Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
311 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2014 - 16:41

Obejrzyj dobrze skraplacz/chłodnicę klimy, przy tym roczniku już może być od spodu rojze...... Jeśli masz tam tłuste plamy, zwłaszcza między chłodnicą a skraplaczem to do wymiany.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#242 OFFLINE   guciek

guciek
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-01-2011

Napisany 08 lipca 2014 - 16:52

Jeśli chodzi o tą chłodnice co jest jedna za drugą tzn wody i taka cienka za nią to ona raczej jest w porządku bo była sprawdzana. W sumie myślę że przewody i takie rzeczy pod maską są ok, no Chyba że to koło od sprężarki jest walnięte bo w sumie uciekło mi ok 2kg czynnika i myślę że powinna być spora plama gdzieś w aucie chyba że to jest to koło to cieknie bezpośrednio na ziemię i przez to nie widać. A jeśli ten wyciek jest pod deską to ten czynnik wypłynął by gdzieś na zewnątrz żeby było go widać czy nie bardzo?

#243 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2014 - 16:54

Kup zwykła latarkę uv:
http://allegro.pl/li...ng-v6-p-mt-0415
i wieczorem po ciemku prześwietl wszystkie elementy związane z klimą.

#244 OFFLINE   guciek

guciek
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-01-2011

Napisany 08 lipca 2014 - 17:02

Ok tak zrobię bo mam latarkę i po ostatnim nabijaniu umyłem cały silnik żeby nie było nie jasności czy to stary wyciek czy nie, a jeśli nic nie znajdę to co wtedy? Rozbierać deskę?

#245 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 lipca 2014 - 19:47

jeśli chodzi o azot to byłem, poleżał gościu 30min pod autem i powiedział ze nie wie gdzie że nic nie słychać ale ciśnienie z jednego zegara schodziło

Jeśli ciśnienie spadało po napełnieniu azotem, to niestety jest nieszczelność. Sprawny układ trzyma ciśnienie zarówno przy nad jak i podciśnieniu.
Trzeba szukać, bez tego ciągłe napełnianie cię zrujnuje, że o w....u nie wspomnę.
Przetrenowałem to w ub roku, po uszczelnieniu chłodnicy klimy, wymianie oringów, zaworków nadal na nadciśnieniu właśnie wykazywało minimalną nieszczelność. Okazało się, że po regeneracji sprężarki problem zniknął. Spec twierdził, że zdarza się czasem, że simmering na wałku sprężarki przy podciśnieniu trzyma, a na nadciśnieniu nie. Może nie powiedział prawdy, ale cokolwiek mówić, klima działa po jego naprawie.

#246 OFFLINE   guciek

guciek
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-01-2011

Napisany 08 lipca 2014 - 20:54

Byłem właśnie na kanale sprawdzić wyciek z latarką uv i niestety nic nie znalazłem, zaglądałem z różnych stron i w różne miejsca i nie ma śladu wycieku, próbowałem nawet na odpalonym silniku i włączonej klimie i nic. Gdzie teraz szukać? Jest jakiś sposób sprawdzenia nagrzewnicy i parownika pod deską bez jej wyciągania? Nie chcę roździerać całej deski jak istnieje jakaś inna metoda sprawdzenia? Doradźcie coś bo nie mam pomysłu co dalej sprawdzać, gdzie szukać?

#247 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 lipca 2014 - 21:04

Jest jakiś sposób sprawdzenia nagrzewnicy i parownika pod deską bez jej wyciągania?


A po co sprawdzać nagrzewnicę jak klima nieszczelna? :p

#248 OFFLINE   guciek

guciek
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-01-2011

Napisany 08 lipca 2014 - 21:49

A to co się sprawdza pod deską? Do czego tam idą rurki od klimy?

#249 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 lipca 2014 - 22:47

Do zaworu rozprężnego a z niego do parownika po czym wracają na ssanie sprężarki.

#250 OFFLINE   guciek

guciek
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-01-2011

Napisany 09 lipca 2014 - 08:46

Ten zawór rozprężny znajduje się mniej więcej nad nogami kierowcy, tak? A w którym miejscu znajduje się mniej więcej ten parownik? Jak się do niego dostać?

#251 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 lipca 2014 - 10:08

Zobacz na allegro zdjęcia jak to wygląda http://allegro.pl/li...=category-49188

I nad nogami kierowcy szukaj.

Ale nie zaczynał bym od tamtego miejsca a od dławicy sprężarki, jej korpusu, skraplacza na dole, zaworków, łączeń przewodów.

#252 Guest_asqard_*

Guest_asqard_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 09 lipca 2014 - 11:48

Witam!!!
Mam taki kłopot iź nie włącza się sprężarka Klima jest napełniona sprawdzane u speców, moje pytania to takie jak mam podłączyć sprężarkę na krotko by sprawdzić czy nie padł któryś z przekaźników, i jeśli tak to który to jest ,drugie to czy metoda(na młotek) i w czy w tym przypadku da jakieś rezultaty?
Proszę o pomoc bo chce uniknąć kosztownych napraw do których (mechanik mnie już zaczął powoli przyzwyczajać)
Pozdrawiam serdecznie


na krótko nie podłączaj zmień speców bo masz słabych.
sprawdź kable, bezpieczniki kostkę 4pinową oraz 2pinową , przekaźnik w trójkątnej puszcze pod maską

#253 OFFLINE   guciek

guciek
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-01-2011

Napisany 09 lipca 2014 - 13:11

Zobacz na allegro zdjęcia jak to wygląda http://allegro.pl/li...=category-49188

I nad nogami kierowcy szukaj.

Ale nie zaczynał bym od tamtego miejsca a od dławicy sprężarki, jej korpusu, skraplacza na dole, zaworków, łączeń przewodów.



No i miałeś rację, po rozebraniu nawiewu okazało się że zawór i parownik jest czyściutki i suchutki. Sam zbytnio nie wiem gdzie teraz szukać ale chyba najprędzej walnięta będzie sprężarka, pojadę wieczorem gdzieś na kanał i dobrze ją obejrzę bo nie sądzę żeby to były przewody bądź zaworki bo są ładne i suche. A mam jeszcze takie pytanie, czy idzie nabić powietrza kompresorem w układ żeby było słychać gdzie uchodzi powietrze? Bo ten jeden zaworek jest taki sam jak w wentylu w samochodzie i gdyby przycisnąć taki wentyl do rurki to nie nabije kilku atmosfer żeby to sprawdzić? Nic się nie stanie? czy źle myślę i lepiej tak nie robić?

#254 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2014 - 13:18

Jak już to azotem.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#255 OFFLINE   guciek

guciek
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-01-2011

Napisany 09 lipca 2014 - 13:24

Ale azotu nie mam, musiałbym jechać gdzieś na warsztat a kompresor by sie znalazł. Stanie się coś jak nabije powietrzem?

#256 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2014 - 13:42

W powietrzu jest dużo wilgoci i pewnie zabijesz filtr/osuszacz/odwadniacz. Innych"-" nie ma.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#257 OFFLINE   guciek

guciek
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-01-2011

Napisany 09 lipca 2014 - 13:47

Aha to w takim bądź razie nie wiem czy warto ryzykować.

#258 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 lipca 2014 - 14:06

Nie nabija się powietrzem z innych względów jak wilgoć, przecież powietrze można osuszyć.
Nie chce mi się pisać dużo, ale chodzi o względy bezpieczeństwa(zagrożenie wybuchem).

Jak ściągniesz czynnik pompą próżniową(nie tylko spuścisz zaworkiem) to od biedy i powietrze się nada.

A w ogóle to nie na temat rozmowa. Nie masz pełnej klimy więc może pisz w innym temacie.

#259 OFFLINE   guciek

guciek
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-01-2011

Napisany 09 lipca 2014 - 19:58

Aha dobrze wiedzieć. W sumie tam nie ma wiele czynnika bo ledwo chłodzi, pojadę później na kanał to spróbuje posiedzieć chwile pod nim na włączonej klimie to może coś pokaże.

Usterka znaleziona, jest wyciek na chłodnicy. Chciałem zapytać czy do 2.0 16v pasuje chłodnica tylko od tego modelu? Czy może być np. od 2.5TDS? Bo widzę że od tego modelu jest najwięcej chłodnic na allegro. A może tą chłodnice da się w jakiś sposób naprawić?

#260 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2014 - 08:09

Aha dobrze wiedzieć. W sumie tam nie ma wiele czynnika bo ledwo chłodzi, pojadę później na kanał to spróbuje posiedzieć chwile pod nim na włączonej klimie to może coś pokaże.

Usterka znaleziona, jest wyciek na chłodnicy. Chciałem zapytać czy do 2.0 16v pasuje chłodnica tylko od tego modelu? Czy może być np. od 2.5TDS? Bo widzę że od tego modelu jest najwięcej chłodnic na allegro. A może tą chłodnice da się w jakiś sposób naprawić?


pasuje każdy skraplacz.Używki nie kupuj bo jest taka sama jak twoja.