Spox. A te kolektory podchodzą bez problemu?
trzeba odciac ze 3mm piersciena rur wydechu wchodzacego w kolektor (10min roboty flexem)
i czy może wiesz czy podejdą od frontery
nie mam pojecia

Albo z czego są srbione te z 3.0 bo może by się dało je zaspawać
nie mam pojecia

Aha Exec tu siedzisz na rurach kanalizacyjnych przy dolocie, czy założyć lepiej rezonator i lepiej mieć założone, długie czy krótkie płuca dolotowe?
rury kanalizacyjne idealnie sprawdzaja sie jako dolot, ja mam dlugi kolektor, puche i tymi rurami dolot podprowadzony pod zderzak
ponoc dlugi kolektor zostal wprowadzony w celu 'stabilizacji' strumienia, ale nie uwazam, zeby byl sens przesiadac sie z krotkiego na dlugi, tym bardziej, ze duuzo latwiej puche upchnac przy krotkim... Sama puszka wedlug mnie jak najbardziej TAK, powinien to byc chyba pierwszy krok w walce o dodatkowe kunie

Czy jest sens? Na te przeróbki i tą kasę co włożył np. Exec to "tylko" 225KM....
To jest dobre pytanie. Choc w sumie jak sie robi samemu, to wiecej kosztuje wypite przy robocie piwo i zjedzone pizze i kebaby, ale mimo wszystko naklad pracy jest spory...
Trzeba jasno powiedziec, ze to robota dla tych, co lubia dlubac po prostu, wtedy kazdy dodatkowy konik sprawia satysfakcje

"tylko 225" to tez kwestia sporna, bo niektorzy posiadacze 3.0 maja problem wyciagnac 200KM na hamowni, zaczyna to rzucac nieco inne swiatlo na sprawe...
Dużo więcej daje samo napisanie mapy pod 3.0.
Tak, ale po kazdej modyfikacji musisz robic nowe mapki, ponadto remap w benzynie n/a prowadzi do odczuwalnego wzrostu spalania w przeciwienstwie do wielu innych dłubanin

Ja juz dawno mialem ochote na indywidualne mapki, ale wtedy musialbym zaprzestac dlubania, bo rzeczywiscie nie wyrobilbym finansowo na strojenie po kazdej chocby zmianie dlugosci/pojemnosci dolotu...
Jesli weny wystarczy, to strojenia u mnie beda sie odbywaly dopiero na swiniaku i juz nie n/a

Napisanie programu to tylko lub aż +15KM do seryjnych 211 przy 3.0.
przy seryjnym pewnie tak, ale duzo wiecej jest w stanie wykrzesac remap z silnika w ktory zostalo wlozone tyle pracy co u mnie, tak jak pisales...
Od tego należało by zacząć nosząc się z poważnym zamiarem przeróbki swojego auta.
ohoho, tu sie kolega troche zagalopowal, bo to by bylo zaczynanie od **** strony

remap to zdecydowanie ostatni etap modyfikacji...
225KM przy dobrej kompilacji to ja mógl bym zrobić z mojego silnika. 20KM wałki, 15KM mapa + pucha nie mówiąc już o zrobieniu filtra i wydechu.
jak najbardziej zycze sukcesow

jak to kolorowo wyglada w teorii