
Jest tam taka kwadratowa wtyka od zasilania na cztery bolce czy w nich powinien być 2razy+ i 2razy - ???? Jeżeli tak to żarówka powinna się zapalić !?
Napisany 26 czerwca 2009 - 17:16
Napisany 29 czerwca 2009 - 12:43
witam! też mam problem...
przeczytałem cały temat iiiiiii nie znalazłem identycznego problemu. a zaczęło się tak:
po deszczowym dniu i nocy rano jadę do sklepu-dodam że dojazd do głównej drogi po dziurach pełnych wody- i gdy wracałem na kompie pokazało "automatic gearbox" i zaświecił się abs i tc:confused:. trochę się przeraziłem i już zacząłem szukać drugiej skrzyni..
jednak pojechałem do znajomego mechanika stwierdzając w czasie jazdy na "D" ze jade w trybie awaryjnym - na 3 biegu (osobne biegi 1,2,3-działają prawidłowo) a prędkościomierz wskazuje ok 30-40 km/h jak dodaje gazu to skacze do 80-100 km/h. jak się podpiąłem pod kompa pokazało że siedzą czujniki abs - dwa tylnie i przedni prawy. po wykasowaniu błędów i jeździe próbnej dalej to samo. przeczyściliśmy czujniki i zębatkę na półosi i nic (nie wiem czy trzeba ponownie się podpiąć żeby wykasować błędy czy wykasują się same).dzisiaj rano wyciągnąłem bezpiecznik od abs i tc zgasło ale świeci abs i o dziwo biegi na "D" przełączają się normalnie (spalanie na kompie w granicach 30-39,98L)- a prędkościomierz stanął na 20 km/h
jutro będę chciał sprawdzić tą wtyczkę od abs a wieczorem jadę do mechanika sprawdzić jeszcze miernikiem czujniki.....
co o tym sądzicie koledzy.... z góry dzięki za pomoc....
Napisany 01 lipca 2009 - 21:53
Napisany 02 lipca 2009 - 20:05
Podpowiedz jak wymienić sam przekaźnik bo u mnie są w kompie na stałe do pompy i mają zgrzewane nózki do ścieżek w komputerze od abs-u .Robiłem podejście ale trzeba by było chyba kompa abs-u roznitowaćHej koledzy to znowu ja miałem błąd (35) czyli przekaźnik pompy zwrotnej abs tak pokazało na kompie.Wymieniłem go i mam nadal ten sam problem co go opisywałem wcześniej czyli jak rusza to mi sie zapala abs.Po wymianie pojachałem na kompa i znowu pokazało błąd (35),zasugerowałem dla mechanika żebyśmy się przejechali jak on będzie podpięty i pokazało to samo ale jeszcze do tego brak zasilania przekaźnika jak się nie myle sprawdziliśmy trzy 3 bezpieczniki co do tego patrząc na schemat i dobre są.
Jeżeli ktoś wie o co chodzi z tym zasilaniem jakieś kable czy coś to proszę o pomoc zanim odstawie w poniedziałek omke na warsztat może sam coś zrobie że zadziała:D
Może ty "beast" coś pomożesz widze że na b.dużo pytań znasz odpowiedzi co do klusek ???????
Podpowiedz jak wymienić sam przekaźnik bo u mnie są w kompie na stałe do pompy i mają zgrzewane nózki do ścieżek w komputerze od abs-u .Robiłem podejście ale trzeba by było chyba kompa abs-u roznitowaćHej koledzy to znowu ja miałem błąd (35) czyli przekaźnik pompy zwrotnej abs tak pokazało na kompie.Wymieniłem go i mam nadal ten sam problem co go opisywałem wcześniej czyli jak rusza to mi sie zapala abs.Po wymianie pojachałem na kompa i znowu pokazało błąd (35),zasugerowałem dla mechanika żebyśmy się przejechali jak on będzie podpięty i pokazało to samo ale jeszcze do tego brak zasilania przekaźnika jak się nie myle sprawdziliśmy trzy 3 bezpieczniki co do tego patrząc na schemat i dobre są.
Jeżeli ktoś wie o co chodzi z tym zasilaniem jakieś kable czy coś to proszę o pomoc zanim odstawie w poniedziałek omke na warsztat może sam coś zrobie że zadziała:D
Może ty "beast" coś pomożesz widze że na b.dużo pytań znasz odpowiedzi co do klusek ???????
Sterownik spokojnie wymienisz sam jest na górze pompy.Odkręcasz górną srubkę od obudowy 4 wkręty od sterownika i 1 śrubkę od + .W omedze v6 zajmuje mi to 30 min z przerwą na fajkadziękuje za tyle chociaż koledzy zobacze co się dz zrobić ale słyszałem że nie da się wymienić samego sterownika w moim modelu silnika(chyba że jakąś kombinacją) Jednak nadal czekam na odpowiedzi na kilka moich poprzednich pytań zanim przystąpie do rozbiórki:confused:
Aaa jeszcze jedno pytanko czy pompy są wszystkie takie same nie ważne rok pojazdu??? noi oczy wiście oznaczenia muszą sie zgadzać
Napisany 02 lipca 2009 - 20:43
Napisany 03 lipca 2009 - 06:39
przekaźników nie wymienia się bo jak sam zauważyłeś sa zgrzanePodpowiedz jak wymienić sam przekaźnik bo u mnie są w kompie na stałe do pompy i mają zgrzewane nózki do ścieżek w komputerze od abs-u .Robiłem podejście ale trzeba by było chyba kompa abs-u roznitować
Napisany 03 lipca 2009 - 10:06
Napisany 05 lipca 2009 - 19:10
Napisany 05 lipca 2009 - 21:17
Napisany 30 lipca 2009 - 21:04
Napisany 30 lipca 2009 - 23:06
A ja mam takie pytanko bo wyczytałem na stronce http://forum.omegakl...ght=kody bledow
"Kody dwucyfrowe dla wszystkich Opelków dla Układu wtryskowego i zapłonowego, ABS i ASB (skrzyni automatycznej)
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym
ABS pinów A i K w złączu diagnostycznym
AUTOMAT zwarcie pinów A i C w złączu diagnostycznym"
Które to są piny A i K (mam je zewrzeć spinaczem tak samo jak piny 5 i 6 do odczytywania kodów czterocyfrowych)?
Napisany 31 lipca 2009 - 05:57
Dzięki.w omedze B na spinacz odczytasz tylko bledy silnika - reszta komputerem
Napisany 31 lipca 2009 - 09:29
chyba pojawiają się małe problemy ze wspomaganiem
TC chyba moja oma nie ma a licznik działa cały czas
Napisany 31 lipca 2009 - 16:08
Napisany 03 sierpnia 2009 - 13:31
na poczatek wyczysc zebatki przy czujnikach abs z tylu - to częsta przyczyna kontrolki abs . jesli to nie pomoże to niestety komputer
Napisany 04 sierpnia 2009 - 06:17
Napisany 04 sierpnia 2009 - 12:34
Napisany 04 sierpnia 2009 - 12:38
pompa znajduje sie po prawje stronie , obok kolektora wydechowego. bedziesz widzial wchodza do niej przewody chamulcowe.
bledy mozesz sam zczytac wcale nie musisz leciec na kompa.
Napisany 04 sierpnia 2009 - 13:14
Napisany 13 sierpnia 2009 - 13:23
Technika →
Elektryka i Elektronika →
Czujnik abs - nie działający prędkościomierzRozpoczęte przez graci26 , 16 lis 2015 ![]() |
|
![]()
|