Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ABS i TC

ABS

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
501 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   Roninmv

Roninmv
  • 80 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Oława

Napisany 22 czerwca 2009 - 18:24

Witam!

Na początek polecałbym wyczyścić czujniki ABS. Wtyczka od ABS znajduje się bezspośrednio przy module ABS przy pompie(lichy dostęp jak masz V-kę).

Parę dni temu wymieniłem sam moduł ABS i teraz wszystko działa począwszy od ABS, TC, prędkościomierza i liczników a skończywszy na tempomacie i wskazaniach kompa pokładowego. Jeśli ktoś będzie potrzebował pomocy służę radami w tej materii.

Pozdrawiam.

#162 OFFLINE   Marek-Balon

Marek-Balon
  • 25 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Biskupiec

Napisany 23 czerwca 2009 - 23:02

Witam przeczytałem wszystko do dechy i nie ma tego problemu co ja mam- kupiłem omke ze świecącym sie ABS,jak wymieniałem rozrząd to pompa wyglądała na nową(wymienianą),wszystkie wskaźniki działają(prędkościomierz,itp)byłem na kompie i pokazało do wymiany prawy przód(czujnikABS),wymieniłem kontrolka gaśnie ale gdy ruszam to zapala sie ABS nie działa wszystkie wskaźniki działają,znowu na kompa i pokazało błąd 35 (przekaźnik pompy zwrotnej) błąd dało się skasować ale gdy odjechałem kawałek znowu sie zaświecił ABS(nie działa)wszystko elegancko chodzi ale nie mam ABS,sprawdzone wszystkie czujniki wyczyszczone,popryskane,preparatem(poza komorą silnika).Teraz pytanie :1 czy można wymienić sam przekaźnik? 2:czy można to jakoś inaczej naprawić bez wymiany (jakiś kabelek czy coś podobnego)? 3 gdzie się znajdują te wszystkie przekaźniki i jak to odkręcać by nie uszkodzić? Moja omka to2.0 8v 1995r GAZ

#163 OFFLINE   OMAA

OMAA
  • 60 postów
  • Dołączył: 30-01-2009

Napisany 24 czerwca 2009 - 07:12

Tutaj masz link do sąsiedniego forum

http://motonews.pl/s...hq=brak abs&f=9

dzięki któremu mój abs działa:)

#164 OFFLINE   Marek-Balon

Marek-Balon
  • 25 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Biskupiec

Napisany 24 czerwca 2009 - 08:54

Kolego "omaa"nie o to pytałem a poza tym ja mam omke B i wątpie żeby A i B to było to samo w B jest inny układ.Proszę o odpowiedzi na moje pytania i jakieś konkretne rady(pytania) z góry dziękuje

#165 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 czerwca 2009 - 09:00

Teraz pytanie :1 czy można wymienić sam przekaźnik? 2:czy można to jakoś inaczej naprawić bez wymiany (jakiś kabelek czy coś podobnego)? 3 gdzie się znajdują te wszystkie przekaźniki i jak to odkręcać by nie uszkodzić? Moja omka to2.0 8v 1995r GAZ



przekazniki masz w pompie abs i nie wymienisz ich samych - najlepiej cala pompe




 


#166 OFFLINE   Marek-Balon

Marek-Balon
  • 25 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Biskupiec

Napisany 24 czerwca 2009 - 16:29

Kolego "beast" mógłbyś mi podesłać jakieś fotki bo zapewne pompa znajduje się koło zbiorniczka z płynem hamulcowym i ona jest taka jakby podwójna okrągła tak? No i czy muszę to całe wymienić? Czy trzeba po wymianie odpowietrzać układ? Czy zrobie to sam w domu? A tego przekaźnika nie można oddzielić od pompy i samego go wymienić? Sorrki za tyle pytań ale nie robiłem tego nigdy:D

Nie śmiejcie się z mojej poprzedniej wypowiedzi to co opisałem to nie pompa do wspomagania lecz pompa hamulcowa??????:eek: "beast" lub ktoś inny proszę o odpowiedzi na moje pytania i gdzie znajduje się ta pompa??????????

Proszę o jakieś linki,fotki,lub konkretny opis z góry bardzo dziękuje !!

#167 OFFLINE   OMAA

OMAA
  • 60 postów
  • Dołączył: 30-01-2009

Napisany 24 czerwca 2009 - 18:20

:peace: ,sugerowałem się silnikiem

#168 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2009 - 18:27

Kolego "beast" mógłbyś mi podesłać jakieś fotki bo zapewne pompa znajduje się koło zbiorniczka z płynem hamulcowym i ona jest taka jakby podwójna okrągła tak? No i czy muszę to całe wymienić? Czy trzeba po wymianie odpowietrzać układ? Czy zrobie to sam w domu? A tego przekaźnika nie można oddzielić od pompy i samego go wymienić? Sorrki za tyle pytań ale nie robiłem tego nigdy:D

Nie śmiejcie się z mojej poprzedniej wypowiedzi to co opisałem to nie pompa do wspomagania lecz pompa hamulcowa??????:eek: "beast" lub ktoś inny proszę o odpowiedzi na moje pytania i gdzie znajduje się ta pompa??????????

Proszę o jakieś linki,fotki,lub konkretny opis z góry bardzo dziękuje !!


Nie śmiejemy się.
Co do zdjęć: http://allegro.pl/se...=pompa TC omega
Co do odpowiedzi Beast'a - musisz poczekać, bo On dziś coś u siebie psuje i nawet telefony niechętnie odbiera (takim niezidentyfikowanym dźwiękiem: yyyyyyyhhhhhh! :lol:)

 


#169 OFFLINE   Roninmv

Roninmv
  • 80 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Oława

Napisany 24 czerwca 2009 - 19:21

Czy zrobie to sam w domu? A tego przekaźnika nie można oddzielić od pompy i samego go wymienić? Sorrki za tyle pytań ale nie robiłem tego nigdy:D


Witam!

Ja niedawno wymieniałem sam sterownik choć zakupiłem z kompletną pompą, chciałem uniknąć odpowietrzania p. ABS. Można samemu wymienić sam sterownik choć potrzeba samozaparcia i czteropak piwa:D Podejrzewam że w R4 będzie dużo łatwiejszy dostęp do pompy niż w V6.

Pozdrawiam.

#170 OFFLINE   Marek-Balon

Marek-Balon
  • 25 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Biskupiec

Napisany 24 czerwca 2009 - 21:12

dziękuje za tyle chociaż koledzy zobacze co się dz zrobić ale słyszałem że nie da się wymienić samego sterownika w moim modelu silnika(chyba że jakąś kombinacją) Jednak nadal czekam na odpowiedzi na kilka moich poprzednich pytań zanim przystąpie do rozbiórki:confused:

Aaa jeszcze jedno pytanko czy pompy są wszystkie takie same nie ważne rok pojazdu??? noi oczy wiście oznaczenia muszą sie zgadzać:D

#171 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 czerwca 2009 - 21:25

dziękuje za tyle chociaż koledzy zobacze co się dz zrobić ale słyszałem że nie da się wymienić samego sterownika w moim modelu silnika(chyba że jakąś kombinacją) Jednak nadal czekam na odpowiedzi na kilka moich poprzednich pytań zanim przystąpie do rozbiórki:confused:

Aaa jeszcze jedno pytanko czy pompy są wszystkie takie same nie ważne rok pojazdu??? noi oczy wiście oznaczenia muszą sie zgadzać:D



pompe abs masz na podluznicy po stronie kierowcy pod zbiorniczkiem wyrownawczym. musisz szukac pompy z tym samym oznaczeniem literowym. Jak masz JC to kupijesz JC jak xd to xd

Co do odpowiedzi Beast'a - musisz poczekać, bo On dziś coś u siebie psuje i nawet telefony niechętnie odbiera (takim niezidentyfikowanym dźwiękiem: yyyyyyyhhhhhh!


te no czlowiek nic nie moze zrobic. dzis nie odbieralem wiekszosci a i tak ponad 90 minut w odebranych :[ i jeszcze deszcz przez caly dzien i nie wyrobilem sie z wszystkim




 


#172 OFFLINE   Marek-Balon

Marek-Balon
  • 25 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Biskupiec

Napisany 24 czerwca 2009 - 21:40

Beast czy da się wymienić sam sterownik w takim silniku?????

#173 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 czerwca 2009 - 21:41

Beast czy da się wymienić sam sterownik w takim silniku?????


w kazdym sie da




 


#174 OFFLINE   Marek-Balon

Marek-Balon
  • 25 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Biskupiec

Napisany 24 czerwca 2009 - 21:43

Bo jak byłem na kompie to wykazało tylko sterownik (35) błąd może to być jakiś przewód odłączony czy urwany czy coś podobnego można to jakoś w tym sterowniku oblukać ?????

Czy ten układ ABS sie po remoncie odpowietrza???????? Jeżeli tak to w jaki sposób???

#175 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 czerwca 2009 - 21:50

Czy ten układ ABS sie po remoncie odpowietrza???????? Jeżeli tak to w jaki sposób???


tak samo jak uklad bez abs - od najdluzszego do najkrotszego




 


#176 OFFLINE   Marek-Balon

Marek-Balon
  • 25 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Biskupiec

Napisany 24 czerwca 2009 - 22:00

Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc jak misie uda to naprawić na pewno opisze miłego spanka :D

#177 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2009 - 09:10

te no czlowiek nic nie moze zrobic. dzis nie odbieralem wiekszosci a i tak ponad 90 minut w odebranych :[ i jeszcze deszcz przez caly dzien i nie wyrobilem sie z wszystkim


było nie odbierać :D

 


#178 OFFLINE   get

get
  • 29 postów
  • Dołączył: 21-01-2009

Napisany 25 czerwca 2009 - 22:03

witam! też mam problem...
przeczytałem cały temat iiiiiii nie znalazłem identycznego problemu. a zaczęło się tak:
po deszczowym dniu i nocy rano jadę do sklepu-dodam że dojazd do głównej drogi po dziurach pełnych wody- i gdy wracałem na kompie pokazało "automatic gearbox" i zaświecił się abs i tc:confused:. trochę się przeraziłem i już zacząłem szukać drugiej skrzyni..
jednak pojechałem do znajomego mechanika stwierdzając w czasie jazdy na "D" ze jade w trybie awaryjnym - na 3 biegu (osobne biegi 1,2,3-działają prawidłowo) a prędkościomierz wskazuje ok 30-40 km/h jak dodaje gazu to skacze do 80-100 km/h. jak się podpiąłem pod kompa pokazało że siedzą czujniki abs - dwa tylnie i przedni prawy. po wykasowaniu błędów i jeździe próbnej dalej to samo. przeczyściliśmy czujniki i zębatkę na półosi i nic (nie wiem czy trzeba ponownie się podpiąć żeby wykasować błędy czy wykasują się same).dzisiaj rano wyciągnąłem bezpiecznik od abs i tc zgasło ale świeci abs i o dziwo biegi na "D" przełączają się normalnie (spalanie na kompie w granicach 30-39,98L)- a prędkościomierz stanął na 20 km/h
jutro będę chciał sprawdzić tą wtyczkę od abs a wieczorem jadę do mechanika sprawdzić jeszcze miernikiem czujniki.....

co o tym sądzicie koledzy.... z góry dzięki za pomoc....

#179 OFFLINE   Marek-Balon

Marek-Balon
  • 25 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Biskupiec

Napisany 26 czerwca 2009 - 12:48

Hej koledzy to znowu ja miałem błąd (35) czyli przekaźnik pompy zwrotnej abs tak pokazało na kompie.Wymieniłem go i mam nadal ten sam problem co go opisywałem wcześniej czyli jak rusza to mi sie zapala abs.Po wymianie pojachałem na kompa i znowu pokazało błąd (35),zasugerowałem dla mechanika żebyśmy się przejechali jak on będzie podpięty i pokazało to samo ale jeszcze do tego brak zasilania przekaźnika jak się nie myle sprawdziliśmy trzy 3 bezpieczniki co do tego patrząc na schemat i dobre są.

Jeżeli ktoś wie o co chodzi z tym zasilaniem jakieś kable czy coś to proszę o pomoc zanim odstawie w poniedziałek omke na warsztat może sam coś zrobie że zadziała:D

Może ty "beast" coś pomożesz widze że na b.dużo pytań znasz odpowiedzi co do klusek ???????:D

#180 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 czerwca 2009 - 13:22

a sprawdź czy wogóle dochodzi zasilanie do przekźnika, może przekaźniki były dobre





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: ABS