

Brak ciepłego nawiewu. Samochód szybko się grzeje
#21
OFFLINE
Napisany 26 września 2011 - 20:19
#22
OFFLINE
Napisany 26 września 2011 - 20:46
#23
OFFLINE
Napisany 26 września 2011 - 21:07
#24
OFFLINE
Napisany 26 września 2011 - 22:03
Może zawór nagrzewnicy nie puszcza obiegu ale to mało prawdopodobne jednak można sprawdzić - zdejmij z niego wężyk podciśnienia.Ja odgrzeje trochę kotleta.
Mianowicie mam taki podobny problem. Robi się już czasem trochę zimno przy załączonym eco w klimatroniku ustawiam temp. HI a tu nic tylko zimne powietrze zero ogrzewania. Na zegarach temp. normalna w mieście 90-92 C w korkach po trasie 82-85 C. Czyli bez zmian ubiegłej zimy grzało dobrze. A teraz po sezonie letnim i używaniu klimy non stop coś pierdło. Jaka może być tego przyczyna i jak ją wyeliminować?
Rurki od nagrzewnicy są pod schowkiem i obie muszą parzyć.
Coś niska temp po tej trasie termostat do sprawdzenia - sprawdź z rana czy rura od termostatu do chłodnicy nagrzewa się tak jak silnik. Powinna być zimna do momentu otwarcia termostatu. Odpowietrzanie już było na forum nie raz - poszukaj.
U mnie też coś podobnego się dzieje...climatronik na 24 a tu zimne leci ( u kumpla w vectrze takie przy 18 leci) temperatura silnika w normie, ale jak przekroczę 120 km/h to do 100 potrafi nawet dojść czasami...no i w mieście jak ciągnę na wysokie obroty ciągle to też dojdzie do 100...już parę dni próbuje znaleźć przyczynę...
Na początek do sprawdzenia tak jak u kolegi wyżej plus chłodnica i visco.
Prawdopodobnie macie też zamulony układ chłodzenia.
#25
OFFLINE
Napisany 27 września 2011 - 17:54
Próbowałem odpowietrzyć to tylko wypluł trochę płynu i na tym koniec jak zimno było tak jest. Sprawdzałem węże wchodzące do nagrzewnicy oba gorące po przejażdżce przez miasto z tym że jeden dolny trochę bardziej ale to chyba i tak oznacza że wszystko oki. Więc wychodzi na to że problem tkwi w samej nagrzewnicy.Nagrzewnice zmienić i będzie dopiero dobrze. Podzielacie moje zdanie?
#26
OFFLINE
Napisany 27 września 2011 - 22:25
#27
OFFLINE
Napisany 28 września 2011 - 11:41
Sprawdzałem węże wchodzące do nagrzewnicy oba gorące po przejażdżce przez miasto z tym że jeden dolny trochę bardziej ale to chyba i tak oznacza że wszystko oki. Więc wychodzi na to że problem tkwi w samej nagrzewnicy.Nagrzewnice zmienić i będzie dopiero dobrze. Podzielacie moje zdanie?
Oba węże gorące to znaczy że płyn przepływa przez grzejnik. Trochę dziwne jest to że ten dolny (wyjście) jest bardziej gorący niż górny (wejście).Ten wyjściowy może nagrzewa się 'od tyłu'. Sprawdziłeś te alu rurki przy samej nagrzewnicy, czy tylko gumowe węże pod maską?
Jak rzucisz okiem na porady 'wymiana nagrzewnicy' to zobaczysz gdzie są te rurki pod schowkiem.Kolego Zygzak...dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz przewody od chłodnicy i oba gorące i chłodnica w całości w mniej-więcej tej samej temperaturze...temperatura doszła do 100 bo specjalnie pojechałem powyżej 120 km/h do pracy, a mam 35 km do niej...jak wyłączam silnik to wentylator jeszcze chodzi jakiś czas...szukałem pod schowkiem tych przewodów od nagrzewnicy, ale coś głęboko ukryte u mnie są bo nie wymacałem ich...w sumie myślę, że może to nagrzewnica...
Czy sprawdziłeś z rana (po całkowitym ostygnięciu silnika) wąż od termostatu? Powinien być zimny dopóki termostat jest zamknięty
Przegrzewanie to nie wina nagrzewnicy.
Łapanie wysokiej temp może najczęściej bywa przez termostat, chłodnicę lub visko. Jak układ nigdy nie był płukany warto o tym pomyśleć - najlepiej miękka woda (nie kranówka) z dodatkiem płukanki lub octu.
#28
OFFLINE
Napisany 28 września 2011 - 14:13
#29
OFFLINE
Napisany 28 września 2011 - 15:30
he z jednym już doszedłem mam temp.92.5 jak książka pisze huraa.tylko nie wiem czym to było spowodowane albo tym ze termostat wymieniłem albo że chłodnica była walnieta u góry nad wężem pod tą plastikową osłoną teraz jest tak jak było czyli *****....
#30
OFFLINE
Napisany 29 września 2011 - 23:26
pod schowkiem - na zdjęciu widać te dwie rurencjetylko gumowe węże a jak te alu rurki zlokalizować gdzie one są?

Chodzi o wężyk podciśnienia?Koledzy czy to powód wezyka?jak myślicie?dzieki
#31
OFFLINE
Napisany 30 września 2011 - 14:28
pod schowkiem - na zdjęciu widać te dwie rurencje
Chodzi o wężyk podciśnienia?
tak wlaśnie o ten wężyk podciśnienia co wchodzi u góry w zawór trójdrożny
#32
OFFLINE
Napisany 30 września 2011 - 15:23
#33
OFFLINE
Napisany 30 września 2011 - 19:29
czy w b fl jest tak samo ???
Tak samo
Na chłodnice nie ma wpływu. To podciśnienie jest tylko potrzebne do zamykania obiegu płynu przez nagrzewnicę. Jak wężyk spadł to obieg przez nagrzewnicę był cały czas.tak wlaśnie o ten wężyk podciśnienia co wchodzi u góry w zawór trójdrożny
he z jednym już doszedłem mam temp.92.5 jak książka pisze huraa.tylko nie wiem czym to było spowodowane albo tym ze termostat wymieniłem albo że chłodnica była walnieta u góry nad wężem pod tą plastikową osłoną teraz jest tak jak było czyli *****....
I jedno i drugie;)
#34
OFFLINE
Napisany 13 października 2011 - 15:53











Podciśnienie szwankuje odpinam kabelek nad filtrem kabinowym i git ogrzewanie w pełni gorąco jak w saunie. A jak jest na miejscu czyli wpięty tylko zimne powietrze leci. A ja chciałem głupi nagrzewnice wymieniać;P
#35
OFFLINE
Napisany 13 października 2011 - 16:07
Problem rozwiązany!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
Podciśnienie szwankuje odpinam kabelek nad filtrem kabinowym i git ogrzewanie w pełni gorąco jak w saunie. A jak jest na miejscu czyli wpięty tylko zimne powietrze leci. A ja chciałem głupi nagrzewnice wymieniać;P
tzn.dokładnie wiesz już co?
#36
OFFLINE
Napisany 13 października 2011 - 16:12
po co to podciśnienie tak dokładnie bo bez tego przecież wszystko jest git nic się nie dzieje no po za działającym ogrzewaniem:p
#37
OFFLINE
Napisany 13 października 2011 - 17:10
Odpinam podciśnienie i jeżdżę naprawione:D
po co to podciśnienie tak dokładnie bo bez tego przecież wszystko jest git nic się nie dzieje no po za działającym ogrzewaniem:p
no chyba po coś jest mnie by to nie zadowoliło.he
#38
OFFLINE
Napisany 13 października 2011 - 18:42
#39
OFFLINE
Napisany 13 października 2011 - 19:44
Problem rozwiązany!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
Podciśnienie szwankuje odpinam kabelek nad filtrem kabinowym i git ogrzewanie w pełni gorąco jak w saunie. A jak jest na miejscu czyli wpięty tylko zimne powietrze leci. A ja chciałem głupi nagrzewnice wymieniać;P
weze pomylone przy trojdroznym nie sa ?
#40
OFFLINE
Napisany 13 października 2011 - 19:56
Odpinam podciśnienie i jeżdżę naprawione
po co to podciśnienie tak dokładnie bo bez tego przecież wszystko jest git nic się nie dzieje no po za działającym ogrzewaniem
Mam tak samo.Wg mnie to zawór trójdrożny jest uszkodzony,ale moge sie mylic