

Tuning silnika 3,0
#41
OFFLINE
#43
OFFLINE
Napisany 16 października 2009 - 21:18
Boss podwyższyć ciśnienie można zwiększając nacisk sprężyny na zawór przelewowy...
niby proste ale trzeba uważać żeby nie przedobrzyć bo całe ciśnienie przechodzi przez chłodniczkę oleju...
#44
OFFLINE
Napisany 16 października 2009 - 21:41
Widzisz jednak czegos nowego sie dowiedzialem
Każdy podzielił się swoimi pomysłami i zawsze cos tam można zastosowac u siebie.
A czy ty u siebie masz zastosowane takie rozwiązanie
Jak tak to czy nie ma z tym zadnych problemów????
#45
OFFLINE
Napisany 16 października 2009 - 21:46
bo już mam dosyć szukania silników...
#46
OFFLINE
Napisany 16 października 2009 - 21:50
Tez się troszkę zawiodlem na Omci ale na obróconej panewce zrobilem 30 km i dojechalem do domu
hehehe
#47
OFFLINE
Napisany 21 października 2009 - 10:19
..Jednomas mam z VA 2,5 V6, tarcza z VB 2,6 (240mm), docisk z VA V6, łożysko OB
i koniecznie nowe sruby do przykrecenia koła (W ASO 7,90 za szt zapłaciłem) .. Przede wszystkim nie mam juz tego chorego wytworu tworcy dwumasowego koła zamachowego a na korzysc same + .. Masy z niego nie zdejmowałem bo i po co, i tak jest lzejsze do Omegowego o niecały 1 kg - polecam
czym sie sugerowales przy wyborze elementow sprzegla? dlaczego np nie urzyles calego kmpletu od VB???
pytam poniewaz mam zamiar wrzucic manual i wolal bym zalozyc jednomas
pozdro
#48
OFFLINE
Napisany 21 października 2009 - 10:35
Tak jak kolega serek zasugerował czemu nie calosc od VB
#49
OFFLINE
Napisany 21 października 2009 - 11:45
www.bestiales.pl
#50
OFFLINE
Napisany 21 października 2009 - 12:05
..Bo akurat miałem w garażu (poza tarczą)
rozumiem ze twoje auto teraz jezdzi na takim zestawie???
#51
OFFLINE
Napisany 21 października 2009 - 12:58

..Jak sie wyrobie to zmieniam tarcze na mniejsza z C20LET - ta hmmm.. wadliwa?.. do reklamacji, a koszt jej to bagatela prawie 600zł..
www.bestiales.pl
#52
OFFLINE
Napisany 21 września 2010 - 22:24
Co myślicie nt polerowania kanału, tłoków, kanału dolotowego, szlifie 2 głowic, planowaniu itp. nazwę to oprawa serii bez dokładania innych gratów. Pisząc ogólnie za tego typu czynności wraz z robocizną tzn rozebranie i złożenie z odpowiednimi uszczelkami, hamowaniem - całkowity koszt 6 tyś. Przyrost mocy w 3.0 stosunku do serii 10-15%. Czy to drogo biorąc pod uwagę że samochód za tą cenę byłby już pod kluczyk do odbioru?
Dodatkowy koszt to strojenie indywidualne samochodu.
Zaznaczę ze wszystkie czynności wykonane przez profesjonalną firmę zajmującą się i przygotowującą auta także na rajdy.
#53
OFFLINE
Napisany 21 września 2010 - 23:07
Temat trochę zastygł więc jego odświeże.
Co myślicie nt polerowania kanału, tłoków, kanału dolotowego, szlifie 2 głowic, planowaniu itp. nazwę to oprawa serii bez dokładania innych gratów. Pisząc ogólnie za tego typu czynności wraz z robocizną tzn rozebranie i złożenie z odpowiednimi uszczelkami, hamowaniem - całkowity koszt 6 tyś. Przyrost mocy w 3.0 stosunku do serii 10-15%. Czy to drogo biorąc pod uwagę że samochód za tą cenę byłby już pod kluczyk do odbioru?
Dodatkowy koszt to strojenie indywidualne samochodu.
Zaznaczę ze wszystkie czynności wykonane przez profesjonalną firmę zajmującą się i przygotowującą auta także na rajdy.
Biorąc pod uwagę wartosc auta to tak. Biorąc pod uwage odczuwalne osiągi to tez tak. Biorąc pod uwagę wymiane silnika na 3,2 która przyniesie podobny lub lepszy skutek to tez tak. Biorąc pod uwage profesjonalizm znajomosc tematu i szereg prac jakie wykona firma to w miare przyzwoita cena ale nie jakas okazyjna tym bardziej ze nie są to jakies wyjątkowo zaawansowane modyfikacje a raczej poprawa seryjnosci fabryki.(to tylko moja opinia, nie znam sie na cenach modyfikacji silniików przez firmy)

#54
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 07:51
taki remont - ok. ale tylko i wylacznie jako podstawa to wiekszych modyfikacji.
remont dla samego remontu. wg mnie nie ma sensu. niepotrzebne koszta
#55
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 17:13
Biorąc pod uwagę wartosc auta to tak. Biorąc pod uwage odczuwalne osiągi to tez tak. Biorąc pod uwagę wymiane silnika na 3,2 która przyniesie podobny lub lepszy skutek to tez tak. Biorąc pod uwage profesjonalizm znajomosc tematu i szereg prac jakie wykona firma to w miare przyzwoita cena ale nie jakas okazyjna tym bardziej ze nie są to jakies wyjątkowo zaawansowane modyfikacje a raczej poprawa seryjnosci fabryki.(to tylko moja opinia, nie znam sie na cenach modyfikacji silniików przez firmy)
Modyfikacje czytaj poprawę serii przeprowadziłaby profesjonalna firma. Wg mnie 3.2 nie da takich samych odczuć a już na pewno nie lepszych bo mówili mi że te przeróbki dadzą około 30- 40 koni więc uważam iż jest spora różnica i syryjny 3.2 absolutnie nie dorówna. Dalsze strojenie silnika czyli same odpowiednie ustawienia komputera da dalszy wzrost o około 10-15 koni.
Co do podstawy pod dalsze zmiany wiem że będą dobre ale to już koszty około 15 tyś. z tego co mi mówili w tej firmie więc tyle chyba już nie będe wkładał chociażby z tego względu iż około 250 koni mi wystarczy. Nie zamierzam robić z omegi bolida bo ten samochód dla mnie spełnia inne walory. Przy 250 koniach auto powinno zejść do około 6.0-6,5 s. do 100km/h lecz głównie mi zależy na obnizeniu momentu, w trasie w newralgicznych sytuacjach na prawdę się przydaje (zaznaczę że nie jestem typem kamikadze i nie ścigam się ze wszystkimi z pod świateł). Lubie miec zapas mocy który jak jest potrzebny wykorzystam.
Koszt 6 tyś to sporo grosza, jedyna rzecz która mnie niepokoi to fakt iż teraz (odpukać) auto nie sprawia problemów, jak zaczną mi grzebać i po złożeniu obawiam się że będę musiał jeździć na jakieś poprawki, uszczelnianie itp. bo nigdy idealnie nie jest. Głownie obawiam się że z samochodu bezproblemowego zacznę odwiedzać (przynajmniej w fazach początkowych) warsztat zbyt często.
Czy ktoś już robił tego typu rzeczy u siebie i jak potem było (chodzi o użytkowanie i bezproblemować bo wrażeń z jazdy nie licz z racji iż oczywiste że będą spore różnice) ?
#56
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 17:40
chyba remont generalny silnika i wtedy z koni ktore ci zdechly odzyskasz moze te 211 fabryczne.
sorry ale w to nie uwieze.
#57
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 18:31
jakie niby te konkretnie przeróbki ktore daja 30-40 koni?
chyba remont generalny silnika i wtedy z koni ktore ci zdechly odzyskasz moze te 211 fabryczne.
sorry ale w to nie uwieze.
+1,
wg mnie takie modyfikacje mogę dodac z 10-15koni + zmiana mapy z 10km nie wiecej. To nie jest silnik z przed 50 lat w których byłe "duze" niedoróbki wynikające z niedokładosci maszyn odlewniczych itd
#58
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 18:38
jakie niby te konkretnie przeróbki ktore daja 30-40 koni?
chyba remont generalny silnika i wtedy z koni ktore ci zdechly odzyskasz moze te 211 fabryczne.
sorry ale w to nie uwieze.
A skąd wiesz że mam zdechły silnik

#59
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 19:30
A skąd wiesz że mam zdechły silnik
?
albo sie nie znasz kompletnie na silnikach, albo panowie z tjunink garazu robią Cię w jajko. No offense.
znam gościa ktory ma 3.2 po kapitalnym remoncie z poprawkami (coś ala twoje), ba nawet sporo wiecej ma powkładane i sam niewie czy wogole to bedzie miało 250KM.
w sobotę swoją hamuje. jak pyknie 230KM to bede wniebowzięty.
ale sranie gadanie - daj do zrobienia, pokaż wykres to bedzie czarno na białym.
#60
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 19:39
Oby nie było jak z Piterkiemale sranie gadanie - daj do zrobienia, pokaż wykres to bedzie czarno na białym.
