Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ABS i TC

ABS

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
501 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   Marek-Balon

Marek-Balon
  • 25 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Biskupiec

Napisany 26 czerwca 2009 - 17:16

Tam są w tym całym sterowniku takie dwa kwadratowe jakby przerywacze czy coś podobnego zdjąłem z nich obudowę i jak jeden z nich styknąłem to pompa działała więc prąd raczej jakby był w tym jednym a stykałem ten drugi i nic sie nie działo nie wiem o co chodzi z tym Nie mam czym sprawdzić czy dochodzi tam prąd może wiecie jak to domowym sposobem sprawdzić :)?????????????????????????

Jest tam taka kwadratowa wtyka od zasilania na cztery bolce czy w nich powinien być 2razy+ i 2razy - ???? Jeżeli tak to żarówka powinna się zapalić !?

#182 OFFLINE   get

get
  • 29 postów
  • Dołączył: 21-01-2009

Napisany 29 czerwca 2009 - 12:43

witam! też mam problem...
przeczytałem cały temat iiiiiii nie znalazłem identycznego problemu. a zaczęło się tak:
po deszczowym dniu i nocy rano jadę do sklepu-dodam że dojazd do głównej drogi po dziurach pełnych wody- i gdy wracałem na kompie pokazało "automatic gearbox" i zaświecił się abs i tc:confused:. trochę się przeraziłem i już zacząłem szukać drugiej skrzyni..
jednak pojechałem do znajomego mechanika stwierdzając w czasie jazdy na "D" ze jade w trybie awaryjnym - na 3 biegu (osobne biegi 1,2,3-działają prawidłowo) a prędkościomierz wskazuje ok 30-40 km/h jak dodaje gazu to skacze do 80-100 km/h. jak się podpiąłem pod kompa pokazało że siedzą czujniki abs - dwa tylnie i przedni prawy. po wykasowaniu błędów i jeździe próbnej dalej to samo. przeczyściliśmy czujniki i zębatkę na półosi i nic (nie wiem czy trzeba ponownie się podpiąć żeby wykasować błędy czy wykasują się same).dzisiaj rano wyciągnąłem bezpiecznik od abs i tc zgasło ale świeci abs i o dziwo biegi na "D" przełączają się normalnie (spalanie na kompie w granicach 30-39,98L)- a prędkościomierz stanął na 20 km/h
jutro będę chciał sprawdzić tą wtyczkę od abs a wieczorem jadę do mechanika sprawdzić jeszcze miernikiem czujniki.....

co o tym sądzicie koledzy.... z góry dzięki za pomoc....


OK KOLEDZY. sprawdziłem wtyczkę od abs i była woda a wtyki zaśniedziałe.(lepszy dostęp uzyskuje się po wyciągnięciu końcówki od wlewu oleju) wyczyściłem gniazdo i prysnąłem isolem gniazdo i wtyczkę. zakładam klemy i odpalam - zaczynam czuć pod pedałem hamulca takie tyrkotanie - chyba od pompy abs-u. jeszcze raz przeczyściłem gniazdo i podoginałem piny we wtyczce i wydmuchałem powietrzem do sucha. odpaliłem - chodzi wsio ok. kontrolki abs i tc nie świecą, prędkościomierz tez działa. po 3 godz odpalam auto wyskakuje komunikat skrzynia automat. i jazda w trybie awaryjnym - kontrolki już nie świecą. pojechałem dziś na kompa, wykasowano błędy, ale za chwilę to samo i pokazał mi gościu wykresy prędkości czterech kół - przy ruszaniu autem kreski idą do góry i za chwilę gwałtownie spadają - wszystkie cztery.
i powiedział że to serownik abs do wymiany.
czy aby na pewno? jeżeli tak to czy ktoś ma do sprzedania -dx-, czy jeszcze rozebrać i sprawdzić wtyczkę? co sądzicie?

#183 OFFLINE   Marek-Balon

Marek-Balon
  • 25 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Biskupiec

Napisany 01 lipca 2009 - 21:53

"get"Spróbuj jeszcze sam. Ja byłem u mechanika i komp cały czas pokazuje błąd 35 - przekaźnik pompy,wymieniłem na inny(dobbry) i nadal to samo.:mad:

Mam nadal ten problem z ABS - zostały sprawdzone wszystkie kable jakie idą do pompy i te do liczników i wszystkie wszędzie jest przejście liczniki pokazują dobrze.Na początku pokazywało czujnik pp ( wymieniłem ) nadal sie świeciło potem komp pokazywał błąd 35 ( przekaźnik pompy zwrotnej) wymieniłem całą elektronikę na pompie i nadal komp pokazuje błąd 35. Ale podczas jazdy jak się nie myle to pompa nie aktywna i jakieś 3 lub 4 przekaźniki czy coś takiego nie aktywne,czujniki pokazują 1,65 wszystkie tak samo prędkość pokazują dobrze ale nadal nie mam ABS-u:mad:

Z tego wszystkiego została do wymiany sama pompa no i te nie aktywne przekaźniki jeżeli dobrze pamiętam że tak to się nazywa, ale jak załączam ręcznie jaden z przekaźników na samej pompie to ona działa, jak dłużej przytrzymałem to nawet dymek z niej poleciał ale cały czas działa :zdziwnienie:

Nawet pojechaliśmy na innego kompa i też pokazało to samo błąd 35

Jutro lub pojutrze wymienie pompę i zobaczę :cool::eek: może to ona wszystkiemu winna

Proszę o pomoc jeżeli ktoś miał podobny problem a najlepiej taki sam ????????????

#184 OFFLINE   kzux

kzux
  • 6 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 02 lipca 2009 - 20:05

Miałem ten sam problem upaliła mi sie scieżka do nogi przekażnika wlutowałem zwore i przez jakiś czas było ok Teraz znów się świeci błąd 35 .Nie wiem czy tak samo jak u ciebie nie skończy się na wymianie pompy. Być może elektrozawór na pompie robi zwarcie.Jak wymienisz to daj znać czy pomogło?

Hej koledzy to znowu ja miałem błąd (35) czyli przekaźnik pompy zwrotnej abs tak pokazało na kompie.Wymieniłem go i mam nadal ten sam problem co go opisywałem wcześniej czyli jak rusza to mi sie zapala abs.Po wymianie pojachałem na kompa i znowu pokazało błąd (35),zasugerowałem dla mechanika żebyśmy się przejechali jak on będzie podpięty i pokazało to samo ale jeszcze do tego brak zasilania przekaźnika jak się nie myle sprawdziliśmy trzy 3 bezpieczniki co do tego patrząc na schemat i dobre są.

Jeżeli ktoś wie o co chodzi z tym zasilaniem jakieś kable czy coś to proszę o pomoc zanim odstawie w poniedziałek omke na warsztat może sam coś zrobie że zadziała:D

Może ty "beast" coś pomożesz widze że na b.dużo pytań znasz odpowiedzi co do klusek ???????:D

Podpowiedz jak wymienić sam przekaźnik bo u mnie są w kompie na stałe do pompy i mają zgrzewane nózki do ścieżek w komputerze od abs-u .Robiłem podejście ale trzeba by było chyba kompa abs-u roznitować

Hej koledzy to znowu ja miałem błąd (35) czyli przekaźnik pompy zwrotnej abs tak pokazało na kompie.Wymieniłem go i mam nadal ten sam problem co go opisywałem wcześniej czyli jak rusza to mi sie zapala abs.Po wymianie pojachałem na kompa i znowu pokazało błąd (35),zasugerowałem dla mechanika żebyśmy się przejechali jak on będzie podpięty i pokazało to samo ale jeszcze do tego brak zasilania przekaźnika jak się nie myle sprawdziliśmy trzy 3 bezpieczniki co do tego patrząc na schemat i dobre są.

Jeżeli ktoś wie o co chodzi z tym zasilaniem jakieś kable czy coś to proszę o pomoc zanim odstawie w poniedziałek omke na warsztat może sam coś zrobie że zadziała:D

Może ty "beast" coś pomożesz widze że na b.dużo pytań znasz odpowiedzi co do klusek ???????:D

Podpowiedz jak wymienić sam przekaźnik bo u mnie są w kompie na stałe do pompy i mają zgrzewane nózki do ścieżek w komputerze od abs-u .Robiłem podejście ale trzeba by było chyba kompa abs-u roznitować

dziękuje za tyle chociaż koledzy zobacze co się dz zrobić ale słyszałem że nie da się wymienić samego sterownika w moim modelu silnika(chyba że jakąś kombinacją) Jednak nadal czekam na odpowiedzi na kilka moich poprzednich pytań zanim przystąpie do rozbiórki:confused:

Aaa jeszcze jedno pytanko czy pompy są wszystkie takie same nie ważne rok pojazdu??? noi oczy wiście oznaczenia muszą sie zgadzać:D

Sterownik spokojnie wymienisz sam jest na górze pompy.Odkręcasz górną srubkę od obudowy 4 wkręty od sterownika i 1 śrubkę od + .W omedze v6 zajmuje mi to 30 min z przerwą na fajka

#185 OFFLINE   get

get
  • 29 postów
  • Dołączył: 21-01-2009

Napisany 02 lipca 2009 - 20:43

ok koledzy. więc jak pojechałem do mechanika żeby zbadać tylne koło "coś stuka" to wyjąłem bezpiecznik od abs aby skrzynia normalnie pracowała(ale nie pokazuje prędkości),później pojechałem na wyważenie kół z prawej strony tył i przód - i były nieźle pokrzywione-17cali- po tych naszych polskich drogach!!! po naprawie tylne koło przestało pukać. i po tym włożyłem z powrotem bezpiecznik od abs i co?
wszystko działa normalnie - skrzynia abs i tc ! i co wy na to? czyżby koła miały też wpływ na czujniki abs? wyczyszczenie wtyczki na pewno coś dało...... i tak jeżdze do dzisiaj...

#186 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 lipca 2009 - 06:39

Podpowiedz jak wymienić sam przekaźnik bo u mnie są w kompie na stałe do pompy i mają zgrzewane nózki do ścieżek w komputerze od abs-u .Robiłem podejście ale trzeba by było chyba kompa abs-u roznitować

przekaźników nie wymienia się bo jak sam zauważyłeś sa zgrzane
Jak roznitujesz to możesz odrazu wyrzucić na śmietnik.

#187 OFFLINE   Marek-Balon

Marek-Balon
  • 25 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Biskupiec

Napisany 03 lipca 2009 - 10:06

Kolego "kzux" tego przekaźnika raczej się nie rozbiera.Tak jak piszesz one są tam wlutowane .Ja wymieniłem cały przekaźnik mam też stary prawdopodobnie dobry.

Ja u siebie jeszcze nie wymieniałem tej pompy nie mam na razie VENY może dzisiaj????? Jeszcze sprawdze to co tam pisałeś "do nogi.." może to i u mnie jest tak??

Jak znajdę przyczynę to w najbliższych dniach opiszę pozdrawiam.Mam pompe o nr XC

[quote name='kzux']Miałem ten sam problem upaliła mi sie scieżka do nogi przekażnika wlutowałem zwore i przez jakiś czas było ok Teraz znów się świeci błąd 35 .Nie wiem czy tak samo jak u ciebie nie skończy się na wymianie pompy. Być może elektrozawór na pompie robi zwarcie.Jak wymienisz to daj znać czy pomogło?
"kzux" chodzi ci o tą ścieżkę która jest w środku przekaźnika??? to ona ci się upaliła???

#188 OFFLINE   Grześ

Grześ
  • 32 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: okolice Poznania

Napisany 05 lipca 2009 - 19:10

Podepne sie pod temat :
dwa dni temu padł tempomat , wczoraj na moment "zgasł " predkościomierz , ale zaczął wskazywac po chwili , a dzisiaj zapaliły sie kontrolki TC i ABS , na dłuższą chwilke , po paru kilometrach zgasły i licznik zaczął działac
fakt ze mieszkam w "błotnej okolicy "
czy to pompa na pewno/sterownik ? moze jednak wystarczy wyczyszczenie czujników i zebatek
...Goocio
KTK # 109

#189 OFFLINE   Roninmv

Roninmv
  • 80 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Oława

Napisany 05 lipca 2009 - 21:17

Na dobry początek przeczyść zębatki od ABS i przedmuchaj kostki. Nic nie kosztuje a często pomaga.

Pozdrawiam.

#190 OFFLINE   walik22

walik22
  • 5 postów
  • Dołączył: 18-07-2009

Napisany 30 lipca 2009 - 21:04

A ja mam takie pytanko bo wyczytałem na stronce http://forum.omegakl...ght=kody bledow
"Kody dwucyfrowe dla wszystkich Opelków dla Układu wtryskowego i zapłonowego, ABS i ASB (skrzyni automatycznej)

UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym

ABS pinów A i K w złączu diagnostycznym

AUTOMAT zwarcie pinów A i C w złączu diagnostycznym"

Które to są piny A i K (mam je zewrzeć spinaczem tak samo jak piny 5 i 6 do odczytywania kodów czterocyfrowych)?

#191 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 lipca 2009 - 23:06

A ja mam takie pytanko bo wyczytałem na stronce http://forum.omegakl...ght=kody bledow
"Kody dwucyfrowe dla wszystkich Opelków dla Układu wtryskowego i zapłonowego, ABS i ASB (skrzyni automatycznej)

UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym

ABS pinów A i K w złączu diagnostycznym

AUTOMAT zwarcie pinów A i C w złączu diagnostycznym"

Które to są piny A i K (mam je zewrzeć spinaczem tak samo jak piny 5 i 6 do odczytywania kodów czterocyfrowych)?



w omedze B na spinacz odczytasz tylko bledy silnika - reszta komputerem




 


#192 OFFLINE   walik22

walik22
  • 5 postów
  • Dołączył: 18-07-2009

Napisany 31 lipca 2009 - 05:57

w omedze B na spinacz odczytasz tylko bledy silnika - reszta komputerem

Dzięki.
Po odpaleniu ładnie gaśnie kontrolka ABS jednak po przejechaniu kilku metrów się zapala i abs przestaje działać (chyba pojawiają się małe problemy ze wspomaganiem, TC chyba moja oma nie ma a licznik działa cały czas).
Gdzie na komputer w łódzkim?
PS. A jeśli chodzi o błędy silnika to dziwna sprawa bo wczoraj rano sprawdzałem i wyskoczył 0130 a wieczorem już go nie było za to pojawił się 0340 (ciekawe co dzisiaj wyskoczy?).

#193 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 lipca 2009 - 09:29

chyba pojawiają się małe problemy ze wspomaganiem


nie ma prawa dziac sie nic ze wspomaganiem bo nie masz servotronika

TC chyba moja oma nie ma a licznik działa cały czas


napewno nie ma

na poczatek wyczysc zebatki przy czujnikach abs z tylu - to częsta przyczyna kontrolki abs . jesli to nie pomoże to niestety komputer




 


#194 OFFLINE   damidami

damidami
  • 7 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: lubawka

Napisany 31 lipca 2009 - 16:08

Witam.Miałem podobny problem co koledzy.Podczas jazdy po nierównościach zapalały mi się kontrolki ABS TC i po chwili gasły, i tak co raz częściej i częściej aż w końcu zapaliły się na stałe.Jeździłem tak przez około 2 miesiące aż w końcu postanowiłem to zrobić.Oczywiście najpierw czyszczenie kół zębatych i czujników- nie pomogło potem poszedł w ruch kąp ni i błąd... BRAK ZASILANIA NA POMPIE UKŁADU ABS. oczywiście się nie poddałem i wymontowałem sterownik z pompy ABS-u. Po rozwierceniu nitów i rozlutowaniu 6 pinów które nie pozwalają zaglądnąć do środka okazało się,że przepalił się obwód łączący przekaźnik z płytką.Po zlutowaniu i podłączeniu okazało się,że wszystko śmiga. Mam nadzieje,że moja sugestia się komuś przyda. Pozdrawiam...

narzędzia potrzebne???
1- torksy
2- wiertarka
3- wiertło
4- lutownica do twardego lutu
5- miernik
6- LECH i chęci...:)

#195 OFFLINE   walik22

walik22
  • 5 postów
  • Dołączył: 18-07-2009

Napisany 03 sierpnia 2009 - 13:31

na poczatek wyczysc zebatki przy czujnikach abs z tylu - to częsta przyczyna kontrolki abs . jesli to nie pomoże to niestety komputer


Wszystkie czujniki + kostka na pompie abs spryskane Isol-em. Zębatki wyczyszczone ale jedna wygląda tak jakby czujnik ją rysował.
Kontrolka ABS nadal się zapala po ruszeniu a ja nie wiem gdzie w łódzkim na tego kompa mogę podjechać (może ktoś z forumowiczów ma program i kable do omegi).

#196 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 sierpnia 2009 - 06:17

Witam wszystkich.
Mam ten sam problem TC ABS SLABE WSPOMAGANIE I BRAK PREDKOSCIOMIERZA. WARTO JECHAC Z TYM NA KOMPA CZY ODRAZU SZUKAC POMPY?A I POWIE MI KTOS GDZIE WOGULE ZNAJDUJE SIE TA POMPA??? Z GORY DZIEKI!!!

poszedlem odpalic i sprawdzic i dzialalo dopuki sie silnik nie rozgrzal pozniej chwile dzialalo i znow nie dzialalo zachamowalem i znow zaczelo dzialac i przestalo jak kola zaboksowaly i teraz nie chu chu nie dziala wspomaganie dziala tak jak powinno. czekam az otworza jakis warsztat i lece na kompa!!!:confused:

odczekalem jakies 3 godziny az wystygnie i wszystko dziala.Moze teraz mi ktos pomoze zdiagnozowac problema.

wiec pojechalem na kompa ale sie polaczyl!!! wiec jutro rano pojade jeszcze raz moze nie zdazy sie rozgrzac!!!

#197 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 04 sierpnia 2009 - 12:34

pompa znajduje sie po prawje stronie , obok kolektora wydechowego. bedziesz widzial wchodza do niej przewody chamulcowe.

bledy mozesz sam zczytac wcale nie musisz leciec na kompa.

#198 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 sierpnia 2009 - 12:38

pompa znajduje sie po prawje stronie , obok kolektora wydechowego. bedziesz widzial wchodza do niej przewody chamulcowe.

bledy mozesz sam zczytac wcale nie musisz leciec na kompa.



bledy ABS/TC ??? sam ??? podaj sposob jak znasz




 


#199 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 04 sierpnia 2009 - 13:14

nie wiedzialem ze nie mozna zczytac bledow ABS/TC spinaczem:roll:
czlowiek caly czas czego sie uczy.
sprubowac zawsze warto.
przepraszam za wprowadzanie w blad.

#200 OFFLINE   pino2212

pino2212
  • 1 postów
  • Dołączył: 13-08-2009

Napisany 13 sierpnia 2009 - 13:23

Witam mam takie pytanko padł mi przekaźnik elektrozaworu abs i z tego co wyczytałem znajduje się on na pompie abs. Czy dasię to zrobić, czy całą pompę trzeba wymienić?





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: ABS