Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Naprawa sterownika ABS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
132 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 016 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 grudnia 2013 - 22:21

Pamiętaj o fotkach.

#102 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 grudnia 2013 - 22:23

otworzyłem przed chwilą pokrywę sterownika, usunąłem żel i...

...strach ruszać dalej bo to takie miniaturowe w miejscu gdzie trzeba lutować

a nie chcieli mnie wierzyć :? zdaj relację z zabiegu, ja jutro biorę się za swoją :D

#103 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 grudnia 2013 - 23:14

:masakra: :ksiadz: :censored:

#104 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2013 - 06:09

yyyy... ale że dałeś radę?? czy jednak odstąpiłeś ??

#105 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 grudnia 2013 - 11:10

Spierniczyłem robotę...
Srebrny + widoczny na zdjęciach i filmiku w wątku solidnie zalutowałem ale nie wiem w której chwili i jak ale uszkodziłem obok 1 połączenie, które stanowiło ten cienki złoty włos.

#106 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2013 - 11:16

Spierniczyłem robotę...

:censored: :nu_nu:

#107 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2013 - 14:36

Spierniczyłem robotę...

:masakra: szkoda...

#108 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 189 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2013 - 14:45

:masakra: szkoda...


teraz czekamy na ciebie Z50;)

#109 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2013 - 16:17

Ciekaw jestem ile jeszcze sterowników się spali ....
Nie taniej wyjdzie oddać do profesjonalistów ??

ale ja się nie znam .... tak tylko nabijam sobie posty :p

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#110 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2013 - 16:23

Nie taniej wyjdzie oddać do profesjonalistów

W takich sprawach to podobno o satysfakcję chodzi, a nie o pieniądze :tak:

:hmmm:



Koniec OT

#111 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2013 - 16:24

Pokaż fotki, może za flaszkę Ci naprawię :p Dołóż główkę zapałki obok albo coś małego żeby można było ocenić rozmiar ścieżek. Jak nie połamałeś nic to powinno być małe piwo.

#112 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2013 - 16:37

Oddałem swój do naprawy w tej firmie już ponad rok temu
http://oferia.pl/usl...udi-a4-a6-b6-b7
Dostałem FV oraz gwarancję na 24 m na wykonaną usługę . co więcej trzeba ??

Kombinując, nie maja pojęcia i narzędzi, można tylko powiększyć koszta naprawy

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#113 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 016 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 grudnia 2013 - 18:18

To jeszcze napisz ile zapłaciłeś?

#114 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2013 - 18:57

To jeszcze napisz ile zapłaciłeś?

Pewnie tyle co wszyscy 200-250zł

porobiłem fotki mojego pierwszego sterownika w którym grzebałem 3 lata temu. fotki z linijką jako skalą i zapałką :lol:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

do drugiej zajrzę ciut później, trzecia jest dalej na aucie :lol:

#115 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2013 - 20:01

Jak dobrze widzę to 0,5-1mm mają piny/pady. Jak ktoś chce może mi podesłać to się pobawię w święta, chętnie bym zobaczył jak to wygląda.
Jak nie będzie niespodzianek typu urwany pad/brak ścieżki i nie wiadomo gdzie wychodzi to takie wymiary bez problemu lutowałem nawet sporo mniejsze. Myślę, że się by udało a jak nie to i tak nie działało :)

#116 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2013 - 20:15

To jeszcze napisz ile zapłaciłeś?


180 PLN - jako stały klient

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#117 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 grudnia 2013 - 18:43

Nie chciałem oszczędzać ani mieć satysfakcje z naprawy.
Sterownik miałem zapakowany i chciałem wysłać do Rumii ale przeczytałem kilka niepochlebnych opinii o nich w necie i gdzieś na naszym forum a że nikt na naszym forum nie doradził konkretnego fachowca/serwis gdzie warto dać go do naprawy pomyślałem, że jeżeli mi go ma ktoś spartaczyć mogę spróbować go naprawić samemu.
Cóż uczymy się również na błędach a nie popełnia ich tylko ten, który nic nie robi.

Dziś zamontowałem sterownik i ku pociechy (może marna ale jest) działa mi ponownie prędkościomierz, wraz z nim tempomat oraz co istotne znów normalnie działa wspomaganie kierownicy.

Oddałem swój do naprawy w tej firmie...

właśnie tam byłem przygotowany wysłać sterownik i... tak jak napisałem wyżej

#118 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 189 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2013 - 19:28

Sterownik miałem zapakowany i chciałem wysłać do Rumii ale przeczytałem kilka niepochlebnych opinii o nich w necie i gdzieś na naszym forum a że nikt na naszym forum nie doradził konkretnego fachowca/serwis gdzie warto dać go do naprawy pomyślałem, że jeżeli mi go ma ktoś spartaczyć mogę spróbować go naprawić samemu.


chyba poszedłeś po bandzie, bo sam pisałem kilkakrotnie na forum o naprawie sterownika w Rumi, a tym bardziej pan naprawiający wystawia gwarancję na piśmie na 2 lata, więc dlaczego ma zepsuć sterownik, ale twój wybór, tylko nie pisz głupot

#119 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 grudnia 2013 - 07:24

...sam pisałem kilkakrotnie na forum o naprawie sterownika w Rumi...

Kilka osób na naszym forum napisało pozytywnie dlatego chciałem tam wysłać ale kilka innych w necie napisali negatywnie jak i znajomy mechanicy którzy coś tam wysłali dla swoich klientów.

#120 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 grudnia 2013 - 13:00

Może się komuś przydać:

Jeżeli w Omie świecą się lampki kontrolne ABS i TC oraz prędkościomierz nie działa jest pewne, że pompa/jej sterownik jest uszkodzony lub coś jest nie tak z kostką/połączeniem z pompą (np do sterownika nie dociera + lub -).

Jeżeli prędkościomierz działa a świecą się kontrolki ABS i TC (a pompa/sterownik nie byli naprawiany) oznacza, że nie działa jakiś czujnik ABS lub zębatki koło ich są zanieczyszczone albo jest coś nie tak z połączeniem w wiązki elektrycznej pomiędzy jakimś czujnikiem i pompą/sterownikiem ABS.
Jeżeli dzieje się powyższa sytuacja a sterownik ABS był naprawiany może oznaczać że podczas jego naprawy zostało coś uszkodzonego w nim -np jakieś łącze w postaci cienkiego jak włos połączenia płytki sterownika z kontaktami przez które od zewnątrz kostka sterownika ł łączy sterownik z resztą elektryczno-elektronicznego układu samochodu.

PS: prędkościomierz otrzymuje sygnał poprzez sterownik ABS-u od jednego z czujników ABS-u przednich kół więc jeżeli nie działa jeden z nich (lub jego połączenie z sterownikiem) sterownik otrzymuje sygnał od drugiego.