Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Moja oma 2.5 V6 ma turbo


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
195 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 kwietnia 2008 - 19:32



zobaczyc mozna tylko dzialanie tej pierwszej przed silnikiem. widac jak zawor rusza dzwignia. tej drugiej niestety nie widac

no wlasnie ota pierwsza mi chodzi ja tam nic niewidze zeby sie ruszalo :shock: a krecilem motor to odciecia



jak popatrzysz na zawor w ksztalcie grzybka za dolotem (od strony silnika ) to powinno byc widac jak rusza dzwignia, jutro ci zrobie filmik




 


#62 OFFLINE   kieras

kieras
  • 29 postów
  • Dołączył: 23-02-2008
  • Skąd: Belchatow-UK droitwich

Napisany 19 kwietnia 2008 - 19:41

dzieki wielkie Beast :piwo2:
Jesli Myslisz ,Ze Jest Dobrze - To Napewno Nie Wiesz Wszystkiego - Jakis Czas Temu Belchatow Teraz -Droitwich- UK http://www.polskajaz...pel/Omega/28711

#63 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 kwietnia 2008 - 19:59

jak popatrzysz na zawor w ksztalcie grzybka za dolotem (od strony silnika ) to powinno byc widac jak rusza dzwignia, jutro ci zrobie filmik

Pewnie chodzi a taki bolec plastikowy przy przepustnicy podlaczony pod cisnienie.

no wlasnie ota pierwsza mi chodzi ja tam nic niewidze zeby sie ruszalo a krecilem motor to odciecia

Tez jutro zobacze, ale ta pierwsza to chyba musi chodzic :shock:

#64 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 kwietnia 2008 - 21:19

no to czekajmy az tato zrobi film bo ja tez chce zobaczyć :grin:

 


#65 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2008 - 15:06

no to czekajmy az tato zrobi film bo ja tez chce zobaczyć :grin:



Filmik




 


#66 OFFLINE   kieras

kieras
  • 29 postów
  • Dołączył: 23-02-2008
  • Skąd: Belchatow-UK droitwich

Napisany 20 kwietnia 2008 - 15:11

panowie dzisiaj przyjzalem sie mojemu dual-ramowi ( czy jak tam sie to pisze ) i slawnemu zaworowi ktory powinien sie otwierac przy 4,500 ale w mojej omie sie nieotwiera i teraz obgladnelem wszystko dosyc dokladnie i mam 2 rurki luzne 1- na dole naprzeciw kola pasowego a 2- nad kolektorem ssacym teraz pytanko do czego sa i gdzie powinny bycDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazek
Jesli Myslisz ,Ze Jest Dobrze - To Napewno Nie Wiesz Wszystkiego - Jakis Czas Temu Belchatow Teraz -Droitwich- UK http://www.polskajaz...pel/Omega/28711

#67 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2008 - 15:24

masz ulamany cypek od podcisnienia od zaworu przed silnikiem. sprobuj skleic.




 


#68 OFFLINE   kieras

kieras
  • 29 postów
  • Dołączył: 23-02-2008
  • Skąd: Belchatow-UK droitwich

Napisany 20 kwietnia 2008 - 15:27

tylko jest maly problemik jeszcze niewiem gdzie powinien on byc a i jeszcze jedno niewiem dlaczego miemoge odtworzyc twojego filmiku
Jesli Myslisz ,Ze Jest Dobrze - To Napewno Nie Wiesz Wszystkiego - Jakis Czas Temu Belchatow Teraz -Droitwich- UK http://www.polskajaz...pel/Omega/28711

#69 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2008 - 15:34

tylko jest maly problemik jeszcze niewiem gdzie powinien on byc



na 1 zdjeciu jak od boku wchodzi ten bialy przewod to od gory powinien byc czarny




 


#70 OFFLINE   kieras

kieras
  • 29 postów
  • Dołączył: 23-02-2008
  • Skąd: Belchatow-UK droitwich

Napisany 20 kwietnia 2008 - 15:38

tylko jest maly problemik jeszcze niewiem gdzie powinien on byc



na 1 zdjeciu jak od boku wchodzi ten bialy przewod to od gory powinien byc czarny

ale tam jest jeden czarny i ten bialy
Jesli Myslisz ,Ze Jest Dobrze - To Napewno Nie Wiesz Wszystkiego - Jakis Czas Temu Belchatow Teraz -Droitwich- UK http://www.polskajaz...pel/Omega/28711

#71 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2008 - 15:45

tylko jest maly problemik jeszcze niewiem gdzie powinien on byc



na 1 zdjeciu jak od boku wchodzi ten bialy przewod to od gory powinien byc czarny

ale tam jest jeden czarny i ten bialy



a faktycznie. to zobacz na samym dole kolektora czy nie masz puszki na podcisnienie. byc moze stamtad




 


#72 OFFLINE   kieras

kieras
  • 29 postów
  • Dołączył: 23-02-2008
  • Skąd: Belchatow-UK droitwich

Napisany 20 kwietnia 2008 - 15:54

tylko jest maly problemik jeszcze niewiem gdzie powinien on byc



na 1 zdjeciu jak od boku wchodzi ten bialy przewod to od gory powinien byc czarny

ale tam jest jeden czarny i ten bialy



a faktycznie. to zobacz na samym dole kolektora czy nie masz puszki na podcisnienie. byc moze stamtad

jesli ci chodzi o toa puszke czrna po lewej stronie na samym dole to jest tam jeden czarny przewod
Jesli Myslisz ,Ze Jest Dobrze - To Napewno Nie Wiesz Wszystkiego - Jakis Czas Temu Belchatow Teraz -Droitwich- UK http://www.polskajaz...pel/Omega/28711

#73 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2008 - 17:18

jesli ci chodzi o toa puszke czrna po lewej stronie na samym dole to jest tam jeden czarny przewod



a powinny byc 2




 


#74 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 kwietnia 2008 - 17:36

podpinam się pod temat...
byłem dzisiaj sprawdząłem na wolnych.. i w trakcie dodawania gazu....
nie otwiera mi się tak ja k u beasta... naprawde widac ze chce ale nie ma siły...
gdzie szukac usterki.....
tzn nie wiem jakie były obroty... bo sam sprawdzałem... ale raczej spore... :nie_wiem:

przewód biały idzie w dól do takiego trójnika.... sa tam dwa przewody i jedne idzie do tej puszki na dole... a drógi na góre... tylko gdzie.... :?:

moze już ktoś rozkminiał temat i wie gdzie się przecierają przwody ewentualnie może to ta puszka??

#75 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2008 - 19:12

podpinam się pod temat...
byłem dzisiaj sprawdząłem na wolnych.. i w trakcie dodawania gazu....
nie otwiera mi się tak ja k u beasta... naprawde widac ze chce ale nie ma siły...
gdzie szukac usterki.....
tzn nie wiem jakie były obroty... bo sam sprawdzałem... ale raczej spore... :nie_wiem:

przewód biały idzie w dól do takiego trójnika.... sa tam dwa przewody i jedne idzie do tej puszki na dole... a drógi na góre... tylko gdzie.... :?:

moze już ktoś rozkminiał temat i wie gdzie się przecierają przwody ewentualnie może to ta puszka??



zdejmij plastkowe rury z dolotu i sprobuj wyczyscic ta przepustnice




 


#76 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2008 - 20:15

Obejrzałem sobie jak to u mnie działa. Jest tak:
-górny zawór przełącza się ZAWSZE powyżej 4000
-dolny zawór przełącza się TYLKO przy gwałtownym wkręcaniu, przy powolnym dodawaniu gazu nie reaguje.
Prawdopodobnie potrzebne jest odpowiednie obciążenie silnika, żeby podciśnienie spadło i wtedy jest reakcja dolnego zaworu.
Tak to działa po interwencji ASO, nie wiem jak było wcześniej, ale auto nie chciało ciągnąć więc od razu skojarzyłem multi-ram i nawet się nie zastanawiałem tylko od razu na serwis. No i auto się odetkało :hehe: :mrgreen:

#77 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2008 - 20:20

-górny zawór przełącza się ZAWSZE powyżej 4000
-dolny zawór przełącza się TYLKO przy gwałtownym wkręcaniu, przy powolnym dodawaniu gazu nie reaguje.



dobrze napisales ?
dolny - na dolocie
gorny za kolektrorem.

bo jesli tak to masz calkiem na odwrot :shock:




 


#78 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2008 - 21:27

-górny zawór przełącza się ZAWSZE powyżej 4000
-dolny zawór przełącza się TYLKO przy gwałtownym wkręcaniu, przy powolnym dodawaniu gazu nie reaguje.



dobrze napisales ?
dolny - na dolocie
gorny za kolektrorem.

bo jesli tak to masz calkiem na odwrot :shock:


:shock: :shock: :shock:
What the hell....

No zgadza się, dolny na dolocie, górny za kolektorem, dobrze napisałem.

Wg Twojego linka z opisem multiramu to by się nawet zgadzało oprócz pierwszego przełączenia górnego zaworu przy wyjściu z wolnych obrotów, tak ten wykres zrozumiałem.
A jak ma być :?:

#79 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2008 - 21:44

:shock: :shock: :shock:
What the hell....

No zgadza się, dolny na dolocie, górny za kolektorem, dobrze napisałem.

Wg Twojego linka z opisem multiramu to by się nawet zgadzało oprócz pierwszego przełączenia górnego zaworu przy wyjściu z wolnych obrotów, tak ten wykres zrozumiałem.
A jak ma być :?:



ten wykres mi troche podpada -jest od catery . bo pracy gornego nie widac. byc moze potem wprowadzili jakies poprawki i dlatego ty masz jak na wykresie. jak bede mial chwile to wepne sie w kable od zaworu 2 i postaram sie wyczaic kiedy sie wlacza




 


#80 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2008 - 22:47

ten wykres mi troche podpada -jest od catery

Wg tego co obserwuję, to jest podpadnięty, bo nie ma u mnie tego pierwszego przełączenia górnego zaworu w momencie wyjścia z wolnych obrotów. Może dlatego, że na postoju, bez obciążenia.

bo pracy gornego nie widac.

Widać z boku od strony kierowcy, trzeba kogoś drugiego do naciskania na gaz. Bezapelacyjnie przy 4000 (4100?) jest strzał zaworem.

jak bede mial chwile to wepne sie w kable od zaworu 2 i postaram sie wyczaic kiedy sie wlacza

W ASO działali Techem, w sumie nie wiem jaka była usterka, ale nie działał zawór górny. Teraz chyba mam OK.
Z tego jak to u mnie działa wnioskuję, że zawór górny reaguje tylko na obroty, a dolny na obciążenie powyżej pewnych obrotów, czyli niekoniecznie się będzie otwierać bez obciążenia pomimo wysokich obrotów.

Trzeba to rozkmnić, niech MOC będzie z nami :twisted: