Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 3,0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
150 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2010 - 14:59

zdjęcia są bardzo pomocne ae jak to się jeszcze ma do kolektorów?


no ma byc tak, aby spaliny nie napotykaly progów, czy innych ksztaltow powodujacych zaburzenia w przeplywie...

pod ktoryms z wyzej wymienionych linkow masz wzmianke o mozliwosci wykorzystania kolektorow od 3.2, gdzie nie ma systemu dogrzewania katalizatorow i wyjscia na egr...


 


#82 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 19 października 2010 - 19:01

Spox. A te kolektory podchodzą bez problemu? i czy może wiesz czy podejdą od frontery
? Albo z czego są srbione te z 3.0 bo może by się dało je zaspawać

Aha Exec tu siedzisz na rurach kanalizacyjnych przy dolocie, czy założyć lepiej rezonator i lepiej mieć założone, długie czy krótkie płuca dolotowe?

#83 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 19 października 2010 - 21:02

Sorry no tak już długo obserwuje ten temat i wreszcie sie wypowiem. Ingerencje wyżej wypowiedziane są już duże. Czy jest sens? Na te przeróbki i tą kasę co włożył np. Exec to "tylko" 225KM.... A ma przerobione od wydechu po silnik. Dużo więcej daje samo napisanie mapy pod 3.0. Napisanie programu to tylko lub aż +15KM do seryjnych 211 przy 3.0. Od tego należało by zacząć nosząc się z poważnym zamiarem przeróbki swojego auta. 225KM przy dobrej kompilacji to ja mógl bym zrobić z mojego silnika. 20KM wałki, 15KM mapa + pucha nie mówiąc już o zrobieniu filtra i wydechu.

#84 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2010 - 21:15

Ingerencje wyżej wypowiedziane są już duże



jak masz silnik na samochodzie to moze i duze ale jak masz silnik na wierzchu to nie az tak duzo roboty.

ja wlasnie skladam silnik 3.0 i wcale mi sie nie spieszy wiec powoli moge robic takie zabiegi bo w sumie nie beda mnie kosztowaly wiele.

#85 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 19 października 2010 - 21:23

No według mnie to mapa powinna być na samym końcu kiedy już się zrobi wszystko od strony mechanicznej bo np obróbka kanałów wydechowych poprawia elastykę silnika na czym mi bardzo zależy w przeciwieństwie do ilości koni. Dodatkowo jeździłem już paroma autami po mapowaniu i na hamowni kreska szła wyżej ale po drodze były góry i doliny.
Poza tym tak jak pisałem i tak muszę ściągnąć głowice z powodu rozrządu więc czemu by przy okazji remontu nie poprawić trochę fabryki.

Tu masz jeszcze wykres z hamowni który obrazuje efekt przed i po wycięciu fasolek.

http://img696.images...eniakanalo.jpg/

Jak widać linia się wygładza a silnik przestaje być taki mułowaty w dolnych granicach obrotów.

#86 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 października 2010 - 21:29

Sorry no tak już długo obserwuje ten temat i wreszcie sie wypowiem. Ingerencje wyżej wypowiedziane są już duże. Czy jest sens? Na te przeróbki i tą kasę co włożył np. Exec to "tylko" 225KM.... A ma przerobione od wydechu po silnik. Dużo więcej daje samo napisanie mapy pod 3.0. Napisanie programu to tylko lub aż +15KM do seryjnych 211 przy 3.0. Od tego należało by zacząć nosząc się z poważnym zamiarem przeróbki swojego auta. 225KM przy dobrej kompilacji to ja mógl bym zrobić z mojego silnika. 20KM wałki, 15KM mapa + pucha nie mówiąc już o zrobieniu filtra i wydechu.


moc to nie wszystko - momentu tymi przerobkami nie powiekszysz znacznia w 240 do 270 seryjnych albo kolo 300 dlubanych robi swoje




 


#87 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2010 - 23:30

Spox. A te kolektory podchodzą bez problemu?

trzeba odciac ze 3mm piersciena rur wydechu wchodzacego w kolektor (10min roboty flexem)

i czy może wiesz czy podejdą od frontery

nie mam pojecia :)

Albo z czego są srbione te z 3.0 bo może by się dało je zaspawać

nie mam pojecia :)

Aha Exec tu siedzisz na rurach kanalizacyjnych przy dolocie, czy założyć lepiej rezonator i lepiej mieć założone, długie czy krótkie płuca dolotowe?

rury kanalizacyjne idealnie sprawdzaja sie jako dolot, ja mam dlugi kolektor, puche i tymi rurami dolot podprowadzony pod zderzak

ponoc dlugi kolektor zostal wprowadzony w celu 'stabilizacji' strumienia, ale nie uwazam, zeby byl sens przesiadac sie z krotkiego na dlugi, tym bardziej, ze duuzo latwiej puche upchnac przy krotkim... Sama puszka wedlug mnie jak najbardziej TAK, powinien to byc chyba pierwszy krok w walce o dodatkowe kunie :)

Czy jest sens? Na te przeróbki i tą kasę co włożył np. Exec to "tylko" 225KM....

To jest dobre pytanie. Choc w sumie jak sie robi samemu, to wiecej kosztuje wypite przy robocie piwo i zjedzone pizze i kebaby, ale mimo wszystko naklad pracy jest spory...
Trzeba jasno powiedziec, ze to robota dla tych, co lubia dlubac po prostu, wtedy kazdy dodatkowy konik sprawia satysfakcje :)

"tylko 225" to tez kwestia sporna, bo niektorzy posiadacze 3.0 maja problem wyciagnac 200KM na hamowni, zaczyna to rzucac nieco inne swiatlo na sprawe...

Dużo więcej daje samo napisanie mapy pod 3.0.

Tak, ale po kazdej modyfikacji musisz robic nowe mapki, ponadto remap w benzynie n/a prowadzi do odczuwalnego wzrostu spalania w przeciwienstwie do wielu innych dłubanin :)

Ja juz dawno mialem ochote na indywidualne mapki, ale wtedy musialbym zaprzestac dlubania, bo rzeczywiscie nie wyrobilbym finansowo na strojenie po kazdej chocby zmianie dlugosci/pojemnosci dolotu...

Jesli weny wystarczy, to strojenia u mnie beda sie odbywaly dopiero na swiniaku i juz nie n/a :)

Napisanie programu to tylko lub aż +15KM do seryjnych 211 przy 3.0.

przy seryjnym pewnie tak, ale duzo wiecej jest w stanie wykrzesac remap z silnika w ktory zostalo wlozone tyle pracy co u mnie, tak jak pisales...

Od tego należało by zacząć nosząc się z poważnym zamiarem przeróbki swojego auta.

ohoho, tu sie kolega troche zagalopowal, bo to by bylo zaczynanie od **** strony :)
remap to zdecydowanie ostatni etap modyfikacji...

225KM przy dobrej kompilacji to ja mógl bym zrobić z mojego silnika. 20KM wałki, 15KM mapa + pucha nie mówiąc już o zrobieniu filtra i wydechu.

jak najbardziej zycze sukcesow :) jak to kolorowo wyglada w teorii :D


 


#88 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 20 października 2010 - 05:23

Opisz trochę więcej i dokładniej zabieg pasowania kolektorów bo nie załapałem:D

Jak ktoś ma link do jakiegoś opisu montażu puchy to bym był happy b nie wiem jak tam się rozwiązuje sprawę kabelków.


Ponawiam pytanie do kolektorów: z czego są zrobione 3.0(czy nadają się do spawania) i czy z frontery 3.2 są takie same jak w omedze 3.2

#89 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 20 października 2010 - 06:11

Eliks-zejdz na ziemie ze swoja teoria ze spokojnie zrobilbys ze swojego silnika 225km
Exec-zainwestuj w swinie nawet teraz,roznica kolosalna w mocy,momencie, a co najwazniejsze w przebiegu
astra v6
serducho gsi irmscher

#90 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2010 - 09:08

Opisz trochę więcej i dokładniej zabieg pasowania kolektorów bo nie załapałem

trzeba odciac ok polowe wystajacej rurki wchodzacej w kolektor
Dodany obrazek

Jak ktoś ma link do jakiegoś opisu montażu
puchy to bym był happy b nie wiem jak tam się rozwiązuje sprawę kabelków.

kabelki? masz na mysli przewody podcisnien?
jest w tym dziale obszerny temat pod tytulem Mantzel, tam znajdziesz info

Exec-zainwestuj w swinie nawet teraz,roznica kolosalna w mocy,momencie, a co najwazniejsze w przebiegu

no szykuje sie troche wydatkow - zdrowiutki m62 juz jest, teraz afr, egt, ic, detIII i inne powiazane pierdoly...


 


#91 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 20 października 2010 - 10:52

M62 to sie nadaje ale na male doladowanie
jak juz pakowac to m90
ps mam taki w super stanie
astra v6
serducho gsi irmscher

#92 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 października 2010 - 10:58

zmiesci sie m90?

a m65?

#93 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 października 2010 - 12:53

M62 to sie nadaje ale na male doladowanie


o ile sie nie myle ty masz zalozony u siebie m62 wiec jak mozesz to napisz jakie jest doladowanie.

#94 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2010 - 15:21

M62 to sie nadaje ale na male doladowanie

robilem obliczenia i powinien dac rade, gdyby jednak nie, to sie zglosze po M90 :)

a m65?

m65 to w sumie m45


 


#95 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 20 października 2010 - 15:50

silniki nasze v6 maja wbrew pozorom bardzo duze zapotrzebowanie na powietrze
mysle ze max 0.4 bara da m62,mowie tutaj o normalnej pracy bez koniecznosci krecenia go wysoko
astra v6
serducho gsi irmscher

#96 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 20 października 2010 - 17:54

Eliks-zejdz na ziemie ze swoja teoria ze spokojnie zrobilbys ze swojego silnika 225km

jeśli okazało by się że trzyma serię (a raczej tak jest patrząc na osiągi), to 225KM jest do zrobienia bez większego dłubania w silniku. Ale... po pierwsze tak jak mówił Eryk (a mój błąd) remap na końcu a po drugie, tak jak mówił Beast Nm a KM to oddzielna sprawa.
Wiem że to wygląda lepiej w teorii niż w praktyce, ale są przypadki ludziom którym się udaje. Tutaj Exec wspomniał o 3.0 nie mających 200KM, ale są i 2.0 które bez dlubania mają 140KM. Silnik silnikowi nie równy i jak kto dba tak ma. Gdzieś tutaj był wynik z hamowni u gościa w Vectrze 2.6 gdzie po wymianie wałków miał 201KM. To już jest jakaś podstawa do dalszych przeróbek, ale wszystko trzeba robić z głową.

#97 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 20 października 2010 - 18:34

Jak skończę robić swoje maleństwo to je zhamuje i zobaczymy ile z mojego wyciągnie.
Problem polega tylko na tym że przed awarią nie odwiedziłem rolek więc nie wiadomo ile kuców uciekło w trakcie eksploatacji.

Wiem że to nie miejsce ale jak ktoś ma rozprawkę o obróbce głowicy w wolnossącym dieslu to proszę o przesłanie bo mam w uno, pod głowicą, zamontowaną uszczelkę przelotową.

#98 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2010 - 20:32

silniki nasze v6 maja wbrew pozorom bardzo duze zapotrzebowanie na powietrze
mysle ze max 0.4 bara da m62,mowie tutaj o normalnej pracy bez koniecznosci krecenia go wysoko


Poczatkowo celuje raczej w 0,3 bara, a pewnie od razu zrobie przelozenie 1:2 (czyli przy odcieciu na 7k obr kompresor bedzie sie krecil 14k obr), wedlug moich obliczen bedzie spoko, m62 ma dopuszczalne chwilowe obroty 16tys, wiec jest szansa, ze bedzie bezpiecznie...


 


#99 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 października 2010 - 20:37

wiec jest szansa, ze bedzie bezpiecznie ...



ciekawe tylko ile silnik wytrzyma.

#100 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 20 października 2010 - 21:11

zamiast tego wszystkiego, ja poszukał bym poczciwe 5.7 V8 i zrobił swapa.