

Brak ciepłego nawiewu. Samochód szybko się grzeje
#41
OFFLINE
Napisany 13 października 2011 - 21:16
#42
OFFLINE
Napisany 14 października 2011 - 17:27
#43
OFFLINE
Napisany 14 października 2011 - 18:35
W espero nie mam takiego zaworka, przez co nagrzewnica jest zawsze gorąca. Latem, zwłaszcza po krótkim postoju bebechy klimy tak się nagrzewają, że po uruchomieniu dmuchawy wali powietrzem o kilka stopni cieplejszym niż na zewnątrz. Masakra, dobrze że esperak ma klimę
#44
OFFLINE
Napisany 14 października 2011 - 19:31
daje to, że latem gdy jest gorąco nagrzewnica nie rozgrzewa dodatkowo powietrza.
W espero nie mam takiego zaworka, przez co nagrzewnica jest zawsze gorąca. Latem, zwłaszcza po krótkim postoju bebechy klimy tak się nagrzewają, że po uruchomieniu dmuchawy wali powietrzem o kilka stopni cieplejszym niż na zewnątrz. Masakra, dobrze że esperak ma klimę
dzięki za info na lato podłączy się kabelek i klima będzie furgotała od samego początku aż miło ale na razie niech kabelek sobie odpocznie:D
#45
OFFLINE
Napisany 15 października 2011 - 20:13
#46
OFFLINE
Napisany 15 października 2011 - 20:18
#47
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 09:37
#48
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 10:26
podepnę sie pod temat otóż temp. spada na dworze i przydałoby sie troszkę ogrzać w aucie a tu lipa jak włączę ogrzewanie na max. to leci takie letnie powietrze ale to tylko na 1 i2 biegu dmuchawy bo im wyższy tym zimniejsze. zauważyłem ze czasem jak auto jest rozgrzane czyli 90st. i zgaszę potem znów odpalę to leci dość cieplejsze powietrze. weze do nagrzewnicy są gorące tak samo jak i nagrzewnica jak ja totykam to jest gorąca. wiec co to może być?
Wiesz co jest najczęstszą przyczyną braku ogrzewania w samochodzie.....zimno:D A tak poważnie to dziwne skoro nagrzewnica oddaje ciepło bo jest gorąca to nie mam pojęcia
#49
OFFLINE
Napisany 26 października 2011 - 22:31
Mam dość dziwny problem ponieważ z nawiewów na desce leci zimne powietrze a z nawiewu na tylne siedzenia (pod podłokietnikiem) letnie gdzie mogę znaleźć przyczynę bo zima się zbliża
ogólnej historii ogrzewania samochód kupiony niedawno
pozdrawiam Darek
#50
OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 16:36
#51
OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 18:56
#52
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2011 - 22:13
-odkręcenie korka spustowego w chłodnicy i spuszczenie starego płynu (zleciało ponad 5 litrów)
-zalanie układu na max nowym płynem (zalanie odbywało się poprzez zbiorniczek wyrównawczy)
-odpalenie auta, otworzył się duży obieg
-po zgaszeniu auta była kolejna dolewka płynu.
Ogólnie weszło ponad 5 litrów, czyli można powiedzieć, że to co spuściłem to uzupełniłem.
Próbowałem już różnych rzeczy: zostawiłem auto z pracującym silnikiem na długo, przejechałem 100km, dawałem w palnik.....i nic. Dalej leci zimne powietrze.
Odpowietrzałem sposobem Beasta: odkręciłem korek od zbiorniczka, dałem HI i MAX na klimatroniku, poczekałem aż wentylatory się włączą. Mniej więcej w tym samym czasie co wentylatory się włączają płyn zaczyna się gotować, więc zakręcam zbiorniczek.
Niestety nic to nie dało...
Generalnie wszystko wygląda OK w aucie. Gaz pracuje normalnie, parownik się nagrzewa, jak w klimatroniku zmieniam temperaturę to słyszę jak silniczki pracują, gruby wąż z góry jest gorący....nie mam już pomysłu

ps. zaworu trójdrożnego nie mam od dawna (mechanik wstawił zwykły trójnik). Ogrzewanie oczywiście było przed wymianą płynu.
#53
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2011 - 22:19
#54
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2011 - 11:30
Ale moje męki się skończyły - odstawiłem auto do mechanika, który wymieniał płyn i ogrzewanie wróciło. Powiedział mi, że nie sprawna była "pompka od nagrzewnicy" i po prostu zbieg okoliczności, że padła podczas wymiany płynu. Wykręcił, rozebrał (wymienił szczotki), złożył i działa nawiew ciepły.
Wieczorem odbiorę auto to sprawdzę co i jak rzeczywiście było.
ps. Znalazłem w necie fotkę, więc pewnie to jest to:

Czy ktoś mógłby mi pokazać gdzie to ustrojstwo siedzi pod maską?
ps2. dzieki Beast za pomoc przez PW.
#55
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2011 - 11:35
pod zbiorniczkiem wyrównawczymCzy ktoś mógłby mi pokazać gdzie to ustrojstwo siedzi pod maską?
#56
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2011 - 11:40

#57
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2011 - 11:46
no to wszystko jasne dlaczego go nie widziałem - dzięki
pisalem ci ze uklad moze byc zapchany. w pompce szczotki nie padaja - syf z ukladu blokue wirnik ktory porusza sie na magnesie. wystarczy rozkrecic i wyczyscic
#58
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2011 - 11:52
No tak - tylko "zapchany układ" to pojęcie baaaardzo szerokiepisalem ci ze uklad moze byc zapchany. w pompce szczotki nie padaja - syf z ukladu blokue wirnik ktory porusza sie na magnesie. wystarczy rozkrecic i wyczyscic


#59
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 12:47

Dziś wymieniłem nagrzewnicę, zrobiłem reset klimatronika, a ogrzewania jak nie ma tak nie ma, leci tylko letnie powietrze, zaczyna mi brakować pomysłów co jest winowajcą tego stanu rzeczy, po lekturze myślę że to pompka od nagrzewnicy, poprawcie mnie jeżeli się mylę, chyba że macie inne pomysły....

PS. nagrzewnica ciepła jak cholera, rurek dotknąć się nie da!!
#60
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 13:36
