Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 3,0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
150 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 września 2010 - 20:54

albo sie nie znasz kompletnie na silnikach, albo panowie z tjunink garazu robią Cię w jajko. No offense.

znam gościa ktory ma 3.2 po kapitalnym remoncie z poprawkami (coś ala twoje), ba nawet sporo wiecej ma powkładane i sam niewie czy wogole to bedzie miało 250KM.

w sobotę swoją hamuje. jak pyknie 230KM to bede wniebowzięty.



ale sranie gadanie - daj do zrobienia, pokaż wykres to bedzie czarno na białym.


Całkiem możłiwe że trochę chcą mnie naciągnąć, tak jest zawsze :) aczkolwiek jeśli się zdecyduje myślę że wykres zamieszczę.

Ps. Co sie stało z Piterkiem ;) ?

#62 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2010 - 20:55

Masz temat na jakieś 400 postów, poczytaj sobie o jego Lotusie.

#63 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 września 2010 - 20:56

Masz temat na jakieś 400 postów, poczytaj sobie o jego Lotusie.


Zaraz zerknę ;) a w jakim dziale ?

#64 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2010 - 21:27

ojjj...

jak się Piterek dowie że wy go mieszacie z Pietrek'iem to wam każdemu po banie wlepi :laugh:

#65 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 27 września 2010 - 21:12

Co do podstawy pod dalsze zmiany wiem że będą dobre ale to już koszty około 15 tyś. z tego co mi mówili w tej firmie więc tyle chyba już nie będe wkładał chociażby z tego względu iż około 250 koni mi wystarczy. Nie zamierzam robić z omegi bolida bo ten samochód dla mnie spełnia inne walory. Przy 250 koniach auto powinno zejść do około 6.0-6,5 s. do 100km/h lecz głównie mi zależy na obnizeniu momentu, w trasie w newralgicznych sytuacjach na prawdę się przydaje (zaznaczę że nie jestem typem kamikadze i nie ścigam się ze wszystkimi z pod świateł). Lubie miec zapas mocy który jak jest potrzebny wykorzystam.


?



stary zejdz na ziemie z tymi czasami do 100
nie przy takiej mocy to raz, dwa nie z taka waga omy
astra v6
serducho gsi irmscher

#66 OFFLINE   Bruno_MV6

Bruno_MV6

    Opel Scanner jak co mam

  • 105 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 28 września 2010 - 11:25

za 6 lub 8 ptysi PLN to wiem ze jakaś firma rasuje w Poznaniu piecyki w tym nie omieszkają obdłubać pieca z kluski V6, możliwy montaż 2x turbo lub kompresor tak mówił gość, spytał jeszcze na co mi ta moc w normalnym ruchu ulicznym ? :D rzędu 400KM a nawet więcej ...
no i do tego chyba ale pewien nie jestem układ wydechowy ... nie pamiętam czy on jest w cenie ...
przy zwykłym V6 nie ma gdzie się rozłożyć z tą mocą na naszych drogach a z nadwyżką chyba tym bardziej
pozdrawiam

P.S.
całe życie myślałem że to Nm odpowiadają za przyspieszenie od 0-100 a nie Km i jak kolega smadapmega chce obniżyć wartości momentu to raczej wyścigówki nie zrobi lecz karawan w dosłownym słowa znaczeniu
Kiedy wsiadam do wozu, czuję ten dreszcz V6, kiedy odpalam przeszywa mnie dreszcz, kiedy spoglądam na wskaźnik już wiem ... CPN :D

#67 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 września 2010 - 21:31

za 6 lub 8 ptysi PLN to wiem ze jakaś firma rasuje w Poznaniu piecyki w tym nie omieszkają obdłubać pieca z kluski V6, możliwy montaż 2x turbo lub kompresor tak mówił gość, spytał jeszcze na co mi ta moc w normalnym ruchu ulicznym ? :D rzędu 400KM a nawet więcej ...
no i do tego chyba ale pewien nie jestem układ wydechowy ... nie pamiętam czy on jest w cenie ...
przy zwykłym V6 nie ma gdzie się rozłożyć z tą mocą na naszych drogach a z nadwyżką chyba tym bardziej
pozdrawiam

P.S.
całe życie myślałem że to Nm odpowiadają za przyspieszenie od 0-100 a nie Km i jak kolega smadapmega chce obniżyć wartości momentu to raczej wyścigówki nie zrobi lecz karawan w dosłownym słowa znaczeniu


Sprecyzuje - obniżyć prędkość obrotową dla najwyższego momentu. Tak na marginesie wstrzymałem się z moim projektem na pewien czas. Na chwile obecną będzie puszka+konkretny układ wydechowy. Co pokażą pomiary się okaże, w zależności od wyników albo przystąpię albo nie do dalszych modyfikacji.

#68 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 16 października 2010 - 15:09

Ja tu trochę z innej beczki ale też do x30xe więc nie będę tworzył nowego tematu.

Mianowicie mojemu 3.0 stało się kuku bo jakiś kutafon przy wymianie rozrząd nie dokręcił porządnie tej dużej śruby na rolce rozrządu przy wale korbowym i ścięło klina i oczywiście równoznaczne to ze zerwaniem paska choć zaworów pokrzywionych tylko 12 ale wiadomo to nie ma się czym chwalić.

Tym którzy chcą napisać "wymień na 3.2" dziękuję bo zapadła już decyzja o remoncie, poza tym kupiłem używane kompletne głowice ze wszystkim za 200zł + pokrywki alu. z Vectry za 100zł teraz czekam na uszczelki które zamówiłem w Oplu ;( (1,5 tygodnia czekania)

Głowice zamierzam oddać do roboty żeby doprowadzili je do ideo stanu ale chciałem też je trochę obrobić żeby przegonić fabrykę.
Jak nie zależy mi na wzroście KM czy Nm to chciałbym wygładzić wykres z hamowni i dostałem opinię że pomaga usunięcie tak zwanych fasolek przy kanałach wylotowych
ale jak patrzyłem na głowicach to tam jest jakiś otwór i jak by je ściąć to wtedy urżnę pół otworu.

Prosił bym o opisanie jak to zrobić, co to za otwór jak to ma się do działania silnika itp.
Opisujcie jak dla dziecka żeby nie było niedomówień

Zdjęcia głowicy(1 i 2 kanały kształt i otwór) --> http://www.aukcjoner...-silnik.html#I1

Dla zainteresowanych
zdjęcia uszkodzonej części --> http://www.aukcjoner...618713-.html#I1

#69 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 października 2010 - 15:16

Mianowicie mojemu 3.0 stało się kuku bo jakiś kutafon przy wymianie rozrząd nie dokręcił porządnie tej dużej śruby na rolce rozrządu przy wale korbowym i ścięło klina i oczywiście równoznaczne to ze zerwaniem paska choć zaworów pokrzywionych tylko 12 ale wiadomo to nie ma się czym chwalić.


podejrzawam ze wymiana rozrzadu nie miala tu nic do rzeczy. przy wymianie przeciez nie odkrecasz tego kolka. chyba ze byl uszczelniacz na wale od czoła wymieniany to wtedy musisz zwalic to kolo.




 


#70 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 16 października 2010 - 15:32

jak rozkręcałem silnik to tą dużą śrubę odkręcałem palcami

#71 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 16 października 2010 - 18:53

SScafe jak bys popatrzyl na kolektor wydechowy to bys wiedzial do czego sa te otwory, sa to kanaly do wylotowe podgrzewania katow,
ale z tego co wiem to zazwyczaj powieksza sie otwory dolotowe.

Edit: na tej focie nic nie widac.

#72 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 16 października 2010 - 20:56

widać kształt i otwór. te podgrzewanie kat... jest bardzo potrzebne?

#73 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 października 2010 - 21:28

widać kształt i otwór. te podgrzewanie kat... jest bardzo potrzebne?

wcale :)


 


#74 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 17 października 2010 - 22:51

Dzienx, może ktoś opisze coś na temat tego skrawania fasolek?

#75 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2010 - 08:46

Dzienx, może ktoś opisze coś na temat tego skrawania fasolek?

Prosze...

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Tutaj drobne info...
http://www.racingfor...showtopic=76964


 


#76 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 18 października 2010 - 11:47

trzeba dac na zaspawanie i juz
astra v6
serducho gsi irmscher

#77 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2010 - 11:25

trzeba dac na zaspawanie i juz


zaspawanie czego ??

#78 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2010 - 11:40

zaspawanie czego

napawanie 'fasolków' poprawi strumien... do tego rozwiercenie...

Dodany obrazek


 


#79 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 19 października 2010 - 13:20

kolega powyzej juz to ladnie opisal o co kaman,
zostawianie tego jak jest uwazam za pomysl dupny
astra v6
serducho gsi irmscher

#80 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 19 października 2010 - 13:50

zdjęcia są bardzo pomocne ae jak to się jeszcze ma do kolektorów?