

Tłumik przelotowy
#101
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2010 - 23:12
#102
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2010 - 23:21
skoro nic nie działasz z motorem to ukladu wydechowego nie ruszaj, chyba ze jest nieszczelny lub sie sypie. Skoro silnik seryjny to i układ wydechowy jest obliczony przez fabrykę jak najbardziej optymalnie.
#103
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2010 - 05:49
Dodam, że nie oczekuję jakiś przyrostów w mocy czy momencie, chodzi tylko o walory akustyczne :-)
#104
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2010 - 06:30
To powtórzę pytanie odnośnie układu przelotowego a mianowicie, czy konieczne jest grzebanie przy silniku, zakładając taki układ wydechowy?
Dobrze by bylo lecz jesli nie ruszysz silnika to nic sie zlego nie stanie.
Ja mam zamiast katow przelotowy awg i jest cicho i dobrze. Na rurach chodzil jak stary polonez powyzej 3 tys obr.
#105
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2010 - 07:41
a bez katów nie bedą spaliny tłumione, beda szybciej odchodziły co moze dodać troche mocy, czytałem ze do 10 koni, ale ile w tym prawdy to ciezko powiedzieć... by trzeba było na hamowni sprawdzić
co do dzwieku rur i tłumików przelotowych/strumienic to wg mnie średnio to wszystko sie różni... u kolegi zakładalismy strumienice zamiast kata do 2.0 8v i 0 różnicy wg mnie w dzwieku.
2 innych znajomych ma rury zamiast katów 1.6 16v i 2.5 v6 i też dzwiek jest normalny...
jak ktoś chce zmieinć dziwek to srodkowy i końcowy tłumik, ja nie mam środkowego i jest o wiele lepiej, wsi nie robi, ale jak sie depnie to słychać
poza tym silnik sam sobie wszystko na bieżąco reguluje przez sterownik, wiec to nie problem, w starych silnikach gdize wszystko sie regulowało manulanie śrubkami pokrętłami itd a jedyna elektronika to były światła i układ zapłonowy

#106
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2010 - 09:54
szybko i łopatologicznie mi wytlumaczyl ze lepiej ładować strumienice (taniej same rury ale to nie to samo) i wazny jaki koncowy tlumik bo na nim spaliny tez sie moga zatrzymywać. Miło by było jakby jeszcze barany zasiadły.
A dalej temat doboru grubosci rur to juz wieksza zabawa z hamownią zeby jak najbardziej optymalnie wszystko porobic - tak zeby zyskać a nie stracić.
zatem zbieram na 4 strumienice

#107
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2010 - 11:00

#108
OFFLINE
#109
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2010 - 12:24
#110
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2010 - 20:06
#111
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2010 - 20:53
#112
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2010 - 08:02
Kiedyś rozmawiałem z gościem od tłumików i powiedział mi jak on by to zrobił-zamiast kata i środkowego tłumiki przelotowe(np.RM Motors,tylko nie AWG,bo za bardzo brzęczą),żeby spaliny nie rozwaliły końcowego wstawić również przelotowy,ale o niewiele wiekszej średnicy.Dodał,że warto by było zainwestować w kolektory wydechowe i oczywiście dolot(np.stożek albo wkładka Pipercross,tylko doprowadzić powietrze znad gleby,a nie spod maski,bo nagrzane powietrze zamuli silnik przez dolot.
Ja na razie nie mam kasy i czasu na takie kombinacje,bo tu trzeba trochę poeksperymentować,żeby nie zabić kucyków:jump:
#113
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2010 - 11:41
i bez takiej execo-jazdy padają, no może po trochę dłuższym czasie - u mnie padł po 3 latach/niecałych, dzwoni jakby garść śrubek była w środkuBrzęczały u exec-a ale nie każdy lata tak jak on wiecie co mam na myśli
#114
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2010 - 12:19
#115
OFFLINE
#116
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2010 - 13:15

#117
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2010 - 13:24

#118
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2010 - 13:54
#119
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2010 - 14:56




#120
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2010 - 19:42
Ja mam zamiast kata przelot, zamiast srodkowego przelot, tylko ostatni jest jest seryjny, ale będzie przelot
Wszystko RM Motors
Nie jest najciszej
Ale mi pasuje
Ja mam zamiast kata strumienicę, srodkowy jest przelotowy oryginalnie, a ostatni też mam seryjny;)+końcówka(jak na zdjęciu home made+bebechy ze strumienicy;)
chodzi pięknie, cichutko ale jak się końcowy kiedyś przepali to może wrzucę przelot;)