Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
311 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2013 - 21:00

:pokoj:, a może trochę bardzie konstruktywnie.:masakra:


Wtrącę trzy grosze bo klima to część mojej pracy , więc tak ,,,mechanik ocenił ilość czynnika po ciśnieniu ,,,było niskie więc parę gramów dołożył nie patrząc na wydajność i stopień zużycia sprężarki ,,,zrobił szybko i wziął kasę . Efekt będzie odwrotny jeżeli czynnika będzie zbyt dużo ,,,zużyta sprężarka i zbyt mała różnica ciśnień spowodowana przeładowaniem układu powoduje że jej wydajność gwałtownie spada,,,, powinien opróżnić układ i napełnić ponownie.



#122 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 kwietnia 2013 - 21:13

Co to znaczy dopełniana?


dopełnił - uzupełnił różnicę pomiędzy tym co zeszło z układu a tym ile powinno być. Jak w inny sposób, w jednym słowie określić ten proces?
Proszę o pomoc, do końca tygodnia muszę sprawdzić czy kupiona sprężarka jest padnięta czy nie. Bez wiedzy jak zachowa się klimatyzacja przy zwalonym zaworze rozprężnym nie bardzo wiem jak tego dokonać.

#123 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2013 - 21:33

dopełnił - uzupełnił różnicę pomiędzy tym co zeszło z układu a tym ile powinno być. Jak w inny sposób, w jednym słowie określić ten proces?
Proszę o pomoc, do końca tygodnia muszę sprawdzić czy kupiona sprężarka jest padnięta czy nie. Bez wiedzy jak zachowa się klimatyzacja przy zwalonym zaworze rozprężnym nie bardzo wiem jak tego dokonać.



Potrzebny jest do tego stół testowy dla klimy albo zamontowanie w aucie i bez zaworu to bym się bał tego uruchomić . Na sucho możesz tylko sprawdzić sprzęgło i czy wałek chodzi bez zacięć i metalicznych oporów.

#124 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 kwietnia 2013 - 21:57

"nowa" sprężarka jest w samochodzie. Sęk w tym, że po nabiciu i odpaleniu na starej i nowej są praktycznie takie same ciśnienia (czyli pomiędzy wysokim i niskim ciśnieniem praktycznie nie ma różnicy). I stąd moje pytanie, czy przy zaciętym zaworze rozprężnym może wystąpić taka sytuacja, czy też bez względu na niego, powinna być jakaś znacząca różnica ciśnień.

#125 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2013 - 22:03

"nowa" sprężarka jest w samochodzie. Sęk w tym, że po nabiciu i odpaleniu na starej i nowej są praktycznie takie same ciśnienia (czyli pomiędzy wysokim i niskim ciśnieniem praktycznie nie ma różnicy). I stąd moje pytanie, czy przy zaciętym zaworze rozprężnym może wystąpić taka sytuacja, czy też bez względu na niego, powinna być jakaś znacząca różnica ciśnień.


Może i nie za bardzo jest jak to sprawdzić. Spróbuj go uderzyć jak koledzy pisali albo wymień.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#126 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 kwietnia 2013 - 22:10

Spróbuj go uderzyć jak koledzy pisali albo wymień


A wiesz może, w którym dokładnie miejscu jest ten zawór.

dostałem sie do niego poprzez klepkę po prawej stronie nóg kierowcy

mało mi to mówi, nigdy tam nie grzebałem.
Mam teraz urlop i zastanawiam się czy nie zostawić u machera czynnika i samemu nie wymienić tego zaworu. Może też udało by się gdzieś dopaść ten stół do diagnozy sprężarek. Tylko gdzie go szykać?

#127 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2013 - 22:24

A wiesz może, w którym dokładnie miejscu jest ten zawór.


Ktoś chyba wklejał fotkę jak się nie mylę.

Może też udało by się gdzieś dopaść ten stół do diagnozy sprężarek.


Wątpię aby obie były padnięte, no chyba że masz wyjątkowego pecha ;)

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#128 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 kwietnia 2013 - 00:28

zawór jest po stronie kierowcy pod osłoną w nogach wymiana podobno możliwa bez ściągania deski ,,ale ja nigdy nie próbowałem ,,,, wyciągnąć można łatwiej ale zamontować nowy to podobno:masakra:

#129 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 kwietnia 2013 - 08:01

No i sprężarka jest sprawna. Mechanik wypiął ją z obiegu i ponoć nabiła mu 17 atm. Ma szukać dalej. Na pytanie o kasę powiedział, że jeszcze nic nie zarobił bo nie naprawił.
Co do potencjalnych przyczyn to wyłuszczył teorię o zamkniętym obiegu (niedrożnym) i z tego powodu sprężarka nie ma czego ssać. No cóż, jak to zrobi to nie ważne. Ważne aby działało. No i nie uśmiecha mi się wymiana kolejnych sprawnych części. Jak na razie wymieniony osuszacz i sprężarka. Na szczęście płaciłem tylko za części, wymiana gratis.

#130 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 kwietnia 2013 - 13:04

Zawór rozprężny można wymienić samemu. Wszystko wygląda na jego awarię. Jest tylko jeden problem.. mało miejsce i osoby o "większym gabarycie" moga miec problem. Znajdziesz go pod platikową osłoną na chyba 3 śrubki dokładnie nad nogą którą wciskasz gaz. Musisz tylko wypompować czynnik.

#131 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 kwietnia 2013 - 14:37

No i sprężarka jest sprawna. Mechanik wypiął ją z obiegu i ponoć nabiła mu 17 atm. Ma szukać dalej. Na pytanie o kasę powiedział, że jeszcze nic nie zarobił bo nie naprawił.
Co do potencjalnych przyczyn to wyłuszczył teorię o zamkniętym obiegu (niedrożnym) i z tego powodu sprężarka nie ma czego ssać. No cóż, jak to zrobi to nie ważne. Ważne aby działało. No i nie uśmiecha mi się wymiana kolejnych sprawnych części. Jak na razie wymieniony osuszacz i sprężarka. Na szczęście płaciłem tylko za części, wymiana gratis.


:masakra:
Jeśli "fachowiec" widzi powiązanie pomiędzy obiegiem zamkniętym powietrza a obiegiem czynnika w układzie klimatyzacji to polecam szybką zmianę " mechanika". Zapytaj go przy okazji co miał na myśli bo mnie ciekawość zżera :)

Chyba że chodziło mu o czynnik to oprócz zaworu pozostaje Ci skraplacz i parownik

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#132 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 kwietnia 2013 - 15:34

ja wnioskuje, ze chodzilo o to, ze uklad klimatyzacji ma obieg zamkniety .

przez mysl mi nie przeszlo nawet, ze ktos kto sie na tym zna moglby mowic o obiegu zamknietym powietrza
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#133 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 kwietnia 2013 - 16:49

widzę że mam problemy z precyzyjnym formułowaniem wypowiedzi. pisząc o zamkniętym obiegu miałem na myśli zatkany i przez to nie drożny przewód lub coś innego przez co przepływa czynnik. Jednak ta teoria się nie sprawdziła. Padł jednak zawór rozprężny. Zawór wymienił mechanik i za zawór i wymianę zawołał 230 pln. Do tego sprężarka i osuszacz -150 (koszt części). Razem 380 pln. Klima działa, jednak według mnie trochę za słabo. No cóż, poczekam na upały, zobaczę czy klima da radę. Dziękuję za sugestie i przepraszam za nieprecyzyjne sformułowania. :)

#134 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 kwietnia 2013 - 17:05

A jakie masz ciśnienia teraz ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#135 OFFLINE   wojtek2304

wojtek2304
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-04-2013

Napisany 17 kwietnia 2013 - 17:20

Witam,mam tez problem z klima może ktoś pomoze.Bo szczerze mowiac nie wiem najlepiej od czego zacząć.Po wlaczeniu przycisku Eco,nie slychac wogole żeby się zalaczyla sprezarka od klimy,ani tez wentylator,od jakich podstawowych krokow mam zacząć,co sprawdzić?

#136 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 kwietnia 2013 - 17:39

Witam,mam tez problem z klima może ktoś pomoze.Bo szczerze mowiac nie wiem najlepiej od czego zacząć.Po wlaczeniu przycisku Eco,nie slychac wogole żeby się zalaczyla sprezarka od klimy,ani tez wentylator,od jakich podstawowych krokow mam zacząć,co sprawdzić?


od przeczytania instrukcji auta.
wciskajac/wlaczajac ECO, wylaczasz sprezarke, wlaczasz tzw tryb ekonomiczny, czyli wszystko dziala, za wyjatkiem sprezarki zeby nie generowac dodatkowych oporow dla silnika, czyli zeby zmniejszyc spalanie.

wylacz ECO (lampka zgaszona) i ustaw temp na low, dopiero wtedy zobacz czy dziala sprezarka i chodza wiatraki
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#137 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 kwietnia 2013 - 19:33

Witam. Mam podobnie jak wova75 sprężarka załącza się ale nie chłodzi..czyli zawór muszę wymienić?? a jeszcze jedno jak zapodam klimę to takie delikatne syczenie słyszę.. jakies porady czy odrazu zawór wymieniać i nie szukać.

#138 OFFLINE   wojtek2304

wojtek2304
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-04-2013

Napisany 17 kwietnia 2013 - 20:14

Kolego Tomspeed,zrobilem tak jak mówisz,zero reakcji ani sprezarka nie ruszyla ani wentylatory.A może ktoś wie który to przekaźnik pod maska odpowiedzialny jest za wentylator i sprezarke?ma ktoś schemat?

#139 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 kwietnia 2013 - 21:14

Kolego Tomspeed,zrobilem tak jak mówisz,zero reakcji ani sprezarka nie ruszyla ani wentylatory.A może ktoś wie który to przekaźnik pod maska odpowiedzialny jest za wentylator i sprezarke?ma ktoś schemat?


a chłodziwo masz jakieś? Bo bez tego nie ruszy

#140 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 kwietnia 2013 - 21:44

A jakie masz ciśnienia teraz ??


tego Panowie to niestety nie wiem. W południe ściągnęli mnie z urlopu i samochód żona musiała odebrać. A jakie ciśnienie na wysokim można uznać za prawidłowe? I tak z ciekawości, jaka powinna być temp. powietrza w nawiewach, bo ponoć zbyt niska też nie powinna być.

jakies porady czy odrazu zawór wymieniać i nie szukać


ja się nie podejmę wyrokowania. pierwsza sprawa to podpięcie pod sprzęt i sprawdzenie ciśnień. Przeczytaj cały wątek, jest tam trochę sugestii.