Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tłumik przelotowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
238 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2010 - 13:36

ale przeciez ostatnio bylo w ogole bez koncowego, to zupelnie co innego, mysle, ze nie byloby za glosno...


No ale chodzi mi właśnie bez końcowego co by się dział przy takiej prędkości.. ;)

A powiedz, jeżeli byś robił przelot zamiast końcowego, to jakby to wygladało..? Wstawiasz te puszki np. na wysokości baku, dajesz rurę która dochodzi do zderzaka i na koniec np jakaś kończóweczka, czy chcesz zamontować te puszki tuż kolo zderzaka, coś a'la mugen? :) Mam nadzieje że pierwsze rozwiązanie :)

Wiem że kiepsko opisałem, ale może skumasz o co chodzi :)

#82 OFFLINE   KoberNT

KoberNT
  • 29 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Nowy Tomyśl

Napisany 14 marca 2010 - 13:42

no to ****:( mam 2.6 V6 wiec katy muszą zostać. Teraz rozważam opcje wstawienia zamiast środkowych tłumników przelotowych albo proste rury. Tłumnik końcowy jest IRMSCHERA. A to już jest ładny dźwiek i do tego stożek to ładnie słychac:)

#83 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 14:09

Wstawiasz te puszki np. na wysokości baku, dajesz rurę która dochodzi do zderzaka i na koniec np jakaś kończóweczka

no w miejscu gdzie jest normalny koncowy upcyham dwie przelotowki, z jednej wychodzi rurka i podwojna koncowka po jednej stronie zderzaka, z drugiej przelotowki idzie rurka pod zderzakiem na jego druga strone i tam tez podwojna koncoweczka... :D


 


#84 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2010 - 14:20

no w miejscu gdzie jest normalny koncowy upcyham dwie przelotowki, z jednej wychodzi rurka i podwojna koncowka po jednej stronie zderzaka, z drugiej przelotowki idzie rurka pod zderzakiem na jego druga strone i tam tez podwojna koncoweczka... :D


No i o to chodziło... będzie Very Good ;)

To można powiedzieć że to tzw Straight Pipes :D

#85 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 21:25

podrzucam jeszcze fotkę poglądową, aby ukazać jak te RM się mają do prześwitu auta, gdyż mają całkiem sporą średnicę i sam się obawiałem, czy nie będą szurać po glebie...

tutaj z RM:

Dodany obrazek


a tutaj jeszcze na oryginalnych katalizatorach - też widać, że 'wystają' pod autem, więc wszystko OK...

Dodany obrazek


 


#86 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2010 - 22:20

exec a nie jest troszke zaglosno na dluzszych trasach??

ja ostatnio ja walnolem trase ponad 700 km to juz mnie troche glowa bolala

#87 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 22:30

exec a nie jest troszke zaglosno na dluzszych trasach

na glosnosc wydechu najwiekszy wplyw ma koncowy tlumik, natomiast to co ja wstawilem mozna przyrownac do serii...


 


#88 OFFLINE   jk20071

jk20071
  • 5 postów
  • Dołączył: 10-09-2009
  • Skąd: Ameryka Panie, Ameryka

Napisany 15 marca 2010 - 00:12

Exec - które tłumiki przelotowe od RM Motors kupiłeś? Możesz podać model/numer?

Ja w zeszłym tyg. wstawiłem do swojej 2 x przelotowe AWG zamiast katów, jeden środkowy z oryginalnego GM wymieniłem na jakiegoś MARIXA, końcowy wymieniony również na MARIXA.

Mimo że jest względnie cicho (ciszej niż było), to jednak po świętach trzeba zrobić tak jak Ty masz to u siebie. 2 x przelot RM Motors zamiast AWG, 2 x przelot RM Motors zamiast środkowych i końcowy jakiś Bosala wrzucić, albo oryginalny.

#89 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2010 - 00:34

Exec - które tłumiki przelotowe od RM Motors kupiłeś? Możesz podać model
/numer?

model RM01, srednica puszki 110mm, rury wlot/wylot 60.3mm
http://www.allegro.p...at=1&category=0

zamiast srodkowych mam tez takie RM01, ale sa zrobione na zamiowienie nieco dluzsze, niestety nie pamietam dlugosci...


 


#90 OFFLINE   jk20071

jk20071
  • 5 postów
  • Dołączył: 10-09-2009
  • Skąd: Ameryka Panie, Ameryka

Napisany 15 marca 2010 - 00:41

Dzięki :)

Co do środkowych - po weekendzie wezmę auto na podnośnik i pomierzę, także nie ma problemu.

Pozdrawiam
Grzesiek

#91 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 marca 2010 - 13:57

na glosnosc wydechu najwiekszy wplyw ma koncowy tlumik

potwierdzam...
mam w nim małą dziurke i starsznie potrafi buczeć... :)
bedzie wymiana na nowy :)

#92 OFFLINE   KoberNT

KoberNT
  • 29 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Nowy Tomyśl

Napisany 16 marca 2010 - 20:08

Widząc mody Execa mam w planach wywalenie tłumików środkowych i wstawienie takich przelotowych jak Ty masz. Jestem ciekaw wrażeń akustycznych. Na końcowym mam IRMSCHER by Remus + stożek. Ale jestem myślami nad zrezygnowaniem z stożka. Exec a Ty masz stożek?

#93 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 16 marca 2010 - 22:08

a sama przelotówka irmschera przy orginalnej reszcie mocno buczy?

#94 OFFLINE   KoberNT

KoberNT
  • 29 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Nowy Tomyśl

Napisany 16 marca 2010 - 22:19

Ja mam końcowy irmschera i powiem że bardziej stożek słychać niż wydech. Ale gadać gada ładnie:)

#95 OFFLINE   MaxiKaz

MaxiKaz
  • 56 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 16 marca 2010 - 22:28

Zmiana samego końcowego tłumika w omedze w zasadzie nic nie da jeśli będzie on miał typową budowę przelotową, bo oryginalny tłumik ma taką budowę. Końcowy Irmscher/Remus nie ma budowy stricte przelotowej, to taka hybryda tłumika przelotowego i komorowego (co nie zmienia faktu, że niewiele on daje tak czy inaczej). Żeby jakiś rozsądny efekt w Omedze uzyskać w zasadzie pozostaje zmiana kompletnego układu wydechowego od początku do końca. Ja w piątek w końcu jadę zakładać zamiast katów strumienice RM-Motors --> http://moto.allegro....iat_peugeo.html , a zamiast środkowych przelotówki --> http://moto.allegro....otors_rm01.html i zobaczę jak Ulter (w tym momencie przelotowy) zacznie śpiewać. W kwietniu będę zakładał Ultera o innej budowie i w końcu powinno wszystko zagrać tak jak należy.

#96 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2010 - 23:22

Exec a Ty masz stożek?

tak, mam stozek, tylko ze wzgledu na ten dzwiek... niestety po zalozeniu puchy mantzla ten dzwiek zanika... :(


 


#97 OFFLINE   KoberNT

KoberNT
  • 29 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Nowy Tomyśl

Napisany 17 marca 2010 - 15:38

to szkoda bo puchę też mam w planach. Ale to tam jeszcze zobaczę. Ja niestety katy muszę zostawić bo w 2.6 jest sonda za i przed katem. Wiec zostaje mi wywalenie środkowych. Ale na początek muszą wpaść dystanse i zaciski na czerwono bo trochę są zardzewiałe a taki najbardziej bedzię pasować.

#98 OFFLINE   Lisner

Lisner
  • 8 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 02 lipca 2010 - 11:49

Witam
Podłącze się pod temat. Czy robiąc przelotowy układ muszę grzebać przy silniku? chodzi mi o planowanie głowicy itp. Mam założony tłumik przelotowy zamiast kata i końcowy przelotowy Ulter dedykowany pod 2.0 16V.Planuje dołożenie przelotowego tłumika w miejsce środkowego.Co wy na to?

#99 OFFLINE   Szymon

Szymon
  • 17 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 04 lipca 2010 - 20:49

ja nie mam środkowego tłumika, mam wspawane 2 grube rury (grubsze od tych z reszty układu tam są 55 chyba o ile sie nie myle)
dziwięk jest super jak dla mnie, przy spokojnej jeździe nie słychać prawie wydechu, ale jak obroty rosną ponad 3000 to dziek jest bardzo fajny.

Natomiast zastanawiam sie czy wycinać katalizatory, czy nie bedize za głośno, chociaz mój kolega w swojej 2.5v6 nie ma katalizatorów i dzwięk ma praktycznie bez zmian.

No i ten przegląd... chociaz te roczniki samochodów z takimi silnikami mają duże "widełki" na analizatorze spalin to jednak sie zastanawiam czy nie przekroczy na przeglądzie...

#100 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 lipca 2010 - 21:10

Witam.

nie bede zasmiecał tematow i zakladal to klepie tutaj...

pytanie czysto teoretyczne : jak to bedzie sie zachowywac jezeli wywalone zostaną katy i srodkowe i beda zastąpione rurami tej samej srednicy? koncowy steinmetza. 3.0 silnik.

temat glosnosci wydechu nie gra roli - moze ryczeć jak wsciekly.

czy pakować sie w strumienice?