)

#198 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 01 maja 2014 - 19:36

O tych pod maską, po niemal całym dniu spędzonym w tych kablach stwierdzam że nasza klimatyzacja nie jest zbyt skomplikowana elektrycznie :D




 


#199 OFFLINE   daniel83

daniel83
  • 2 postów
  • Dołączył: 27-03-2011

Napisany 27 maja 2014 - 09:45

Witam,
Podłączę się pod temat. Zrobiło się ciepło więc odpalam klimę (wyłączam ECO). Prędzej klima była odpalana co jakiś czas. Chłodzi ale słabo. Pojechałem sprawdzić ilość czynnika. Odessali 200g i nabili 950. Zaczęła chłodzić (na zewnątrz 30st.C). Wracając do domu po kilku minutach przestała chłodzić. po zatrzymaniu się otwieram maskę, sprężarka stoi. Na drugi dzień rano (około 15st.C) włączam klimę i chłodzi. Po południu znowu upał i nie chłodzi. Otwieram maskę i obserwuję sprężarkę. Próbuje się załączyć tzn. co kilkanaście sekund załącza się na sekundę może dwie. Wieczorem (22st.C) znowu odpalam klimę i chodzi. Może ktoś wie o co chodzi

#200 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 maja 2014 - 10:41

jako że u mnie są aż 3 szt. zielonych to sprężarkę załącza ten do którego dochodzi przewód fioletowo brązowy (+ sterujący)



ja mam tez 3 zielone....ale jak zwarłem ten fioletowy ,to tylka "cyka" i wentylatory tez...co jest? przekaznik do wymiany?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.