Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tłumik przelotowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
238 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2010 - 21:29

wychodzi na to że wydech dał ok 25KM ale podobno nic nie daje jak twierdzicie heh


Piszesz o zmianach w oryg wydechu na swoje widzimisie i myslisz ze w ten sposob dostaniesz 20 km to jestes w powaznym bledzie. Malo tego jak cos spieprzysz lub zle dobierzesz mozesz sobie tylko pogorszyc osiagi. TO ze cos wyje lub pierdzi nie znaczy ze jedzie szybciej. Jezeli bedziesz mial z glowa zrobione barany + zupelnie nowy wydech policzony, pospawany (2.5, 3 cale ale to zalezy od paru rzeczy) przelotowy to wtedy hamownia, wykresik i mozesz pisac ze wydech cos Ci dal. Np w hondzie civic 5 gen (jajko) baramy + zrobiony nowy przelot + przerobiony dolot daje nawet do 30 km na v-tecu.

Te Twoje 180 koni jezeli miales zdrowy silnik wyszlo wlasnie z puszki, ktora podwyzsza tez moment obrotowy i zmienia troche charakterystyke przebiegu krzywej na wykresie co mozesz sobie porownac z oryg wykresem silnika 2.5 lub 3.0. Bo to nie jest tylko pucha ale kopia z glowa zrobionego "urzadzenia" za co sie slono w oryginale placilo.

#142 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 02 sierpnia 2010 - 23:08

kolego mam silnik 2001r, przebieg od nowości 120tkm potwierdzone. czas na 1/4 mili 16.1s chyba też coś mówi za siebie, bo to że ktoś ma 3.0 to nie znaczy że musi mieć lepsze osiągi od 2.5 v6. następna rzecz, kolego miałem golfa 4 1.9 TDI 100KM i dziwne ze jak wyszedł z salonu miał 97KM ;/ a po 30tys km jakos 102!! to nie mów ze silnik który ma 120tyś km ma zaraz 160KM!! bo akurat moja trzymała katalog.

#143 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2010 - 23:15

golfa 4 1.9 TDI 100KM i dziwne ze jak wyszedł z salonu miał 97K
M ;/ a po 30tys km jakos 102


- Bo sie dotarl (mimo ze nowych silnikow sie juz nie dociera)
- Bo fabrycznie wiele aut z grupy VAG ma zanizone dane wzgledem tego co oferowal silnik diesla (szczegolnie w leon-ach). Po 60 tys zapewne nie mial juz tych 102 km a tym bardziej nie mial 107 :)
- Jakies wykresy na potwierdznie czy tylko sobie gdybamy po raz kolejny ?

#144 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2010 - 23:26

O matko jak paplanina. :pokoj: Masz-nie masz-masz-nie masz. Jak Komik zrobi wydech tak jak to sobie zaplanował to na pewno sprawdzi ile kucy mu ten zabieg dodał lub odjął. Takie przekomarzanie się prowadzi donikąd. Zrobi wydech-zrobi pomiar i wtedy wszystko będzie jasne.



 


#145 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 02 sierpnia 2010 - 23:26

a jakie chcesz wykresy?? z golfa?? heh jak piszemy o wydechach i kazdy z was tak wypisuje że nic nie daje nawet wywalenie kata i wstawienie sportowego końcowego to po co 30 procent z was to zrobiło?? heh to wywalcie i włóżcie serie, przecież taka dobra jest hehe, Opel z silnikiem v6 zrobił pare mankamentów i nie da się ukryć ze nawet wydech od początku to kicha totalna, dolot następna kicha, system ECOTEC również z tego co mi powiedzieli w firmie Jędrasik w Łodzi a oni te silniki robili i stroili.. więc proszę was nie wypisujcie głupot że to co się robi to się pogorszy bo śmiech ogarnia.. każdy niech robi sobie swoje i tyle, efekt wychodzi na 1/4 mili :)

#146 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2010 - 23:44

a jakie chcesz wykresy?? z golfa?? heh jak piszemy o wydechach i kazdy z was tak wypisuje że nic nie daje nawet wywalenie kata i wstawienie sportowego końcowego to po co 30 procent z was to zrobiło?? heh to wywalcie i włóżcie serie, przecież taka dobra jest hehe, Opel z silnikiem v6 zrobił pare mankamentów i nie da się ukryć ze nawet wydech od początku to kicha totalna, dolot następna kicha, system ECOTEC również z tego co mi powiedzieli w firmie Jędrasik w Łodzi a oni te silniki robili i stroili.. więc proszę was nie wypisujcie głupot że to co się robi to się pogorszy bo śmiech ogarnia.. każdy niech robi sobie swoje i tyle, efekt wychodzi na 1/4 mili :)


- Czemu nie :) moze byc z golfa nawet sasiada :) lub wogole z czego kolwiek bo tu konie tam konie i na pisaniu sie konczy. Ale ok poczekamy na wyniki "po".

- Po co wywalilem kata ? A no poto ze sie oba posypaly. Nie bede wyklad 1k na katy do 13 letniego auta, dlatego mam przelot, ktory notabene chodzi gorzej od zwyklej rury i czym predzej musze sie tego badziewia (awg) pozbyc.

- Dolot w v6 nie jest wcale "kicha" jak Ty to nazwales. Zacytuje Ci kawalek tekstu z forum na temat ktorego pisalem z Ilku (o ile CI to cokolwiek mowi). Jego slowa w skrocie dobrze opisuja dolot w V6:

"Multiram nie został zrobiony do wyścigów czy super mocy silnika. Został stworzony w celu poprawy charakterystyki przebiegu momentu obrotowego. Poprawia mocno dolne obroty i zmniejsza zużycie paliwa.
Oczywiście jak ktoś chce mocy i osiągów albo lubi jeździć w górnym zakresie to jest nieprzydatny."

itp itd na tym koncze i czekam na wyniki po wszystkim :)

bo śmiech ogarnia..


No nick zobowiazuje :)

#147 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2010 - 23:45

po włożeniu puchy i wydechu tylko końcowego na sportowy na hamowni pokazało 184KM




no to pokaz wkoncu te wykresy prosilem cie juz kiedys zebys wrzucil.

#148 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 02 sierpnia 2010 - 23:53

słuchajcie nie mam zamiaru wysyłać wam jakiś beznadziejnych wykresów bo 184KM to nie było sie czym chwalić, skończe swój projekt, wyskoczy zamierzone 200KM wtedy pokażę, narazie cel jest inny i nawet wałki sprzedaje bo ich nie potrzebuje, udowodnie ze bez wałków od 3.0 zrobię 200KM. a teraz skupiam się na wyglądzie.. co do nazwy komik88 to jest nick który zawsze daje na gg,nk czy forach a to nie moje przezwisko więc do niczego nie zobowiązuje jak poniżej napisałeś.

#149 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2010 - 23:57

słuchajcie nie mam zamiaru wysyłać wam jakiś beznadziejnych wykresów bo 184KM to nie było sie czym chwalić


jak nie ma czym sie chwalic to po co piszesz o tym na forum??


184KM


napisales wiec wrzuc to nie jest az takie trudne

#150 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 03 sierpnia 2010 - 00:03

jak tylko znajdę ten wykres to wrzuce bo widzę ze taki ciekawy jesteś heh, dla mnie nie jest ważne ile mam KM tylko jak sie autko zbiera i wszystko zalezy od kondycji autka bo padlinie to nawet turbo nie pomoże..

#151 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 sierpnia 2010 - 07:15

ale smietnik z tematu..

przyjedz na zlota i powciagaj co poniektorych tymi 200ma kucami.


dramat.....

#152 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 sierpnia 2010 - 10:21

bez kitu jest tu taki śmietnik że nigdzie nie znajdę odpowiedzi..
z tego co pamiętam to jest temat o tłumikach przelotowych.. powie mi ktoś czy v6 mają środkowe tłumiki przelotowe w serii czy nie??

#153 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2010 - 12:03

maja

#154 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 sierpnia 2010 - 10:29

to jeśli tak jest i są dobrze policzone pod dany silnik to nie kumam po co ludzie albo je wyrzucają albo wsadzają jakieś uniwersalne przelotówki i wypisują ile to koników im przybyło;)

#155 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 sierpnia 2010 - 10:37

i wypisują ile to koników im przybyło


Jeszcze jak by to potwierdzali wydrukiem z hamowni to było by spoko , bo z kat oni wiedzą ze doszło im koni ? Bo co głośniej wyje ? :smiech:

#156 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 sierpnia 2010 - 10:40

to nie kumam po co ludzie albo je wyrzucają


Ja wrzuciłem przelot również w srodkowy, ponieważ klasyfikował się do wymiany, pewnie zapytasz mnie dlaczego nie kupiłem takiego samego dedykowanego do Omegi? Już Ci odpowiedam, bo tłumiki te "niby oryginały" są tak zrobione, że po roku nadają sie do... jak rdza nie przeżre łączenia rury z puszką, to pucha się rozwali, otd dlatego założyłem miedzy innym przelot z kwasówki... mam go rok i nawet nic nie wskazuje ze trzeba go wymienieć. Jak się ma LPG, w układzie występuje wiecej wody, co jak wiadomo zabija tłumiki... :)

#157 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 04 sierpnia 2010 - 10:51

każde tłumiki są przelotowe czy to jest bmw czu opel czy audi, tylko każdy z nich ma inną zasadę tego przelotu!! bo przeciez jakby nie byłby przelotowe to by z nich dym się nie wydostawał.. jest też taka zasada, ze katy poprostu autko zamulają i to jest prosta sprawa, każdy dobry mechanik to potwierdza.. no chyba ze mowa jest o fabrycznie nowych katach to co innego a nie w 15 letnich autach!! to wreszcie to zrozumcie a nie wypisujecie jakieś głupoty że wywalenie nic nie daje..

#158 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2010 - 10:59

każde tłumiki są przelotowe czy to jest bmw czu opel czy audi, tylko każdy z nich ma inną zasadę tego przelotu


:shock::panna:

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#159 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 04 sierpnia 2010 - 11:01

ty sie Kocyk nie dziw bo tak jest, jakby nie było przelotu powietrza to na końcowym by nic nie było.. wkońcu to powietrze musi sobie gdzieś wylecieć..

#160 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2010 - 11:02

komik ja się nie dziwię tylko strasznie upraszczasz

Najczęściej występujące rodzaje tłumików:



  • Tłumiki absorbcyjne (przelotowe) - zbudowane z nawiercanej rury zamkniętej w puszce wypełnionej materiałem dźwiękochłonnym, takim jak np. wata stalowa lub szklana. Podstawowe cechy tego rodzaju tłumików to: niskie opory przepływu spalin i tłumienie dźwięków o wyższych częstotliwościach, najczęściej pełni funkcję pierwszego tłumika w układzie wydechowym.
  • Tłumiki refleksyjne - zbudowane z wielu komór, o różnych pojemnościach, połączonych ze sobą rurkami. Charakterystyczne dla tłumików refleksyjnych są duże opory przepływu spalin oraz tłumienie dźwięków o niskiej częstotliwości. Ten typ tłumika najczęściej stanowi końcowy element układu wydechowego.

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p