Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Naprawa sterownika ABS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
132 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2013 - 14:08

wydaje mi sie, ze w BFL jest juz CAN.

#62 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2013 - 14:27

ciekawe .... gdzie w omedze jest ten can ? :hmmm:


we wiązce :p

#63 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 listopada 2013 - 03:07

we wiązce :p


ja tam tylko kawałek widział :p i to nawet nie CAN a jakiś pseudo CAN :p







DX jest taki sam w B jak i w B FL. Zgodnie z teorią jeśli był CAN w FL to wynika że i B był CAN (skoro są te same pompy a mają niby działać po CAN). Ponieważ w B nie było CANa to mamy fałsz. A z prawdy fałsz wynikać nie może (ponieważ wtedy nie zachodzi "implikacja").

I tak to udowodniłem na podstawie indukcji matematycznej, zrozumiał ktoś ? :laugh:

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#64 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2013 - 10:07

wtedy i tylko wtedy to implikacja falszywa :D

Nie wiem, BFL nigdy nie mailem(Jeszcze:P) ale wiele zrodel donosi ze miala CAN.

#65 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2013 - 13:26

Nie wiem, BFL nigdy nie mailem(Jeszcze:P) ale wiele zrodel donosi ze miala CAN.

tylko wersje z ESP

#66 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2013 - 13:55

ja tam tylko kawałek widział :p i to nawet nie CAN a jakiś pseudo CAN :p







DX jest taki sam w B jak i w B FL. Zgodnie z teorią jeśli był CAN w FL to wynika że i B był CAN (skoro są te same pompy a mają niby działać po CAN). Ponieważ w B nie było CANa to mamy fałsz. A z prawdy fałsz wynikać nie może (ponieważ wtedy nie zachodzi "implikacja").

I tak to udowodniłem na podstawie indukcji matematycznej, zrozumiał ktoś ? :laugh:


ciekawy wywód, szkoda że obarczony błędem. Żeby taka indukcja była cokolwiek warta trzeba ją oprzeć na prawdziwych danych, a Ty te dane sam sobie stworzyłeś. Nikt nie napisał, że sterownik w bfl jest inny niż w b. Napisałem tylko, że sterownik w 2,6 i 3,2 jest inny niż dx.

w omedze z silnikiem 2,6 i 3,2 są dwie magistrale CAN. Jedna łączy abs, silnik i skrzynię biegów oraz w wersji z esp dodatkowo czujnik przeciążeniowy.
druga magistrala łączy radio i CID

Pompa w 2,6 i 3,2 jest inna niż w 2,5 i 3,0 - tak jak napisałem różnica polega m.in. (a może tylko?) na tym że jest komunikacja cyfrowa z silnikiem.

Kiedyś niektórzy uparcie walczyli twierdząc, że w omedze nie ma esp, potem że było tylko w 2,5 dti, teraz już chyba nikt nie neguje że w silnikach 6-cylindrowych z końca produkcji było esp

teraz niektórzy walczą z CAN - CAN w omedze był stosowany i nic na to się nie da poradzić :-P

#67 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2013 - 14:59

(a może tylko?)


przede wszystkim tym, że nie padały tak jak DX :p :lol:

Brawo doncortino :brawo: :)

#68 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 listopada 2013 - 15:07

ciekawy wywód, szkoda że obarczony błędem. Żeby taka indukcja była cokolwiek warta trzeba ją oprzeć na prawdziwych danych, a Ty te dane sam sobie stworzyłeś. Nikt nie napisał, że sterownik w bfl jest inny niż w b. Napisałem tylko, że sterownik w 2,6 i 3,2 jest inny niż dx.

doucz się dobrze bo jesteś w błędzie. By zrozumieć zasady indukcji wystarczy skończyć szkołę średnią więc napewno dasz radę :)

Nikt nie napisał, że sterownik w bfl jest inny niż w b.

dlatego w FL z lat 99-01 nie mogło być CAN

Napisałem tylko, że sterownik w 2,6 i 3,2 jest inny niż dx.

inny, ponieważ od RM02 wprowadzono nowe silniki (upsize) i dodano ESP

Kiedyś niektórzy uparcie walczyli twierdząc, że w omedze nie ma esp, potem że było tylko w 2,5 dti, teraz już chyba nikt nie neguje że w silnikach 6-cylindrowych z końca produkcji było esp

nie wiem czy ktoś to negował. Dla DTI były skrzynie aftomatyczne 5biegowe. A ESP było w V6 i R6, jak słusznie napisałeś

w omedze z silnikiem 2,6 i 3,2 są dwie magistrale CAN. Jedna łączy abs, silnik i skrzynię biegów oraz w wersji z esp dodatkowo czujnik przeciążeniowy.
druga magistrala łączy radio i CID

tak między radiem a CID jest coś w rodzaju CAN

teraz niektórzy walczą z CAN - CAN w omedze był stosowany i nic na to się nie da poradzić :-P

pseudo CAN. Nie jest to prawdziwy CAN a jedynie jego namiastka. CAN z prawdziwego zdarzenia był np. w Vectrze C

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#69 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2013 - 15:10

inny, ponieważ od RM02 wprowadzono nowe silniki (upsize) i dodano ESP


to jest nieprawda. Nowe silniki wpowadzono od RM01, a ESP od RM02

i Bfl od RM01 miały inne pompy, a od RM02 z układem ESP jeszcze inne

#70 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2013 - 17:20

doucz się dobrze bo jesteś w błędzie. By zrozumieć zasady indukcji wystarczy skończyć szkołę średnią więc napewno dasz radę :)

dlatego w FL z lat 99-01 nie mogło być CAN

inny, ponieważ od RM02 wprowadzono nowe silniki (upsize) i dodano ESP

nie wiem czy ktoś to negował. Dla DTI były skrzynie aftomatyczne 5biegowe. A ESP było w V6 i R6, jak słusznie napisałeś

tak między radiem a CID jest coś w rodzaju CAN

pseudo CAN. Nie jest to prawdziwy CAN a jedynie jego namiastka. CAN z prawdziwego zdarzenia był np. w Vectrze C


chyba jestem za tępy bo nie widzę żadnych błędów w moich wypowiedziach (czego nie można powiedzieć o Twoich, więc proszę nie próbuj wytykać mi braków w edukacji)

can czy namiastka can - co za różnica? ważne, że sterownik inny. Aha - w silniku Y22SE też jest can

#71 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 grudnia 2013 - 23:54

Gdzie polecacie dać naprawić sterownik ABS-u (DX) oprócz w Rumii u Eltronic-a??

#72 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 grudnia 2013 - 00:25

http://forum.omegakl...ead.php?t=29122

#73 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 grudnia 2013 - 06:07

Wymontowałem sterownik ABS (DX) i teraz nie wiem gdzie go dać naprawić...
Byłem zdecydowany na Eltronic w Rumii ale znalazłem nie jedną niepochlebną opinie o nich właśnie w sprawie napraw sterowników i teraz nie wiem gdzie ją dać naprawić.

Może ktoś orientuje się gdzie naprawiają te sterowniki a że firma jest solidna tzn nie ma skarg na ich naprawy?? ?? ??

Bardzo proszę o odpowiedź...

#74 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 grudnia 2013 - 10:16

Wymontowałem sterownik ABS (DX) i teraz nie wiem gdzie go dać naprawić...
Byłem zdecydowany na Eltronic w Rumii ale znalazłem nie jedną niepochlebną opinie o nich właśnie w sprawie napraw sterowników i teraz nie wiem gdzie ją dać naprawić.

Może ktoś orientuje się gdzie naprawiają te sterowniki a że firma jest solidna tzn nie ma skarg na ich naprawy?? ?? ??

Bardzo proszę o odpowiedź...


Tomaszów mazowiecki bodajże

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#75 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 grudnia 2013 - 01:38

A ma ktoś fotkę co tam jest do polutowania? Może bym pomógł bo mam trochę sprzętu i swego czasu robiłem na naprawach w fabryce elektroniki, nie były to bynajmniej komórki ani telewizory tylko sprzęt dość drogi i skomplikowany.

A sprzęt jeśli starczy to stacja(grot+powietrze), sita bga, pasty, topniki, nie mam żadnej podczerwieni ani maszyn SMD gdyby nie wiem co tam było potrzebne.

#76 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2013 - 02:00

A ma ktoś fotkę co tam jest do polutowania? Może bym pomógł bo mam trochę sprzętu i swego czasu robiłem na naprawach w fabryce elektroniki, nie były to bynajmniej komórki ani telewizory tylko sprzęt dość drogi i skomplikowany.

A sprzęt jeśli starczy to stacja(grot+powietrze), sita bga, pasty, topniki, nie mam żadnej podczerwieni ani maszyn SMD gdyby nie wiem co tam było potrzebne.

poczytaj oba posty
http://forum.omegakl...4&postcount=200
http://forum.omegakl...3&postcount=214

#77 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 grudnia 2013 - 08:09

Kilka stron wcześniej pisałem również: http://forum.omegakl...27&postcount=40
jest tam film, można zobaczyć jak się to robi.

#78 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 grudnia 2013 - 19:43

Byłoby dobrze dowiedzieć się odpowiedzi na następujące pytania a może moglibyśmy sami sobie pomóc.
1- Ten kwas do lutowania z filmiku (acid stearinicum) jest w postaci proszku czy kremu? -bo nie widzę dokładnie a w aptece powiedzieli mi że istnieje w dwóch postaciach/kombinacjach.

2. Używa się zwykłej cyny do lutowania elektroniki czy jakieś specjalnej?

3. Z czym najlepiej otworzyć obudowę sterownika? -może jest coś lepszego od brzeszczotu.

4. Z czym najlepiej obudowę na końcu zakleić?

5. Jakim żelem ewentualnie uzupełnić braki? -np lutowaną część.

#79 OFFLINE   malygrubyipyskaty

malygrubyipyskaty
  • 91 postów
  • Dołączył: 24-08-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 grudnia 2013 - 20:35

Jesli chodzi o pana mieszkajacego w Rumii, to nie mam zlych wspomnien. Robilem u niego pompe ABS jakies 2 lata temu. Do tej pory sprawuje sie bez zarzutu.

#80 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2013 - 22:54

1- Ten kwas do lutowania z filmiku (acid stearinicum) jest w postaci proszku czy kremu? -bo nie widzę dokładnie a w aptece powiedzieli mi że istnieje w dwóch postaciach/kombinacjach.

2. Używa się zwykłej cyny do lutowania elektroniki czy jakieś specjalnej?

3. Z czym najlepiej otworzyć obudowę sterownika? -może jest coś lepszego od brzeszczotu.

4. Z czym najlepiej obudowę na końcu zakleić?

5. Jakim żelem ewentualnie uzupełnić braki? -np lutowaną część.

ad1. wygląda że w proszku.
ad2. zwykła cyna
ad3. przeczytaj posty do których linki wkleiłem 4 posty temu
ad4. nie wiem czy jest sens uzupełniać, ten żel ma za zadanie chronić elektronikę przed wilgocią, a w przyszłości być może będziesz musiał jeszcze raz dostać się do pompy.