Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
311 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 kwietnia 2013 - 22:31

u mnie temp, na 2 biegu latem schodzi do 5-8*C, klima manual, w scenicu na klimatroniku podobnie, temp. mierzone w kratkach, gdzie zewnetrzna temp oscylowala okolo 25-28 *C, obieg zamkniety WYLACZONY
obie klimy ok, z tym, ze w omedze juz sprezarka zaczyna byc glosna.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#142 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 kwietnia 2013 - 22:49

Napiszcie proszę jakie ma być ciśnienie przed i za sprężarką. W Tisie pisali że przy 1500obr/min??

#143 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2013 - 08:05

Ciśnienia w układzie klimatyzacji:
- niskie/niebieskie/LP w okolicach 2,
- wysokie/czerwone/HP 10 - 15 (zależy od wielu czynników).


Napiszcie proszę jakie ma być ciśnienie przed i za sprężarką. W Tisie pisali że przy 1500obr/min??


Największą wydajność sprężarka ma w okolicach 2-2,5 k obrotów.

Kolego Tomspeed,zrobilem tak jak mówisz,zero reakcji ani sprezarka nie ruszyla ani wentylatory.A może ktoś wie który to przekaźnik pod maska odpowiedzialny jest za wentylator i sprezarke?ma ktoś schemat?


Sprawdzanie po kolei:
- bezpieczniki,
- przekaźniki,
- sprężarka na krótko,
- wentylatory na krótko,
- czujniki/presostaty.

Zakładam że w układzie jest wystarczająca ilość czynnika ;)

Witam. Mam podobnie jak wova75 sprężarka załącza się ale nie chłodzi..czyli zawór muszę wymienić?? a jeszcze jedno jak zapodam klimę to takie delikatne syczenie słyszę.. jakies porady czy odrazu zawór wymieniać i nie szukać.


Bez wiedzy o ilości czynnika i ciśnieniach to jest wróżenie z fusów ;)

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#144 OFFLINE   wojtek2304

wojtek2304
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-04-2013

Napisany 18 kwietnia 2013 - 15:41

Witam koledzy odwiedziłem dziś serwis klimatyzacji i okazało się ze sprezarka jednak nie działa bo nie ma czynnika i pan powiedział ze nie ruszy,po sprawdzeniu szczelności okazało się ze jednak gdzies jest nie szczelna i nie napelnil Klimy.Musze zostawić w warsztacie i musi teraz zdiagnozować gdzie ucieka,z grubsza sprawdzal tam gdzie oczywiście miał dojście i nic,mowil ze będzie szukal dalej.Gdzie najczęściej może być i w jakim miejscu nie szczelna?Wie ktoś.Pozdrawiam

#145 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2013 - 16:08

Nieszczelność może być wszędzie. Obstawiam skraplacz do wymiany, pewnie go zżarło od spodu. Druga opcja - uszczelnienie czołowe sprężarki.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#146 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 kwietnia 2013 - 11:04

Klima działa ale słabo. Ciśnienie na niskim 5 bar, na wysokim 9. Po zwiększeniu obrotów niskie spada do 3. Co robić, wymienić sam zawór w sprężarce czy z powrotem włożyć starą. Stara na niskich trzymała około 2bar a na wysokich 5 ale wtedy było zimno. Koleś od klimy chce założyć starą. Jednak stara ma lekkie bicie na łożysku koła paska klinowego no i szumi.

#147 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 kwietnia 2013 - 15:08

Nieszczelność może być wszędzie. Obstawiam skraplacz do wymiany, pewnie go zżarło od spodu. Druga opcja - uszczelnienie czołowe sprężarki.


Jak leci z przodu ze sprężarki po nabiciu to jest do śmieci. Nie można uszczelnić poprzez wymianę samego uszczelniacza. Poprostu przepuszcza na tłokach. Miałem, walczyłem. Teraz zostały mi narzędzia do naprawy kompresora:jump:

#148 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 kwietnia 2013 - 16:37

zdecydowałem się na wymianę samego zaworu w sprężarce. Trafiłem, klima wreszcie działa tak jak należy.:D

#149 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 kwietnia 2013 - 19:18

Jak leci z przodu ze sprężarki po nabiciu to jest do śmieci. Nie można uszczelnić poprzez wymianę samego uszczelniacza. Poprostu przepuszcza na tłokach. Miałem, walczyłem. Teraz zostały mi narzędzia do naprawy kompresora:jump:


Kolego robię klimę od 6 lat więc proszę nie pisz bzdur:pokoj:

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#150 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 22 kwietnia 2013 - 19:26

Witam, Mam problem z klimą(climatronic) taki iż układ sprawny, pełny i szczelny ale sprężarka się nie załącz w ogóle dopiero jak wypnę przekaźnik w trójkątnej skrzynce i zewrę styki to włączają się wentylatory i sprężarka zaczyna dziać.

Po kolei gdzie szukać problemu i gdzie są te elementy które mam sprawdzić?

#151 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2013 - 19:31

Kolego a jaki masz silnik ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#152 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 22 kwietnia 2013 - 20:24

Jedyny słuszny 3.0

#153 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2013 - 20:30

Jedyny słuszny 3.0


Jedyny słuszny to jest 3.2 :D

Podpinałeś pod kompa ?? Jakieś błędy ??
Do sprawdzenia czujniki ciśnienia (presostaty) na rurce pomiędzy chłodnicą a silnikiem na dole, jeden 4, drugi 2 pinowy.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#154 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 22 kwietnia 2013 - 20:43

3.2 to ecokibel :p

Brak błędów związanych z klimą

Jak sprawdzić te czujniki?

#155 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2013 - 21:17

Najlepiej podmienić. Można na 4 pinowej kostce zewrzeć 2 piny i powinna się włączyć

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#156 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 22 kwietnia 2013 - 21:30

Czuli jeśli czujnik 4 pinowy jest sprawny to powinien zwierać a jak nie zwiera to zanczy ze jest do kasza?

#157 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2013 - 21:56

Tak. 4 pinowy odpowiada za sterowanie wentylatorami i jak jest uwalony to i sprężarka się nie załączy. 2 pinowy rozłącza sprężarkę przy za dużym ciśnieniu (padnięte wiatraki, awaria 4 pinowego).

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#158 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 22 kwietnia 2013 - 21:58

czyli najpierw wypiąć 2 pinowy zobaczyć czy ruszy potem mostkowac 4 pinowy

#159 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2013 - 22:01

Powinna działać na wpiętym 2 pinowym

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#160 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 kwietnia 2013 - 08:08

Witam, Mam problem z klimą(climatronic) taki iż układ sprawny, pełny i szczelny ale sprężarka się nie załącz w ogóle dopiero jak wypnę przekaźnik w trójkątnej skrzynce i zewrę styki to włączają się wentylatory i sprężarka zaczyna dziać.

Po kolei gdzie szukać problemu i gdzie są te elementy które mam sprawdzić?


no to umnie jest podobny temat mam problem bo umnie przy climatroniku w ogóle nie załancza spręzarki a mam silnik 2,0 16v przekazniki sprawne wszedzie prad dochodzi pod sprezarke tez a po właczeniu auto slychac tylko właczenie sie wiatraków a sprężarka nic.
zwierałem wczoraj ta kostke 2 piny i nie ma efektu ,zwierałem ta 4 piny tylko objaw załanczania wentylatorów.
Jak myślicie sprężarka do wymiany? dodam ,że czynnik jest 950 gr dopiero zapakowany i wszystko szczelne.