Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Naprawa sterownika ABS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
132 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 grudnia 2013 - 02:19

ja lutownicą u siebie przelutowałem plastyki te co odciąłem by dostać się do elektoniki i jest ok :)

seryjnie jest to zgrzewane a nie lutowane. Jak będziesz lutował te cienkie włoski to ostrożnie bo stacją możesz przegrzać te co są dobre :(

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#82 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 grudnia 2013 - 08:49

no i dla kogoś kto będzie to robił pierwszy raz.. radzę trochę wcześniej poćwiczyć :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#83 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 20:03

Dziś otrzymałem ten kwas do lutowania (jest w postaci proszku) i będę się przygotowywał do operacji na sterowniku :)

Mam stacje lutowniczą z regulacją temperatury więc nie wiem na jaką ją ustawić by była odpowiednia -tzn nie za mała i nie zbyt duża by czegoś nie uszkodzić więc może ktoś podpowie coś w tym temacie??

Cyna chyba powinna być bez topnika w jej wnętrzu -czyli czysta cyna prawda?

Czy po zalutowaniu a przed montażem sterownik można jakoś sprawdzić czy jest ok??
by nie zdemontować jeszcze raz gdyż dostęp do jego jest zajefajny...:masakra:

#84 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 20:23

Ustaw temperaturę lekko przekraczającą temperaturę topnienia cyny :)

Topnik w żelu polecam.

#85 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 016 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 21:25

I nie zapomnij udokumentować tego wszystkiego zdjęciami - inni tez mają podobne problemy, a poza tym bez zdjęcia się nie liczy :)

#86 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 21:52

Topnik w żelu polecam.

Topnik musi być? Jeżeli tak czy obojętnie jaki w żelu? -posiadam topnik Flux 223 -będzie dobry?

Ten kwas w proszku nie jest zamiast topnika? -a może on jest dodatkowo by wraz z topnikiem mógł zalutować srebro?

#87 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 22:22

Topnik niby nie musi być do lutowani ale bym użył bo sporo pomaga.
Jak pytasz to nie wiesz chyba jaka jest różnica w lutowaniu z/bez i kiedy i po co więc popróbuj na starej płycie głównej od komputera.

Jak Ci cyna "wyschnie" to się nie "klei", dasz topnik i czary mary :D


Co do kwasu to nie wiem do końca bo elektronikiem nie jestem, pewnego dnia zrezygnowałem z elektronicznych i poszedłem na mechaniczne studia ale pracowałem w takiej fabryce
http://d.naszemiasto...cf1852d89_o.jpg
przy naprawach dużo bardziej skomplikowanych rzeczy jak taki sterownik ABS i używało się różnych topników, czy to w strzykawce, czy flamastrze ale o tym kwasie nie słyszałem.

Teraz mogę poopowiadać o statkach :p

Tam były poważne urządzenia(nie żadne komórki czy laptopy) i profesjonalny sprzęt, może ten kwas to jakaś domowa metoda.

Co do pompy to wrzuć foto co tam jest do polutowania takiego, że nikt się za to nie bierze.

#88 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 22:26

Co do pompy to wrzuć foto co tam jest do polutowania takiego, że nikt się za to nie bierze.

zdjęcia już wstawiałem w tym temacie (konkretnie linki gdzie są zdjęcia) bardziej chodzi o problem połączenia/ po lutowania srebra i złota, sądzę że żel który tam się znajduje bardzo utrudnia połączenie obu elementów. w ten kwas ma za zadanie zneutralizować żel w miejscu lutowania.

#89 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 22:42

Spojrzałem na fotki i:
Ten żel izopropanolem potraktować?

[QUOTE=KOLIBERk;420294
Okazało się ze zgrzane 2 przewody aluminiowe nie maja styku z pozłacana nóżka.
[/QUOTE]

To może tutaj jest jakaś trudność, ale dać zwykły miedziany kabelek?

Tak w ogóle to z tego zdjęcia
http://www.fotosik.p...1b30b5fa4064e6c
widać, że rozchodzi się o przylutowanie JEDNEGO kabelka do pada i za to biorą 200 czy 300 zł?

#90 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 22:48

A żel nie można usunąć ile się da mechanicznie a jego resztę zmyć np benzyną ekstrakcyjną by można lepiej polutować?

To może tutaj jest jakaś trudność, ale dać zwykły miedziany kabelek?

Też pierwsze co pomyślałem zobaczywszy te połączenie było, żeby zamiast istniejącego sztywnego łącza dacz miedziany miękki (pleciony -nie sztywny) kawałek przewodu by nie pękał od drgania jak to jest prawie murowane w przypadku sztywnych przewodów.

#91 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 22:49

A żel nie można usunąć ile się da mechanicznie a jego resztę zmyć np benzyną ratyfikowaną by można lepiej polutować?


trenowałem to na dwóch sterownikach, w jednym przypadku za mocno machnąłem wacikiem i pozrywałem druciki obok. Ale zasilanie przylutowałem. W drugim przypadku, zachowałem więcej ostrożności, ale połączenia galwanicznego zasilania nie ma... zastawiam się czy robić podejście numer trzy... Choć mawiają że do trzech razy sztuka :smiech:

#92 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 22:53

A znaleźć inny pad na PCB i do niego kabelkiem cieniutkim?

#93 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 22:57

to trzeba by było mieć schemat sterownika, bo na czuja to za daleko się nie zajedzie ;)

po za tym odkręcenie płytki od reszty sterownika, moim zdanie jest nie możliwe bez uszkodzeń. choć może potrenuje w tym tyg. (L4) na jednym z padniętych sterowników :hmmm:

#94 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 22:59

Multimetrem znaleźć?

Tak jak playstation się przerabia http://obrazki.elekt..._1213979899.jpg
Chociaż jak raz komuś robiłem to tych kabelków wydawało mi się więcej.

#95 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 23:09

No, nie wiem, za dużo jest obwodów zamykanych rezystorami i do tego te smd, prawdę mówiąc to by było dość ciężkie, i chyba ponad moje siły :hmmm:

#96 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 23:55

trenowałem to na dwóch sterownikach, w jednym przypadku za mocno machnąłem wacikiem i pozrywałem druciki obok. Ale zasilanie przylutowałem. W drugim przypadku, zachowałem więcej ostrożności, ale połączenia galwanicznego zasilania nie ma... zastawiam się czy robić podejście numer trzy... Choć mawiają że do trzech razy sztuka :smiech:

lutowałeś już używając też tego kwasu w proszku?

#97 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 grudnia 2013 - 07:18

lutowałeś już używając też tego kwasu w proszku?

nie, dopiero teraz będę próbował, tylko czekam na przesyłkę.

#98 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 grudnia 2013 - 20:56

otworzyłem przed chwilą pokrywę sterownika, usunąłem żel i...

...strach ruszać dalej bo to takie miniaturowe w miejscu gdzie trzeba lutować :masakra:

przed przystąpieniem do operacji przydałoby się coś na uspokojenie :rolleyes: :D

#99 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2013 - 20:59

...strach ruszać dalej bo to takie miniaturowe w miejscu gdzie trzeba lutować

Bo to kosmiczna technologia jest - japońska :tak:

#100 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 grudnia 2013 - 21:09

niesprawiedliwie -oni mają mniejsze ręce więc im lżej...
:D