

Naprawa sterownika ABS
#61
OFFLINE
#62
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2013 - 14:27
ciekawe .... gdzie w omedze jest ten can ? :hmmm:
we wiązce

#63
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 03:07
we wiązce
ja tam tylko kawałek widział


DX jest taki sam w B jak i w B FL. Zgodnie z teorią jeśli był CAN w FL to wynika że i B był CAN (skoro są te same pompy a mają niby działać po CAN). Ponieważ w B nie było CANa to mamy fałsz. A z prawdy fałsz wynikać nie może (ponieważ wtedy nie zachodzi "implikacja").
I tak to udowodniłem na podstawie indukcji matematycznej, zrozumiał ktoś ? :laugh:
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#64
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 10:07

Nie wiem, BFL nigdy nie mailem(Jeszcze:P) ale wiele zrodel donosi ze miala CAN.
#65
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 13:26
tylko wersje z ESPNie wiem, BFL nigdy nie mailem(Jeszcze:P) ale wiele zrodel donosi ze miala CAN.
#66
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 13:55
ja tam tylko kawałek widział
i to nawet nie CAN a jakiś pseudo CAN
DX jest taki sam w B jak i w B FL. Zgodnie z teorią jeśli był CAN w FL to wynika że i B był CAN (skoro są te same pompy a mają niby działać po CAN). Ponieważ w B nie było CANa to mamy fałsz. A z prawdy fałsz wynikać nie może (ponieważ wtedy nie zachodzi "implikacja").
I tak to udowodniłem na podstawie indukcji matematycznej, zrozumiał ktoś ? :laugh:
ciekawy wywód, szkoda że obarczony błędem. Żeby taka indukcja była cokolwiek warta trzeba ją oprzeć na prawdziwych danych, a Ty te dane sam sobie stworzyłeś. Nikt nie napisał, że sterownik w bfl jest inny niż w b. Napisałem tylko, że sterownik w 2,6 i 3,2 jest inny niż dx.
w omedze z silnikiem 2,6 i 3,2 są dwie magistrale CAN. Jedna łączy abs, silnik i skrzynię biegów oraz w wersji z esp dodatkowo czujnik przeciążeniowy.
druga magistrala łączy radio i CID
Pompa w 2,6 i 3,2 jest inna niż w 2,5 i 3,0 - tak jak napisałem różnica polega m.in. (a może tylko?) na tym że jest komunikacja cyfrowa z silnikiem.
Kiedyś niektórzy uparcie walczyli twierdząc, że w omedze nie ma esp, potem że było tylko w 2,5 dti, teraz już chyba nikt nie neguje że w silnikach 6-cylindrowych z końca produkcji było esp
teraz niektórzy walczą z CAN - CAN w omedze był stosowany i nic na to się nie da poradzić :-P
#67
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 14:59
(a może tylko?)
przede wszystkim tym, że nie padały tak jak DX


Brawo doncortino


#68
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 15:07
doucz się dobrze bo jesteś w błędzie. By zrozumieć zasady indukcji wystarczy skończyć szkołę średnią więc napewno dasz radęciekawy wywód, szkoda że obarczony błędem. Żeby taka indukcja była cokolwiek warta trzeba ją oprzeć na prawdziwych danych, a Ty te dane sam sobie stworzyłeś. Nikt nie napisał, że sterownik w bfl jest inny niż w b. Napisałem tylko, że sterownik w 2,6 i 3,2 jest inny niż dx.

dlatego w FL z lat 99-01 nie mogło być CANNikt nie napisał, że sterownik w bfl jest inny niż w b.
inny, ponieważ od RM02 wprowadzono nowe silniki (upsize) i dodano ESPNapisałem tylko, że sterownik w 2,6 i 3,2 jest inny niż dx.
nie wiem czy ktoś to negował. Dla DTI były skrzynie aftomatyczne 5biegowe. A ESP było w V6 i R6, jak słusznie napisałeśKiedyś niektórzy uparcie walczyli twierdząc, że w omedze nie ma esp, potem że było tylko w 2,5 dti, teraz już chyba nikt nie neguje że w silnikach 6-cylindrowych z końca produkcji było esp
tak między radiem a CID jest coś w rodzaju CANw omedze z silnikiem 2,6 i 3,2 są dwie magistrale CAN. Jedna łączy abs, silnik i skrzynię biegów oraz w wersji z esp dodatkowo czujnik przeciążeniowy.
druga magistrala łączy radio i CID
pseudo CAN. Nie jest to prawdziwy CAN a jedynie jego namiastka. CAN z prawdziwego zdarzenia był np. w Vectrze Cteraz niektórzy walczą z CAN - CAN w omedze był stosowany i nic na to się nie da poradzić :-P
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#69
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 15:10
inny, ponieważ od RM02 wprowadzono nowe silniki (upsize) i dodano ESP
to jest nieprawda. Nowe silniki wpowadzono od RM01, a ESP od RM02
i Bfl od RM01 miały inne pompy, a od RM02 z układem ESP jeszcze inne
#70
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2013 - 17:20
doucz się dobrze bo jesteś w błędzie. By zrozumieć zasady indukcji wystarczy skończyć szkołę średnią więc napewno dasz radę
dlatego w FL z lat 99-01 nie mogło być CAN
inny, ponieważ od RM02 wprowadzono nowe silniki (upsize) i dodano ESP
nie wiem czy ktoś to negował. Dla DTI były skrzynie aftomatyczne 5biegowe. A ESP było w V6 i R6, jak słusznie napisałeś
tak między radiem a CID jest coś w rodzaju CAN
pseudo CAN. Nie jest to prawdziwy CAN a jedynie jego namiastka. CAN z prawdziwego zdarzenia był np. w Vectrze C
chyba jestem za tępy bo nie widzę żadnych błędów w moich wypowiedziach (czego nie można powiedzieć o Twoich, więc proszę nie próbuj wytykać mi braków w edukacji)
can czy namiastka can - co za różnica? ważne, że sterownik inny. Aha - w silniku Y22SE też jest can
#71
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2013 - 23:54
#72
OFFLINE
#73
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 06:07
Byłem zdecydowany na Eltronic w Rumii ale znalazłem nie jedną niepochlebną opinie o nich właśnie w sprawie napraw sterowników i teraz nie wiem gdzie ją dać naprawić.
Może ktoś orientuje się gdzie naprawiają te sterowniki a że firma jest solidna tzn nie ma skarg na ich naprawy?? ?? ??
Bardzo proszę o odpowiedź...
#74
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 10:16
Wymontowałem sterownik ABS (DX) i teraz nie wiem gdzie go dać naprawić...
Byłem zdecydowany na Eltronic w Rumii ale znalazłem nie jedną niepochlebną opinie o nich właśnie w sprawie napraw sterowników i teraz nie wiem gdzie ją dać naprawić.
Może ktoś orientuje się gdzie naprawiają te sterowniki a że firma jest solidna tzn nie ma skarg na ich naprawy?? ?? ??
Bardzo proszę o odpowiedź...
Tomaszów mazowiecki bodajże
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#75
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2013 - 01:38
A sprzęt jeśli starczy to stacja(grot+powietrze), sita bga, pasty, topniki, nie mam żadnej podczerwieni ani maszyn SMD gdyby nie wiem co tam było potrzebne.
#76
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2013 - 02:00
poczytaj oba postyA ma ktoś fotkę co tam jest do polutowania? Może bym pomógł bo mam trochę sprzętu i swego czasu robiłem na naprawach w fabryce elektroniki, nie były to bynajmniej komórki ani telewizory tylko sprzęt dość drogi i skomplikowany.
A sprzęt jeśli starczy to stacja(grot+powietrze), sita bga, pasty, topniki, nie mam żadnej podczerwieni ani maszyn SMD gdyby nie wiem co tam było potrzebne.
http://forum.omegakl...4&postcount=200
http://forum.omegakl...3&postcount=214
#77
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2013 - 08:09
jest tam film, można zobaczyć jak się to robi.
#78
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2013 - 19:43
1- Ten kwas do lutowania z filmiku (acid stearinicum) jest w postaci proszku czy kremu? -bo nie widzę dokładnie a w aptece powiedzieli mi że istnieje w dwóch postaciach/kombinacjach.
2. Używa się zwykłej cyny do lutowania elektroniki czy jakieś specjalnej?
3. Z czym najlepiej otworzyć obudowę sterownika? -może jest coś lepszego od brzeszczotu.
4. Z czym najlepiej obudowę na końcu zakleić?
5. Jakim żelem ewentualnie uzupełnić braki? -np lutowaną część.
#79
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2013 - 20:35
#80
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2013 - 22:54
ad1. wygląda że w proszku.1- Ten kwas do lutowania z filmiku (acid stearinicum) jest w postaci proszku czy kremu? -bo nie widzę dokładnie a w aptece powiedzieli mi że istnieje w dwóch postaciach/kombinacjach.
2. Używa się zwykłej cyny do lutowania elektroniki czy jakieś specjalnej?
3. Z czym najlepiej otworzyć obudowę sterownika? -może jest coś lepszego od brzeszczotu.
4. Z czym najlepiej obudowę na końcu zakleić?
5. Jakim żelem ewentualnie uzupełnić braki? -np lutowaną część.
ad2. zwykła cyna
ad3. przeczytaj posty do których linki wkleiłem 4 posty temu
ad4. nie wiem czy jest sens uzupełniać, ten żel ma za zadanie chronić elektronikę przed wilgocią, a w przyszłości być może będziesz musiał jeszcze raz dostać się do pompy.