

Naprawa sterownika ABS
#41
OFFLINE
Napisany 06 listopad 2013 - 13:47
#42
OFFLINE
Napisany 06 listopad 2013 - 19:01
a czym sie objawia uszkodzenie pompy? Bo moja z reguly dziala, ale po przejechaniu paru km i wjechaniu w dziure przestaje dzialac. Jeden z pseudo mechanikow stwierdzil ze to wiazka, bo podobno jak sie porusza, to kontrolki gasna i wszystko dziala.
Nie dziala mi ABS, predkosciomierz oraz TC, nie moge sie rowniez podlaczyc pod komputer.
Natomiast gdy kontrolki zgasna, bez problemu sie moge podlaczyc i wszystko dziala.
Czy ktos mial podobne objawy? Moze faktycznie gdzies jest problem w wiazce i traci zasilanie?
Miałem identyczne objawy, kupiłem używaną pompę wraz ze sterownikiem za 70zł, po wymianie wszystko hula jak ta lala

#43
OFFLINE
Napisany 06 listopad 2013 - 19:59
#44
OFFLINE
Napisany 06 listopad 2013 - 20:03
no to zaplaciles grosze jesli to byl dx, teraz jak patrze to kolo 150 zl cenia.
gdzie masz DX za 150zł ? :zdziwko1:
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#45
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2013 - 11:05
Jest jeszcze jedna za 100 PLN
#46
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2013 - 11:52
#47
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2013 - 12:06
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#48
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2013 - 12:45
Generalnie ceny innych modeli pomp to ok 50 - 60 pln i nie każdy ma świadomość, że za DX można skasować ok. 300. Niewiedza szkodzi a innym pomaga.:jump:
#49
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2013 - 13:02
to się kolego zdziwisz bo DX był już w 97rTrzeba uważnie przeglądać aukcje, ponieważ nie zawsze jest dokładny opis. Ja znalazłem tą za 100 PLN u gościa, który twierdził że omega jest z roku 97 jednak dokładnie sprawdził opis na pompie i stwierdził, że to jest DX.

otóż toGeneralnie ceny innych modeli pomp to ok 50 - 60 pln i nie każdy ma świadomość, że za DX można skasować ok. 300. Niewiedza szkodzi a innym pomaga.:jump:

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#50
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2013 - 13:07
#51
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2013 - 15:00
A tak z innej beczki - to poprzednie pompy nie mialy tego problemu, ze sa tansze?
#52
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2013 - 15:23
miały problemy, nie aż tak często ale też miały ich sporo. DX był bardziej zaawansowany (TC+) i bardziej podatny na awarie.A tak z innej beczki - to poprzednie pompy nie mialy tego problemu, ze sa tansze?
DX był robiony od RM97 do RM2001 tylko w silnikach v6. Przez to jest ich mniej niż innych sterowników.
byś się zdziwił bo jeszcze 2 lata temu 400zł spokojnie się brało za DX300 pln to bym nigdy nie dal za dx'a wolalbym miesiac jezdzic bez absu i kupic za 150-200. Bez przesady, ale 300 pln za kawalek drutow to juz przegiecie niestety.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#53
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2013 - 15:55
A co to jest to TC+? Cos jakby elektroniczna szpera? Przyhamowuje dodatkowo kolo przy utracie przyczepnosci?
a BFL kazda pow 01 miala juz ESP? Czy po prostu inny sterownik?
wiem, do bmki pow 98 Bosch podajze 5,7 kosztuje nadal tyle

#54
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2013 - 16:24
tam raczej jest pompa XDKiedys kupilem pompe od V6 z 96r, bo mialem w swojej uszkodzony sterownik, ale nie wymienilem i tak mi zostala i wisi na polce.
#55
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2013 - 16:31
a BFL kazda pow 01 miala juz ESP? Czy po prostu inny sterownik?
jest inny sterownik, a ESP było dopiero od RM02
#56
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2013 - 18:26
tam raczej jest pompa XD
co masz na mysli kolego?

#57
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2013 - 21:19
pompa XD jest tylko zwykłe TCKiedys kupilem pompe od V6 z 96r, bo mialem w swojej uszkodzony sterownik, ale nie wymienilem i tak mi zostala i wisi na polce
TC+ podobnie jak zwykłe TC odcina dopływ paliwa.A co to jest to TC+? Cos jakby elektroniczna szpera? Przyhamowuje dodatkowo kolo przy utracie przyczepnosci?
Do tego jeszcze robi właśnie jak elektroniczna szpera. Hamuje ABS-em jedno koło (to które buksuje), dzięki czemu moment idzie na drugie koło (które ma większą przyczepność) i samochód rusza do przodu (lub tyłu).
od RM2002 jak dobrze pamiętam. Jest inny sterownik pompy (już z ESP)a BFL kazda pow 01 miala juz ESP? Czy po prostu inny sterownik?
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#58
OFFLINE
Napisany 07 listopad 2013 - 22:15

#59
OFFLINE
Napisany 08 listopad 2013 - 00:36
#60
OFFLINE
Napisany 08 listopad 2013 - 07:58
silniki 3,2 i 2,6 bez esp też miały inną pompę abs niż dx - sterownik komunikuje się z silnikiem i skrzynią po magistrali can.
ciekawe .... gdzie w omedze jest ten can ? :hmmm:
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365