Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
311 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 marzec 2013 - 11:36

teoretycznie w płynie hamulcowym też nie powinien się znaleźć, a jedna guma przepuszcza. Z resztą nie ma sensu kruszyć kopii z powodu osuszacza. ;)


ale w sprawnym ukladzie klimatyzacji caly czas panuje cisnienie, a w hamulcowym nie.
uklad hamulcowy nie jest hermetycznie zamknietym ukladem, tak samo jak chlodniczy.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#102 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marzec 2013 - 18:30

Możesz sprawdzić jeszcze dolny czujnik na chłodnicy - niewłaściwy lub uszkodzony nie pozwoli włączyć sprężarki.
U mnie klima przestała działać po wymianie dolnego czujnika w chłodnicy, jak się później okazało sprzedano mi czujnik od wersji "bez klimy". Zmieniłem na dobry i wszystko wróciło do normy.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#103 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 marzec 2013 - 18:32

ale o to chodzi, ze sprezarka u niego dziala, tylko nie chlodzi
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#104 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marzec 2013 - 18:48

Sorrki koledzy za zamieszanie, wydawało mi się, że już wyzdrowiałem bo mogę prosto sikać, ale jakoś mi umknęło w treści, że sprężarka działa.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#105 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 marzec 2013 - 11:07

Byłem u speca. Tak jak pisaliście osuszacz jest drożny. Sam mechanik zasugerował zostawienie go w samochodzie. Jednak klima nie działa. Ciśnienie na niskim skacze pomiędzy 1.8 a 2.3-2.5. Na wysokim 5 i stoi. Diagnoza - poczekać aż zrobi się cieplej jednak wszystko wskazuje na to, że sprężarka do wymiany. Zawór według niego w tym typie sprężarki praktycznie się nie psuje. W nowszych sprężarkach gdzie montowane są zawory sterowane elektrycznie to częsta usterka, ale w tych nie. A co wy Panowie sugerujecie? Wymieniać zawór na sprężarce, czy dać sobie z nim spokój i poszukać sprężarki w używce? Na nową mnie nie stać, za regenerowane też wołają tyle, że :masakra:.

#106 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marzec 2013 - 11:14

Poczekać na cieplejsze dni. I zacząć jednak od zaworu, jak go wyjmiesz to będziesz coś wiedział. Jeśli są tam opiłki amelinium to mogła się zmielić, jeśli nie ma to wymień zawór. Jeśli nie pomoże to ja osobiście wolałbym regenerować niż wymieniać sprężarkę. Nie wiadomo jakiego kota w worku kupisz i ile on pożyje. A jak gość się zna to Ci to zrobi. Wymienia się takie 2 blaszki i uszczelnienia i sprężarka jak nowa.
Tu masz link do sklepu z tym, wyjdzie taniej niż używka a będziesz wiedział co masz:
http://www.e-sklep-l...ki-dlawice/47/3

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#107 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 11 marzec 2013 - 14:47

miałem identyczne objawy i zacięty był zawór rozprężny- otwarty . odkr ęć klapkę przy pedale gazu i posłuchaj czy zawór świszcze w czasie pracy. sam wymieniłem dwie sprężarki na reklamacji i ile sie na ****.... a . sprężarka pompuje ci skoro zasysa a na wysokim masz 5 bar , więcej nie da bo nie ma dławika i pewnie wszystkie przewody masz ciepłe

#108 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 marzec 2013 - 23:09

niestety obecna pogoda nie sprzyja diagnozie, ale jeśli ciśnienie po lp ma tyle co napisałeś to jest ok. 5 po stronie hp też wydaje się być ok.
Opisz jakie są dokładnie objawy - co to znaczy żę nie chłodzi?

sprawdź czy cienki przewód wychodzący ze sprężarki robi się ciepły.

#109 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 marzec 2013 - 23:20

przed chwilą chciałem się jeszcze pobawić. oszukałem czujnik temp. ale sprężarka nie odpaliła. Czy oprócz czujnika temp jest jeszcze jakiś czujnik, który nie pozwala odpalić sprężarki? Oczywiście zakładając że układ jest pełny.

Opisz jakie są dokładnie objawy - co to znaczy żę nie chłodzi?

hmm, po włączeniu klimy powietrze z nawiewów nie jest chłodniejsze niż na eco.

sprawdź czy cienki przewód wychodzący ze sprężarki robi się ciepły

tylko jak tą diablice odpalić jak na zewnątrz tylko 1.5*C. Zagrzałem czujnik temp. do 7 a i tak sprężarka nie ruszyła.

#110 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 marzec 2013 - 23:21

A ile masz stopni w garażu w ogóle?

#111 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 marzec 2013 - 23:22

A ile masz stopni w garażu w ogóle?


garaż to mam w planach :D

#112 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 marzec 2013 - 23:23

tylko jak tą diablice odpalić jak na zewnątrz tylko 1.5*C. Zagrzałem czujnik do 7 a i tak sprężarka nie ruszyła.


:oonie:
Daj se spokój z tą klimą lepiej. To nie od temperatury czujnika zależy a od ciśnienia w układzie które w tak niskiej temperaturze będzie niskie bo większość czynnika się skropliła.

#113 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 marzec 2013 - 23:24

przed chwilą chciałem się jeszcze pobawić. oszukałem czujnik temp. ale sprężarka nie odpaliła. Czy oprócz czujnika temp jest jeszcze jakiś czujnik, który nie pozwala odpalić sprężarki? Oczywiście zakładając że układ jest pełny.


hmm, po włączeniu klimy powietrze z nawiewów nie jest chłodniejsze niż na eco.


tylko jak tą diablice odpalić jak na zewnątrz tylko 1.5*C. Zagrzałem czujnik do 7 a i tak sprężarka nie ruszyła.


Nie oczekuj cudów od klimy - jeśli na polu jest +1 to po włączeniu klimy temp. nie spadnie do -30, praktycznie się nie zmieni.

Moja rada - poczekaj aż się ociepli.

#114 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 marzec 2013 - 23:29

:oonie:
Daj se spokój z tą klimą lepiej. To nie od temperatury czujnika zależy a od ciśnienia w układzie które w tak niskiej temperaturze będzie niskie bo większość czynnika się skropliła.


i też mi się coś tak wydawało. muszę sobie znaleźć jakieś inne zajęcie, bo jeszcze trochę i samochód na złom będę musiał odstawić. Nic to, poczekam aż się cieplej zrobi. Chociaż nie mam na co narzekać, w Rzeszowie przynajmniej śnieg nie pada. :D

#115 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 13 marzec 2013 - 21:01

A ja bym Kolego wymienił najpierw zawór.Bez obrazy jak on takie rzeczy mówi że się nie psują to żaden z niego fachowiec,a z elektronicznym zaworem częściej pada sprzegiełko a nie zawór tylko takie z nich barany i oszusty że dla nich najlepiej wymienić sprężarkę na nową i tyle.takie moje zdanie.Pozdrawiam.
Krristof

#116 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 kwiecień 2013 - 15:56

Witam, wracam do tematu. Zamówiłem ponoć sprawną sprężarkę w używce, wymieniłem i klima nadal nie działa. Ciągle słyszę, że "ssanie jest ale nie ma ciśnienia". Możecie w skrócie napisać co i w jakiej kolejności sprawdzić. Tzn. jak można sprawdzić, że sprężarka jest uszkodzona. Dodam, że w zeszłym roku klima była dopełniana i chłodziła ale tak sobie.

#117 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwiecień 2013 - 17:46

Witam, wracam do tematu. Zamówiłem ponoć sprawną sprężarkę w używce, wymieniłem i klima nadal nie działa. Ciągle słyszę, że "ssanie jest ale nie ma ciśnienia". Możecie w skrócie napisać co i w jakiej kolejności sprawdzić. Tzn. jak można sprawdzić, że sprężarka jest uszkodzona. Dodam, że w zeszłym roku klima była dopełniana i chłodziła ale tak sobie.


Nie działa tzn. nie włącza się czy włącza ale nie chłodzi ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#118 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 kwiecień 2013 - 18:50

sprężarka włącza się, ale nie chłodzi. Zastanawiam się jakie byłyby objawy zablokowanego (w pozycji otwartej) zaworu rozprężnego? Tzn. gdyby nie dławił i przez to nie dochodziłoby do wzrostu ciśnienia. Bo rozumiem że sprężarka spręża gaz, który w skraplaczu zamienia się w ciecz i dopiero w zaworze rozprężnym ciśnienie ulega zmniejszeniu dzięki czemu ciecz z powrotem staje się gazem. Tak to rozumiem. Jeśli zawór rozprężny nie dławi ciśnienia to w całym obiegu ciśnienie może mieć podobną wartość. I w związku z tym chciałbym dowiedzieć się czy istnieje możliwość sprawdzenia sprężarki w taki sposób aby zacięty zawór w tym nie przeszkadzał.
Mam nadzieję że rozumiecie te moje wywody, nie umiem jaśniej :masakra:

#119 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwiecień 2013 - 20:06

Dodam, że w zeszłym roku klima była dopełniana i chłodziła ale tak sobie.

Co to znaczy dopełniana?
Powiem uczciwie, że nie słyszałem nigdy o dopełnianiu.
Na przeglądzie klimatyzacji jak ją robie to najpierw wszystko sciągaja i napełniaja od nowa nigdy mi nie dopełniali.

#120 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 kwiecień 2013 - 20:46

Co to znaczy dopełniana?
Powiem uczciwie, że nie słyszałem nigdy o dopełnianiu.
Na przeglądzie klimatyzacji jak ją robie to najpierw wszystko sciągaja i napełniaja od nowa nigdy mi nie dopełniali.


:pokoj:, a może trochę bardzie konstruktywnie.:masakra: