Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak ciepłego nawiewu. Samochód szybko się grzeje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
154 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2013 - 23:23

Identycznie będzie przy żle podłączonym zaworze trójdrożnym :D

#122 OFFLINE   mlody1201

mlody1201
  • 2 postów
  • Dołączył: 28-01-2013
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 lutego 2013 - 17:47

Identycznie będzie przy żle podłączonym zaworze trójdrożnym :D


W moim przypadku zawor trojdrozny jest dobrze podlaczony odlaczylem nawet podcisnienie. Zdaje mi sie ze niestety w moim przypadku jak i w wiekszosci to jednak nagrzewnica :( co ciekawe jak daje na postoju gazu na 2-3tys obrotow auto zaczyna duzo bardziej grzac. Z tego co mi sie zdaje i mowil znajomy mechanik to wlasnie nagrzewnica jest malo drozna i ledwo przepuszcza wode :( Pompe wykluczam bo auto grzeje sie idealnie na liczniku i jak sciaglem jakis waz to odrazu po odpaleniu lala sie z niego woda. Moze sie myle caly czas szukam i czytam przypadki Wasze. A nrazie wolalbym nie wymieniac bo moze cos jeszcze innego moze to powoduje a akurat ta omege mam od miesiaca wiec nie wiem jak bylo wczesniej ...

#123 OFFLINE   kacperoo

kacperoo
  • 55 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 05 lutego 2013 - 18:22

Witam.
Wczoraj również walczyłem z ogrzewaniem w swoim aucie.
Objawy były takie ze prze rozgrzanym silniku i ogrzewanie ustawione na "HI" z nawiewów leciało ledwie co letnie powietrze i dopiero dak dodałem gazu to zaczynało przez chwile leciec ciepłe powietrze.
W zbiorniczku czysty płyn,nowa pompa wody.
Okazało sie ze nie działa elektryczna pompka obiegu ta pod zbiorniczkiem.akurat że nie miałem możliwości na szybko załatwic drugiej to rozebrałem silniczek i wyjąłem łopatki wirnika.poskładałem,dolałem płynu,włączyłem ogrzewanie,silnik sie nagrzał i wkońcu poleciałe gorace powietrze:)

#124 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 lutego 2013 - 22:50

Identycznie będzie przy żle podłączonym zaworze trójdrożnym :D


a jak powinien być podłączony zawór trójdrożny ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#125 OFFLINE   fimkarz

fimkarz
  • 51 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lutego 2013 - 20:30

Witam. Wymieniłem dwie pompki obiegu ( były spalone) , wczoraj termostat ( teraz temp około 95st) , wymieniłem nagrzewnicę ( nową z allegro - jakiś chińczyk) , górny przewód zasilający gorący , dolny chłodniejszy . A ogrzewanie bardzo liche , leci dosłownie chłodne powietrze. Co mam jeszcze zmienić ??? Na szczęście robi się coraz cieplej.

#126 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 318 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lutego 2013 - 21:35

Witam. wymieniłem nagrzewnicę ( nową z allegro - jakiś chińczyk) Co mam jeszcze zmienić ???


Nagrzewnice!!

ze 100 razy, albo i wiecej, bylo pisane w tematach odnosnie ogrzewania, ze wszystkie zamienniki sa do du... jesli chodzi o nagrzewnice,i ze tylko oryginalna, choc drozsza, sprawia sie dobrze, a zamienniki maja ta tendecje ze szybko pekaja obudowy

#127 OFFLINE   fimkarz

fimkarz
  • 51 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lutego 2013 - 22:48

Przed momentem wróciłem z małej trasy , dolny przewód nagrzewnicy prawie zimny , góry nie da się dotknąć , myślisz , że nagrzewnica nie daje rady ?? i zauważyłem , że przy wentylatorze na 5 leci już całkiem zimne powietrze. Przeglądałem na forum podobne posty i niektórzy piszą o wymianie chłodnicy czy też pompy wody. Jurto wrzucę starą nagrzewnicę i jak się okaże , że winna była pompka obiegu i termostat to się potnę i moją omegę .

#128 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 28 lutego 2013 - 23:00

wstawiles chinola to co sie dziwisz ?jak masz oryginal dobry to go jeszcze przeplucz ladnie i odkamien i bedziesz mial dobre ogrzewanko

#129 OFFLINE   fimkarz

fimkarz
  • 51 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 marca 2013 - 20:46

Hej. Mam w domu starą nagrzewnię , jak najlepiej ją odkamienić tak żeby jutro było można montować??

#130 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marca 2013 - 10:28

Hej. Mam w domu starą nagrzewnię , jak najlepiej ją odkamienić tak żeby jutro było można montować??


Najlepiej poszukać na forum, a potem gotować w occie.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#131 OFFLINE   pipcio2000

pipcio2000
  • 12 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 14 marca 2013 - 15:51

Jeśli mogę spytać gdzie szukać tego zaworu trójdrożnego.
Dzisiaj sprawdzałem węże i obydwa od nagrzewnicy były odpowiednio gorące.
Pompka więc chyba działa a nagrzewnica może nie jest zapchana.
Problem tylko w tym że do środka dmucha tylko zimnem.
Nie wiem gdzie jest ta centralka od klapek nawiewu ale skoro dmucha to chyba działają.
W dodatku wskaźnik temperatury jest raczej zawsze na dole a w chwilach euforii podnosi sie do ok. 80 st.C Jest to za mało dla nagrzanego silnika. Może termostat się zawiesza ale nie wiem jak jest zrobiona instalacja i czy skoro węże się grzeją to czy może termostat nie puszczać.
Jeśli ktoś potrafi zdiagnozować usterkę po opisie proszę o info. Dziękuję:):):):)

#132 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2013 - 15:56

Jak masz 80 stopni to trochę mało. Zawór jest za silnikiem na górze, bez zdjęcia podszybia ciężko się tam dostać. Przy filtrze kabinowym masz jeszcze taką klapkę i mozesz tamtędy próbować.
Dwa gorące węże wcale nie oznaczają że nagrzewnica jest OK. Spróbuj je zdjąć i zobacz czy jest przepływ.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#133 OFFLINE   pipcio2000

pipcio2000
  • 12 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 14 marca 2013 - 16:08

tylko w którym miejscu je zdjąć?
przy pompce pod zbiornikiem wyrównawczym są dostępne ale nie przy podszybiu - tam trudno nawet rękę włożyć.
przy filtrze pod klapką mam coś w rodzaju dużego złącza - nie wiem co to jest ale nie da się włożyć ręki.
Rozbiorę plastik na podszybiu jak tylko wymyślę sposób na zapieczone wycieraczki.
Ale jeszcze pytanie - czy ten zawór się mógł uszkodzić ?
Sądzę że nikt go nie przełączył inaczej niż powinien być ale może jest elektrycznie sterowany i się nie otwiera?
dzięki za pomoc ale nabyłem nowszą wersję i ,jak zawsze , zaczyna się od problemów.
Poprzednią B doprowadziłem do ładu ale ze względu na wiek już jej się cera popsuła.

#134 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2013 - 17:00

Silnik masz ten z podpisu ??
Klapka jest przy filtrze kabinowym po prawej stronie, na jedną śrubę 10 i wysuwana do góry. Tam jest dojście do nagrzewnicy.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#135 OFFLINE   pipcio2000

pipcio2000
  • 12 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 14 marca 2013 - 17:08

silnik 3,0 V6 X30XE (nie ma takiego w tym wykazie w panelu)


przy filtrze pod klapką mam coś w rodzaju dużego złącza (jakby do komputera) - nie wiem co to jest ale nie da się włożyć ręki. Popatrzę jeszcze za tą klapka po prawej jak będę jutro wkładał nowy filtr.
Rozbiorę chyba jednak plastik na podszybiu jak tylko wymyślę sposób na zapieczone wycieraczki.
Ale jeszcze pytanie - czy ten zawór się mógł uszkodzić ?
Sądzę że nikt go nie przełączył inaczej niż powinien być ale może jest elektrycznie sterowany i się nie otwiera?
dzięki za pomoc ale nabyłem nowszą wersję i ,jak zawsze , zaczyna się od problemów.
Poprzednią B doprowadziłem do ładu ale ze względu na wiek już jej się cera popsuła.
Powtarzam się ponieważ zmieniłem poprzedni tekst.

#136 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2013 - 18:02

silnik 3,0 V6 X30XE (nie ma takiego w tym wykazie w panelu)


A próbowałeś przewinąć stronę w dół ?? Tam są wszystkie V-ki. Zawór jest sterowany podciśnieniem.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#137 OFFLINE   martines170987

martines170987
  • 1 postów
  • Dołączył: 10-02-2012

Napisany 27 marca 2013 - 19:26

Witam mam problem w oplu omega b 2.0 16v z roku 1997 z gazem. Mianowicie Wczoraj wymieniłem chłodnice na nową. Przed wymianą aż takiego ciepłego nawiewu nie było ale coś tam grzało. Oczywiście też wymieniłem termostat. W tej chwili temperatura silnika trzyma idealnie około 90 stopniu ale w środku w nawiewach dmucha zimnem Nie wiem co jest
Mam prośbę jak ktoś wie co trzeba zrobić aby nawiewami do śirodka leciało ciepłe powietrze to proszę o porady na e-maila: martines170987@tlen.pl
Z góry bardzo dziękuje za pomoc
POZDRAWIAM

#138 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 marca 2013 - 21:16

Witam mam problem w oplu omega b 2.0 16v z roku 1997 z gazem. Mianowicie Wczoraj wymieniłem chłodnice na nową. Przed wymianą aż takiego ciepłego nawiewu nie było ale coś tam grzało. Oczywiście też wymieniłem termostat. W tej chwili temperatura silnika trzyma idealnie około 90 stopniu ale w środku w nawiewach dmucha zimnem Nie wiem co jest
Mam prośbę jak ktoś wie co trzeba zrobić aby nawiewami do śirodka leciało ciepłe powietrze to proszę o porady na e-maila: martines170987@tlen.pl
Z góry bardzo dziękuje za pomoc
POZDRAWIAM


Odpowietrzyc układ




 


#139 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2013 - 21:44

Panie beast czytać nie umnie ??
Odpowiedź na @ a nie na forum :masakra:


:smiech:

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#140 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 marca 2013 - 21:32

Panie beast czytać nie umnie ??
Odpowiedź na @ a nie na forum :masakra:


:smiech:


Taaaa i co jeszcze. .. przyjechać i naprawić? Skoro napisal na forum to ti dostal odpowiedź. Na maila po przelewie vmi wyślę (przelew w procentach ;) )