

Brak ciepłego nawiewu. Samochód szybko się grzeje
#81
OFFLINE
Napisany 03 września 2012 - 23:21
bedzie tylko trzask....
#82
OFFLINE
Napisany 06 września 2012 - 18:37
swoją radykalną opinią, kogoś mogłeś obrazić
jak bede robił to tylko natnę deskę i delikatnie wygnę
bez łamania
:mrgreen:
Ten numer nie przejdzie, pęknie.
Ja już jestem po wymianie, w aucie jest cieplutko. Jak ktoś nie wie, że była wymieniana to nawet nikt się nie zorientuje, że było coś robione z boku.
#83
OFFLINE
Napisany 10 października 2012 - 17:40
#84
OFFLINE
Napisany 10 października 2012 - 19:04
#85
OFFLINE
Napisany 10 października 2012 - 19:12
#86
OFFLINE
Napisany 10 października 2012 - 19:23
witam. podepnę się pod temat. W ubiegłym roku pod koniec zimy padło mi ogrzewanie, jeden z mechaników powiedział że to pompa wody pewnie do wymiany. Dwa miesiące temu wymieniłem kompletny rozrząd z pompom i dalej nic. Zauwarzyłem że jednak delikatnie w samochodzie robi się ciepło, według mnie albo to zawór trójdrożny lub pompka wspomagająca układ (pod zbiorniczkiem). Jak sprawdzić tą pompkę czy jest sprawna??, odpinałem od niej przewód przy włączonym silniku i nie czułem żadnej różnicy w jej pracy, żadnych drgań itp. itd.
ta pompka w Bfl służy jako balast. Omedze brakowało paru gramów by spełnić wymogi homologacji więc wrzucili pompkę, dla zmyły podpięli do niej jakieś druty. Jednak w tych drutach nigdy nie ma prądu, więc pompka nie pompuje. Nie przejmuj się, tak ma być. *)
*) nie poparte żadnymi dowodami, ale nie znam nikogo kto by potwierdził że mu ta pompka kiedykolwiek ruszyła.
#87
OFFLINE
Napisany 10 października 2012 - 21:18
doncortino ciekawa teoria... przydał by się jakiś Kopernik to by ruszył tą pompkę i wstrzymał teorie spiskowe:p
#88
OFFLINE
Napisany 11 października 2012 - 15:34
#89
OFFLINE
Napisany 11 października 2012 - 15:39
Albo zapowietrzona nagrzewnica albo zabita kamieniem.Panowie, dziś troszke bliżej przyglądnąłem się sprawie niegrzania w samochodzie i zauważyłem że gdy wyłączę i po chwili włączę ogrzewanie przez jakieś 5 sekund dmucha gorącym powietrzem i zaraz spowrotem zimne. Szukałem pod schowkiem pasażera rurek od nagrzewnicy ale ich nie zlokalizowałem, ale wygląda na to że w nagrzewnicy chyba jest obieg skoro dmuchnie gorącym powietrzem.
#90
OFFLINE
Napisany 11 października 2012 - 16:10
spróbuję jeszcze raz odpowietrzyć, troszkę mnie zastanawia to skąd by miał się tam kamień znaleźć jeżeli w układzie jest cały czas płyn chłodniczy?? co innego gdy by tam była woda. Może się myleAlbo zapowietrzona nagrzewnica albo zabita kamieniem.
#91
OFFLINE
Napisany 11 października 2012 - 16:45

#92
OFFLINE
Napisany 11 października 2012 - 17:12
#93
OFFLINE
#94
OFFLINE
Napisany 11 października 2012 - 22:47
a no tak że nie masz tej omegi od nowości. Wystarczy raz zalana kranówka np wymieszana z koncentratem i gotowe - nie od razu ale po jakim czasie kamień da znać o sobie zatykając wąskie kanały nagrzewnicy.spróbuję jeszcze raz odpowietrzyć, troszkę mnie zastanawia to skąd by miał się tam kamień znaleźć jeżeli w układzie jest cały czas płyn chłodniczy?? co innego gdy by tam była woda. Może się myle
Zanim bedziesz cokolwiek rozbierać itp to sprawdź rurki od nagrzewnicy pod schowkiem przy/w tunelu - to wiele wyjaśni
bo może sterowanie klapami źle działa...:hmmm:
odpal silnik daj ogrzewanie na max, odkreć korek zbiorniczka i ściskaj rytmicznie węże od nagrzewnicyjak się odpowietrza nagrzewnice?
tu masz zdjęcia gdzie wychodzą rurki od nagrzewnicy
http://forum.omegakl...ad.php?p=497786
#95
OFFLINE
Napisany 12 października 2012 - 00:32
a no tak że nie masz tej omegi od nowości. Wystarczy raz zalana kranówka np wymieszana z koncentratem i gotowe - nie od razu ale po jakim czasie kamień da znać o sobie zatykając wąskie kanały nagrzewnicy.
Zanim bedziesz cokolwiek rozbierać itp to sprawdź rurki od nagrzewnicy pod schowkiem przy/w tunelu - to wiele wyjaśni
bo może sterowanie klapami źle działa...:hmmm:
odpal silnik daj ogrzewanie na max, odkreć korek zbiorniczka i ściskaj rytmicznie węże od nagrzewnicy
tu masz zdjęcia gdzie wychodzą rurki od nagrzewnicy
http://forum.omegakl...ad.php?p=497786
To prawda, samochodu nie posiadam od nowości więc mogli tam różne cuda zalewać. A jeżeli to by było źle działające sterowanie klapkami to gdzie szukać tego ustrojstwa?? Jeżeli bym chciał przedmuchać nagrzewnice kompresorem to czy ciśnienie z niego może zniszczyć nagrzewnice po przez rozsadzenie jakiegoś łączenia lub coś takiego??
#96
OFFLINE
Napisany 12 października 2012 - 07:22
Zagrzał się do 92st., otworzył się termostat i wywaliło prawie cały płyn ze zbiorniczka.
Prawidłowo?
#97
OFFLINE
Napisany 13 października 2012 - 15:15

#98
OFFLINE
Napisany 13 października 2012 - 19:40
Przed zawór trójdrożny wstawiłem pompkę o której mówicie, że jest elementem jakichś teorii spiskowych. Teraz owa pompka wymusza mi przepływ płynu przez nagrzewnice, oczywiście tylko wtedy, gdy włączę grzanie. Dlatego jest przed zaworem trójdrożnym. Jak grzanie jest wyłączone, pompka wymusza mały obieg płynu.
Wywalanie płynu przy odpowietrzaniu, to niezbyt pozytywny objaw... http://forum.omegakl...ead.php?t=23449
To, że załączają się wentylatory od razu (jak u kolegi Karas0317) to prawdopodobnie walnięty termowłącznik (ten na chłodnicy) albo poprzedni właściciel miał problem z przegrzewającym się silnikiem i zrobił zworkę. to też nie dobry pomysł. Ja jednak stawiam na walnięty termowłącznik, który jest na wiecznym zwarciu. No jeszcze możliwość jest, że przekaźnik uszkodzony, ale jeszcze nie spotkałem się z uszkodzonym przekaźnikiem.
Co do nagrzewnicy... jak zapchana do tego stopnia, że nie idzie przez nią płyn żadną siłą, to tylko wymiana. Jak wymieniać - http://forum.omegakl...ead.php?t=43332
#99
OFFLINE
Napisany 13 października 2012 - 23:06
Kompresorem spokojnie do 1,5 bara.To prawda, samochodu nie posiadam od nowości więc mogli tam różne cuda zalewać. A jeżeli to by było źle działające sterowanie klapkami to gdzie szukać tego ustrojstwa?? Jeżeli bym chciał przedmuchać nagrzewnice kompresorem to czy ciśnienie z niego może zniszczyć nagrzewnice po przez rozsadzenie jakiegoś łączenia lub coś takiego??
O sterowaniu klapami poszukaj na forum było o tym - interfejs potrzebny.
Wygląda na to że czujnik oszukuje.Chyba miałem zapowietrzony układ i dla tego mam słabe grzanie. Próbowałem dziś odpowietrzyć i zauważyłem że gdy odpale samochód to wentylatory cały czas mi chodzą i temperatura nie podnosi się wyżej jak 80 - 85 stopni C, więc przyczymałem go dobrze na gazie by uzyskał temp 93 stopnie i gdy puściłem gaz wywaliło mi płyn chłodniczy, a z nawiewów na prawdę wiało gorącym powietrzem
. Teraz nie wiem czy wyciągnąć bezpiecznik do odpowietrzania od wentylatorów czy co??
Czy teraz jest ogrzewanie cały czas czy tylko na chwile?
No i co z tymi rurkami przy nagrzewnicy - od tego trzeba zacząć. Jak nagrzewnica ma marny przepływ to nie ma co kombinować.
prawidłowo, termos sie otworzył i poszło. W układzie jest ciśnienie (normalka do około 1,5bara) więc musi chlusnąć.odpaliłem, ogrzewanie na max, korek odkręciłem.
Zagrzał się do 92st., otworzył się termostat i wywaliło prawie cały płyn ze zbiorniczka.
Prawidłowo?
Fabrycznie ta pompka jest zamontowana na powrocie z nagrzewnicy, a ogólnie to faktycznie poprawia grzanie.Przed zawór trójdrożny wstawiłem pompkę ... Teraz owa pompka wymusza mi przepływ płynu przez nagrzewnice, oczywiście tylko wtedy, gdy włączę grzanie. Dlatego jest przed zaworem trójdrożnym. Jak grzanie jest wyłączone, pompka wymusza mały obieg płynu.
#100
OFFLINE
Napisany 14 października 2012 - 08:16
Kompresorem spokojnie do 1,5 bara.
O sterowaniu klapami poszukaj na forum było o tym - interfejs potrzebny.
Wygląda na to że czujnik oszukuje.
Czy teraz jest ogrzewanie cały czas czy tylko na chwile?
No i co z tymi rurkami przy nagrzewnicy - od tego trzeba zacząć. Jak nagrzewnica ma marny przepływ to nie ma co kombinować.
Teraz mam taki motyw że im szybciej jade, albo inaczej, im większe obroty na silniku tym lepiej grzeje, a na postoju prawie zimne. Chyba trzeba się przeprosić i nagrzewnice wymienić, ale jeszcze spróbóje ją przeczyścić.