Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Moja oma 2.5 V6 ma turbo


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
195 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   kieras

kieras
  • 29 postów
  • Dołączył: 23-02-2008
  • Skąd: Belchatow-UK droitwich

Napisany 20 kwietnia 2008 - 22:55

a powiedzcie mi mili panowie czy ktos kto ma sprawne te zawory sprawdzal jaka jest roznica w jezdzie (jakiego ma kopa ) kiedy zawory dzialaja a kiedy nie bo zastanawiam sieczy wkladac tam lapy i grzebac czy dac sobie poprostu spokuj :???:
Jesli Myslisz ,Ze Jest Dobrze - To Napewno Nie Wiesz Wszystkiego - Jakis Czas Temu Belchatow Teraz -Droitwich- UK http://www.polskajaz...pel/Omega/28711

#82 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2008 - 22:58

Nie wiem, czy widzieliscie to, ale w roczniku 99 jest troche roznic w porownaniu do wczesniejszych:
http://rnixon.webpark.pl/multi-ram.pdf

Nie znam na tyle angielskiego, zeby to odszyfrowac a jutro bede sprawdzal, czy jest tak jak u Beasta, ale wydaje mi sie, ze nie pracuje.

Tu sie troche wyjasnia i podobny temat:
http://motonews.pl/f... ram&f=9&m=flat

Marabot ile takie sprawdzenie w Aso kosztuje ?

#83 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2008 - 23:03

a powiedzcie mi mili panowie czy ktos kto ma sprawne te zawory sprawdzal jaka jest roznica w jezdzie (jakiego ma kopa ) kiedy zawory dzialaja a kiedy nie bo zastanawiam sieczy wkladac tam lapy i grzebac czy dac sobie poprostu spokuj :???:

Różnica jest zasadnicza, po prostu auto jest mułowate. W zimie możesz nie odczuć różnicy, ale latem zaraz poczujesz, że szkapa jakaś dychawiczna jest :evil: i zamiast ochoczo przyspieszać tylko muuuuczy :hehe:

#84 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2008 - 23:20

Nie wiem, czy widzieliscie to, ale w roczniku 99 jest troche roznic w porownaniu do wczesniejszych:

Różnica tylko w rozmieszczeniu elementów sterujących, opis działania jest jeden i ten sam.

wg opisu

górny open l close l close l open
dolny close l close l open l open
rpm 0 > 1200 > 3400 > 4100>cut

#85 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2008 - 07:54

hmm no ja dzisiaj pójde jeszcze raz sprawdze u siebie czy to działa, i posprawdzam wszystkie te wężyki podciśnienia.kiedys sprawdzałem ale nie było widać żeby sie otwierało, tyle że nie kręciłem silnika wysoko, spróbuje dzisiaj na wysokich obrotach i dam znac

 


#86 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2008 - 09:05

Probowalem przed chwila na luzie wkrecalem go na wyzsze obroty i ani drgnie ten zawor, ktory u Beasta tak ladnie pracowal.
Niby wszystkie wezyki podlaczone bo nie ma zadnych luznych.
Moze ktos jeszcze sprawdzic, czy tez tak pracuje ten zawor?

Teraz sie zastanawiam, czy dawac do Aso czy do mojego mechanika>?

Jak po zorbieniu tego ma dostac wiekszego kopa to tak jakbym chipsa zalozyl :wink:

#87 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2008 - 14:31

jestem właśnie po próbach, elegancko chodzi ten grzybek czarny, więc otwiera sie jak należy ten zawór u mnie :grin: nagrywałem film telefonem na obrotomierzu, żeby sprawdzić przy jakich obrotach sie otwiera, jak sie otworzył to trzymałem na obrotyach przez chwile, wychodzi że u mnie sie otwiera od ok. 3200 tysięcy obrotów

PS jak moge filmik tutaj wrzucić??mam na dysku

 


#88 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2008 - 14:40

Wygrzebalem starego maila z lobu, jeszcze kolega Immo mi pisal, ze ma ta przepustnice z filmiku Beasta spieta na stale i pisal, ze odczuwa troche lepszy dol i mniejsze szarpniecie przy 3500obr. Spalanie na poodbnym poziomie.

Wieczorem sprobuje i zobacze jaka jest roznica.

#89 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 kwietnia 2008 - 14:48

dolny - na dolocie


a który to... może jakas fotka :?:

gorny za kolektrorem


gdzie i jak... :?:

nie trzeba pisac dlaczego tak są rozmieszczone :hehe:

#90 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2008 - 14:54

jest druga przepustniczka, właśnie za kolektorem dolotowym, w euforii czyszczenia odmy, zauważyłem że też sie tam coś rusza tak jak i ta w dolocie :smile:

moja kluska od 3 tysięcy przeobraża sie w małego potwora :mrgreen: bo nie mam katalizatorów, powyżej 3 tysięcy zmienia się już diametralnie dźwięk z wydechu i cisnie w fotel wtedy, może i coś daje ta przepustnica, nie wiem jak by było gdyby nie działała :smile:

 


#91 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 kwietnia 2008 - 18:20

Witam
jestem po sprawdzeniu częściowym z uwagi na brak kanału..
węzyków podciśnienia...
w trakcie telefonicznej konferencji przy pomocy dobrych rad Beast-a... :piwo:
udąło mi się sprwdzić..

górny zbiornik podciśneinie (na podszybiu nad filtrem przeciwpyłkowym)... jest ciśnienie :)

przewody przy serwo... na trójnikach jest ciśneinie 3 przewody...

przewód podciśnienia ten który idzie do zbiornika podciśneina na dole (dolna puszka).... jest ciśneinie :)

przwód któy wychodzi z dolnej puszki przy trójniku rozdzielającym werzyki do zaworu mulitiram.... BRAK CIŚNEINIA :(

niebawem sprawdze co z ta dolna puszką...
czas pracy jakies 30 minutek z rozbieranim podszybia...
beast :piwo: a nawet dwa :piwo2:
pozdro

#92 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 kwietnia 2008 - 18:49

east :piwo: a nawet dwa :piwo2:



ja na zlot nie biore piwa wogoole - tyle osob mi naobiecywalo :piwo: ze ja nie bede trzezwial :lol:




 


#93 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 kwietnia 2008 - 19:32

ja na zlot nie biore piwa wogoole

no to napewno pochalsz jak nigdy.... :smiech: :smiech: :smiech: :smiech: :smiech: :smiech:

#94 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2008 - 20:29

Jak pisalem spialem ten zawor przy rurach na sztywno ijakos nie widze zadnej roznicy.
Dodatkowo probowalem dzisiaj w omie 3.2 mojego taty i tez sie nie ruszyl :neutral:

Pytanie, czy sprawdzacie na wlaczonej klimie?? Bo tak sobie kombinuje, ze moze wtedy jest wieksze obciazenie :?:

Witam
jestem po sprawdzeniu częściowym z uwagi na brak kanału..
węzyków podciśnienia...
w trakcie telefonicznej konferencji przy pomocy dobrych rad Beast-a...
udąło mi się sprwdzić..

górny zbiornik podciśneinie (na podszybiu nad filtrem przeciwpyłkowym)... jest ciśnienie

przewody przy serwo... na trójnikach jest ciśneinie 3 przewody...

przewód podciśnienia ten który idzie do zbiornika podciśneina na dole (dolna puszka).... jest ciśneinie

przwód któy wychodzi z dolnej puszki przy trójniku rozdzielającym werzyki do zaworu mulitiram.... BRAK CIŚNEINIA

niebawem sprawdze co z ta dolna puszką...
czas pracy jakies 30 minutek z rozbieranim podszybia...
beast a nawet dwa
pozdro

przewód podciśnienia ten który idzie do zbiornika podciśneina na dole (dolna puszka).... jest ciśneinie
gdzie jest ten zbiorniczek ?

W sumie umowilem sie u mechanika na sprawdzenie, ale moze sam sprobuje powalczyc, tylko mam pytanie skad wiecie, ze jest cisnienie ?? Jak to sprawdzic ?

#95 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 kwietnia 2008 - 21:35

gdzie jest ten zbiorniczek ?

stojąc przodem do silnika patrzysz z lewej strony w dól...
jak jest rolka od pask wieloklinowego to niżej i przymocowana jest do uchwytu ale nie do silnika... widac nic innego tam nie ma...musisz to mieć, chuba ze masz spięte przewody na krótko... jutro wstawie fote jak pykne aparatem z lampą...

ze jest cisnienie ??

generalnie po ściagnięciu... wyciągnięciu przewodów podciśninenia (ale z wyczuciem żeby czegoś nei urwać) słychac bardzo wyraźnie że śsie powietrze.... na wolnych obrotach....
najlepiej jak sprawdzisz na tych weżykach z tyłu silnika po prawej stronie (jak patrzys zna niego)
niektóre węzyki wychodzą(da się je wyciągnąc) niektóre nie.... jest tam taki tójnik z którego wychodza trzy węzyki...
jutro.. albo w środe jak zprawdz ebeda fociszonki...
:)

#96 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 22 kwietnia 2008 - 12:01

Noi ja dzisiaj zabrałem sie za swoja bo mi nie działał ten grzybek po godz. walce udało sie wszystko działa tylko powoli wraca do pozycji wyjsciowej i cos dziwnego zauwazyłem a mianowicie spadek spalania na wolnych obrotach z 1,2-1,3 na 0,9 1,0 niewiem czy to ma jakis zwiazek z tym ale to chyba dobrze :razz: a tak to podłączenie wyglada u mnie

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#97 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2008 - 12:52

Noi ja dzisiaj zabrałem sie za swoja bo mi nie działał ten grzybek po godz. walce udało sie wszystko działa tylko powoli wraca do pozycji wyjsciowej i cos dziwnego zauwazyłem a mianowicie spadek spalania na wolnych obrotach z 1,2-1,3 na 0,9 1,0 niewiem czy to ma jakis zwiazek z tym ale to chyba dobrze a tak to podłączenie wyglada u mnie

Konkretniej co bylo przyczyna ?

#98 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 22 kwietnia 2008 - 12:59

U mnie były pozamieniane przewody ale dlaczego to cholera wie :bad:
Ale grunt że teraz działa zobaczymy czy bedzie róznica w jeżdzie jutro sprawdze co ona potrafi po tej zmianie :twisted:

#99 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2008 - 13:32

Dzieki Giskard za podopiedzi :piwo:

Sprostuje bo pisalem, ze niedziala i mojego taty w 3.2, ale dzis spradzalem ponownie. Bardziej go wkrecilem i jednak dziala.

#100 OFFLINE   kieras

kieras
  • 29 postów
  • Dołączył: 23-02-2008
  • Skąd: Belchatow-UK droitwich

Napisany 22 kwietnia 2008 - 21:38

no ja dzisiaj powalczylem troszke z tymi wezykami i doszlem zawor pracuje zalacza sie przy ok-3200-3300 zaraz po skonczeniu wyjechalem sprawdzic czy jest jakas roznica ale albo mi sie wydaje albo omka jezdzi tak samo jak przed naprawom :nie_wiem:
Jesli Myslisz ,Ze Jest Dobrze - To Napewno Nie Wiesz Wszystkiego - Jakis Czas Temu Belchatow Teraz -Droitwich- UK http://www.polskajaz...pel/Omega/28711