Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 3,0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
150 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 21 października 2010 - 21:50



a ten znasz??

No właśnie chciałem też podać ten przykład :)

#122 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 21 października 2010 - 21:54

Kompresor nie potrzebuje doprowadzania oleju, nie rozgrzewa się do czerwoności, w sumie to powietrza z niego nie trzeba chłodzić, łatwiejszy w montażu, napędzany z paska, o wiele mniej awaryjny, mniej trzeba bawić się zaworami ciśnieniowymi i instalacją, ładuje od samego dołu obrotów i praktycznie do samej góry. Ogólnie jest lepszy


teoria zaslyszana poprzez 10 osob? czy sam robiles to co powyzej napisales
naprawde nie probuje byc zlosliwy ale wkurzaja mnie totalne bzdety teoretyczne nie majace nic wspolnego z praktyka
astra v6
serducho gsi irmscher

#123 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 października 2010 - 21:57

teoria zaslyszana poprzez 10 osob? czy sam robiles to co powyzej napisales
naprawde nie probuje byc zlosliwy ale wkurzaja mnie totalne bzdety teoretyczne nie majace nic wspolnego z praktyka


to sypnij jakimis konkretami,
ciekawe ile ty masz praktyki??

#124 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2010 - 23:17

Kompresor? że lepszy?

odpada spory koszt rzezbienia kolektorow wydechowych, no i w omedze v6 tak na prawde nawet nie ma gdzie upchnac turbo...

z czego bierze napęd co? jak by nie patrzeć z silnika - czyli mamy straty mocy podobne do kompresora klimy.

chyba do kompresora klimy z autobusu... chlopie, czy Ty w ogole masz pojecie o czym piszesz?

Dwa: ładowanie od samego dołu wcale nie jest lepsze dla kondycji silnika - mocniej obrywają korby, panewki. I gdzie ta wyższość?

np. uparci moga wykorzystac sprzeglo elektromagnetyczne, czyli odpalac kompresor przy zadanych obrotach...

Jeszcze mit że kompresor nie nagrzewa powietrza... jezu. to go sobie zmacaj po jeździe.

tutaj chyba nie ma o czym dyskutowac, wszak zakladamy, ze udzial w dyskusji biora osoby choc troche znajace zasady fizyki...

ciekawe ile ty masz praktyki

m.in. tyle, ze ma za soba juz montaz kompresora do v6 :)

Nie znam w polsce udanego projektu R6 turbo, ani kompresora - Więc chyba coś tu nie jest takie proste.

a co wy sie tak tego R6 uczepiliscie, skoro topic dotyczy V6


 


#125 OFFLINE   Div

Div
  • 30 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 22 października 2010 - 00:34

gdzieś w mojej wypowiedzi znalazłeś wzmiankę o turbo w omedze V6 że się przyssałeś?

Czekaj Exec z tego co pamiętam ktoś z GM corner na SR liczył dla 2.0, wychodziło że na 50Km przyrostu wpierdzieli 20-25km na napęd kompresora, dalej taki autobus?

Sprzęgło elektromagnetyczne - masz racje, zapomniałem o nim. Jednak na cholere kompresor w momencie gdzie nie ciągnie od dołu (Pomijając fakt braku miejsca w V6)

że przetoczyło się przez 3strony v8 5.7 taki jak w koncepcie BFL, to i gdzieś wpadł temat zaturbionego R6 że łatwiej. Podanie przykładu szefera jest co najmniej głupie, przeciętnie co 6mc wymiana silnika? TO nie jest udane zaturbienie. Przynajmniej dla mnie.
Jeszcze była jedna oma do driftu uturbiona, jakoś bez problemów nie jeździła.
Lecz dla mnie rozsądne uturbienie R6 w B nie jest głupim pomysłem ;)

Jak kogoś uraziłem, sorry. Podniosłem mu ciśnienie, to też sorry. Już tak mam.

PS: Zanim jeszcze ktoś się przyssa że to driftowozy i tak musi być: 1. Nie, wcale nie musi, przykładem są samochody innych marek i profesjonalnie przygotowane silniki które bez większego "ale" znoszą katowanie.

#126 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2010 - 01:07

Czekaj Exec z tego co pamiętam ktoś z GM corner na SR liczył dla 2.0, wychodziło że na 50Km przyrostu wpierdzieli 20-25km na napęd kompresora, dalej taki autobus?

hehe, nie skumales - mialem na mysli klime od autobusu, czyli ciagnaca wlasnie kilkadziesiat (a nie kilka) KM - podobnie co cywilny kompresorek

Sprzęgło
elektromagnetyczne - masz racje, zapomniałem o nim. Jednak na cholere kompresor w momencie gdzie nie ciągnie od dołu (Pomijając fakt braku miejsca w V6)

tak jak sam napisales, zeby w wyzylowanym setupie np korba nie wyskoczyla :)

Podanie przykładu szefera jest co najmniej głupie, przeciętnie co 6mc wymiana silnika? TO nie jest udane zaturbienie. Przynajmniej dla mnie.
Jeszcze była jedna oma do driftu uturbiona, jakoś bez problemów nie jeździła.
Lecz dla mnie rozsądne uturbienie R6 w B nie jest głupim pomysłem


ta druga oma to koali... nawet fotka pod reka z zawodow z bemowa
(koala i jego omka na focie po lewej, po prawej szefer, w srodku ofcoz ja :) )
Dodany obrazek

Znamy sie osobiscie i jedyne co moge powiedziec, ze wkladanie dziesiatek tysiecy zlotych (!), wozenie auta po specach z calego kraju i te r6 turbo wciaz do konca nieogarniete...
tak wiec moze nie tyle glupi pomysl, co nie bardzo warty inwestycji

Oczywiscie to sa projekty typowo na tor, a to co ja wspominalem o kompresorze, to takie soft turbo, nie bardzo majace odniesienie w profi...

Jak kogoś uraziłem, sorry. Podniosłem mu ciśnienie, to też sorry. Już tak mam.

Olrajt, luz, nie ma co wprowadzac nerwowej atmosfery ;)

PS: Zanim jeszcze ktoś się przyssa że to driftowozy i tak musi być: 1. Nie, wcale nie musi, przykładem są samochody innych marek i profesjonalnie przygotowane silniki które bez większego "ale" znoszą katowanie.


Dlatego w podobnym projekcie zamiast robic swap na R6, remontowac, zakuwac i uturbiac, nauczony doswiadczeniem kolegow, szukalbym innego rozwiazania...
chocby 4.0 lub 4.4 V8 z bmw i kompresorek :D


485KM bez zakuwania... Można? :)


 


#127 OFFLINE   Div

Div
  • 30 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 22 października 2010 - 10:03

Można i masz racje.

takie pytanie w temacie prawdą jest że krby v6 są słabsze niż te w maluchu? ;) (mówię o wytrzymałości stopu) Jeśli tak, czy ktoś próbował azotować korbe.

#128 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 22 października 2010 - 10:20

skoro już sie toczy taki topic to podepne z jedynm pytanie, bo ktoś to chyba probował zrobic :D

ma ktos wywaloną trąbke przy grilu i ciagnięte powietrze powiedzmy z rury zamontowanej np przy halogenie ? nie ma problemów z tym ze powietrze jest pchane ? nie dławi sie przy całkowitym otwatrciu przepustnicy itd ? bo mechanik mówil ze takie problemy by mogły wystąpic ewentualnie problemy z mieszanka podtlenku gazu :p

a druga sprawa, nie taniej kupić np e39 z silnikiem 4.4 :p ?

#129 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2010 - 10:26

:oops: nie tutaj miałem pisać. proszę o usunięcie...

#130 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 22 października 2010 - 13:20

Exec sam będziesz stroił świnkę ? Masz już jakąś sondę do pomiaru AFR

#131 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2010 - 17:11

bo mechanik mówil ze takie problemy by mogły wystąpic ewentualnie problemy z mieszanka podtlenku gazu :p

wiele osob ma zmieniony dolot, problemy moga byc przy gazie na srube...

Exec sam będziesz stroił świnkę ?

mysle, ze sam nie dam rady, choc chcialbym sie nauczyc...

Masz już jakąś sondę do pomiaru AFR

jeszcze, pisalem o tym kilka stron wczesniej...


 


#132 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 22 października 2010 - 19:08

hmm a konkretnie to jakie problemy ? ja juz mam puche i jak narazie nic złego sie nie dzieje, zastanawiam sie jakby ten wlot powietrza przy halogenie zrobic

#133 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 22 października 2010 - 19:36

hmm a konkretnie to jakie problemy ? ja juz mam puche i jak narazie nic złego sie nie dzieje, zastanawiam sie jakby ten wlot powietrza przy halogenie zrobic

Trochę nisko ja mam spiro wygięte i powietrze jest brane z przed chłodnicy.
Z tego co wyczytałem to lpg potrzebuje więcej powietrza niż Pb
Exec w sumie zawsze można powrócić do oryginalnych map;) ciężko jest chyba coś popsuć:confused: ważne aby pamiętać o AFR

#134 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 października 2010 - 21:41

jakby ktos byl chetny to jest swieza aukcja-


http://cgi.ebay.com/...sQ5fAccessories


i jeszcze jedna.


http://cgi.ebay.com/...sQ5fAccessories

#135 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2010 - 07:35

takie pytanie w temacie prawdą jest że krby v6 są słabsze niż te w maluchu? (mówię o wytrzymałości stopu) Jeśli tak, czy ktoś próbował azotować korbe.


o tym azotowaniu to się nie rozpędzaj bo to ma na celu podwyższyć odporność na ścieranie, a nie podwyższać Rm stali, lecz nie każdą stal można azotować...

co do wytrzymałości korb nie mogę się wypowiedzieć bo nawet nie wiem jak to sprawdzić, ale sprawdziłem twardość czopów korbowych i głównych i ogólnie na całym wale po dziesiątkach pomiarów stwierdziłem że w każdym miejscu ma twardość 32HRC (+-1) moim zdaniem to stosunkowo za mało na płaskie powierzchnie ślizgowe, a gdzie tam wykorbienie wału, pomijając już fakt że wał jest jakimś odlewem podobnym do żeliwa.
ten wał pracuje tylko przez film olejowy, puki nie ma tarcia panewki o czop...
każde obtarcie powoduje uszkodzenie czopu
w maluchu i w każdym starszym silniku na czopach było ponad 60HRC po to że jak brakło oleju i się pozacierały panewki to wystarczyło zeskrobać resztki panewek, dać nowe, poskładać i latać dalej, żeby wał szedł na złom to musiał kilka km jechać bez oleju...

teraz konstruktorzy mają zapłacone za to żeby konstruowane urządzenie spsuło się najlepiej tydzień po gwarancji i to tak że naprawa przewyższy koszt kupna nowego
z jednej strony to dobrze bo jest ciągła produkcja, a dla przykładu mercedes prawie zbankrutował z powodu nieodwiedzania serwisów i braku sprzedaży części zamiennych więc poszli po rozum do głowy i teraz mamy powiedzenie że ostatni mercedes to W124 ;)

#136 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 października 2010 - 08:10

dla przykładu mercedes prawie zbankrutował z powodu nieodwiedzania serwisów i braku sprzedaży części zamiennych więc poszli po rozum do głowy i teraz mamy powiedzenie że ostatni mercedes to W124

Tak troche offtopicznie, ale przeczytajcie to (15lat bez zmiany oleju) >> http://motoryzacja.i...zi,1546529?fs=m

#137 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 października 2010 - 08:31

Tak troche offtopicznie, ale przeczytajcie to (15lat bez zmiany oleju) >> http://motoryzacja.i....i,1546529?fs=m


Cholera w omedze to nie przejdzie, bo spali go i trzeba dolewać
Opel nie może takiego gestu zrobić i odrestaurować nam omeg:D

#138 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 23 października 2010 - 09:51

a tak głupio spytam, nie mozna kupic zamiennika wału z dobrego materiału do kluski w normalnych pieniądzach nie przekraczajacych wartosci całego auta :p ?

co do w124, znajomy mial takie z przebiegiem chyba ponad 1.1mln km (fakt faktem wiekszosc zrobiona w trasie polska-francja), to jeszcze jezdzilo ;-)

#139 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 23 października 2010 - 10:46

Ciekawy jestem czy takie coś by dało przyrost mocy: http://www.dtafast.c...ges/Opel V6.jpg
ale cena rozwala :o
http://www.dtafast.c...Your_engine.htm link do tego dzieła

#140 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 23 października 2010 - 21:35

Hmm... Przepustnica na każdy cylinder...Daj i to dużo i jeśli dobrze pamiętam to w Operacji Tuning Vectra 2.5v6 i500 miała coś takiego. *Daje to dopiero pełny efekt po strojeniu
Nawet link znalazłem