

Klima pełna a nie włącza się sprężarka!!!
#281
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2014 - 18:08
#282
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2014 - 18:45
#283
OFFLINE
#284
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2014 - 01:20
to jest dobra propozycja,bo oczy bola i ciezko ten szyfr sie czytaMoże spróbuj na niemieckim forum?

#285
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2014 - 09:35
Dzieki kolego za usprawidliwienie. I pozostanimy przy temacie klimy sprawdzilem te przekazniki i jak ich wyciagnolem i podlonczylem jak kolega mi podpowiedzal to na jednym pinie sie zalanczaja wentylatory a na drugim to nie dopiero jak ten przekaznik wlorzylem z powrotem do polowy i wtedy podlonczylem to wtedy sie zalonczyly.Co moze byc dalej ze sprerzarka sie nie zalancza.
POCZYTAJ:
Aby zadziałała sprężarka klimatyzacji muszą zostać spełnione pewne warunki.
Pierwszym z nich jest prawidłowe ciśnienie w układzie. Jeśli nabiliśmy klimatyzacje a ona nadal się nie załącza i jesteśmy pewni wszystkich bezpieczników to zaczynamy szukać usterki.
Całą akcję zaczynamy od sprawdzenia przekaźnika klimatyzacji. Jest to zielony przekaźnik w trójkątnej skrzynce. Aby poprawnie zlokalizować przekaźnik bo niestety nie jest to jedyny zielony przekaźnik tam, szukamy takiego do którego przychodzi fioletowo-brązowy przewód, jest to właśnie sygnał załączający przekaźnik czyli prościej mówiąc +12V do sterowania przekaźnikiem.
Wyciągamy przekaźnik i sprawdzamy czy na tym przewodzie mamy +12V. Jeśli jest to oznacza to że nie działa nasz przekaźnik (ale to bardzo optymistyczna wersja) jeśli nie ma tam 12V to robimy zworę między pinami odpowiadającymi pinowi 30 i 87. Jeśli z tą zworą wystartowała klimatyzacja i wentylatory to oznacza że mamy problem z presostatem. Jeśli tylko wentylatory pracują a klimatyzacja nie załączyła się to mamy problem ze sprzęgłem.
Omega ma 2 presostaty (czujniki) jeden załącza klimatyzacje w momencie wystarczającego ciśnienia w układzie oraz wyłącza klimatyzacje gdy temperatura czynnika jest za wysoka.
Drugi rozłącza układ w momencie zbyt wysokiego ciśnienia.
Aby wystartowała sprężarka presostat 4 pin musi być zwarty między pinem 1-2 a presostat 2 pinowy rozwarty.
Aby upewnić się kto jest winowajcą zdarzenia jest presostat 4 pin wyjmujemy z niego wtyczkę i zwieramy pin 1-2 jeśli po zwarciu klimatyzacja pracuje to czyścimy styki lub wymieniamy presostat, jeśli nie wystartowała odpinamy kabel z presostatu 2pin i ponawiamy próbę. Jeśli wystartowała oznacza to że mamy zbyt wysokie ciśnienie w układzie.
Podczas wszystkich zabiegów zalecam ustawić temp 19 stopni, wentylator bieg 1 lub 2.
to jest dobra propozycja,bo oczy bola i ciezko ten szyfr sie czyta
HM...a moze bez uszczypliwości?

Może spróbuj na niemieckim forum?
hm, nie mogłes wkleic tego co ja?

#286
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2014 - 09:54
hm, nie mogłes wkleic tego co ja?
Nie moglem poniewaz juz kilka razy bylo o tym pisane takze w tym watku.
#287
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2014 - 18:10
#288
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2014 - 17:11
#289
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2015 - 18:15
#290
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2015 - 21:44
Witam,mam szybkie pytanie, czy brak czujnika temp zewnętrznej (ten w zderzaku po lewej stronie auta) lub jego uszkodzenie (na wyświetlaczu pojawia się literka F zamiast temp) może być powodem niezałączającej się sprężarki klimatyzacji ?? W aucie jest klimatronik, omega b 96r. Z góry dziekuje za odpowiedz, Michał
Tak i taka usterka była wiele razy opisywana.
Podepnę się do tematu, mianowicie urwała mi się wtyczka od jednego z czujników klimy (2 piny) czy ma znaczenie który przewód gdzie podepnę??????
Niema znaczenia , czujniki termistory nie są spolaryzowane.
#291
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2015 - 11:44
#292
OFFLINE
Napisany 16 maja 2015 - 10:10
#293
OFFLINE
Napisany 16 maja 2015 - 11:19
witam mam pytanie co moze byc spowodowane tym iz w ukladzie klimy kompresor dziala wemtylator sie zalacza gaz nabijalem a klima slabo chlodzi jaka to moze byc usterka prosze o podpowiedz dzieki i pozdrawiam
a filtr kabinowy wymieniłes?
#294
OFFLINE
Napisany 16 maja 2015 - 11:46
witam mam pytanie co moze byc spowodowane tym iz w ukladzie klimy kompresor dziala wemtylator sie zalacza gaz nabijalem a klima slabo chlodzi jaka to moze byc usterka prosze o podpowiedz dzieki i pozdrawiam
Przetłumacz to na język Polski i napisz jeszcze raz.
#295
OFFLINE
Napisany 16 maja 2015 - 15:35
A co ma filtr kabinowy do wydajności chłodzenia?a filtr kabinowy wymieniłes?
Pewnie ma zabity osuszacz albo sprezarka już zuzyta.
#296
OFFLINE
Napisany 16 maja 2015 - 17:26
#297
OFFLINE
Napisany 16 maja 2015 - 18:34
filtr kabinowy , nie wymieniany, ma mniejszą przepustowość...nie wiesz o tym???A co ma filtr kabinowy do wydajności chłodzenia?
Pewnie ma zabity osuszacz albo sprezarka już zuzyta.
próbowałes kiedys klimy bez filtra???
#298
OFFLINE
Napisany 16 maja 2015 - 21:58
#299
OFFLINE
Napisany 17 maja 2015 - 06:45
tak wymienilem tylko nie wiem czy moze to byc spodowane mala iloscia czynnika nabitego jest taka mozliwosc ze malo nabil bo nie dal mi wydruku
sprawdz naciskając [krótko]na zaworek, ten gorny, jest taki podobny jak w oponach, jak pokaze sie biały dymek , to jest ok.
#300
OFFLINE
Napisany 17 maja 2015 - 07:27
sprawdz naciskając [krótko]na zaworek, ten gorny, jest taki podobny jak w oponach, jak pokaze sie biały dymek , to jest ok.
tak to można sprawdzić czy wogóle jest czynnik.Nie sprawdzisz tak czy jest go dosyć czy mało.Trzeba odessać to co jest i nabić na nowo.Wtedu dopiero będzie widać czy ilość była OK.
Jeśli jest mało gazu to klima będzie chłodzić słabo i będzie szumiał zawór rozprężny pod deską.