Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tłumik przelotowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
238 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Lisner

Lisner
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 04 lipca 2010 - 23:12

To powtórzę pytanie odnośnie układu przelotowego a mianowicie, czy konieczne jest grzebanie przy silniku, zakładając taki układ wydechowy?

#102 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 lipca 2010 - 23:21

na prosty rozum.

skoro nic nie działasz z motorem to ukladu wydechowego nie ruszaj, chyba ze jest nieszczelny lub sie sypie. Skoro silnik seryjny to i układ wydechowy jest obliczony przez fabrykę jak najbardziej optymalnie.

#103 OFFLINE   Lisner

Lisner
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 05 lipca 2010 - 05:49

Własnie się posypał i myślalem własnie o zastąpieniu seri na przelotowy.Zamiast kata juz jest przelotowy i na końcu też siedzi przelotowy.Teraz planuje zamiast środkowego załozyć przelotowy.Problem w tym, że nasluchałem się troche dziwnych opowieści na temat tego układu i co może spowodować.Mam pytanie do kogoś z takim układem, ew. kogoś kto ma jakieś pojęcie o tego typu układach.Czy konieczne jest majstrowanie w silniku przy takim zabiegu?

Dodam, że nie oczekuję jakiś przyrostów w mocy czy momencie, chodzi tylko o walory akustyczne :-)

#104 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lipca 2010 - 06:30

To powtórzę pytanie odnośnie układu przelotowego a mianowicie, czy konieczne jest grzebanie przy silniku, zakładając taki układ wydechowy?


Dobrze by bylo lecz jesli nie ruszysz silnika to nic sie zlego nie stanie.

Ja mam zamiast katow przelotowy awg i jest cicho i dobrze. Na rurach chodzil jak stary polonez powyzej 3 tys obr.

#105 OFFLINE   Szymon

Szymon
  • 17 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 05 lipca 2010 - 07:41

a co może sie zepsuć? po prostu dzwiek nie bedzie tłumiony tak jak przez orginalne tłumiki...
a bez katów nie bedą spaliny tłumione, beda szybciej odchodziły co moze dodać troche mocy, czytałem ze do 10 koni, ale ile w tym prawdy to ciezko powiedzieć... by trzeba było na hamowni sprawdzić

co do dzwieku rur i tłumików przelotowych/strumienic to wg mnie średnio to wszystko sie różni... u kolegi zakładalismy strumienice zamiast kata do 2.0 8v i 0 różnicy wg mnie w dzwieku.
2 innych znajomych ma rury zamiast katów 1.6 16v i 2.5 v6 i też dzwiek jest normalny...
jak ktoś chce zmieinć dziwek to srodkowy i końcowy tłumik, ja nie mam środkowego i jest o wiele lepiej, wsi nie robi, ale jak sie depnie to słychać

poza tym silnik sam sobie wszystko na bieżąco reguluje przez sterownik, wiec to nie problem, w starych silnikach gdize wszystko sie regulowało manulanie śrubkami pokrętłami itd a jedyna elektronika to były światła i układ zapłonowy :D

#106 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lipca 2010 - 09:54

bylem dzisiaj u magika od tlumików.

szybko i łopatologicznie mi wytlumaczyl ze lepiej ładować strumienice (taniej same rury ale to nie to samo) i wazny jaki koncowy tlumik bo na nim spaliny tez sie moga zatrzymywać. Miło by było jakby jeszcze barany zasiadły.

A dalej temat doboru grubosci rur to juz wieksza zabawa z hamownią zeby jak najbardziej optymalnie wszystko porobic - tak zeby zyskać a nie stracić.


zatem zbieram na 4 strumienice :D

#107 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lipca 2010 - 11:00

zamiast strumienic dal bym tlumiki przelotowe awg :) tanio i dobrze (czytaj cicho)

#108 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lipca 2010 - 11:43

slyszalem opinie ze szybko padają te AWG i brzęczą

#109 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lipca 2010 - 12:24

no ja dopiero co wstawilem wiec nie wypowiem sie na temat trwalosci.

#110 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 05 lipca 2010 - 20:06

Brzęczały u exec-a ale nie każdy lata tak jak on:D wiecie co mam na myśli:)

#111 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lipca 2010 - 20:53

nie tylko exec jezdzil na awg i nie tylko do omegi sie montuje........

#112 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 13 lipca 2010 - 08:02

Ja u siebie nie mam kata,tylko wstawioną pustą puchę po kacie.Trochę dziwny metaliczny wydźwięk jest,ale nie jest głośno.
Kiedyś rozmawiałem z gościem od tłumików i powiedział mi jak on by to zrobił-zamiast kata i środkowego tłumiki przelotowe(np.RM Motors,tylko nie AWG,bo za bardzo brzęczą),żeby spaliny nie rozwaliły końcowego wstawić również przelotowy,ale o niewiele wiekszej średnicy.Dodał,że warto by było zainwestować w kolektory wydechowe i oczywiście dolot(np.stożek albo wkładka Pipercross,tylko doprowadzić powietrze znad gleby,a nie spod maski,bo nagrzane powietrze zamuli silnik przez dolot.
Ja na razie nie mam kasy i czasu na takie kombinacje,bo tu trzeba trochę poeksperymentować,żeby nie zabić kucyków:jump:

#113 OFFLINE   mazi82

mazi82
  • 361 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2010 - 11:41

Brzęczały u exec-a ale nie każdy lata tak jak on wiecie co mam na myśli

i bez takiej execo-jazdy padają, no może po trochę dłuższym czasie - u mnie padł po 3 latach/niecałych, dzwoni jakby garść śrubek była w środku

#114 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 30 lipca 2010 - 12:19

pytanko do Execa: słuchaj dałeś link do tego wydechu przelotowego RM motors a tam podany jest wymiar rury dolotowej 50mm, to nie za mało?? bo ja dziś mierzyłem rure i moja ma minimum 55mm.. oni zrobią na wymiar??

#115 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 lipca 2010 - 12:21

robią.

zaptyaj poprzez email to sie z nimi dogadasz

#116 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 30 lipca 2010 - 13:15

już po sprawie.. zamówiłem 2x RM motors przeloty 55mm rura wylotowa :) wrzuce w miejsce katów.. jak włożę tak w środę to opiszę wrażenia..

#117 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 lipca 2010 - 13:24

u mnie cała rura jest 55mm i wsadzili 2 tłumiki środkowe przelotowe wypchane wata, które sami zrobili i końcowy przelotowy RM Motors i ładnie chodzi :D cicho strasznie

 


#118 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 30 lipca 2010 - 13:54

ja mam końcowy SEBRINGA DEDYKOWANE DO OMEGI V6. więc zobaczymy jak będzie chodzić, narazie go praktycznie nie słychać, tzn za mną podobno dźwięk jest piękny ale ja nie słysze hehe

#119 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 lipca 2010 - 14:56

Ja mam zamiast kata przelot, zamiast srodkowego przelot, tylko ostatni jest jest seryjny, ale będzie przelot :) Wszystko RM Motors :) Nie jest najciszej :) Ale mi pasuje :)

#120 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 sierpnia 2010 - 19:42

Ja mam zamiast kata przelot, zamiast srodkowego przelot, tylko ostatni jest jest seryjny, ale będzie przelot :) Wszystko RM Motors :) Nie jest najciszej :) Ale mi pasuje :)


Ja mam zamiast kata strumienicę, srodkowy jest przelotowy oryginalnie, a ostatni też mam seryjny;)+końcówka(jak na zdjęciu home made+bebechy ze strumienicy;)
chodzi pięknie, cichutko ale jak się końcowy kiedyś przepali to może wrzucę przelot;)