Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tłumik przelotowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
238 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   MaxiKaz

MaxiKaz
  • 56 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 25 listopada 2009 - 22:40

Nagraj filmik jaki dzwiek wydaje ten wydech.

Ulter to niejest zla firma.


Jak tylko uda mi się dorwać coś co przyzwoicie nagrywa to tak zrobię.

Nie mówię, że to jest zła firma - baa - to jest bardzo dobra firma :)
Problem w tym, że przeciętny "przysłowiowy" golfik 1,6 (bez urazy ofc:)) ze zwykłą Ulterkiem brzmi o niebo lepiej niż moje v6 w tym momencie :o Dobrze że chociaż od ok 3tys zaczyna się odzywać stożek (który założyłem parę dni temu) i na wszystkich warczy :D ;)

Podsumowując: może po prostu tym razem coś nie do końca im wyszło :S

#62 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 listopada 2009 - 23:19

PS2 Powiedzmy, że rzeczywiście końcowy mam przelotowy ... czy zmiana na przelotowe w środek i zamiast katów da powiedzmy coś w ten deseń --> tylko znacznie ciszej ? bo koleś ma w tej omie chyba kompletny przelot w całym układzie.


Zeby miec taki rasowy dzwiek sam przelot nie wystarczy... trzeba oba wydechy od kolektorow wydechowych, az po koncowki poprowadzic osobno, wtedy efekt murowany :)

Dodany obrazek

#63 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2009 - 12:22

Zeby miec taki rasowy dzwiek sam przelot nie wystarczy... trzeba oba wydechy od kolektorow wydechowych, az po koncowki poprowadzic osobno, wtedy efekt murowany :)

Wywalić tylko zbiornik paliwa i już można robić podwójny układ :p

#64 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 listopada 2009 - 17:11

Wywalić tylko zbiornik paliwa i już można robić podwójny układ :p


zawsze mozna sportowy bak do bagaznika wrzucic :p

#65 OFFLINE   MaxiKaz

MaxiKaz
  • 56 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 26 listopada 2009 - 18:48

udało mi się dziś go nagrać -->
To bzyczenie to prawdopodobnie przez katalizator jeden który już jest do wymiany.
Troszkę chyba ustawiłem kamerkę za blisko wydechu ... tak czy inaczej i tak efekt lepszy niż w rzeczywistości ...
I niech mi ktoś teraz powie, że przesadzałem ... kapeć, a nie sportowy Ulter :(

#66 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2009 - 19:30

zawsze mozna sportowy bak do bagaznika wrzucic :p

Przecież jeden w bagażniku już masz :hehe:

#67 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 listopada 2009 - 21:17

udało mi się dziś go nagrać -->

I niech mi ktoś teraz powie, że przesadzałem ... kapeć, a nie sportowy Ulter

No szczerze to fajnie wyglada, ale dzwiek kiepski .

#68 OFFLINE   MaxiKaz

MaxiKaz
  • 56 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 26 listopada 2009 - 21:38

No szczerze to fajnie wyglada, ale dzwiek kiepski .


No właśnie, wykonanie ogólnie jest bardzo fajne, ale ten dźwięk ... :(
W takim wypadku będę się po weekendzie z Ulterem kontaktował w celu zrobienia czegoś z tym fantem i dam znać co i jak, bo jak będą już mieli dedykowany tłumik do Omegi (i jak będzie brzmiał normalnie ...) to chyba będzie trochę osób zainteresowanych.

PS Ulter będzie do swojej oferty wrzucał tylko pojedyńczy tłumik (na jedną stronę).

#69 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 listopada 2009 - 22:42

Przecież jeden w bagażniku już masz :hehe:


spokojnie na drugi nie brakuje miejsca :D a jak nie to zawsze zostaje bagaznik dachowy :peace:

...jak będą już mieli dedykowany tłumik do Omegi (i jak będzie brzmiał normalnie ...) to chyba będzie trochę osób zainteresowanych.

PS Ulter będzie do swojej oferty wrzucał tylko pojedyńczy tłumik (na jedną stronę).


Znany jest przyblizony koszt ?

ot: znowu jakies zmiany na forum ? bo wcielo mi z 30 postow w liczniku :mad:

#70 OFFLINE   MaxiKaz

MaxiKaz
  • 56 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 26 listopada 2009 - 23:12

Znany jest przyblizony koszt ?


Póki nie będą mieli już w ofercie to nie wiadomo ile dokładnie będzie kosztował, ale pewnie w okolicach cen tłumików dedykowanych do innych aut --> ceny mają na stronie podane więc można się zorientować ile mniej więcej wyjdzie.
Generalnie jak już będą mieli w ofercie to najlepiej się kontaktować z Przemkiem Magą i z nim się dogadywać co do ceny (mail na stronie).
Mnie duet z nierdzewki kosztował 750zł, ale to w promocji dlatego, że "dostarczyłem" im auto do ściągnięcia wymiarów, dopasowania tłumika i pomiarów.
Póki co jednak jak widać prototyp jest - mówiąc delikatnie - średnio udany. Mam nadzieję, że nie będą kręcić nosem i go poprawią ... o ile uważają się za poważną firmę.

#71 OFFLINE   kuba64

kuba64
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 16 lutego 2010 - 12:04

Podejrzewam, że największą zmianę w głośności da ci wymiana ostatniego tłumika.
Miałem kiedyś seicento: wydech bez katalizatora, sam końcowy tłumik (robiony na zamówienie) i było bardzo głośno i fajnie brzmiało. Jak już nie mogłem wytrzymać zrobili mi tylko nowy tłumik końcowy i było dużo ciszej, a osiągi te same.


seicento to inna bajka w serii jest tylko kata... i tłumik a w omie mamy jeszcze środkowy i on w dużej mierze tłumi hałas

ja na zimowej zdziczałej drodze urwałem końcowy i nie powiem żeby auto głośno chodziło , nawet przy 200 km/h
za to jest cudowny efekt przy maksymalnych obrotach i przy redukcji , każdy się ogląda co za demon jedzie :D

#72 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 02:55

wstawilem w koncu druga parke tlumikow przelotowych RM Motors, tym razem w miejsce katalizatorow - jak juz pisalem wczesniej, poprzednio mialem w tym miejcu tlumiki przelotowe AWG - niestety po pol roku wypalily sie i zaczely brzeczec.
Na tlumikach RM motors nie jest znacznie ciszej, ale kutlura pracy wydechu jest teraz zdecydowanie na dobrym poziomie... i podejrzewam, ze dlugo tak zostanie obserwujac swoje tlumiki RM w miejscu srodkowych. Co ciekawe RM daje 5 lat gwarancji, ze produkt sie nie rozpadnie, chyba, ze sami go rozwalimy, dlatego ja o to zadbalem, dospawalem jakby 'slizgacze', aby nie rozedrzec za szybko nowych tlumikow :D

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek


 


#73 OFFLINE   KoberNT

KoberNT
  • 29 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Nowy Tomyśl

Napisany 14 marca 2010 - 09:31

Exec zapodaj video z dźwiękiem wydechu. Jestem ciekaw jak to brzmi :)

#74 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 marca 2010 - 09:35

Ja mam ten sam problem. U mnie s strumienice i strasznie dzwoni. więc plan jest taki, że jak przyjadę do domu na weekend mechanik ma wyciąć te czarodziejskie strumienice i wstawić zwykłe rury. Jak będzie za głośno to wtedy zainwestuje w tłumiki przelotowe, bo katy raczej przekraczają mój budżet ;-)

#75 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 11:48

Exec zapodaj video z dźwiękiem wydechu. Jestem ciekaw jak to brzmi






tutaj w drugiej czesci filmiku slychac nasilajace sie wraz z obrotami metaliczne 'wycie', to wlasnie przez te AWG, ktorych sie teraz pozbylem... tlumik koncowy tez juz jest zdecydowanie wyzej podwieszony :D


 


#76 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2010 - 12:09

wstawilem w koncu druga parke tlumikow przelotowych RM Motors, tym razem w miejsce katalizatorow


I po co... :p Ostatnio miałeś fajny dźwięk :D Ciekawe co to był za wydech końcowy :D :jump:

dlatego ja o to zadbalem, dospawalem jakby 'slizgacze', aby nie rozedrzec za szybko nowych tlumikow :D


Zaje....sty pomysł, też na przelot zamiast kata muszę coś takiego zrobić bo wadzę czasami :)

#77 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 14 marca 2010 - 12:19

jak sie wytnie katalizatory i wstawi przelotówki to nie ma potem jakis problemów - błędów z komputerem czy tym EGR?

#78 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 12:25

jak sie wytnie katalizatory i wstawi przelotówki to nie ma potem jakis problemów - błędów z komputerem czy tym EGR?

nie, jedynie w silnikach 2.6 V6 i 3.2 V6 jest problem, bo tam sondy lambda sa przed i za katalizatorem...

I po co... Ostatnio miałeś fajny dźwięk Ciekawe co to był za wydech końcowy

Ty sie nie smiej, bo ja powaznie rozwazam upchniecie trzeciej takiej przelotowej parki RM jako tlumika koncowego :D


 


#79 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2010 - 12:30

Ty sie nie smiej, bo ja powaznie rozwazam upchniecie trzeciej takiej przelotowej parki RM jako tlumika koncowego :D


Hmm...to mogłoby być ciekawe zestawienie...tylko jak to zagra?? :)
Nie no ostatnio po prostu zakochałem się w tym dźwięku jak usłyszałem...poezja.. :) Tylko ciekaw jestem ile km byś ujechał z prędkością np. 220km/h :)

#80 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 13:09

Nie no ostatnio po prostu zakochałem się w tym dźwięku jak usłyszałem...poezja.. Tylko ciekaw jestem ile km byś ujechał z prędkością
np. 220km/h


ale przeciez ostatnio bylo w ogole bez koncowego, to zupelnie co innego, mysle, ze nie byloby za glosno...