Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak ciepłego nawiewu. Samochód szybko się grzeje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
154 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 października 2012 - 09:34

Miałem podobne problemy (kiepskie ogrzewanie) i rozwiązałem to tak:
Przed zawór trójdrożny wstawiłem pompkę o której mówicie, że jest elementem jakichś teorii spiskowych.
[...]


w B ta pompka chodzi po zawsze włączeniu zapłonu

Na temat działania pompki w Bfl są różne teorie, przytoczę dwie:
1. pompka załącza się gdy temp. zewn. jest niższa niż 3 stopnie (chyba nikt tego nie potwierdził)
2. pompka nie działa nigdy, chyba że jest webasto.
3. układ sterowania pompką szybko się psuje i dlatego pompka nie działa (pompka jest załączana bezpośrednio przez klimatronik)
4. pompka jest kodowana i uruchomić ją można z poziomu TECH-2


w Bfl jest fajny gadżet - można naciskając przycisk AUTO przy wyłączonym zapłonie uruchomić klimatronik, by przewietrzyć wnętrze latem lub ogrzać zimą ciepłem z nagrzanego silnika. Oczywiste jest, że powinna ruszyć pompka by wymusić obieg płynu przez nagrzewnicę. Niestety pompka nie rusza, ciepła starcza na kilkanaście sekund ogrzewania.

Ja u siebie przerobiłem układ - pompka chodzi zawsze po włączeniu zapłonu (jak oryginalnie w B), mam w planie przeróbkę powodującą załączenie również bez zapłonu po uruchomieniu klimatronika.

#102 OFFLINE   Karas0317

Karas0317
  • 97 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 października 2012 - 09:58

w B ta pompka chodzi po zawsze włączeniu zapłonu

Na temat działania pompki w Bfl są różne teorie, przytoczę dwie:
1. pompka załącza się gdy temp. zewn. jest niższa niż 3 stopnie (chyba nikt tego nie potwierdził)
2. pompka nie działa nigdy, chyba że jest webasto.
3. układ sterowania pompką szybko się psuje i dlatego pompka nie działa (pompka jest załączana bezpośrednio przez klimatronik)
4. pompka jest kodowana i uruchomić ją można z poziomu TECH-2


w Bfl jest fajny gadżet - można naciskając przycisk AUTO przy wyłączonym zapłonie uruchomić klimatronik, by przewietrzyć wnętrze latem lub ogrzać zimą ciepłem z nagrzanego silnika. Oczywiste jest, że powinna ruszyć pompka by wymusić obieg płynu przez nagrzewnicę. Niestety pompka nie rusza, ciepła starcza na kilkanaście sekund ogrzewania.

Ja u siebie przerobiłem układ - pompka chodzi zawsze po włączeniu zapłonu (jak oryginalnie w B), mam w planie przeróbkę powodującą załączenie również bez zapłonu po uruchomieniu klimatronika.


Muszę obalić mit że w B FL ta pompka nie działa, ponieważ wczoraj rano podniosłem maske, włączyłem zapłon i pompka pompowała. Już duzo teori słyszałem że niby tam nie ma prądu itp. itd., a ona jednak działa.

#103 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 października 2012 - 10:01

Muszę obalić mit że w B FL ta pompka nie działa, ponieważ wczoraj rano podniosłem maske, włączyłem zapłon i pompka pompowała. Już duzo teori słyszałem że niby tam nie ma prądu itp. itd., a ona jednak działa.


a działa ci jak na postoju przy wyłączonym zapłonie i gorącym silniku włączysz AUTO?

#104 OFFLINE   Karas0317

Karas0317
  • 97 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 października 2012 - 12:26

a działa ci jak na postoju przy wyłączonym zapłonie i gorącym silniku włączysz AUTO?


Tego jeszcze nie sprawdzałem, ale dziś lub jutro to postaram się sprawdzić to napisze jaki był efekt

#105 OFFLINE   Markovectra

Markovectra
  • 23 postów
  • Dołączył: 16-07-2010

Napisany 14 października 2012 - 21:55

Witam od pół roku posiadam Ome b fl z y32se pod maską i teraz kiedy zaczęło robić się chłodniej zauważyłem dziwną rzecz,termostat na bank jest dobry bo pokazuje właściwą temperature pracy silnika natomiast przy ustawieniu 28 stopni leci takie letnie powietrze,kolejne ustawienie wskakuje tkz HI i po chwili nie idzie wysiedzieć w aucie tak gorąco.Chodzi mi o to że nie mogę do końca nad tym zapanować czy to normalne?

#106 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 października 2012 - 23:13

Witam od pół roku posiadam Ome b fl z y32se pod maską i teraz kiedy zaczęło robić się chłodniej zauważyłem dziwną rzecz,termostat na bank jest dobry bo pokazuje właściwą temperature pracy silnika natomiast przy ustawieniu 28 stopni leci takie letnie powietrze,kolejne ustawienie wskakuje tkz HI i po chwili nie idzie wysiedzieć w aucie tak gorąco.Chodzi mi o to że nie mogę do końca nad tym zapanować czy to normalne?


podłącz komputer i sprawdź parametry klimatronika - zwłaszcza odczyty czujników.
Możesz też spróbować zrobić reset - trzyma się jakieś dwa przyciski, chyba AUTO + OFF

#107 OFFLINE   Karas0317

Karas0317
  • 97 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 października 2012 - 17:47

a działa ci jak na postoju przy wyłączonym zapłonie i gorącym silniku włączysz AUTO?


Sprawdzałem dziś ten numer z AUTO i pompka się nie załączyła, ale dmuchawa dmuchała do 20 stopni, jak przełączyłem na HI to nic się nie działo.

#108 OFFLINE   Markovectra

Markovectra
  • 23 postów
  • Dołączył: 16-07-2010

Napisany 15 października 2012 - 21:07

Już wszystko jasne czujnik temperatury zewnętrznej jest walnięty bo na wyświetlaczu mimo tego że jest juz chłodno pokazuje ponad 40 stopni na+

#109 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 29 października 2012 - 22:36

Mam problem z ogrzewaniem - 1 rurka przy nagrzewnicy jest ciepla a druga jest zimna, czy to moze byc ten zawor ktory jest sterowany podcisnieniem? Gdzie moge znalezc ten trojnik o ktorym jest mowa i jak odlaczyc podcisnienie tak aby obieg w nagrzewnicy byl caly czas otwarty.

#110 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2012 - 23:09

Mam problem z ogrzewaniem - 1 rurka przy nagrzewnicy jest ciepla a druga jest zimna,

Bardziej obstawiał bym zapchaną nagrzewnicę. Bo jeśli jedna rurka jest ciepła tzn. że ciepło do nagrzewnicy dochodzi ale już nie wychodzi bo druga jest zimna/chłodna.

#111 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 29 października 2012 - 23:30

Gdzie moge znalezc ten trojnik o ktorym jest mowa i jak odlaczyc podcisnienie tak aby obieg w nagrzewnicy byl caly czas otwarty.

Zawór wygląda tak
Dodany obrazek
znajdziesz go za prawą głowicą - czyli strona pasażera.

Od góry wchodzi cienki wężyk, zdejmujesz go i zawór cały czas podaje płyn na nagrzewnicę.

Też mi to wygląda na zapchaną nagrzewnicę.

#112 OFFLINE   Karas0317

Karas0317
  • 97 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 października 2012 - 15:55

Mam problem z ogrzewaniem - 1 rurka przy nagrzewnicy jest ciepla a druga jest zimna, czy to moze byc ten zawor ktory jest sterowany podcisnieniem? Gdzie moge znalezc ten trojnik o ktorym jest mowa i jak odlaczyc podcisnienie tak aby obieg w nagrzewnicy byl caly czas otwarty.


Zawór trójdrożny jest za silnikiem w podszybiu, ale kolego ty masz problem raczej z nagrzewnicą która jest zapchana. http://forum.omegakl...ead.php?t=43332 a to szybki sposób na jej wymiane.

#113 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 31 października 2012 - 15:50

Panowie, czy nagrzewnica w omedze BFL jest dokładnie w tym samym miejscu co w B?
Pytam, bo nie wiem czy mogę tak samo ciąć jak kolega chrico

http://forum.omegakl...ead.php?t=43332

#114 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 31 października 2012 - 20:09

w tym samym

#115 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 grudnia 2012 - 15:56

slaba nagrzewnica albo kiepska pompa wody




 


#116 OFFLINE   dwyane

dwyane
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Skarszewy

Napisany 02 stycznia 2013 - 18:29

Podepnę się pod temat. U mnie sprawa wygląda tak: wcześniej z tyłu cały czas dmuchał zimnym powietrzem. Teraz od niedzieli z tyłu dmucha już normalnie w zależności od ustawienia temperatury, jednak tym razem zimnym zaczął dmuchać na lewą stronę z przodu, a na nogi z lewej strony z tyłu nie leci wgl. Prawa strona jest ok.
Dodatkowo wgl przestał reagować na tryb Auto. Niezależnie jaką temperaturę ustawię, od max zimne do max chłodne, wieje tylko delikatnie, (2) siła nawiewu nie zmienia się w zależności od zmiany temperatury. Ręcznie mogę regulować siłą nawiewu od 1 do 9.
Poratujcie. Auto stoi 2 dzien u elektryka nie wiadomo co dalej. Gdy przytrzyma sie go na obrotach to zaczyna dmuchac cieplym, odpuszczam gazu i na wolnych obrotac znow zimne powietrze. Moze miec na to wplyw nagrzewnica albo pompa wody? Pomoze ktokolwiek bo juz mi rece opadaja.

#117 OFFLINE   fotopasja

fotopasja

    Części do OB 3.0 MV6

  • 30 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Wrocław

Napisany 04 stycznia 2013 - 12:17

A pompkę nagrzewnicy Twoja Omega posiada??
U mnie podobna sytuacja była jak spalona była pompka, powinna się znajdować pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Ale może być tak że w Twoim modelu nie była instalowana.

#118 OFFLINE   dwyane

dwyane
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Skarszewy

Napisany 04 stycznia 2013 - 21:06

Ok sprawdzę to o czym mówisz.
Odebrałem auto. Znów sam bez znanej przyczyny zaczął reagować na auto i dmucha ciepłym z przodu i cała prawa strona. Ale znów z tyłu leci zimne powietrze a pod lewym fotelem prawie wcale(też zimne).
Z tym że czuć że prawa strona dmucha mocniej niż lewa.
Elektryk powiedział mi że powinno być ok, nie wie co jest tego przyczyną. Klapy ok silniczki wszystkie chodzą, czujniki temp ok. Kompem sprawdzony chyba z 3 razy, powinno być ok a nie jest. Jedyne co zasugerował to nagrzewnica?
Pomóżcie ludzie :)
Żeby dostać się do nagrzewnicy muszę rozebrać całą deskę?

#119 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 stycznia 2013 - 21:58

zadzwon do mnie - 604985453 - ogarniemy to u mnie w warsztacie




 


#120 OFFLINE   mlody1201

mlody1201
  • 2 postów
  • Dołączył: 28-01-2013
  • Skąd: Wrocław

Napisany 04 lutego 2013 - 20:36

Panowie, dziś troszke bliżej przyglądnąłem się sprawie niegrzania w samochodzie i zauważyłem że gdy wyłączę i po chwili włączę ogrzewanie przez jakieś 5 sekund dmucha gorącym powietrzem i zaraz spowrotem zimne. Szukałem pod schowkiem pasażera rurek od nagrzewnicy ale ich nie zlokalizowałem, ale wygląda na to że w nagrzewnicy chyba jest obieg skoro dmuchnie gorącym powietrzem.


Wlasnie w ten sposob sprawdza sie nagrzewnice. Znajomy co pracuje wlasnie w warsztacie co robia glownie vektry i omegi tak mowil. Nalezy nagrzac auto do temperatury roboczej termostat sie otworzyc itp. dmuchawa ma byc wylaczona . Jak sie auto juz nagrzeje to wtedy wlaczamy nawiew i cieple powietrze. Jesli przez jakis czas poleci cieple i nagle znowu zimne to znaczy ze jest zapchana i jest jakis maly przeswit i troche sie nagrzewa po czym ja dmuchawa wyziebia i ciepla woda nie daje rady jej nagrzac w stosunku przeplywu powietrza . Tez z tym walcze i dopiero jestem na etapie lania octu itp i poczekam troche a potem najwyzej nagrzewnica. Termostat wymieniony temperatura idealna na liczniku termostat sie otwiera no ale brak ciepla:(