Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 3,0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
150 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 20 października 2010 - 21:15

silniki z corvetty są tanie, ale w stanach..

#102 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2010 - 22:23

zamiast tego wszystkiego, ja poszukał bym poczciwe 5.7 V8 i zrobił swapa.

juz byl taki jeden madry, co tez tak twierdzil, po dwoch latach rzezbienia sprzedaje w stanie szrotowym, bo juz nie ma sily...

poza tym w ogole montaz kompresora to pikus w porownaniu do takiego swapa...

ciekawe tylko ile silnik wytrzyma.


mam ze 4 silniki, wiec bedzie na czym eksperymentowac :D

ostatnio znalazlem projekt, jak dobrze pamietam koles uturbil 3.2v6 (chyba tylko na 0.3 bara) i wyciagnal 340KM bez zakuwania, jedynie odprezyl dajac 3xUPG


 


#103 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 października 2010 - 06:11

SScafe kolektory musza byc od omegi w FWD sa inne

#104 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2010 - 06:53

silniki z corvetty są tanie, ale w stanach..

hehe same silniki to tak około 1500-2500$ ale by to miało sens potrzeba jeszcze kilku innych rzeczy jak skrzynia, wał, ECU bo to zdaje się nie podejdzie z Omegi tutaj jest fajny kit [Klik]

tak się zapytam podajecie skrót nazwy m62,m90,m65 a jakieś rozwinięcie nazewnictwa ?

#105 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 października 2010 - 06:57

Eaton M62, M65, M90

#106 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 21 października 2010 - 08:34

Są ludki co wkładają R6 3.0 z Omegi A do Corsy B więc nie można z góry zakladać że V8 to takie niemożliwe. Na YT są filmy i Omegi V8 i tych z Eatonem. Gdyby montowanie Eatona było takie proste, to zapewne było by ich więcej. Zresztą chyba sie ze mną zgodzicie że do driftu lepiej uturbic R6 z OA.

#107 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2010 - 08:50

Są ludki co wkładają R6 3.0 z Omegi A do Corsy B więc nie można z góry zakladać że V8 to takie niemożliwe.

Tu pewnie nie o to chodzi, ze to niemozliwe, tylko o to, ze o wiele wiecej kosztuje, a kto bedzie pakowal tyle kasy w Omege??

#108 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 października 2010 - 08:55

r6 uturbic jest prosciej niz zakompresowac vke.

Pokaz mi corse B z 3.0 R6 bo niewidzialem, raczej vki tam ładują

#109 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2010 - 09:25

Zresztą chyba sie ze mną zgodzicie że do driftu lepiej uturbic R6 z OA.

Ano wlasnie nie - kumpel wlasnie robil przez dwa lata taki projekt, generalnie wlozyl ze 40tys zl, i auto nadal nie chce jezdzic. Wkrurzyl sie i dal zlecenie do PUZa, na zrobienie drugiego driftowozu...

Tu pewnie nie o to chodzi, ze to niemozliwe, tylko o to, ze o wiele wiecej kosztuje, a kto bedzie pakowal tyle kasy w Omege

no w przypadku takiego swapa koszta beda conajmniej 3x wieksze niz np montaz kompresora, nie liczac juz kolejnych problemow z osiagalnoscia czesci w przypadku awarii V8 i ich cenami... taki swap to juz nie projekt dla hobbysty, ale hobbysty milionera :)

Są ludki co wkładają R6 3.0 z Omegi A do Corsy B

moge zobaczyc gdzies taki projekcik?

r6 uturbic jest prosciej niz zakompresowac vke.

hm, a mozesz mnie jakos przekonac do tej tezy? :)


 


#110 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 21 października 2010 - 15:04

Kompresor nie potrzebuje doprowadzania oleju, nie rozgrzewa się do czerwoności, w sumie to powietrza z niego nie trzeba chłodzić, łatwiejszy w montażu, napędzany z paska, o wiele mniej awaryjny, mniej trzeba bawić się zaworami ciśnieniowymi i instalacją, ładuje od samego dołu obrotów i praktycznie do samej góry. Ogólnie jest lepszy

#111 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 21 października 2010 - 16:39

Dave & Eryk - było pokazane w poprzedniej serii Operacji Tuning na TVN Turbo. Tutaj znalazłem link. W linku jest V6 ale jest R6 i sam koles mówi że ma 200KM

#112 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 października 2010 - 16:52

Dave & Eryk - było pokazane w poprzedniej serii Operacji Tuning na TVN Turbo. Tutaj znalazłem link. W linku jest V6 ale jest R6 i sam koles mówi że ma 200KM


sam jestes R6 :smiech:

#113 OFFLINE   bartekb

bartekb
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-10-2007
  • Skąd: Rybnik

Napisany 21 października 2010 - 17:09

Dave & Eryk - było pokazane w poprzedniej serii Operacji Tuning na TVN Turbo. Tutaj znalazłem link. W linku jest V6 ale jest R6 i sam koles mówi że ma 200KM




toć to V6 jest ;] a nie R6...

#114 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2010 - 18:05

jest R6 i sam koles mówi że ma 200KM

jesli tak, to ta corsa musiala miec tylny naped i przod od omegi wstawiony :D

jesli tak, to ta corsa musiala miec tylny naped i przod od omegi wstawiony


ps. ostatnio jakis gosciu na racingforum dowalil, ze widzial w kadecie R6 poprzecznie, chyba komentarzy nie musze przytaczac... :D


 


#115 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 21 października 2010 - 18:46

my bad, biję się w pierś ;]

#116 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2010 - 19:54

a kto bedzie pakowal tyle kasy w Omege

Się odezwał :) Zasztajmecował się i może powie, że za grosze to zrobił...

#117 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2010 - 21:20

może powie, że za grosze to zrobił...

Podejrzewam, ze przy V8project to wyszlyby grosze.. tak jak pisal Exec.

#118 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 października 2010 - 21:27

Podejrzewam, ze przy V8project to wyszlyby grosze.. tak jak pisal Exec.


tutaj bym polemizowal na ten temat;)

#119 OFFLINE   Div

Div
  • 30 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 21 października 2010 - 21:35

ktoś mądry kiedyś mi powiedział: Policz zanim powiesz że lepsze.
Kompresor? że lepszy? a niby z czego bierze napęd co? jak by nie patrzeć z silnika - czyli mamy straty mocy podobne do kompresora klimy. aby to miało sens trzeba dmuchnąć więcej ciśnienia w celu rekompensaty strat mocy. Dwa: ładowanie od samego dołu wcale nie jest lepsze dla kondycji silnika - mocniej obrywają korby, panewki. I gdzie ta wyższość? Jeszcze mit że kompresor nie nagrzewa powietrza... jezu. to go sobie zmacaj po jeździe.

Turbo - energia brana ze spalin - mniejsze straty, możliwość dobrania turbiny tak, aby pompowała od wyższych obrotów - mniejsze obciążenia dla korb, panewek. chłodzenie olejem nie jest żadnym problemem. a i tutaj wcale nie musisz stosować FMIC ;) na upartego.

Nie znam w polsce udanego projektu R6 turbo, ani kompresora - Więc chyba coś tu nie jest takie proste.

#120 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2010 - 21:42

Nie znam w polsce udanego projektu R6 turbo




a ten znasz??