

Naprawa sterownika ABS
#21
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 18:02
#22
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2013 - 09:31
#23
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2013 - 10:19
Widziałem na jednej aukcji pompę do MV6. Cena 100 PLN
No i co w związku z tym?? Sprzedający da ci gwarancję na 2 lata?? Wyjmowanie całej pompy jest dość kłopotliwe:)
#24
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2013 - 20:07

Każda z tych opcji ma swoje wady.
#25
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2013 - 20:42
Gwarancja jest ( 2 lata ) na bezpłatną kolejną naprawę. Ale w tej sytuacji musisz pompę wymontować samodzielnie na własny koszt, wysłać i ponownie zamontować. A naprawa pompy nie kosztuje 100 PLN ale ok 190-250.
:)
Każda z tych opcji ma swoje wady.
cały pic polega na tym, że pompy nie wymontowujesz tylko sam sterownik, a bez niego możesz używać nadal samochód. Z wymianą pompy to jest trochę roboty i nie masz gwarancji, że druga używana pompa będzie sprawna, jak tu na forum koledzy wymieniali i dalej nie działało
#26
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2013 - 22:21

#27
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 01:36
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#28
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 07:49
Nie dziala mi ABS, predkosciomierz oraz TC, nie moge sie rowniez podlaczyc pod komputer.
Natomiast gdy kontrolki zgasna, bez problemu sie moge podlaczyc i wszystko dziala.
Czy ktos mial podobne objawy? Moze faktycznie gdzies jest problem w wiazce i traci zasilanie?
#29
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 08:38
Nie dziala mi ABS, predkosciomierz oraz TC, nie moge sie rowniez podlaczyc pod komputer.
Natomiast gdy kontrolki zgasna, bez problemu sie moge podlaczyc i wszystko dziala.
Czy ktos mial podobne objawy? Moze faktycznie gdzies jest problem w wiazce i traci zasilanie?
sterownik, też tak miałem:D
#30
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 09:03
Nie dziala mi ABS, predkosciomierz oraz TC, nie moge sie rowniez podlaczyc pod komputer.
Natomiast gdy kontrolki zgasna, bez problemu sie moge podlaczyc i wszystko dziala.
Czy ktos mial podobne objawy? Moze faktycznie gdzies jest problem w wiazce i traci zasilanie?
U mnie była strzelona masa.Podciągnąłem nowy kabel na wszystkie masy i temat się zamknął.
Jak?? => Tak!!
#31
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 10:16
Zbyt duży prąd zasilania powoduje uszkodzenie bardzo cienkich linii zasilających sam sterownik. Zbyt duży prąd jest związany bezpośrednio z silnikiem pompy lub przycinającymi się cewkami na hydro zaworach. Skuteczna naprawa sterownika jest możliwa pod warunkiem ,że naprawiający solidnie to zrobi. Najpewniejszym rozwiązaniem jest wymiana sterownika razem z pompą. Wadą tych sterowników są właśnie zbyt cienkie druciki (linie) zasilające sterownik i tym samym silnik oraz cewki.
Jeżeli pali się ABS i TC to znaczy ,że sterownik nie ma po prostu zasilania, czyli automatycznie nie można się z nim połączyć komputerem diagnostycznym.
Są przypadki w których problemem jest złącze X1 przy lewej nodze kierowcy.
#32
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 10:20
Jeżeli pali się ABS i TC to znaczy ,że sterownik nie ma po prostu zasilania, czyli automatycznie nie można się z nim połączyć komputerem diagnostycznym.
Są przypadki w których problemem jest złącze X1 przy lewej nodze kierowcy.
a możesz jaśniej który to jest kabelek zasilający i to złącze?
#33
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 10:40
#34
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 10:44
nie prawda, u mnie palił się ABS i TC a mogłem łączyć się ze sterownikiem. Fakt że działał licznik jeszczeJeżeli pali się ABS i TC to znaczy ,że sterownik nie ma po prostu zasilania, czyli automatycznie nie można się z nim połączyć komputerem diagnostycznym.
dasz radę, w końcu i naprawiają to też ludzieW BMW naprawialem kiedys sterownik sam, bo rowniez mial upalone cienkie druciki idace z wtyczki do plytki - tu jest to podobnie rozwiazane? Da sie to samemu polutowac majac w miare dobre pojecie o elektryce?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#35
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 10:51
Czasami po wjechaniu w dziure, potrafi wszystko wrocic do normy i dziala.
Niestety jak patrze na dostep do tej wiazki i calego tego sterownika to o moj Ty panie Boze, zrobienie czegokolwiek w V6 to nie lada wyzwanie.
Wczoraj rozrusznik wymienialem, to przeciez trzeba podnosic caly silnik zeby lape odkrecic.....
#36
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 11:16
a ma ktos jakas rozpiske wtyczki od ABS, jak to powinny wygladac, bo jestem dosc sporo przewodow i zasilajace sa dosc grube, a zanim wygrzebie sterownik, chcialbym przeswietlic czy na pewno dochodzi do niego napiecie.
Czasami po wjechaniu w dziure, potrafi wszystko wrocic do normy i dziala.
Niestety jak patrze na dostep do tej wiazki i calego tego sterownika to o moj Ty panie Boze, zrobienie czegokolwiek w V6 to nie lada wyzwanie.
Wczoraj rozrusznik wymienialem, to przeciez trzeba podnosic caly silnik zeby lape odkrecic.....
nie wiem dlaczego się łudzisz, że naprawa będzie łatwa i przyjemna, w większości przypadków jest nieprzyjemna:D
co do sterownika, to wyjmij akumulator, odłącz rurę od wody od bloku, wyjmij wiązkę od ECU i kręć

#37
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 11:36
#38
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 11:42
nie ludze sie, po prostu zanim zaczne rozgrzebywac wszystko w kolo, wole sprawdzic, bo moze przyczyna nie lezy po stronie sterownika....
i tu właśnie się łudzisz:p
ale niech będzie po twojemu, sprawdź instalację
#39
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 13:16
#40
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 13:37
a możesz jaśniej który to jest kabelek zasilający i to złącze?
Jak rozetniesz obudowę sterownika w środku jest elektronika przykryta żelem. Z brzegu płytki obwodów po środku znajdują się dwa małe druciki wykonane ze srebra , które zasilają całość. To właśnie one ulegają albo przepaleniu, albo oderwaniu od płytki drukowanej i w konsekwencji pozbawienia sterownika zasilania i braku komunikacji z komputerem. Ich odpowiednie zlutowanie jest możliwe tylko po zastosowaniu specjalnej pasty (nie pamiętaj jej oznaczenia, dawno to robiłem) ale jest bardzo droga. Można próbować tradycyjnie samą cyną bez tej pasty,ale jest to bardzo trudne.
Złącze X1 znajduje się w osłonie progu przy lewej nodze kierowcy.
Tutaj jest pokazane jak to się naprawia i jest pokazana ta pasta.
PS: 1 gram pasty kosztuje 2zł